upulea 12.12.2006 18:20:10 | |
---|
Ne vanhemmat biisit on ainoita, joissa yltiömäiseen perfektionismiin ei ole sorruttu! Paikalla on vaan ihan eri meininki... kun ne ten years later vetää vähän jazzahtavammalla otteella, tulee väkisin hämmentynyt olo. Mut ne on parhaita siinäkin, koska tuskin välittävät siitä, mitä muilla on sanottavanaan. Siinä vaan on jotain säätöö vanhan ja uuden tyylin välillä, varsinkin kun kokoonpano on erilainen. Tietty menee nuotit sekaisin jos koittaa vanhoja suosikkeja laulaa liveversioiden mukana. :D Steely Dan ei ole vakavaa. Sitä vaan tehdään tosissaan. ;) esim josien versio kyseiseltä levyltä vaan toimii ja toimii http://i48.photobucket.com/albums/f234/Becclescake/bunnies.gif |
MK73 12.12.2006 19:13:30 | |
---|
Jaa, mun mielestä se live toimii oikein mainiosti. Mä en edes yleensä hirveästi välitä live-tallenteista mutta tämä svengaa mun korvaan ihan vastaansanomattomasti. Väittävät tällaisisa makuasioiksi... Niinpä... Minullakin tuo live seisoo hyllyssä. Taitavaa soittoahan se on pullollaan, mutta eipä vaan eksy soittimeen.. ei saavuta sitä oikeaa tunnelmaa. Ja siis monen muun bändin livet ovat mulle niitä kovimpia juttuja. Steely Dan ei tosin ollutkaan kiinteä bändi (paitsi kahden ekan levyn aikana), vaan nimenomaan "studio-duo". Ehkä syy on juuri siinä. |
Sammo 12.12.2006 21:20:07 | |
---|
Taisin tuolla aiemmin sanoa, etten heikkoja kohtia SD:n tuotannosta löydä, mutta kyseinen live-levy tekee mielestäni notkahduksen. Mä en tykkää erityisemmin Alive In America:n siitä toisesta ("heavy") kitaristista, eli siitä joka ei ole Drew Zingg (Georg Wadenius), enkä oikestaan jostain syystä biisivalinnoista. Bootleg jossa DZ (eli Larry Carlton jr.) vetää koko ajan on sikäli parempi siinä on aika hyvin levyjen henki saavutettu, muttei kuitenkaan suoraan kopioiden. Muutamaa vuotta myöhemmällä kiertueella Wayne Krantz taas soitti "ihan omiaan" ja henki on ihan toinen, ja sekin toimii mulle, eri tavalla vaan. Kannattaa hankkia jostain SD:n Marian McPartlandin Piano Jazz - levy, se on hauska; Becker/Fagen vetää studiossa mm. Ellingtonia ja muutaman oman biisin ja juttelee lisäksi välissä ... "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
Jack of Speed 21.12.2006 11:47:13 | |
---|
|
sutikomppi 22.12.2006 13:54:53 | |
---|
Onpas muuten hieno bändi! Miksei kukaan ole kertonut tästä aiemmin? Huomasin tämän jutun täällä, ja päätin sitten mennä kirjastoon. Kas, sattui mukaan pari levyä: Two Against Nature ja Pretzel Logic. Ja juttua sattui vastaan niin Downbeatista kuin Rytmistäkin jne. Deja vu, King Crimsonin kanssa kävi täysin samoin: tietoa tulee joka suunnasta tahtoi tai ei. No, hyvä kun tutustuu näin loistaviin bändeihin. Mutta takaisin asiaan: Onko ostamisen arvoinen tuo uusin, vai kannattaisiko hankkia mielummin tuo Two Against Nature, tai kenties esim. Pretzel tai Katy Lied, jolle Allmusic antaa 5 tähteä..? Loistavat biisit, sovitukset (yllättävän selkeitä vaikka onkin paljon tavaraa), muusikot, tuotanto, soundi... kaikki toimii! Onko muitakin tällaisia bändejä, mitä en tiedä? Nythän on niin, että koko Steely Danin tuotanto kannattaa hankkia itselleen. Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla. |
Kiinankeisari 30.12.2006 15:16:45 | |
---|
itekkin ostin vasta joku päivä sitten ensimmäiset steely dan-levyni, aja:n ja gaucho:n. kattelin jokin aika sitten videolta sitä classic albums-sarjan aja-jaksoa, ja niin mainio tunnelma siitä jäi että nuo levyt lähti mukaan heti kun ne löysin. täytyy sanoa että lähes täydellistä musiikkia mun makuuni, maailmanluokan soittoa kuitenkin biisien ehdoilla, täynnä tavaraa mutta silti ilmavaa, ne biisit jne. listaa voisi jatkaa loputtomiin. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Calliope 27.12.2009 10:31:37 | |
---|
Yle Teema klo 0.05 Rockin klassikkolevyt Steely Dan: Aja "Your mind makes a promise that your body can't fill" |
Nuages 01.01.2010 14:26:12 | |
---|
Calliope: Yle Teema klo 0.05 Rockin klassikkolevyt Steely Dan: Aja Wanahojapa dokkareita nuo kierrättää. Tuli muistaakseni jo joskus 2006 tuo Teemalta. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
J.Hollström 01.01.2010 16:55:03 | |
---|
Nuages: Wanahojapa dokkareita nuo kierrättää. Tuli muistaakseni jo joskus 2006 tuo Teemalta. Ja levykin on tehty vuonna '77. Pakko olla ihan huono kun ei mitään uudempaa keksitä. No provot hittoon. Onhan tuo maailman yksi parhaita levyjä, että sikäli mun puolesta voi tulla vaikka joka päivä toi sama dokkari. DVD:kin on toki hyllyssä jos ei telkusta tuu. |