Aihe: Limaisimmat Jazz/Fuusio slovarit?
1 2 3
Haipuma
29.09.2004 14:15:51
Ei mun mielestä tossa KennyG:ssäkään mitään pahaa ole. Miksi "jazz" genrenä pitäisi olla niin "pyhä" ettei sillä voisi rahastaa taviksia? Poppihan on nykypäivänä lähes 100%:sti rahastusta, hyvin pitkälle laskelmoitua viihdettä. Jos joku (kuten tässä KennyG) onnistuu tekemään muustakin genrestä laskelmoitua viihdettä kansalle, niin ei se musta vähennä itse genren arvoa, saati ko. genren yksittäisen taiteilijan arvoa.

Totta! Jazz oli alkujaankin kansalle läheistä musiikkia, jota jopa tanssittiin, eikä marginaalisen porukan omistama taidemuoto.

Jazzia pitäisi tarjota myös yksinkertaisemmassa muodossa ns. helpommassa muodossa, juuri siksi on hyvä, että nykyään tehdään enemmän jazzahtavaa pop-musiikkia.
Kädet ovat turhat.
arse
29.09.2004 15:20:14

Tietääkö muuten kukaan siitä kauniiden ja rohkeiden alkutunnarista että kuka siinä liruttelee sitä fonia ?

Oikeassa olit, kyllä se kaikkien rakastama herra Marienthal siellä tööttää.
Mi son tiene candela!
Anonymous-jazz
29.09.2004 16:13:27

Harvey Masonin "Ratamacue" -levy on limaisuudessaanl aivan omaa luokkaansa. Levyn karuinta antia on ehkä kuitenkin koko platan avaava versio Take 5:sta.
Kunnon hissifuusiogrooveversio siis. Löytyy vibra- ja sopraanofoni sekä tosi hurjiksi geitatut rumpusaundit. Neljään tietysti mennään.
Kappaleen kruunaa semmoinen "täädydy-ddää" -enkelikuoro, että pelkästä kuulemisesta menee sokerihumalaan.
Kunnon evil-kamaa siis.

Mutta osoittaahan jo melkoista tyylitajua rumpalilta nimetä levynsä rudimentin mukaan. Mitä seuraavaksi? Pataflafla?

Mason tietääkseni veivaa myös Fourplayssa.

Masonin biisit on aina ollut sellaista kauhena kuulloista tekemällä tehtyä smooth & jazzia. Valitettavasti mies vääntää myös FOURPLAY kokoonpanolle niitä kipaleitaan. Bob Jameskin on oikeasti ihan peristeisen jazzin mies mutta laittoi itsensä täysin smooth & jaskan raiteille jo ajat sitten. Olen kuullut että miehen uusin soololevy sisältäisi enemmän perinteistä jazzia.
Teemujazz
Epämuusikko
29.09.2004 16:49:06
Itseasiassa pitäis jonkun jättää ne vähäisetkin jazzit pois ja ryhtyä tekemään smooth poppia!

Simply Red?
Myytävänä Sabian AAX 20" Studio Ride!
mr.muzak
29.09.2004 18:55:32
Totta! Jazz oli alkujaankin kansalle läheistä musiikkia, jota jopa tanssittiin, eikä marginaalisen porukan omistama taidemuoto.

Joillekin Jazz-musiikki vain alkaa suoraan bebop:sta eikä näin ollen aikaisemmat tuotokset ole "jazzia".
sub zero
29.09.2004 20:09:02

Se oli kuitenkin jo silloin semmoista vähän hienompaa musiikkia verrattuna sen ajan ihan tavallisimpaan tanssimusiikkiin.
What's there to live for? Who needs the peace corps?
mr.muzak
29.09.2004 22:10:55
Se oli kuitenkin jo silloin semmoista vähän hienompaa musiikkia verrattuna sen ajan ihan tavallisimpaan tanssimusiikkiin.

Joka oli mitä?
Notefix
30.09.2004 10:11:40

Eiks se ollu just päinvastoin..."neekerimusiikkia"!
My name is Baron, Notefix Baron "
Martso
30.09.2004 11:52:45
Eiks se ollu just päinvastoin..."neekerimusiikkia"!

Valkoset elitistit kävi digailemassa sitä (oli muotia), vaikka eivät siitä mitään ymmärtäneetkään.
...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta...
hörhö
30.09.2004 14:36:35

Valkoset elitistit kävi digailemassa sitä (oli muotia), vaikka eivät siitä mitään ymmärtäneetkään.

Ihan, kuin nykypäivänä.

Joillekin Jazz-musiikki vain alkaa suoraan bebop:sta eikä näin ollen aikaisemmat tuotokset ole "jazzia".

Mm. minä.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Martso
30.09.2004 18:12:25
Mm. minä.

Idiootti, joka ei tunne historiaa!
sub zero
30.09.2004 21:24:52
Kun nyt kerran tällainen threadi on täällä niin Notefix voisi suositella jotain smooth-jazz artisteja ja levyjä.

(Itse olen pitänyt Bob Jamesin "Hands Down"ista, koska siinä ei ole niin hirveästi niitä viulu sun muita overdubbeja, ja sävellykset ovat onnistuneita ja kasarisynat kivoja. Jos joku osaa suositella vastaavia levyjä niin olis kiva. Bob Jamesin "Heads" oli taas aika huonoa.)
What's there to live for? Who needs the peace corps?
hörhö
30.09.2004 22:56:44

Olen yrittänyt kovasti kuunnella, mutten vain pidä.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
BaariMikko
30.09.2004 23:30:32 (muokattu 30.09.2004 23:31:24)

Luen itseni niiden joukkoon, jotka ei mistään mitään ymmärrä ja joille jatsi alkaa bebopista, mutta enpä toisaalta lähde mitään arvostelemaan "epä-jazziksi" tms. Mä vaan kuuntelen, muut saa analysoida.

EDIT: niin tai, olihan jo 30-luvulla Reinhardt & Grappelli...
Rahat vai kolmipyörä?
Pastilli?
Martso
30.09.2004 23:59:45 (muokattu 01.10.2004 00:00:04)
Olen yrittänyt kovasti kuunnella, mutten vain pidä.

Ok. En itekkään niin kauheasti tykkäile ihan vanhasta tavarasta, mutta kyllä se silti sitä jazzia on.... Ei paljoa hörhön tai martson mielipiteet ja tykkäämiset siihen vaikuta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)