Aihe: Jukka Tolonen
1 2 3 4 5
Huevos
02.07.2004 15:47:29

Jos musiikkia haluaa VAIN KUUNNELLA sen voi tehdä yhtä hyvin levyltä. Keikkakokemus on huomattavasti monipuolisempi ja korviinvälittyvät aistiärsykkeet ovat vain osa tuota kokonaisuutta.

no, mitä muutakaan musiikilla voi tehdä kuin "vain" kuunnella?
Mage
02.07.2004 15:50:18
no, mitä muutakaan musiikilla voi tehdä kuin "vain" kuunnella?

Monet menevät keikalle myös katsomaan bändiä. Tunsin yhden kuuron kaverin joka kävi usein keikoilla ja diggaili eri bändejä.
I don't like it but I guess things happen that way.
Huevos
02.07.2004 16:04:25

mmm, no mikäs siinä jos tykkää.
jms
05.07.2004 17:05:21
no ei se nyt niiin mömmöissä ollu, ihan hyvä keikka se oli...
onnistu tolonen jopa pari vitsiä vääntään sinne väliin :P
"i´ve started to hate my own creation, now i know how god feels" - Homer Simpson
duane
05.07.2004 20:42:04
Itse olin vasta Kalottjazzeilla katsomassa Tolosen keikkaa, eikä kukaan bändistä vaikuttanut mitenkään "boostatuilta", kun heidän kanssaan juttelin ennen keikkaa..

Itse keikka oli todella hyvä lukuunottamatta hirveitä kasarirumpusoundeja.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
riku tha man
05.07.2004 22:44:33

Hmm... Ensimmäisessä viestissä oli ilmeisesti kysymys keikasta Kokkolan Callessa? Olin paikalla, mutten edes tajunnut tolosen olevan "mömmöissä"...
Ei siinä, en ole asiantuntija, enkä tiedä miltä mömmöissä oleva ihminen näyttää, mutta Tolonen näytti mielestäni korkeintaan vähän väsyneeltä ja humalaiselta (kuten myös herra Prepula).
Nykänen ja se basisti jonka nimeä en muista vaikuttivat hyvinkin selväpäisiltä.
Soitto kuulosti erittäin hyvältä, eikä näyttänytkään mitenkään epämiellyttävältä.

Tiedoksi: En kannata huumeita, pikemminkin vastustan, eikä huumeidenkäyttö todellakaan nosta arvostustani ketään kohtaan, mutta näin kyseisellä keikalla ensimmäistä kertaa Jukka Tolosen livenä ja tämä keikka kyllä nosti arvostustani kyseistä artistia kohtaan.

Tulipa turha teksti... Elekää fleimakko ;)
Olli S.
07.07.2004 00:44:59

En puutu tuohon aiempaan tappeluun ja arvostan Tolosta kovasti kitaristina, mutta ei arvostus ainakaan minun silmissä noussut, kun menin hänen ohjaamalleen kitaraklinikalle ja maestro saapui ympäri (kama?)päissään. Ohjaaja sitten vaihtui. Jokainen saa tehdä, mitä haluaa ja vahinkoja sattuu, mutta silti olisi ehkä tuommoiseen voinut valmistautua sillä tavalla, että ei olisi tuottanut monille pettymystä. Se vähä soitto, minkä kerkesi tehdä oli kyllä kunnossa. Eiköhän nuo jutut aika selkäytimestä tule.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä!
Ben
07.07.2004 20:00:29
Olin muutama tunti sitten kattomassa bändiä Espalla.
Hyvältä kuulosti.
Kyllähän siellä Jaffaa maestrolla kului ja olemus olisi ehkä voinut siistimpikin olla mutta henk. koht. ei todellakaan haittaa kunhan soitto soi ja pelit pelaa.

Kannattaa ehdottomasti mennä tsekkamaan jos tulee tilaisuus.
sbuge
07.07.2004 22:23:51
samoin, olin todistamassa espalla ja hyvältä kuulosti/näytti=jaffan voimalla, sitä se litki aikas paljon. Oli vika biisi valittu aika nappiin oli sellaista tykistystä että oksat pois.
Maailma olisi parempi paikka ilman huonoutta.
Ossi
08.07.2004 00:00:43

Meillä kaikilla on ns. "ristimme kannettavanamme", eikö? Kyseessä saattaa olla monesti esim. hyvinkin hienovarainen ja henkilökohtainen juttu, jonka ao. itse haluaisi selvitellä ennenkuin kaikki elämänalueet suvereenisti hallitsevat spekulantit löytävät haaskalle.

Klisettä kehiin: Elä ja anna elää.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Notefix
08.07.2004 08:56:16

Jep, juuri noin! Tällaset aiheet pitäis mun mielestä lukita.
My name is Baron, Notefix Baron "
McNulty
08.07.2004 11:59:29 (muokattu 08.07.2004 12:03:38)
Toloselta on tulossa myös uusi levy... parin toisen kitaristin kanssa... tuli vain mieleen kuin yksi noista kitaristeista (Lehdon Timppa) mullen asiasta mainitsi kun törmäsin paikallisessa soitinliikkeessä. Lehto on kyllä sellanen virtuoosi kanssa että ko. levy on kyllä pakko-ostos.

Harmi etten muista sitä kolmatta kitaristia enkä levyn nimeä.

EDIT: taisi olla Raul Mannola se kolmas jamppa!

EDIT2: Ma'Cirque 28.7. klo. 20.00 Guitarras del Norte (Jukka Tolonen, Raul Mannola, Timo Lehto)

Ma`Cirque, Perniöntie 592, 25650, STRÖMMA
puh. 02 – 422 854
Gsm. 050 – 547 9599

jos haluaapi nähdä ko. porukan livenä.
T-Bone
Eddy
08.07.2004 23:10:54 (muokattu 09.07.2004 02:39:05)
Tarkoitus ei ole puolustella mitenkään päihteiden käyttöä,mutta;

Moni viihdealalla työskentelevä on valitettavasti totuttanut elimistönsä päivittäiseen annokseen alkoholia/huumeita.Vaikka päihteet ei ns. normaalitapauksissa parantaisikaan suoritusta,ni päivittäin päihteiden käyttöön tottuneelle,se on ainoa keino saada itsensä työkuntoon.

Jos on tarpeeksi pitkään vetänyt esim. "vain" viinaa,on silloin jo vieroitusoireet sitä luokkaa että soittaminen on mahdotonta "nollatoleranssilla" (oksentelu,vapina,viinakrampit/psykoosi...).
On tetysti tilanteita missä pitää olla "särmä" ja puhaltaa nollat,mut rock/jazz klubeilla,missä ei tärkeintä ole se,että bändillä on yhteneväiset esiintymisasut/pepsodenthymy,ni so not,kunhan musiikki toimii ja ei tapahdu ylilyöntejä...

Ammattikunnan raitistuminen onkin sitten laajempi kysymys,mutta monella rock/jazz-muusikolla se työ on se juttu,mikä estää vajoamasta syvemmälle.Elämäntapojen muuttaminen "vanhemmassa" iässä ei ole enää niin yksinkertaista.Ei liittynyt mitenkään Toloseen,vaan yleisesti..

Ps.En oo narkki...
Koskettelen soittimia...
PekKampela
08.07.2004 23:50:25 (muokattu 10.07.2004 13:47:14)

Toloselta on tulossa myös uusi levy... parin toisen kitaristin kanssa... tuli vain mieleen kuin yksi noista kitaristeista (Lehdon Timppa) mullen asiasta mainitsi kun törmäsin paikallisessa soitinliikkeessä. Lehto on kyllä sellanen virtuoosi kanssa että ko. levy on kyllä pakko-ostos.

Harmi etten muista sitä kolmatta kitaristia enkä levyn nimeä.

EDIT: taisi olla Raul Mannola se kolmas jamppa!

EDIT2: Ma'Cirque 28.7. klo. 20.00 Guitarras del Norte (Jukka Tolonen, Raul Mannola, Timo Lehto)

Ma`Cirque, Perniöntie 592, 25650, STRÖMMA
puh. 02 – 422 854
Gsm. 050 – 547 9599

jos haluaapi nähdä ko. porukan livenä.

Livenä nähty viime syssynä. Olin myös klinikalla. Kannattaa käydä katsomassa, jos on chäänssit. Soitto kulki ja tunnelma oli humoristinen ja hieno.
Pitää yrittää herrojen levy saada, jos kerta sellaisen aikovat pukata.

Siellä Tolonen nautti hesen juotavaa, saattoi olla jopa pirtelöä. Luulen silti, että limpsaa.

EDIT: Raul Mannola ei kyllä jää virtuositeetissä yhtään huonommaksi. Kaveri on todella taitava flamenco-kitaristi.
Jii
09.07.2004 22:01:21
Ossi:
Klisettä kehiin: Elä ja anna elää

Notefix:
Jep, juuri noin! Tällaset aiheet pitäis mun mielestä lukita.

Samaa mieltä. Mut selitykset lienee turhia.
clave
18.07.2004 20:02:25

Meillä kaikilla on ns. "ristimme kannettavanamme", eikö? Kyseessä saattaa olla monesti esim. hyvinkin hienovarainen ja henkilökohtainen juttu, jonka ao. itse haluaisi selvitellä ennenkuin kaikki elämänalueet suvereenisti hallitsevat spekulantit löytävät haaskalle.

Niinpä, kuka heittää ensimmäisen kiven. Varmaan johtuu Suomen kieltolaista, että jengi kiinnittää huomiota tuollaisiin ulkomusiikillisiin juttuihin.
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
posliini
12.06.2005 17:15:20 (muokattu 12.06.2005 17:17:03)
Tolonen on puliukon näköinen ihmisraunio, näin se vaan on. Ja käytetyt stimulantit-mitä ikinä ovtkaan- ovat miehen vieneet mennessään. Taidot ovat tietenkin tallella, mutta eihän herralta irtoa vanhaan maliin, olen ollut asiaa vierestä lavalla todistamassa.

Minkäs teet, kun taiteilijaa ahistaa. Järkevä ja vähemmän taiteellisesti ahdistunut henkilö varmaan hoitaisi asiat toisin. Mutta hieno kitaristi tuo mies on. Hienompi ennen, tosin.

Jos lavalla sekoillaan, on se yleisön aliarvioimista ja surkeaa katsottavaa, näin se vaan on. Oli sekoilija kuka tahansa.

No ei Tolonen Quartet kyllä ihan selvinpäin tainnut vuonna 1972 olla Porin Jazzeillakaan, mutta kylläpä vaan kuulosti musa käsittämättömän hienolta. Vai voiko joku väittää?

Pekka Pöyryhän hirtti itsensä 80-luvulla, en tiedä miksi ja mitä bändin muille jäsenille nykyään kuuluu. Mutta loistavat muusikot joka tapauksessa kyseessä.
J.Ahonen
12.06.2005 17:30:51
Olin katsomassa jossain perus baarissa tuota Tolosen trio menoa, Ilmainen sisään pääsy. Aika säälittävä mieshän Juge on. "Ei ole mitään kuolemaa, on vain toisia ulottuvuuksia" Mies selittää. Joku nelikybänen viinan turvottama ihmisjäte kävi kokoajan tunkemassa Jukalle juomaa. Yleensä muusikko kieltäytyy, mutta jukka veti aina lasin ykkösellä alas ja töni spurgun pois. Jossain puolessa välissä mies spiikkaa, mikki on toiminut koko keikan, yht´äkkiä Tolonen alkaa änkyttämään mikkiin "haloo, haloo?" Heh. Poppamiehelle varmaan itsellekkin setit maistuu, niin turha alkaa kenenkään päihteiden käyttöä kritisoimaan, onhan se toki totta, että vituttaa jos soitto ja meno kärsii Tolosen pajauttelusta, mutta jos homma kuulosti hyvältä niin mitä sitten? (tuo em. Keikka ei kuulostanut kuin välillä, soolot oli semmoista mekaanista likittelyä). Niin ja pähteitä ne on laillisetkin päihteet, viina on laillista koska sitä vetää 90% länsimaalaisista, ja hyvin moni on siihen koukussa, vaikka ei sitä itse myönnäkkään, 80% väkivalta rikoksista tehdään kännissä. Eipä sillä että täällä olisi joku kieltänyt viinan haitat. Mietinpä vain että, kuinka moni lyö ihmistä kasvoihin esim. pilvessä?
MK73
12.06.2005 18:05:38 (muokattu 12.06.2005 18:55:47)
Tolonen on Pekka Pohjolan kanssa aivan samaa sarjaa. Samanlaisia pöhnäpäitä kumpikin, ja saman aikakauden/genren suuria taiteilijoita. Suomalaisen progen ja rockjazzin merkittävimmät hahmot ilmanmuuta!

Kun on alunperin isolla kauhalla annettu, ja vielä matkan varrella kokoajan selkään taputeltu, olisi ihme jos ei se missään näkyisi.

EDIT: Ovat muuten; ihmeenkaupalla yhä hengissä ja tekevät hyvää musaa!
heu heu
12.06.2005 21:34:05
Jukka tolonen (ja pekka pohjola) on nuoruuteni idoli,, Miehen ekat levyt kestävät aikaa ainakin mulla kummasti. Olin viime syksyllä miehen Trio della norten levynjulkistamis keikalla Savoyssa, samalla oli myös Tolonen plays coltrane keikkka...
Molemmat keikat meni hienosti täydelle tuvalle ja kokonais vaikutelma oli hyvä..
Mutta olen kuullut että miehen kunto saattaa vaihdella ja tässä selkääntaputtajien ja juomantarjoajien maassa päihteisiin taipuvainen EI pääse helpolla.
Ei varmaan ensimmäinen ja viimonen taiteilija joka saman asian kanssa painii..
Still going strong but wrong..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)