Andy Six 18.05.2011 15:01:01 | |
---|
Camel edustaa mulle lämminhenkisintä ja maanläheisintä progea...Andy Latimerin laulua on usein mollattu;mielestäni turhaan,koska se sopii hienosti Camelin ei niin taivaita syleilevään-moodiin...Mirage on aina ollut mulle se kuunnelluin levy,mutta Snow Goose,Moonmadness ja Rain Dances ovat yhtä kaikki komeita proge-klassikkoja.... |
rikshot 18.05.2011 15:52:37 | |
---|
Mulle Camel oli ensikosketus progeen (löysin sen, kun kuuntelin Opethia ja Åkerfeldt sanoi diggaavansa, ja onhan Benighted suora riisto Never Let Go -biisistä) ja se vei kyllä tämän miehen mennessään. Ensin kolusin bändin neljä ensimmäistä täysin puhki, koska mielestäni ne olivat kauneinta, melodisinta ja samalla mielenkiintoisinta musiikkia mitä siihen aikaan olin ikinä kuullut. Kun kyllästyin näihin, Camelin kaksi seuraavaa jotenkin olivat täysin luonnollinen progressio. Samaa melodisuutta, mutta vähemmän kikkailua ja enemmän pehmeää jatsimaista otetta. Näitäkin jaksoi jonkun aikaa kuunnella, mutta nykyään bändi on jäänyt melkein kokonaan unholaan. Bändin muut levyt ovat olleet mulle aika mitäänsanomatonta musiikkia, niistä mielestäni puuttuu se into ja luovuus mitä noissa alkupään levyissä oli. Suosittelen! |
Scrobble 19.05.2011 21:47:33 (muokattu 20.05.2011 16:37:45) | |
---|
Kyllä tuo Never Let Go riittää yksinäänkin jo syyksi ostaa Camelin nimikkoalbumi. Ihan uskomaton kappale, joka nousee kyllä korkealle Camelin kappaleiden joukossa, Jotenkin ihan uskomaton tunnelma siinä biisissä. Ekalla levyllä on muutenkin jotenkin hyvällä tavalla ihan erilainen fiilis kuin missään. JA biisit on hyviä! Kaikki meistä oli kannabis hippejä, tosin 70 luvulla, nykyään se on Out of In. -mancubus |
Velli 20.05.2011 15:09:18 | |
---|
Scrobble: Kyllä tuo Never Let Go riittää yksinäänkin jo syyksi ostaa Camelin nimikkoalbumi. Ihan uskomaton kappale, joka nousee kyllä korkealle Camelin kappaleiden joukossa, JOtenkin ihan uskomaton tunnelma siinä biisisää. Se on kyllä aivan käsittämätön biisi! Ainut asia, mitä siitä muuttaisin on kiipparisoolo. Se ei ole samalla tasolla muun biisin kanssa. |
zombywoof 20.05.2011 19:28:00 | |
---|
Camelin eka levy on timanttia ja Never Let Go:ta kovemmaksi viisuksi nostan aloitusraidan Slow Yourself Down! "Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends" |
Scrobble 20.05.2011 20:54:38 | |
---|
zombywoof: Camelin eka levy on timanttia ja Never Let Go:ta kovemmaksi viisuksi nostan aloitusraidan Slow Yourself Down! Jos joku niistä olisikin kovempi, niin sen olisi pakko olla Curiosity. Kaikki meistä oli kannabis hippejä, tosin 70 luvulla, nykyään se on Out of In. -mancubus |
mukis 21.05.2011 18:15:32 | |
---|
Scrobble: Jos joku niistä olisikin kovempi, niin sen olisi pakko olla Curiosity. Tai ainahan voi harkita Mystic Queenia ;) |
Scrobble 22.05.2011 14:42:01 (muokattu 22.05.2011 14:43:37) | |
---|
mukis: Tai ainahan voi harkita Mystic Queenia ;) No kyllähän se vois Six Atekin :D Edit. Eiku Separation Onpas tasalaatuinen levy. Kaikki meistä oli kannabis hippejä, tosin 70 luvulla, nykyään se on Out of In. -mancubus |
Lord of the strings 26.05.2011 15:26:09 | |
---|
Paljasta itsesi sinä progemiees joka Roger Waters -t-paita päällä, Pink Floyd -viinipullo kädessä ostit Kivenlahden K-marketista camel-savukkeita. "Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK |
arsu 07.07.2011 18:57:45 (muokattu 08.07.2011 13:40:48) | |
---|
Onkos kellään hyllyssä tuota 2010 julkaistua Rainbow's End Anthology - boxia? Ja jos on, niin onkos moinen mistään kotoisin? Moon nyt bändiin tutustunut ja tykästynyt, vinyylinä ostin Mirage, Snow Goose, Moonmadness, Rain Dances ja Breathless - levyt, mut haluaisin niitä nyt autoon, duuniin ja napista korvaan kans. En viittis kaikkia cd:näkin ostaa, joten tuo boksi kyllä kiinnostaa... E: tuli tuo boxi tilattua. Googletuksella löytyi muutama ylistys-arvio ja kaikki muut 4/5 arvioita. Tuskin se ihan paska paketti on. |
miguli 08.07.2011 21:49:44 | |
---|
Camelin ekalla levyllä ei oo yhtään huonoa biisiä. |
Scrobble 08.07.2011 23:53:24 | |
---|
miguli: Camelin ekalla levyllä ei oo yhtään huonoa biisiä. Camelin ekalla neljällä ekalla ei oo yhtään huonoa biisiä. Soitan runpuja kenkät jalassa. |
mukis 11.07.2011 16:44:15 | |
---|
arsu: Onkos kellään hyllyssä tuota 2010 julkaistua Rainbow's End Anthology - boxia? Ja jos on, niin onkos moinen mistään kotoisin? Moon nyt bändiin tutustunut ja tykästynyt, vinyylinä ostin Mirage, Snow Goose, Moonmadness, Rain Dances ja Breathless - levyt, mut haluaisin niitä nyt autoon, duuniin ja napista korvaan kans. En viittis kaikkia cd:näkin ostaa, joten tuo boksi kyllä kiinnostaa... E: tuli tuo boxi tilattua. Googletuksella löytyi muutama ylistys-arvio ja kaikki muut 4/5 arvioita. Tuskin se ihan paska paketti on. Katselin biisilistaa - vaikutti todella hyvältä. Eikä siinä, selkäranka katkes välittömästi ja tilasin itsellekin ison kamelin postilaatikkoon! :) |
arsu 11.07.2011 21:53:30 | |
---|
mukis: Katselin biisilistaa - vaikutti todella hyvältä. Eikä siinä, selkäranka katkes välittömästi ja tilasin itsellekin ison kamelin postilaatikkoon! :) Mulle pukkas tänään postiloodaan. Mielenkiintoinen historiikki, siisti paketti kaikkiaan. Ekan levyn ehdin kuunnella, soundit kohdillaan ja lähtee kyllä tuo Camelin ekakin näiden biisien perusteella tilaukseen välittömästi. Vinyylinä tietty. |
arsu 04.08.2011 19:58:18 | |
---|
Ei ole ollut pettymys tää boxi. Varsinkin nämä "radio one bbc live in concert" - versiot on ihan huippuja. Onkohan näitä julkaistu erikseen levyllä? Pikaisella googletuksella en ainakaan löytänyt. Ja kannen tarra sanoo et "featuring rare live and studio recordings made for the BBC and Decca records". Mut on bändi kyllä iskussa, esim. Arubaluba kertakaikkiaan loistava. All the rebel souls in the land of the free... Ain't never gonna be a slave 'cause it's rock 'n roll they bleed. |
arsu 06.11.2011 19:39:43 | |
---|
Onkos joku nähnyt/osaako suositella näistä Camelin DVD-julkaisuista jotain? Mikähän näistä ois paras? Footage 1, 2, Curriculum Vitae ja Coming Of Age ainakin näyttäis löytyvän. Aika suolasen hintasia, jonkun noista vois hankkia. Ja siis vanhempi Cameli on mun korvaan hyvä. All the rebel souls in the land of the free... Ain't never gonna be a slave 'cause it's rock 'n roll they bleed. -Brant Bjork |
Lebowski 06.11.2011 21:19:27 | |
---|
arsu: Onkos joku nähnyt/osaako suositella näistä Camelin DVD-julkaisuista jotain? Mikähän näistä ois paras? Footage 1, 2, Curriculum Vitae ja Coming Of Age ainakin näyttäis löytyvän. Aika suolasen hintasia, jonkun noista vois hankkia. Ja siis vanhempi Cameli on mun korvaan hyvä. Ite oon samaa jo pitempään miettiny, mut ei oo vielä raaskinut ostaa, tosiaan aika suolasta hintaa pitäävät. Nuo Footage 1+2 ois varmaan aika jees, kronologisesti matskua koko uran ajalta. Ja tuo Moondances Live 1976/1977 näyttäs kans aika hyvältä. Minkä laatusta sitte lie, dunno.. "Is this darkness in you too" -TM |
bedlam 06.11.2011 21:31:51 | |
---|
Ite kans kaipaisin suositteluja dvd:stä. Näyttää olevan yhtä hinnoissaan kuin Magman dvd:tkin. http://www.petrified-eye.net |
Cepe 19.11.2011 21:21:39 | |
---|
Camelilla on monia upeita levyjä, esimerkiksi The Snow Goose ja Mirage. Parhaimpia Camelin biisejä ovat ehkä Rhayader Goes to the town,White Rider, Never let go, Mystic Queen, Arubaluba ja Lady Fantasy :) |
Velli 23.11.2011 01:15:33 | |
---|
Mun mielestä yksi hienoimpia Camelin tekemiä kokonaisuuksia on tämä Dust And Dreams-levyn loppupuolelta löytyvä pläjäys (biisien vaihdoskohdissa kuuluu ihan pieni nytkähdys): http://www.youtube.com/watch?v=jPXRuMUQUU8&feature=related Teos on ysäri Camelia, joka ei varmasti kaikille uppoa, mutta mun mielestä tämä on sävellyksellisesti Camelin parhaimmistoa. |