Regalis Apertura 21.04.2020 09:37:11 | |
---|
Se vasta olisikin kulttuuriteko kun panisivat enemmän Gabriel-eran keikkoja juutuupiin... Liekö niitä muita kuin Shepperton '72 olemassakaan? |
vanha_pieru 21.04.2020 21:11:00 | |
---|
Regalis Apertura: Se vasta olisikin kulttuuriteko kun panisivat enemmän Gabriel-eran keikkoja juutuupiin... Liekö niitä muita kuin Shepperton '72 olemassakaan? Joitain lyhyitä Gabrielin aikaisia TV-esiintymisiä ja muita pätkiä on lykätty Genesis 1970-1975 -boksin DVD-levyille, kuten näkyy täältä https://en.wikipedia.org/wiki/Genesis_1970%E2%80%931975#Foxtrot mutta mitään tuon Sheppertonin (joka on itse asiassa vuodelta 1973) mittaista pitempää kokonaisuutta ei tietääkseni ole olemassa. Muistelen lukeneeni joskus, että Gabriel itse yritti metsästää mitä hyvänsä videota Lamb Lies Down on Broadway -kiertueelta, mutta mitään vähänkään laadukkaampaa ei ilmeisesti löytynyt. Tuosta Genesiksen suunnittelemasta ilmaiseksi esitettävien keikkafilmien listasta puuttuu muuten tuon mainitsemasi Sheppertonin lisäksi myös In Concert 1976 ( http://www.progarchives.com/album.asp?id=15605) joka kestää vain 43 minuuttia ja joka on myös ärsyttävästi pätkitty. Live at the Lyceum, London puolestaan on tummasävyistä kuvaa sisältävä vajaa 40-minuuttinen pätkä ( https://en.wikipedia.org/wiki/Genesis_1976%E2%80%931982#Duke). YouTubessa tuo kuitenkin näyttäisi olevan kokonaisuudessaan jonkun muun kuin Genesiksen toimesta: https://www.youtube.com/watch?v=4ZnP6eq9kcM |
joka2112 14.08.2020 15:28:02 | |
---|
YouTuben ehdotukset pelastivat taas päivän. En muista että aiemmin olisi tästä keikasta ollut saatavilla näin hyvälaatuista video- tai kuvamateriaalia eikä tätä ole kai koskaan julkaistu virallisena tallenteenakaan: https://www.youtube.com/watch?v=EL6_KdxMvrsGenesistä parhaimmillaan! |
Mr T 14.08.2020 22:13:56 | |
---|
joka2112: YouTuben ehdotukset pelastivat taas päivän. En muista että aiemmin olisi tästä keikasta ollut saatavilla näin hyvälaatuista video- tai kuvamateriaalia eikä tätä ole kai koskaan julkaistu virallisena tallenteenakaan: https://www.youtube.com/watch?v=EL6_KdxMvrs Genesistä parhaimmillaan! Kiitokset tästä, aivan mahtavaa materiaalia! "Elämä on epävarmaa. Syö ensin jälkiruoka." |
Regalis Apertura 15.08.2020 09:44:38 (muokattu 15.08.2020 09:44:48) | |
---|
Juu kiitos linkistä. Hienoa menoa valoshowta myöten... Harmi ettei Collins pysty enää rumpaloimaan kun tuolloin veteli niin hyvin Thompsonin kanssa duettona. |
joka2112 01.09.2020 14:29:43 | |
---|
Olen kuunnellut nyt viime viikkojen aikana erityisen paljon näitä "Collinsin aikakauden" kolmea ensimmäistä levyä, eli A Trick of the Tailia, Wind & Wutheringia ja ...And Then There Were Three...tä. Ainahan mä olen niistä pitänyt mutta nyt ne ovat iskeneet vasta toden teolla. Näitä ensimmäisiä Collinsin aikakauden levyjä ylenkatsotaan muutenkin aivan turhaan harmittavan usein, siinä tuntuu olevan aina semmoinen "ei Gabrielia mukana joten automaattisesti paska" -ajatus taustalla. Ei kai kukaan oikeasti voi vakavalla naamalla sanoa että esim Dance on Volcanon, Ripplesin, One for the Vinen, Blood on the Rooftopsin tai Deep in the Motherloden kaltaisia kappaleita sisältävät levytykset olivat "välitöitä" tai "suunnan hakemista"? Genesis osasi aina hommansa hienosti, oli musiikki sitten progea tai poppia. No, viimeinen albumi on aika surkea, mutta minä ainakin pidän lähes kaikista Genesiksen levyistä, elitistien kammoama Invisible Touchkin on pop-albumiksi tosi kova. |
SnowCrow 01.09.2020 14:59:19 | |
---|
joka2112: Olen kuunnellut nyt viime viikkojen aikana erityisen paljon näitä "Collinsin aikakauden" kolmea ensimmäistä levyä, eli A Trick of the Tailia, Wind & Wutheringia ja ...And Then There Were Three...tä. Ainahan mä olen niistä pitänyt mutta nyt ne ovat iskeneet vasta toden teolla. Näitä ensimmäisiä Collinsin aikakauden levyjä ylenkatsotaan muutenkin aivan turhaan harmittavan usein, siinä tuntuu olevan aina semmoinen "ei Gabrielia mukana joten automaattisesti paska" -ajatus taustalla. Ei kai kukaan oikeasti voi vakavalla naamalla sanoa että esim Dance on Volcanon, Ripplesin, One for the Vinen, Blood on the Rooftopsin tai Deep in the Motherloden kaltaisia kappaleita sisältävät levytykset olivat "välitöitä" tai "suunnan hakemista"? Genesis osasi aina hommansa hienosti, oli musiikki sitten progea tai poppia. No, viimeinen albumi on aika surkea, mutta minä ainakin pidän lähes kaikista Genesiksen levyistä, elitistien kammoama Invisible Touchkin on pop-albumiksi tosi kova. A Trick of a Tail ja Wind and Wuthering on kyllä Genesiksen parhaimmistoa. Kyllä se Hackett oli tärkein osa Genesistä mielestäni. |
Regalis Apertura 01.09.2020 18:06:03 (muokattu 02.09.2020 10:57:02) | |
---|
Komppia Trickin ja Windin suhteen. Kevyesti parhaat Collinsin laulamat Genesis-levyt... Dukesta eteenpäin meni sitten vähän liiankin popiksi. Oli varmasti kova pala bändille kun vielä Hackettkin lähti Gabrielin jälkeen. Alkoi tietynlainen alamäki progesta AOR/poplinjalle... |
Megalomania 02.09.2020 17:03:33 (muokattu 02.09.2020 17:06:09) | |
---|
Musta ne Gabrielin (ja Hackettin) aikaiset levyt on parhaita, mutta ei ne Collinsin laulamatkaan ole huonoja. A Trick of the Tail ja Wind & Wuthering on hyviä levyjä. Yhdyn tuohon ajatukseen Hackettin tärkeydestä. Ei ollut bändi entisensä Hackettin lähdön jälkeen. Edit: Näin tossa muuten taannoin unta, jossa olin Genesiksen keikallla. Se oli tosin tää nyky-Genesis, The Last Domino? -kiertue ja Nic Collins rummuissa. "Koska musiikin voidaan havaita koostuvan melodiasta ja rytmistä, on kiinnitettävä huomiota siihen vaikutukseen, mikä niillä on kasvatukseen." - Aristoteles |
Regalis Apertura 03.09.2020 14:31:22 (muokattu 03.09.2020 14:37:46) | |
---|
Olen varmaan aiemminkin sanonut että nyky-Genesiksenkin keikalle voisin mennä JOS olisin varma että myös Gabriel-eran biisejä olisi setissä ja ennen kaikkea että ne soitettaisiin _kokonaisina_ alusta loppuun ilman mitään puolivillaisia medleytä (tyyliin 1-2 min/biisi). En usko etteikö Collins nykykunnollaankin voisi laulaa niitäkin. Taitaa olla ongelmana vaan se niiden laulamisen haluaminen... Ja myös se radiorock-sukupolven poppi-eran odotusten täyttäminen/miellyttäminen. Se tuntuu olevan bändille tärkeämpää kuin bändin historiaa alusta asti seuranneiden hc-fanien(?) odotusten täyttäminen/miellyttäminen. |
Funkånaut 03.09.2020 14:44:39 | |
---|
Munsta taas noilla areenakeikeillä poppi-Genesiin tuotanto toimii paremmin kun progehuuruilu. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
Regalis Apertura 03.09.2020 15:58:57 (muokattu 03.09.2020 16:02:05) | |
---|
No Genesis on vähän kaksipiippuinen keissi mitä tulee keikkasettien "toimivuuteen" noin stadiontasolla. Toisaalta pitäisi miellyttää uudempaa kuuntelijapolvea ja olla se kaupallisempi Genesis ja toisaalta olla se wanhempaa kuuntelijapolvea miellyttävämpi proge-Genesis... Siitä pitäisi saada aikaan jonkinlainen balanssi joka palvelisi molempia ryhmiä. Siltikin olen sitä mieltä mitä edellisessä viestissäkin sanoin, jos kerran wanhempaa kamaa soitetaan niin soitetaan sitten ihan kokonaisina biiseinä. Ei vain jonkinlaisena "ohimennen hutaistuna" medleynä... Se vaan antaa ainakin minulle vähän sellaisen "halvan, menneisyytään häpeilevän(?)" bändin kuvan. |
Hamsteri Kukkonen 03.09.2020 17:40:41 | |
---|
Regalis Apertura: Siltikin olen sitä mieltä mitä edellisessä viestissäkin sanoin, jos kerran wanhempaa kamaa soitetaan niin soitetaan sitten ihan kokonaisina biiseinä. Ei vain jonkinlaisena "ohimennen hutaistuna" medleynä... Se vaan antaa ainakin minulle vähän sellaisen "halvan, menneisyytään häpeilevän(?)" bändin kuvan. Enemmänkin aikataulutietoisen bändin kuvan. "You have KELA. Don't worry." -Kiko Loureiro // "Käsittääkseni hän ei oikein tajunnut miksi hänelle naurettiin." -Presidentti // goo.gl/v9KRXz |
Funkånaut 03.09.2020 17:46:31 | |
---|
HulluNieminen: Enemmänkin aikataulutietoisen bändin kuvan. Juu, joku Supper's Ready on jo pelkiltään likemmäks puol tuntia. Tohon joku Cinema Show ja Firth of Fifth päälle, niin kohta on jo puolet kahdesta tunnista vedelty. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
Hamsteri Kukkonen 03.09.2020 17:50:51 | |
---|
Ja siis Genesis poppibändinä on yhtä hyvä poppibändi kun Genesis progebändinä oli progebändi. Kyl mul kelpaa ainaskii. "You have KELA. Don't worry." -Kiko Loureiro // "Käsittääkseni hän ei oikein tajunnut miksi hänelle naurettiin." -Presidentti // goo.gl/v9KRXz |
Regalis Apertura 03.09.2020 21:06:17 (muokattu 03.09.2020 21:07:40) | |
---|
No sehän on ihan äijistä itsestään kiinni soitetaanko joku puolituntinen tjsp. biisi vai pelkkiä 3 min. poppibiisejä... Kai niitä lyhyempiäkin tuon Gabrielin ajan biisejä on olemassa? Eikä niitä tarvitsisi soittaa kuin 1-2 kokonaisuudessaan. Pyydänkö nyt ihan liikaa jos joku/jotkut vastaavat mahtuisi siihen about 2 h settiin? |
joka2112 04.09.2020 00:00:20 | |
---|
Nuo Genesiksen vanhoista biiseistä koostuvat "medleyt" olivat just sitä Genesistä parhaimmillaan, jos kuuntelen vanhoja livevetoja niin medleyt on aina se kohokohta. Saisivat heittää Phil Collinsin mäkeen ja vetää Rutherford-Banks-Stuermer/Hackett-Nic Collins -nelikolla pelkästään instrumentaalisesti, vähän Cinema Show'n loppuosaa, In The Cage, In that Quiet Earth, Colony of Slipperman ja vaikka Riding The Scree. Collinsin Phil on nykyään niin huonossa hapessa että ei tuollaista kehtaisi katsomaan mennä. Muutenkin Genesiksen livekarisma nojasi aina hyvin pitkälti Collinsin varaan, ja kun tuo nykymeno on mitä on niin ei hyvältä näytä. |
Regalis Apertura 04.09.2020 09:43:26 (muokattu 10.09.2020 15:44:55) | |
---|
Hmm no ainakin noista em. biiseistä Cinema Show pitäisi kyllä mielestäni soittaa kokonaan. Sen verran wanha puristi meikäläinen on;)... Mutta sitäkään ei tietysti olisi "pakko" soittaa livenä jos kerran lyhyempiäkin biisejä olisi tarjolla siihen about 2 h aikaikkunan sisään. Mitä Collinsin kuntoon tulee niin hän nyt on vaan valitettavasti se ainut vaihtoehto laulajaksi kun kerran Gabrielia ei saada mukaan. Tai sitten olisi pitänyt etsiä vaikka Ray Wilson tilalle... Se olisi taas ollut vieläkin huonompi vaihtoehto (no omasta mielestäni kun en ole koskaan digannut äijän ääntä). edit. Tuli muuten mieleen että Hackettin yhdellä livelevyllä Genesis Revisited oli Genesis-setti vierailevien laulajien kera. Mitenköhän tuo sama olisi toiminut Genesiksenkin kanssa? Tai sitten palkata vaikkapa Nad Sylvan mikkiin Collinsin rinnalle (siis Gabrielin ajan biiseihin)? |
joka2112 04.09.2020 10:23:11 | |
---|
Regalis Apertura: edit. Tuli muuten mieleen että Hackettin yhdellä livelevyllä Genesis Revisited oli Genesis-setti vierailevien laulajien kera. Mitenköhän tuo sama olisi toiminut Genesiksenkin kanssa? Tai sitten palkata vaikkapa Nad Sylvan mikkiin Collinsin tilalle? Nad Sylvan olisi kyllä hyvä korvaaja Gabrielille, mutta Collinsin biiseille mies ei kyllä sovi. |
Regalis Apertura 04.09.2020 12:38:11 (muokattu 06.09.2020 10:08:34) | |
---|
Joo hyvä pointti;). Aattelin lähinnä että Nad vetäisi Gabriel-ajan biisit ja Collins (tai joku/jotkut) muut. Sori vajavainen edellinen postaus. |