Aihe: Dream Theatteristä
1 2 3 4 522 23 24 25 26122 123 124 125 126
zeme
24.06.2006 12:50:28
En oo varma, mutta veikkaisin, etteivät kerkeä suomeen vielä pitkään aikaan.

ja vaikka eivät suomeen tuliskaan, niin pitäähän sitä kattella jos ne kerkeis vaikka ruotsiin ja eihän ruotsiin oo yhtää paha koskaan matkustaa.. Sehän on tossa ihan vieressä :D..
No problem.
gorgonoidi
24.06.2006 13:20:10

ja vaikka eivät suomeen tuliskaan, niin pitäähän sitä kattella jos ne kerkeis vaikka ruotsiin ja eihän ruotsiin oo yhtää paha koskaan matkustaa.. Sehän on tossa ihan vieressä :D..

Paitsi eivätkös he käyneet sielläkin juuri silloin kun täällä suomessakin? En usko että tulevat sinnekkään.
zeme
24.06.2006 22:41:02
Paitsi eivätkös he käyneet sielläkin juuri silloin kun täällä suomessakin? En usko että tulevat sinnekkään.

Hmm, jep niin kävivätkin, mut ne kävi siellä myös sitä edeltävänäkin vuonna, koska olin silloin vuonna 2004 Tukholmassa katselemassa niitä..
No problem.
Davos
28.06.2006 19:38:03
Hmm, jep niin kävivätkin, mut ne kävi siellä myös sitä edeltävänäkin vuonna, koska olin silloin vuonna 2004 Tukholmassa katselemassa niitä..

Munkin piti lähtä vaan jäi lähtemättä :( Harmitti, mutta Hesassa oltiin. Sekin oli pettymys, lähinnä paskan äänentoiston takia.
Rakoni
28.06.2006 21:49:44
Munkin piti lähtä vaan jäi lähtemättä :( Harmitti, mutta Hesassa oltiin. Sekin oli pettymys, lähinnä paskan äänentoiston takia.

Sehän taisi olla kiinni aivan muista asioista kuin bändistä?
Sanokaa DT kun haluatte hyvää
Rypsolisti
28.06.2006 22:46:02

Hetkinen, siis Hesan keikalla viime syksynä?
''Now you've made a fortune in lies and you kept a giant alive. You rode the red, you rode the red'' Dream Theater - A Fortune In Lies
petrutsi
29.06.2006 00:05:51

Äänentoisto oli ihan kelpo, joskin vähän turhan kovalla. Huono(PASKA) setti oli vaan vikana, mikä on ilmeisesti aika toistuva ilmiö nykyään. Voisivat tehdä Metallicat ja alkaa soittaa niitä hyviä eli vanhempia biisejä enemmän. Kyllähän poijjaat tahi ukkelit saavat niitä uusia lättyjä suoltaa ulos mutta ei niillä tarvitse livesettiä pilata ;) Joku Mirror/Lie-combokin toimi hesassa niiiin paljon tykimmin kuin joku Öklövariumin kakkaraidoista. Tässä minun ajatukseni kahta senttiä vastaan.
My balls and the end of humanity..how the hell are they related?
Kampela77
29.06.2006 14:11:09
Äänentoisto oli ihan kelpo, joskin vähän turhan kovalla. Huono(PASKA) setti oli vaan vikana, mikä on ilmeisesti aika toistuva ilmiö nykyään. Voisivat tehdä Metallicat ja alkaa soittaa niitä hyviä eli vanhempia biisejä enemmän. Kyllähän poijjaat tahi ukkelit saavat niitä uusia lättyjä suoltaa ulos mutta ei niillä tarvitse livesettiä pilata ;) Joku Mirror/Lie-combokin toimi hesassa niiiin paljon tykimmin kuin joku Öklövariumin kakkaraidoista. Tässä minun ajatukseni kahta senttiä vastaan.

Ihan hyvä mun mielestä, että soittelevat reilusti uudempiakin biisejä. Vanhoista biiseistä koostettu hittikimara se vasta puuduttavaa kuunneltavaa olisikin. Pull Me Underiakin alkaa olla omalla kohdalla aika kulunut biisi ja ei tulisi ikävä vaikka se jäisi keikalla soittamatta. Sekoitus vanhaa ja uutta on ihan toimiva setti. Octavarium toimi ainakin uuden levyn biiseistä Helsingin keikalla.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
ANtTIKRISTUS
29.06.2006 15:16:02
Octavarium toimi ainakin uuden levyn biiseistä Helsingin keikalla.

Paitsi se Rudessin alku"soolo" meinasi halkaista tärykalvoni ja sulattaa aivoni haisevaksi, vihreäksi mössöksi. Muuten toimi.

Niin ja niistä keikkojen monipuolisuudesta... Ihan hyvä mustakin, että soitetaan monipuolisesti tuotannon kaikista vaiheista biisejä. Helsingin keikallakin oli biisejä hyvin aivan ekasta levystä uusimpaan. Ainahan kaikkia ei voi miellyttää, mutta jos tuotanto on niin laaja kuin DTllä, en voisi laskea miinukseksi monipuolista tarjontaa. Kaikilla albumeilla on varmasti omat kannattajansa.
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
Kampela77
29.06.2006 18:10:30
Paitsi se Rudessin alku"soolo" meinasi halkaista tärykalvoni ja sulattaa aivoni haisevaksi, vihreäksi mössöksi.

Rudessin soolosta olen samaa mieltä. Rudessilla oli parissa muussakin biisissä ihan järkyttävän riipivä soundi.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Borlag
30.06.2006 20:00:20

DT kävi Ruotsissa Sweden Rock festivaaleilla 2005, sen jälkeen olivat vielä uudestaan syksyllä näillä "Evening With" keikoilla. Aikaisemmilla kiertueilla ovat myös käyneet Ruotsissa joka kerta, eli aika kovalla todennäköisyydellä seuraava Euroopan kiertue sisältää ainakin Ruotsin. Suomi taas on jäänyt melkeinpä joka toinen kiertue välistä, eli siitä ei täyttä varmuutta ole.

Tosin hyvänä osviittana voisi pitää että bändi aloitti "evening with" kiertueen juuri Helsingissä, ja halli oli suht hyvin täytetty, eli ei ainakaan siitä olisi kiinni DT:n tulo Suomeen.

Jokatapauksessa, koko bändi tällä hetkellä tauolla, osa sivuprojektien kanssa, eli esim LaBrie vääntää oopperalevy projektia ja toista soololevyä (Mullmuzzlerit poislukien), Rudess veti Rudess Morgenstein Project keikkoja, Portnoylla oli se Amazing Journey (The Who-tribuutti) ja jotain puhetta ollut OSI keikoistakin, Petrucci taas ollut mukana tekemässä Derek Sherinianin soololevyä. Seuraavasta DT:n omasta levystä ei ole ollut mitään puhetta tämän livepaketin lisäksi, eli tuskinpa sitä aloittavat ennen ensi vuotta.

Jos kiinnostaa tarkempi tieto, suosittelen DT:n virallisia forumeita tai Mike Portnoyn omia forumeita, edellisessä suurempi käyttäjämäärä, jälkimmäisessä taas kaikki DT uutiset nopeiten. Tosin nopeus ero lasketaan tunneissa korkeintaan, eli ei hirveästi eroa kuitenkaan.
Mikko_L
30.06.2006 22:50:50
Sehän taisi olla kiinni aivan muista asioista kuin bändistä?

Joo, jäähalli on paska kumiseva pönttö jossa mikään (musiikki) ei kuulosta hyvältä vaikka kuinka miksaa. Itse olin miksauspöydän vieressä tulpat korvissa niin soundit oli jotenkuten kohdallaan, mutta aina tietynkorkuisessa bassonuotissa alkoi katto resonoimaan niin nauti nyt siinä sitten. Pari biisiä jotka sattui olemaan juuri siinä sävellajissa meni ihan plörinäksi sen takia...
Setti oli oikein hyvä mun mielestä! Ja ne väliajan akustiset coverit kanssa, oon niitä kuunnellut himassa enemmänkin.

-Mikko
Kasperi Tervonen
01.07.2006 00:14:37
Ja ne väliajan akustiset coverit kanssa, oon niitä kuunnellut himassa enemmänkin.

Jep, imutin itsekin noita koneelle. :) Mielestäni olisi erittäin kiinnostavaa kuulla myös ihan "kunnon" (ei siis akustisia vaan kaikki soittimet) DT covereita naislaulajan kera. Löytyisiköhän tuommoisia jostain?
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
atimoc
01.07.2006 17:50:37

Mikä tuon coverartistin/-bändin nimi on? Voisi itsekin tutustua.
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
Borlag
01.07.2006 18:02:23

Pipo & Elo, molemmat aktiivisia postaajia DT.netissä ja MP.comissa.

Ne biisit löytää täältä: http://pipoelo.free.fr/music.html
atimoc
01.07.2006 19:24:51

+
Kiitti, näähän on oikein hyviä, hieno lauluääni tytöllä.
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
eleeton
03.07.2006 18:27:41
Joillakin taitaa olla vahaa korvissa niin ja korvatulpat on keksitty. Kyllä jäähallin keikka oli yksi parhaita keikkoja mitä olen nähny noin yleensä. Taattua ameriikanlaatua varsinkin soundeiltaan. Mutta makuasioitahan nämä, että mikä on hyvää ja mikä ei. Mutta äänenlaadussa ei ollut minusta vikaa.
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika
Kampela77
03.07.2006 18:49:50
Joillakin taitaa olla vahaa korvissa niin ja korvatulpat on keksitty. Kyllä jäähallin keikka oli yksi parhaita keikkoja mitä olen nähny noin yleensä. Taattua ameriikanlaatua varsinkin soundeiltaan. Mutta makuasioitahan nämä, että mikä on hyvää ja mikä ei. Mutta äänenlaadussa ei ollut minusta vikaa.

En tiedä kenellä on vahaa korvissa, mutta miksaushommien kanssa oli ollut ilmeisesti aika paljon ongelmia. Etsinpä vanhan topikin, jossa on hieman selvitystä asiasta(J.T.:n viesti).

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=28&t=102804&o=80
Davos
18.07.2006 03:27:21
Varmaan jo kauan odotettua ja kaivattua tietoa:

DT:n sakki marssii syyskuussa studioon ja näillä näkymin uusi albumi ilmestyy vuoden 2007 keväällä, viimeistään kesällä.
gorgonoidi
18.07.2006 13:23:20

Varmaan jo kauan odotettua ja kaivattua tietoa:

DT:n sakki marssii syyskuussa studioon ja näillä näkymin uusi albumi ilmestyy vuoden 2007 keväällä, viimeistään kesällä.

Jeas! Tulee olemaan meikäläiselle pakko ostos, jahka ilmestyy.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)