![]() 05.11.2014 10:17:18 | |
---|---|
bedlam: Ostin muuten sen CD/BD-version tuosta levystä ja 5.1-miksaus kuulosti loistavalta. "I get up, I get down" oli niin majesteettinen, että jos olisin parin olusta ottanut alle niin olisi tippa tullut kyllä linssiin. Mulla tulee tippa linssiin siitä joka kerta ilman oluttakin. :') | |
![]() 05.11.2014 10:24:04 | |
SnowCrow: Mulla tulee tippa linssiin siitä joka kerta ilman oluttakin. :') No joo, myönnetään! :) http://www.petrilampela.net | |
![]() 05.11.2014 14:51:27 (muokattu 05.11.2014 14:52:25) | |
bedlam: No joo, myönnetään! :) Tuolla Palasokerilla on muuten paljonkin tasokasta progejuttua. Lienee ainoa tähän genreen erikoistunut foorumi. http://www.palasokeri.com/ Ihme, että käyttäjiä on tuolla niin vähän, vaikka progella on Suomessa paljonkin kuuntelijoita. Yes-juttuakin tuolta löytyy pilvin pimein. | |
![]() 03.02.2015 18:51:19 | |
Aika koomista huomata että Yes -kuuntelijat ovat menettäneet todellisuuden tajunsa tällä sivulla. Eihän se että musiikissa ei ole enää niin paljon progressiivisia piirteitä tarkoita että musiikki olisi huonoa tai gospelia. Esim Fly From Here oli mielestäni todella kovan luokan levy. 4/5 pistettä saa minulta ihan sillä että nimikkokappale kaikkine vaiheineen on aivan kultaa, mutta muut kappaleet heikentävät kokonaisuutta. Heaven & Earth on albumi jonka sisälle en ole täysin vielä päässyt. Olen kuunnellut sen taustamusiikkina kolme kertaa. Aion tsekata sen sanoitusten kera ja kunnon AKG:n kuulokkeilla niin ehkä se siitä lähtee kunnolla. Ihan vaan vaikuttaa siltä että vanhat "kunnon" Yes -kuuntelijat täällä teilaavat levyn heti jos se ei ole tarpeeksi proge. | |
![]() 03.02.2015 20:54:49 | |
Japiiz: Ihan vaan vaikuttaa siltä että vanhat "kunnon" Yes -kuuntelijat täällä teilaavat levyn heti jos se ei ole tarpeeksi proge. No jaa. Mun mielestä 90125 on hyvä levy, koska sillä on hyviä biisejä. Ei siksi, että se olisi progea, koska eihän sitä ole esim. ykkössuosikkeihini Relayeriin ja Close to the Edgeen verrattuna. Vastaavasti nää viimeisimmät ei oo huonoja siksi, että ne eivät ole progea, vaan siksi, että niillä on huonoja biisejä. Lähetetty Windows Phonesta | |
![]() 04.02.2015 18:29:38 | |
Samaa mieltä olen tuosta 90125. Mutta Yes olisi varmaan kuollut 80-luvulla omaan juttuunsa jos ei Rabin olisi pelastanut. Nykyinen Yes ei ehkä ole yhtä innokasta kuin 80-luvun alussa mutta Fly From Here ainakin on mielestäni Yesin Top5 albumeihin kuuluva tuotos. Geoff Downes ja Trevor Horn olisivat mielestäni täysin tervetulleita sävellys- ja livetilanteisiin mukaan jotta bändiin saataisiin uutta tuulta. Downes on säveltäjänero aivan omassa luokassaan ja Hornin ääni ja olemus bändissä on aivan kultaa. Hyvä jos joku täällä tykkää vähemmän progesta Yesista. Itse pidän Talk -albumista myös paljon. Joku tuolla aiemmin kehaisi että Open Your Eyes -albumi olisi suoraviivaisempaa ja itsellä jäänyt kuuntelematta. Täytyy tsekata sekin. The Game on muuten hieno kappale tuolta uudelta levyltä. | |
![]() 04.02.2015 20:14:17 (muokattu 04.02.2015 20:15:27) | |
Japiiz: Aika koomista huomata että Yes -kuuntelijat ovat menettäneet todellisuuden tajunsa tällä sivulla. Eihän se että musiikissa ei ole enää niin paljon progressiivisia piirteitä tarkoita että musiikki olisi huonoa tai gospelia. Ihan vaan vaikuttaa siltä että vanhat "kunnon" Yes -kuuntelijat täällä teilaavat levyn heti jos se ei ole tarpeeksi proge. Kyllähän se niin tuppaa olemaan että näin old-school-Yes-fanin (kuten minä sanoisin olevani) vinkkelistä tämä nyky-Yesin musiikki on lähestulkoon enemmän AOR/westcoastia/viihdemusaa kuin sitä klassista progea mikä on meikäläiselle lähempänä sydäntä. En täysin tyrmää tätä nyky-Yesiä mutta kun vastaavanlaista AOR/westcoast-musaa tehdään jopa paremminkin muiden uudempien bändien toimesta. Yes ei loppujen lopuksi kuullosta enää kovin omaperäiseltä/kunnianhimoiselta kuin silloin joskus... Johtuisiko ihan nykykokoonpanosta (varsinkin kun Anderson ja Wakeman ei ole enää mukana)? | |
![]() 05.02.2015 01:17:08 | |
Japiiz: Samaa mieltä olen tuosta 90125. Mutta Yes olisi varmaan kuollut 80-luvulla omaan juttuunsa jos ei Rabin olisi pelastanut. Nykyinen Yes ei ehkä ole yhtä innokasta kuin 80-luvun alussa mutta Fly From Here ainakin on mielestäni Yesin Top5 albumeihin kuuluva tuotos. Geoff Downes ja Trevor Horn olisivat mielestäni täysin tervetulleita sävellys- ja livetilanteisiin mukaan jotta bändiin saataisiin uutta tuulta. Downes on säveltäjänero aivan omassa luokassaan ja Hornin ääni ja olemus bändissä on aivan kultaa. Hyvä jos joku täällä tykkää vähemmän progesta Yesista. Itse pidän Talk -albumista myös paljon. Joku tuolla aiemmin kehaisi että Open Your Eyes -albumi olisi suoraviivaisempaa ja itsellä jäänyt kuuntelematta. Täytyy tsekata sekin. The Game on muuten hieno kappale tuolta uudelta levyltä. Ei ole meidän vika jos tykkäät huonoista levyistä! | |
![]() 05.02.2015 10:28:19 | |
Nuo em. Talk ja Open your Eyes pesee uusimman 6-0 vaikka ovatkin "popimpaa" Yesiä... Biisit on yksinkertaisesti parempia mielestäni (enemmän koukkujakin mukana;)). | |
![]() 05.02.2015 12:09:44 | |
Yesin parhaat levyt: 1. 90125 2. Close to the Edge 3. Fly from Here 4. The Yes Album 5. Vaikea sanoa, joko Talk, Heaven & Earth tai Fragile En ole kylläkään kuunnellut kolmea albumia mitä tehtiin vuosina 97-01. cortti: Voipi olla että tuolla on aikasemmin jo kirjoituksia bändistä mutta silti.. Olen itse kovanluokan Yes fani. Ikävä kyllä ikäni takia en ole Yessin nähnyt kuin kerran, 35 anniverisary tourilla, enkä silloinkaan pystynyt nauttimaan täysin tuosta konsertista kun en vielä ollut kovinkaan edistynyt. Hyvä etten nukahtanut Rituaalin aikana (nyt ois asiat toisin). Aivan uskomaton bändi on kyseessä mielestäni, joissain määrin hyvin arvostettu, mutta silti jostain syystä varsin vähän tunnettu. Kysynpä top 5 Yessin levyt (ei live levyjä kiitos). Omat järjestys : 1 : Close To The Edge (Goes over the edge) 2 : The Yes Album tai Fragile (en millään pysty päättämään) 3 : Jompikumpi ylemmistä. 4 : Going For The One (Awaken!) 5 : Relayer tai Tales From Topographic Oceans (TFTO on hieman erikoinen kauniisti sanottuna, kaveri alko parkuu naurusta kun vähän kuuntelutin, Relayer puolestaan jää hieman vaisuksi Gatesia lukuunottamatta). Erittäin hyvä bändi, mutta kannattaa suosiolla unohtaa 80 luku ja siitä eteenpäin, sen jälkeen se on ollut Same shit, different package- touhua (helvetin Rabin). Jos yhden toiveen saisin esittää niin toivoisin että vielä kerran yrittäisivät tehdä kunnon levyn, jättäisivät sen poppi-new age-rakkaus hömpän väliin ja yrittäisivät. Luonnollisesti toivoisin vielä yhtä kunnon kiertuetta. | |
![]() 05.02.2015 13:27:51 | |
Japiiz: Yesin parhaat levyt: 1. 90125 2. Close to the Edge 3. Fly from Here 4. The Yes Album 5. Vaikea sanoa, joko Talk, Heaven & Earth tai Fragile En ole kylläkään kuunnellut kolmea albumia mitä tehtiin vuosina 97-01. Rohkea ja rehellinen vastaus ykköseks. Mulla se vasta ois kakkonen, mutta silti ei voi muuta sanoa kun hattua nostaa. | |
![]() 05.02.2015 15:05:04 | |
Gritsen: Rohkea ja rehellinen vastaus ykköseks. Mulla se vasta ois kakkonen, mutta silti ei voi muuta sanoa kun hattua nostaa. No ei se nyt NIIN hyvä levy ole. 1. Relayer 2. Close to the Edge 3. The Yes Album 4. Going for the One 5. Drama Lähetetty Windows Phonesta | |
![]() 05.02.2015 23:32:40 | |
En osaa laittaa levyjä absoluuttiseen järjestykseen, mutta luokittelisin ne ehkä jotenkin näin: Parhaat: - Close to the Edge - Tales from Topographic Oceans - Relayer - Time and a Word - The Yes Album Toiseksi parhaat: - Fragile - Yes - Going for the One - Keys to Ascension II Kolmanneksi parhaat: - Tormato - 90125 - Drama Viimeisinä Big Generator ja Union, sitä uudempia ei ole vielä tullut kuunneltua (paitsi tuo Keys to Ascension II). | |
![]() 07.02.2015 20:45:38 | |
Hmm noita Tormatoa ja Dramaa olen jotenkin väheksynyt aiemmin... Siis kokonaisuuksina (pari ok biisiä kummallakin ei sen puoleen). Pitäisi varmaan uskaltaa kuunnella nuo oikein ajatuksella;)... | |
![]() 09.02.2015 21:06:59 (muokattu 09.02.2015 21:07:06) | |
Muuten jostain luin että Steven Wilson remixaa uudelleen Yesin Fragilen. Taisi olla täällä juttua tuosta ym. vastaavasta: http://www.mikeportnoy.com/forum/m2894049.aspx | |
![]() 09.02.2015 22:23:03 | |
Regalis Apertura: Muuten jostain luin että Steven Wilson remixaa uudelleen Yesin Fragilen. Taisi olla täällä juttua tuosta ym. vastaavasta: http://www.mikeportnoy.com/forum/m2894049.aspx Onks tää nyt kolmas Wilsonin Yes-miksaus? Close to the Edge kuulosti mainiolle kyllä. http://www.petrilampela.net | |
![]() 12.02.2015 08:18:39 | |
bedlam: Onks tää nyt kolmas Wilsonin Yes-miksaus? Close to the Edge kuulosti mainiolle kyllä. "Relayer" ja "The Yes Album" ovat tulleet myös. Jälkimmäinen pitäis ainakin hommata, oon aina halunnut kuulla miten "A Venture" -loppujami päättyy.:) | |
![]() 12.02.2015 13:42:04 | |
Hmm mulla on Fragilen 2003 remasteri. Eroaakos tuo Wilsonin remixaus miten paljon siitä? Ääninäytettä missään? | |
![]() 12.02.2015 14:25:55 | |
Enpä ole hoksannut sitä uutta stereomixiä tuosta Edgestä edes kuunnella, 5.1-miksaus ollut vain testissä. Multa ei mitään superhifistelyvehkeitä löydy, mutta silti kuulosti kyllä todella maukkaalle. Ostin siis tuon Blu-ray -version, jossa sekä vanha että uusi stereomiksaus sekä surround-versio: http://yesworld.com/2013/08/close-t … he-edge-in-5-1-surround-and-stereo/ http://www.petrilampela.net | |
![]() 14.02.2015 10:10:58 | |
Yessongsista on muuten julkaistu BluRay! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)