Aihe: Camel
1 2 3 4 522 23 24 25 26 27 28 29 30
Heroooh
16.02.2012 21:46:31

Omat suosikit on Rhyader ja Nimrodel jonka koko nimee en jaksa kirjottaa.
zombywoof
16.02.2012 23:00:44
Ekat 4 levyä!
"Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends"
pekka montin
17.02.2012 11:23:40

Sadetanssit on aikas hyvä. Tykkään.
Stiiq
17.02.2012 14:51:19
zombywoof: Ekat 4 levyä!

Tää oli plussan arvoinen viesti. Lyhyt ja ytimekäs. Tällä hetkellä Mirage on mun suosikki, Moonmadness ja debyytti on aika lailla samalla viivalla. Snow Goose häviää vain hieman, mutta en varmaan oo kuunnellut sitä tarpeeksi :D
Take away obsolete papers, they want me but I don't need them
nro5
17.02.2012 15:13:27
Stiiq: Tää oli plussan arvoinen viesti. Lyhyt ja ytimekäs. Tällä hetkellä Mirage on mun suosikki, Moonmadness ja debyytti on aika lailla samalla viivalla. Snow Goose häviää vain hieman, mutta en varmaan oo kuunnellut sitä tarpeeksi :D

Kyllä tuo neljä ekaa on aika ohittamaton paketti, mutta ei Camel huono ole ollut senkään jälkeen. Breathless ja Raindances ovat selkeästi jo epätasaisia, mutta kovaa kamaa sielläkin on mukana. Nude ja Stationary traveller ovat hyviä myös.
Stiiq
17.02.2012 16:34:21
nro5: Kyllä tuo neljä ekaa on aika ohittamaton paketti, mutta ei Camel huono ole ollut senkään jälkeen. Breathless ja Raindances ovat selkeästi jo epätasaisia, mutta kovaa kamaa sielläkin on mukana. Nude ja Stationary traveller ovat hyviä myös.

Ei toki. Pidän Sinclairista sekä basistina että laulajana, ehkä kuitenkin enemmän Caravanin riveissä. Hyviä sävellyksiä ja sovituksia syntyi myös niiden klassikoiden jälkeen, mutta albumien, joilta ei halua skipata yhtään raitaa, aika meni kyllä ohi.
Take away obsolete papers, they want me but I don't need them
zombywoof
17.02.2012 22:37:37
Stiiq: mutta albumien, joilta ei halua skipata yhtään raitaa, aika meni kyllä ohi.

Näin juuri. Myöhemmilläki levyillä on hyviä biisejä mutta kokonaisuutena eivät yllä neljän ensimmäisen tasolle.
Artturi
17.02.2012 23:22:03
Mulla on Latimerin nimmari, olenko Tosi Kameli?

Alkupään tuotanto se on kovin monella bändillä, ja Camelillakin, se terävin kärki. Nuorena pää on tyhjä ja vain taivas rajana ja sitten tulee se joku "maine" ja joutuu oleen sen vanki aikansa. Ja sitten kun ei enää lähde enää yhtä hyvää settiä, joutuu väkisin yrittään jotain erilaista ja usein tuloksena on silkkaa skeidaa.

Ja sitten 20-30 vuotta myöhemmin palataan ekojen levyjen tapaiseen musaan kun se kuitenkin oli sitä mikä susta teki sut. Voi syntyä hyvääkin kamaa, mutta ajat ovat välissä muuttuneet ja kuulijakunta; muutamat vanhat progepierut vaan tajuaa, mistä on kysymys ;-) Levyä myydään kymmenesosa siitä mitä se eka levy aikanaan möi..

.. Traaginen progetarina!!!
zombywoof
17.02.2012 23:55:12
Artturi: Mulla on Latimerin nimmari, olenko Tosi Kameli?

Noh, taidat olla :)
Andy Six
18.02.2012 17:43:42

Alkupään tuotanto se on kovin monella bändillä, ja Camelillakin, se terävin kärki. Nuorena pää on tyhjä ja vain taivas rajana ja sitten tulee se joku "maine" ja joutuu oleen sen vanki aikansa. Ja sitten kun ei enää lähde enää yhtä hyvää settiä, joutuu väkisin yrittään jotain erilaista ja usein tuloksena on silkkaa skeidaa.

Ja sitten 20-30 vuotta myöhemmin palataan ekojen levyjen tapaiseen musaan kun se kuitenkin oli sitä mikä susta teki sut. Voi syntyä hyvääkin kamaa, mutta ajat ovat välissä muuttuneet ja kuulijakunta; muutamat vanhat progepierut vaan tajuaa, mistä on kysymys ;-) Levyä myydään kymmenesosa siitä mitä se eka levy aikanaan möi..

Niin,tossa on myös sellainen homma,kun aikojen muuttuminen, joka vaikuttaa siihen musaan...80-luvun alussa proge oli jo kirosana ja jos halusi pysyä mukana veneessä,oli tehtävä sellaista musaa,jota joku osti....Hyvinä esimerkkeinä kasari Yes ja Genesis.....90-luvulla proge nosti uudelleen päätään,koska aikaa oli kulunut ja proge sai samallaisen pysyväis-diggaripiirin kun nyt vaikka joku rockabilly tai rautalankamusiikki aiemmin....
Cepe
18.02.2012 22:47:15

Hitto olen sinulle kateellinen! Missä sait nimmarin? Miten? Mikä vuosi?

*kuolee kateuteen*
rytmihäiriöinen kannujenhakkaaja.
Bald Anus
19.02.2012 01:56:36

Tämä Rajaz on kuin onkin ihan kelpo levy. Jatkan kuuntelua.
sääh
Kimmo72
19.02.2012 20:54:51 (muokattu 19.02.2012 20:55:02)
Bald Anus: Tämä Rajaz on kuin onkin ihan kelpo levy. Jatkan kuuntelua.

Paras
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Pedroz
19.02.2012 23:22:43

Cepe: Hitto olen sinulle kateellinen! Missä sait nimmarin? Miten? Mikä vuosi?

*kuolee kateuteen*

Mulla on kaks ;) Toinen ihan nimellä osoitettu vieläpä.

Mutta ei, ei ole ollut iloa miestä tavata tai edes bändiä livenä nähdä, mutta sairautensakin aikana Latimer jaksoi signeerata uusien DVD-julkaisujen ennakkotilaukset. Hieno mies. Nimmarit siis löytyvät Moondances ja The Opening Farewell -kansilehdyköistä.

Camelproductions.comissa on jo hetkisen ollut uudenvuodentoivotusten alla lupaus News coming soon. Ei ole välttämättä mahdotonta, että lähiaikoina uutisoitaisiin jopa seuraavasta studiolevystä.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Artturi
20.02.2012 10:22:21
Pedroz: Mulla on kaks ;) Toinen ihan nimellä osoitettu vieläpä.

Mutta ei, ei ole ollut iloa miestä tavata tai edes bändiä livenä nähdä, mutta sairautensakin aikana Latimer jaksoi signeerata uusien DVD-julkaisujen ennakkotilaukset. Hieno mies. Nimmarit siis löytyvät Moondances ja The Opening Farewell -kansilehdyköistä.

Camelproductions.comissa on jo hetkisen ollut uudenvuodentoivotusten alla lupaus News coming soon. Ei ole välttämättä mahdotonta, että lähiaikoina uutisoitaisiin jopa seuraavasta studiolevystä.

No juu, en mäkään herraa ole tavannut eli sama tarina nimmarin suhteen.. Mulla tosin on vaan tuo The Opening Farewell-dvd.
Cepe
25.02.2012 14:57:26
Onko Camelin alkuperäiskokoonpanon jäsenet (Latimer, Ward, Ferguson, Bardens) vielä elossa? Tai no Petehän on jo kuollut, mutta entä muut?
blackmore81
25.02.2012 15:21:19
Cepe: Onko Camelin alkuperäiskokoonpanon jäsenet (Latimer, Ward, Ferguson, Bardens) vielä elossa? Tai no Petehän on jo kuollut, mutta entä muut?

Kyllä muut elossa vielä ovat, tietääkseni.
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
Pedroz
25.02.2012 22:23:52

Jep, Bardensia lukuunottamatta muissa vielä henki pihisee. Miekkosillahan oli joskus taannoin se The Brew -viritelmänsä, jonka piti nyt vihdoin tehdä levy, kun trio aikanaan karahti karille Bardensin tullessa mukaan Camelia koostamaan. Siitä ei sitten ole toistaiseksi tainnut tulla muuta kuin joku pieni bonuspätkä muistaakseni Curriculum Vitae -DVD:lle.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
2541
26.02.2012 15:53:08

Onkos Camelin lukuisasta jäsenistöstä muita kuollutkaan kuin "Pressure Points" -levyllä soittanut kosketinsoittaja Richie Close?
Cepe
29.02.2012 17:48:28
Pedroz: Jep, Bardensia lukuunottamatta muissa vielä henki pihisee. Miekkosillahan oli joskus taannoin se The Brew -viritelmänsä

http://www.youtube.com/watch?v=QsBvo-nV3es tuossa on muuten aika makia veto The Brewltä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)