Aihe: Camel
1 2 3 4 524 25 26 27 28 29 30
Stiiq
11.07.2013 22:47:14
texjazz: Rain dances ostettu. Ja eikun lisää hankkimaan Camelia. Mutta mikä seuraavaksi?

Neljä ekaa levyä.
Kuivakka, englantilaistyyppinen huumori ei nyt auta.
SnowCrow
11.07.2013 23:00:03
texjazz: Rain dances ostettu. Ja eikun lisää hankkimaan Camelia. Mutta mikä seuraavaksi?

Snow Goose on mun lemppari. Osta se.
Adrift
12.07.2013 23:50:21
Osta Mirage.

nimim. Mirage on paras.
ekikoo
13.07.2013 15:46:48
Tuo Mirage ja Moonmadness..
Do we need harmonics in the range above 8 kHz? Are a lot of dogs going to listen to your solos? - J. Johansson
arsu
15.07.2013 21:24:18 (muokattu 15.07.2013 21:26:17)
Stiiq: Neljä ekaa levyä.

0 huonoa biisiä. Mut Mirage on suosikki. Toi Camelin Rainbow's End-boxi on myös hyvä jos cd-levyistä tykkää.
"Our style? Invasive, penetrating, brutal, loud and access-all-areas. Just like our lovemaking."
Lord of the strings
31.07.2013 18:24:55
Allekirjoittanut lähtee 31.10 Mannheimiin katsomaan Camelia. Mitä ajatuksia tämä teissä herättää? Hehe.
"Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK
Vessajono
31.07.2013 20:58:24
Lord of the strings: Allekirjoittanut lähtee 31.10 Mannheimiin katsomaan Camelia. Mitä ajatuksia tämä teissä herättää? Hehe.

http://www.youtube.com/watch?v=YF8W_2TJsKw
Lähdetkö kanssani BORNOBAARIIN?
Bald Anus
02.08.2013 02:28:14

Lord of the strings: Allekirjoittanut lähtee 31.10 Mannheimiin katsomaan Camelia. Mitä ajatuksia tämä teissä herättää? Hehe.

Tulen mukaan.
sääh
Randomizer
18.08.2013 01:19:04
Vasta suht viime aikoina vasta Cameliin ihastunut. Paria levyä kyllä kuunnellut jo vuosia mutta vasta Snow Goose tehokuuntelulla avautunut tämän bändin hyvyys!
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
texjazz
18.08.2013 21:14:34

Mirage, Moon Madness ja Snow Goose ostettu ja hienoiksi levyiksi todettu. Mutta ovatko ne progea? Mitä sillä toisaalta on väliä, kunhan musa skulaa.
Kaikki on jo tehty.
Gorp
18.08.2013 21:44:03
Mulla Camel kolahti Rain Dancesista. Sitten hankin neljä ekaa ja Moonmadnessista on tullut mulle ehkä kaikkien aikojen ykköslevy kaikki kuulemani levyt huomioiden. Snow goosen suosiota en ole kyllä koskaan ymmärtänyt, mutta se on vain mun mielipide.
SnowCrow
18.08.2013 22:32:36
Gorp: Mulla Camel kolahti Rain Dancesista. Sitten hankin neljä ekaa ja Moonmadnessista on tullut mulle ehkä kaikkien aikojen ykköslevy kaikki kuulemani levyt huomioiden. Snow goosen suosiota en ole kyllä koskaan ymmärtänyt, mutta se on vain mun mielipide.

Hölömö mielipide. Snow Goose on ihquparas.
Vekkuli1981
26.08.2013 18:55:31
Liput ja lennot hankittu Groningenin keikkaa varten. Eka Camel-keikka tiedossa ja jo etukäteen ihan helvetin fiiliksissä. Jos on kovassa vedossa niin buukkaan/pakotan noi kyrvät Suomeenkin ensi vuonna. Kunhan nyt Latimer pysyisi kunnossa, noin ylipäätäänkin.

...ja S/T on paras. Eikä vaan bändin, vaan koko genren! :)
http://www.caughtinthebetween.com/ www.disentertainment.com
Gorp
26.08.2013 21:04:12
Olen kade, myönnetään. Snow Goose ei tosiaan ole mun lemppareita mutta jo Latimerin pystyssä pysymistä katsoisin mielelläni. Ja eiköhän ne heitä encorena Lady Fantasyn tai Unevensongin tai Never Let Gon tms. helmiä.

Olihan se itselle yllätys, että Latimer on taas soittokunnossa. Ensin oli ne uutiset vakavasta sairaudesta ja sitten vuosien hiljaisuus. Odotin, että seuraava uutinen olisi ollut kuolinilmoitus.
velioj
27.08.2013 08:36:34

Vekkuli1981: Liput ja lennot hankittu Groningenin keikkaa varten. Eka Camel-keikka tiedossa ja jo etukäteen ihan helvetin fiiliksissä. Jos on kovassa vedossa niin buukkaan/pakotan noi kyrvät Suomeenkin ensi vuonna. Kunhan nyt Latimer pysyisi kunnossa, noin ylipäätäänkin.

...ja S/T on paras. Eikä vaan bändin, vaan koko genren! :)

Koitappas saada puhuttua suomeen. :-) Uskoisin että suomestakin löytyisi sen verran diggareita että ainakin isohko klubillinen saataisiin porukkaa paikalle.
Niin, kymmenen vuottahan siitä edellisestä Farewell -kiertueesta alkaa jo olemaan. Silloin se tuli nähtyä ja hyvät muistot siitä on jäänyt. Tuo Opening Farewell DVD antaa hyvän kuvan silloisesta/nyky soundimaailmasta. Itse yllätyin että se oli livenä aika jytky, eli siis potki mukavasti, joka sopi pirun hyvin heidän musaan, kun jotenkin heidän levyltään saa pliisumman kuvan soundeista. Olisikohan hieman sovitettu tarkoituksella uuteen kuosiin - tiedä sitten?
"The stage is set and the lights are down - the band starts playing."
EvilDead
19.09.2013 19:51:22
Ei oikein taho useimmiten itellä mennä nämä suosikkilevyt yks yhteen muiden kanssa. Siis monienkin bändien kohdalla.

Camelilta debyytti on meikäläisen suosikki. Moonmadness oli jopa pieni pettymys mulle, kun sen ostin. Ehkei se vaan vieläkään ole oikein mennyt jakeluun, vaikka levyn loppuosa iskeekin.
There's nothing glorious in dying. Anyone can do it.
nappo
26.09.2013 15:35:09
Erikoista että tuo ensimmäinen levy on aika monella se kaikista kovin.

Itselläni meni kehitys niin, että satuin vaan progediggarina nappaamaan Miragen kaupasta mukaan ja ihastuin siihen täysin. Sen jälkeen poimittiinkin ulkomaita myöden kaikki mahdolliset levyt talteen, painottuen kuitenkin alkupään tuotantoon. Ihan viimeisten joukossa löysin tuon ensimmäisen albumin ja sitä oli tosiaan etsitty kissojen ja koirien kanssa. Silloin ei vielä levyjä netistä tilailtu.

Mutta jos vertaa ensimmäistä levyä vaikka Mirageen, Snow Gooseen, Moon madnessiin tai vaikkapa Rain Dancesiin, niin kyllä soundeissa jäädään valovuoden päähän noista uudemmista. Ainakin silloin aikanaan meni fiilis ekasta levystä täysin, kun soundi olikin melko tunkkainen seuraaviin levyihin verrattuna.

Täytyykin ottaa eka levy taas kuunteluun kun korvat ovat vuosien varrella jo palautuneet pahimmasta progevyörytyksestä. Keskittyy sitten enemmän niihin biiseihin.

Niin ja lopuksi vielä absoluuttinen fakta: Mirage on Camelin paras levy. :)
Liekkipipoilta uusi LP ulkona!
Vessajono
26.09.2013 16:42:36
nappo: Niin ja lopuksi vielä absoluuttinen fakta: Mirage on Camelin paras levy. :)

Tämähän nyt on itsestäänselvyys.
Lähdetkö kanssani BORNOBAARIIN?
Gorp
04.10.2013 18:15:11
Uudessa Prog-magissa pääjuttuna Camel! Uutta kiertuetta on kuulemma suunniteltu maalis-huhtikuulle, saas nähdä tuleeko Suomeen tai edes Skandinaviaan. Uusi levykin ilmeisesti tulossa ensi vuonna. Olisi ollut kiva nähdä myös kuva nyky-Latimerista, mutta ei vielä tällä kertaa.

Niin ja tässä ketjussa käyty kina parhaasta Camel-albumista voidaan lopettaa. Mikael Åkerfeldtin näkemys Moonmadnessista: "This, ladies and gentlemen, is one of the best records ever released". So there!
Pedroz
19.10.2013 16:41:21

Available on tour and from 4th November 2013
Camel have re-recorded The Snow Goose

As a taster for the upcoming shows, The Snow Goose has been lovingly re-recorded.
Faithful to the original with tasty arrangements and enhancements for stage presentation, The Snow Goose is not only a timeless story of love and war. It is a tale of dignity and kindness lifted to the heart on the wings of an injured Snow Goose through her unique relationship with two humans. Written by Paul Gallico, this short story inspired this beautiful music.

Pakkohan tuo on käsiinsä saada, vaikken nyt idealle ole aivan myyty näin heti.
I Am Three People "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)