LamaAjanElvis 25.03.2006 15:10:19 | |
---|
Liquid Tension Experiment Ei paska. Teatterista en taaskaan välitä. "you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin.
Sormet lähtee soundista. |
kimurantti1 25.03.2006 20:35:45 (muokattu 26.03.2006 01:51:21) | |
---|
Ei kestänyt kovin pitkäaikaista kuuntelua. Kyllä LTE joskus kolahti ja kovaa, mutta nyttemin ei innosta oikein millään tasolla. Ykköslevyn bookletissa sanotaan, että levy on sävelletty viikossa. Siltä se valitettavasti kuulostaakin - tyypit on tunkeneet vaan kivoja riffejä peräkkäin. Kakkoslevyssä on jo vähän enemmän ideaa, mutta varsinkin When The Water Breaks on puuduttava kipale. Se ei tarjoa oikein mitään uutta sanottavaa vaan ne samat progehevikliseet pyöritellään moneen kertaan läpi. Parhaiten (tai pahiten) tämä tulee esille Jordan Rudesin sooloissa. Kappaleissa on kyllä älyttömän hyviäkin juttuja, mutta kokonaisuuksina ne eivät_vain_toimi (minun mielestäni siis). Kipaleet joita vielä joskus jaksan kuunnella ovat Osmosis, Universal Mind, Acid Rain, Biaxident, Another Dimension ja Hourglass. Se "latin-vibe" mitä pitäisi löytyä kakkoslevyltä kuulostaa lähinnä samalta kun suomalaiseen iskelmään on yritetty ottaa vaikutteita jazzista, reggaesta ja ties mistä - jos nyt joku ymmärtää tämän analogian. Periaatteessa se siis on siellä, mutta kuulostaa vähän päälleliimatulta. Voin nauramatta sanoa, että Petrucci on ollut mulle pitkäaikainen idoli. Oli se kivaa joskus jauhaa Under A Glass Moonit ja Pull Me Underit läpi, mutta mutta... Mä todellakin olisin toivonut, että LTE:ssä olisi soittanut Dimebag Darrel niin kuin alunperin piti. (Näinhän Portnoy kirjoitti LTE1:n bookletissa). Olisi varmasti tullut paljon mielenkiintoisempaa kamaa. Jos on kuullut Dream Theateria, niin LTE ei paljoakaan uutta tarjoa. Ihan hyvä tuttavuus kaikille jotka DT:stä muuten tykkäävät mutta LaBrien laulu tuottaa kakomisrefleksin. Pitääpä tässä joku päivä kuunnella molemmat levyt läpi josko niistä saisi vielä jotain irti:) Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
kingdom 25.03.2006 23:12:00 | |
---|
Mä todellakin olisin toivonut, että LTE:ssä olisi soittanut Dimebag Darrel niin kuin alunperin piti. (Näinhän Portnoy kirjoitti LTE1:n bookletissa). Olisi varmasti tullut paljon mielenkiintoisempaa kamaa. Ja Rudessin tilalle Jens Johansson, kuten myös oli alunperin tarkoitus. |
Strutsi 26.03.2006 10:03:11 | |
---|
Ja Rudessin tilalle Jens Johansson, kuten myös oli alunperin tarkoitus. Ja kitaraan joku Blues-heppu, niin ei tule tilua. (Damn guitarists) ...On se portnoy hassu heppu. :) |
petem79 28.03.2006 21:22:32 | |
---|
Miettikääpä ihan huvin vuoksi joku uus vaihtoehtoinen kokoonpano lte:lle ja kuvitelkaa lopputulosta.. Voi sit sanoa ääneen ;) Ei sitten herneitä nenään.. Rummut: Tommy Lee. Kitara: Kirk Hammet. Kiipparit: Pedro Hietanen. Basso: Paul McCartney.. Juustosnackseista sormet tuppaa jäämään ikävän tahmeiksi |
Rypsolisti 28.03.2006 23:16:49 | |
---|
Miettikääpä ihan huvin vuoksi joku uus vaihtoehtoinen kokoonpano lte:lle ja kuvitelkaa lopputulosta.. Voi sit sanoa ääneen ;) Ei sitten herneitä nenään.. Rummut: Tommy Lee. Kitara: Kirk Hammet. Kiipparit: Pedro Hietanen. Basso: Paul McCartney.. Jaa a... mitäköhän tuosta tulisi? Jotain mainstream shittiä. |
Järvihirviö 28.03.2006 23:56:06 | |
---|
Jaa a... mitäköhän tuosta tulisi? Jotain mainstream shittiä. Niijust. Tämmönen musa kun muutenkin on hirveän UG:tä, niin skenepisteet vaan tippuis romahduksen omaisesti. |
carnation 29.03.2006 11:15:47 | |
---|
Miettikääpä ihan huvin vuoksi joku uus vaihtoehtoinen kokoonpano lte:lle ja kuvitelkaa lopputulosta.. Voi sit sanoa ääneen ;) Ei sitten herneitä nenään.. Rummut: Tommy Lee. Kitara: Kirk Hammet. Kiipparit: Pedro Hietanen. Basso: Paul McCartney.. Rummut: Hellhammer Kitara: Yngwie Malmsteen Basso: Les Claypool Kiipparit: Pedro Hietanen "Laulu": M.A. Numminen "Will you tell me what you saw and I'll tell you what you missed,
when the ocean met the sky.
You wasted life, why wouldn't you waste the afterlife?" |
Strutsi 29.03.2006 11:25:08 | |
---|
Rummut: Mike Portnoy Kitara: Joe Satriani Basso: Öö... Billy Sheehan!!! Synaristi: Jens Johansson |
John Titor 29.03.2006 11:44:32 | |
---|
Miettikääpä ihan huvin vuoksi joku uus vaihtoehtoinen kokoonpano lte:lle ja kuvitelkaa lopputulosta.. Voi sit sanoa ääneen ;) Ei sitten herneitä nenään.. Rummut: Tommy Lee. Kitara: Kirk Hammet. Kiipparit: Pedro Hietanen. Basso: Paul McCartney.. Miksi sen projektin nimi olisi enää LTE? Joku oikeasti mielenkiintoinen projekti voisi olla vaikka seuraavanlainen: R: Mike Portnoy Kit: Greg Howe B: Victor Wooten Keyb: Jordan Rudess Rudess täytyy olla mukana tai muuten musa on pelkkää jonkun pentatonisen riffin jamittelua 47 min. Että näin. |
kimurantti1 29.03.2006 18:08:04 (muokattu 29.03.2006 18:17:14) | |
---|
Joku oikeasti mielenkiintoinen projekti voisi olla vaikka seuraavanlainen: R: Mike Portnoy Kit: Greg Howe B: Victor Wooten Keyb: Jordan Rudess Rudess täytyy olla mukana tai muuten musa on pelkkää jonkun pentatonisen riffin jamittelua 47 min. Että näin. Heh, mä taas luulen että Rudess pitäisi potkia kuuseen ettei jokainen pianosoolo ei kuulostaisi samalta. Eihän ne melkein muuta olekaan kun niitä pentatonisia kuvioita. Tuo kokoonpano tuskin mulle mitään huippuelämystä tarjoaisi, aivan älytöntä pilitystä varmaankin. Ei siinä mitään, kyllä ne leuanloksauttajasoolot on välillä kivaa kuunneltavaa, mutta neljä sellaista heppua samassa bändissä -> nooou... Greg Howella tuntuu rytmipuoli olevan melodioita paremmin hallussa. Tyypillä on sooloissa tosi nerokkaita ja groovaavia lickejä, mutta kun tulee melodian aika niin herran on melkein joka kerta lurautettava joku 32-osina menevä kuvio. Mutta ainakin Parallax ja Extraction ovat ajoittain hyvää kuunneltavaa. Extractionillahan soittaa Howe-Wooten-Chambers-trio ja tulos on...no, ainakin paljon ylinopeita sooloja:) Toki niistäkin joku saa kicksinsä. Jos tykkää niin mikäs siinä. Jos mä jotain LTE:n teemaan lähtisin kasaamaan, niin ehkäpä näin: D: Mike Portnoy B: Tony Levin Gtr: Robben Ford tai Steve Lukather Keyb: Jaa'a, David Paich tai Russel Ferrante? Tai sitten vaan Petruccin tilalle Dimebag. Nykyään tuo olisi vaan vähän hankala toteuttaa. No, näistähän voi väitellä hamaan loppuun saakka:) Kuka mistäkin tykkää, mulle yliannostus Rudessin soittoa tuottaa kakomisrefleksin. Mä en vaan jaksa niitä samoja pentatonisia lickejä kuunnella uudestaan ja uudestaan... Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Petrukki 29.03.2006 20:00:26 | |
---|
Olisi muuten ollut jännä, miten tyyli olisi muuttunut, jos Dimebag olisi tullut kuvioihin... Haen bändia Turusta, metalli-tyyli (progahtava!!), voisin olla komppikitaristi ja leadikin, mutta tilu ei mee... vielä. |
Rypsolisti 29.03.2006 20:11:08 | |
---|
Jos mä jotain LTE:n teemaan lähtisin kasaamaan, niin ehkäpä näin: D: Mike Portnoy B: Tony Levin Gtr: Robben Ford tai Steve Lukather Keyb: Jaa'a, David Paich tai Russel Ferrante? Joo Lukather olis todella hyvä valinta, kitaristina mainio kokonaisuus! Osaa vähän kaikkea. Synassa voisin Rudesin pitää tai sitten Jens Johanson tai miksei David Paich. |
John Titor 29.03.2006 20:37:59 (muokattu 29.03.2006 20:39:25) | |
---|
Heh, mä taas luulen että Rudess pitäisi potkia kuuseen ettei jokainen pianosoolo ei kuulostaisi samalta. Eihän ne melkein muuta olekaan kun niitä pentatonisia kuvioita. Tuo kokoonpano tuskin mulle mitään huippuelämystä tarjoaisi, aivan älytöntä pilitystä varmaankin. Ei siinä mitään, kyllä ne leuanloksauttajasoolot on välillä kivaa kuunneltavaa, mutta neljä sellaista heppua samassa bändissä -> nooou... Greg Howella tuntuu rytmipuoli olevan melodioita paremmin hallussa. Tyypillä on sooloissa tosi nerokkaita ja groovaavia lickejä, mutta kun tulee melodian aika niin herran on melkein joka kerta lurautettava joku 32-osina menevä kuvio. Mutta ainakin Parallax ja Extraction ovat ajoittain hyvää kuunneltavaa. Extractionillahan soittaa Howe-Wooten-Chambers-trio ja tulos on...no, ainakin paljon ylinopeita sooloja:) Toki niistäkin joku saa kicksinsä. Jos tykkää niin mikäs siinä. Jos mä jotain LTE:n teemaan lähtisin kasaamaan, niin ehkäpä näin: D: Mike Portnoy B: Tony Levin Gtr: Robben Ford tai Steve Lukather Keyb: Jaa'a, David Paich tai Russel Ferrante? Tai sitten vaan Petruccin tilalle Dimebag. Nykyään tuo olisi vaan vähän hankala toteuttaa. No, näistähän voi väitellä hamaan loppuun saakka:) Kuka mistäkin tykkää, mulle yliannostus Rudessin soittoa tuottaa kakomisrefleksin. Mä en vaan jaksa niitä samoja pentatonisia lickejä kuunnella uudestaan ja uudestaan... Joo, mutta todennäköisesti biisit ovat suureksi osaksi Rudessin käsialaa. Sillä kun on melodiat ja harmonia hallussa. Eli ilman sitä biisit olisivat varmasti melkoista jamikakkaa. Sopivaa basistia en oikein keksinyt. Levin on loistava, mutta ajattelin että voisi sitä edes kaksi jätkää vaihtaa "uuteen" LTE:iin. Howella on mun mielestä mainioita viisuja. Kuuntele vaikka Kick it all over tai Button Up. Aivan maailman parhaita kitaristeja omasta mielestäni. Siinä olet oikeassa että Lukather olisi todella kova valinta. Robbenilla ei välttämättä oo tarpeeksi vikkelä tekniikka. Jos Dimebag olisi bändissä, niin mulle tulisi todennäköisesti kakomisrefleksi. Trashiin ja vastaavaan ei-niin-vimosen päälle-meininkiin satunnaisten sävelten peräjälkeen roiskiminen sopii, mutta ei mihinkään progefuusiomeininkiin. Panterassa Dime oli kyllä enemmän kuin paikallaan. |
kimurantti1 29.03.2006 21:22:06 (muokattu 30.03.2006 17:55:53) | |
---|
Joo, mutta todennäköisesti biisit ovat suureksi osaksi Rudessin käsialaa. Sillä kun on melodiat ja harmonia hallussa. Eli ilman sitä biisit olisivat varmasti melkoista jamikakkaa. Mihin tuo ensimmäisen lauseen väittämä perustuu? Eihän aikaisempi DT ole sen kummempaa jamikakkaa kun LTE vaikkei Rudess olekaan mukana. Entä jos Rudessin tilalle tulisi toinen tyyppi jolla olisi melodiat ja harmonia vähän vielä paremmin hallussa, niin kuin Paich tai Lukather? Toisaalta, kun LTE:ssä oli Petrucci ja Portnoy niin tulos oli Dream Theateria ilman vokalistia. Jos siellä olisi Paich ja Lukather niin olisi voinut tulla Totoa ilman vokalistia... Howella on mun mielestä mainioita viisuja. Howella on todellakin mahtavia viisuja, mutta rehellisyyden nimissä en kyllä levyllistä sellaista jaksa kuunnella. Robbenilla ei välttämättä oo tarpeeksi vikkelä tekniikka. Voi olla, mutta varmasti eniten tyylitajuisia ideoita kaikista näistä joita on ehdotettu :P Joo, mun mielipide... Jos Dimebag olisi bändissä, niin mulle tulisi todennäköisesti kakomisrefleksi. Trashiin ja vastaavaan ei-niin-vimosen päälle-meininkiin satunnaisten sävelten peräjälkeen roiskiminen sopii, mutta ei mihinkään progefuusiomeininkiin. Niin, mistäs sitä tietää vaikka Dime olisikin ollut erittäin sopeutumiskykyinen kitaristi ja olisi saanut LTE:ssä ihmeitä aikaan. Sitähän me ei vaan ikinä saada tietää, RIP. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Dzouney 30.03.2006 02:16:51 (muokattu 30.03.2006 02:17:33) | |
---|
Itse vaihtaisin LTE:stä päällimmäisenä Portnoyn tilalle esim. Virgil Donatin tahi Jason Rullon, muuten oiva poppoo. Tai no, laitetaan vaikka näin: Rummut: Virgil Donati Kitara: John Petrucci / Michael Romeo (Joe Satriani ja Steve Vai ovat liian ilmiselviä) Basso: Tony Levin / Stuart Hamm Koskettimet: Jordan Rudess / Michael Pinella Parempi katua sitä, mitä on tullut tehtyä, kuin sitä mitä on jättänyt tekemättä. |
ANtTIKRISTUS 30.03.2006 11:00:13 | |
---|
Itse vaihtaisin LTE:stä päällimmäisenä Portnoyn tilalle esim. Virgil Donatin tahi Jason Rullon, muuten oiva poppoo. Tai no, laitetaan vaikka näin: Rummut: Virgil Donati Kitara: John Petrucci / Michael Romeo (Joe Satriani ja Steve Vai ovat liian ilmiselviä) Basso: Tony Levin / Stuart Hamm Koskettimet: Jordan Rudess / Michael Pinella Jaahas... Olisikohan se enää LTE jos Portnoy lähtis veke? Kalassa vietettyä aikaa ei vähennetä ihmisen eliniästä |
Strutsi 30.03.2006 11:56:02 | |
---|
Jaahas... Olisikohan se enää LTE jos Portnoy lähtis veke? Ei varmaankaan. Portnoyn projektihan se oli. Ei mutta! Marzi Nyman kitaraan uuteen LTE:hen!!!! |
Kimmo72 30.03.2006 11:56:36 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
John Titor 30.03.2006 16:41:14 | |
---|
Ei varmaankaan. Portnoyn projektihan se oli. Ei mutta! Marzi Nyman kitaraan uuteen LTE:hen!!!! Rauhotuhan nyt sen Marzin kanssa, vaikka hyvä levy onkin:D Jätkä näyttää ihan mun serkulta, tosin se on sua varmaan 20 vuotta vanhempi:D |