Aihe: Jukka Tolonen
1 2 3 4 5
D-Kay
25.05.2004 23:22:06

Julkisen ammatin yksityisyys... Niin. Eihän se koske, jos ei käy kyseisen artistin keikoilla. Mutta muuten. Jos et asiaa noteeraa, olet sen käytännössä hyväksynyt ja edistänyt. Suvaitsevaisuuden nimissä pestään vain kädet. Rauhoittaahan se ehkä omaatuntoa sitten.

Mutta mistä sitten tietää, että päihteiden käyttö on ongelma? Itsekkin olen humalassa toikkaroinut, mutta alkoholia käytän yleisesti PALJON vähemmän kuin keskivertosuomalainen. Minun elämänohjeeni on, että ihmiset itse päättäkööt elintavoistaan, kunhan eivät vahingoita muita.
OSTETAAN:Strato, Tremolo ja Delay
Oudi
26.05.2004 13:41:08
Enpä usko että kamaa käyttämällä tulisi taitojaan paremmaksi soittajaksi ja kykenisi uskomattomiin juttuihin, ideat tosin saattaa olla hieman kokeellisimpia, mutta monesti mennään kyllä syvälle metsään, kun arvostelukyky on karissut pois. Tosin vaikea sanoa aineiden vaikutuksesta faktapohjalta kun en itse käyttele, paitsi alkoholia kohtuudella.
"Oluesta tulee hyvä olo ja asiat tuntuu luistavan" -Matti Pellonpää
rakki
26.05.2004 23:07:35
Enpä usko että kamaa käyttämällä tulisi taitojaan paremmaksi soittajaksi ja kykenisi uskomattomiin juttuihin, ideat tosin saattaa olla hieman kokeellisimpia, mutta monesti mennään kyllä syvälle metsään, kun arvostelukyky on karissut pois.

Kuka on taitojen lisääntymisestä puhunut? Ethän sä pyhästä hengestä opi kieliäkään puhumaan. Kyse on siitä, että taidot on, mutta niiden käyttämiseen saa uusia ideoita.
I have something against you.
Huevos
27.05.2004 10:38:22

Tämä asennehan on tappanut monta hyvää muusikkoa (muiden muassa). AA:ssa nämä ihmiset ovat ns. sallijia. Antavat aineriippuvaiselle tekosyyn olla näkemättä omaa tilaansa. Oli elämä miten huonolla tolalla tahansa, saa aineriippuvainen aina hyvän keikan jälkeen selkääntaputtelijoilta sen varmuuden, että kaikki on sittenkin ok.

Ps: Niin että kyse on minusta tässä siitä, kumpi on tärkeämpi? Jukka Tolonen kitaralegenda, vai Jukka Tolonen ihminen.

no, kuten sanoin: pystytkö sä tietämään onko se jätkä narkki vai vaan halus muuten vaan olla pilvessä? ja vielä tärkeämmin: onko se sinun asiasi?
Huevos
27.05.2004 10:43:49

sitäpaitsi, beethovenkin oli yksityiselämässään aika kyseenalainen jäbä. (harrasti s&m isänsä kanssa...) olisko jonkun äijän pitäny ängätä sen konsertteihin vaatimaan sitä muuttamaan tapansa, koska se loukkaa kyseisen henkilön moraalikäsityksiä?

sanokaa sitten jotain muusikkoja jotka kaikin tavoin noudattaa JOKAIKISEN ihmisen moraalikäsityksiä. tuskin sellaista löytyykään. eli, tarvitseeko meidän olla sormella osoittelemassa kaikille, jotka ei meitä miellytä?
Teijo K.
27.05.2004 17:35:29

no, kuten sanoin: pystytkö sä tietämään onko se jätkä narkki vai vaan halus muuten vaan olla pilvessä? ja vielä tärkeämmin: onko se sinun asiasi?

Sen tiedän, että minun asiani ei ole ainakaan olla tukemassa aineiden käyttöä.

Muuten vain pilvessä? Ei ymmärrä, mikä se sellainen on?
Hurjasa noiruudessani poltin tupakkia. En enää.
D-Kay
27.05.2004 23:17:09

Huvin vuoksi? ei kai kaikki humalassa joskus olevatkaan alkoholisteja ole.

Vois ehkä pistää lukkoa, alottaa vaikka uuden topicin, jos huumeista halutaan jauhaa.
OSTETAAN:Strato, Tremolo ja Delay
Ossi
28.05.2004 00:44:31

Vois ehkä pistää lukkoa, alottaa vaikka uuden topicin, jos huumeista halutaan jauhaa.

Kyllä. Ns. syyttävä sormi löytää valitettavan usein sopivan kohteen, jonka parissa voi elämöidä aikansa. Ehkä on parempi, ettei po. aihe henkilöidy johonkin tiettyyn persoonaan. Meillä kaikilla lienee ristimme kannettavana, joten ylimääräinen ravan heittäminen pärställe ei ole tarpeen.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Henga
28.05.2004 02:05:27 (muokattu 28.05.2004 02:06:16)
Kyllä. Ns. syyttävä sormi löytää valitettavan usein sopivan kohteen, jonka parissa voi elämöidä aikansa. Ehkä on parempi, ettei po. aihe henkilöidy johonkin tiettyyn persoonaan. Meillä kaikilla lienee ristimme kannettavana, joten ylimääräinen ravan heittäminen pärställe ei ole tarpeen.

Niinpä. Itsekin olisin voinut pitää mölyt päässäni. Mutta välillä sitä innostuu sotimaan turhista asioista ja ja..Mitä siitä seuraa?
poppamies
28.05.2004 07:34:15

.... Meillä kaikilla lienee ristimme kannettavana,...

Tämäkin on eräs tapa olla ottamatta kantaa arkaan ja mitä ajankohtaisempaan ilmiöön. Niin kauan kun ei ota kantaa eivät asiat voi muuttua milloinkaan. Täytyy muistaa että suurtenkin asoioden täytyy ensin muuttua henkilökohtaisella tasolla...
"G-strings are for strippers"
Henga
28.05.2004 07:40:03
Tämäkin on eräs tapa olla ottamatta kantaa arkaan ja mitä ajankohtaisempaan ilmiöön. Niin kauan kun ei ota kantaa eivät asiat voi muuttua milloinkaan. Täytyy muistaa että suurtenkin asoioden täytyy ensin muuttua henkilökohtaisella tasolla...

Hmm, mitä ehdotat?
Huevos
28.05.2004 14:17:01

Sen tiedän, että minun asiani ei ole ainakaan olla tukemassa aineiden käyttöä.

miten sä sen aineiden käyttöä tuet katsomalla sen keikkaa, ääliö. sitäpaitsi, joka tapauksessa se kelan tädeiltä rahat sais.

et ymmärrä mitä se lause tarkoittaa,vai? *hohhoijaa* suosittelen ala-asteen aapisen kertausta lämpimästi.
Fuzzy Boner
29.05.2004 12:55:47
Pitäkää ihmiset huoli omista asioistanne; ei tarvii täällä ruotia ihmisten henkilökohtaisia asioita; mielipiteitä saa ja pitääkin olla mutta nyt Jukka Tolosen nimeen on jo ihan liikaa liitetty paskaa. Lopettakaa jo. Poppamies: hyi.
"krapula on paheen aiheuttama" Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
ganesha
29.05.2004 16:27:12
Enpä usko että kamaa käyttämällä tulisi taitojaan paremmaksi soittajaksi ja kykenisi uskomattomiin juttuihin, ideat tosin saattaa olla hieman kokeellisimpia, mutta monesti mennään kyllä syvälle metsään, kun arvostelukyky on karissut pois. Tosin vaikea sanoa aineiden vaikutuksesta faktapohjalta kun en itse käyttele, paitsi alkoholia kohtuudella.

faktapohjalta: kohtuudella käytettynä todellakin tarjoaa uusia näkökulmia. Eikä se arvostelukyky siitä mihinkään karise, ellei sitten kisko 24/7.

(mut enhän mä enää, tietenkään...:D)
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
sirdickyj
30.06.2004 18:33:10
Tolonen on puliukon näköinen ihmisraunio, näin se vaan on. Ja käytetyt stimulantit-mitä ikinä ovtkaan- ovat miehen vieneet mennessään. Taidot ovat tietenkin tallella, mutta eihän herralta irtoa vanhaan maliin, olen ollut asiaa vierestä lavalla todistamassa.

Minkäs teet, kun taiteilijaa ahistaa. Järkevä ja vähemmän taiteellisesti ahdistunut henkilö varmaan hoitaisi asiat toisin. Mutta hieno kitaristi tuo mies on. Hienompi ennen, tosin.

Jos lavalla sekoillaan, on se yleisön aliarvioimista ja surkeaa katsottavaa, näin se vaan on. Oli sekoilija kuka tahansa.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Juutas
01.07.2004 19:43:02
Minun mielestäni tässä keskustelussa on ihan
turhaan sivuutettu vesijohtoveden tajuntaa laajentava
vaikutus. =)
Huevos
02.07.2004 08:25:27

Tolonen on puliukon näköinen ihmisraunio, näin se vaan on. Ja käytetyt stimulantit-mitä ikinä ovtkaan- ovat miehen vieneet mennessään. Taidot ovat tietenkin tallella, mutta eihän herralta irtoa vanhaan maliin, olen ollut asiaa vierestä lavalla todistamassa.

Minkäs teet, kun taiteilijaa ahistaa. Järkevä ja vähemmän taiteellisesti ahdistunut henkilö varmaan hoitaisi asiat toisin. Mutta hieno kitaristi tuo mies on. Hienompi ennen, tosin.

Jos lavalla sekoillaan, on se yleisön aliarvioimista ja surkeaa katsottavaa, näin se vaan on. Oli sekoilija kuka tahansa.

vitun idiootti.

luitko ollenkaan mitä ihmiset tänne on kirjoittanu? se keikka oli kuulemma ihan helvetin hyvä...
Mage
02.07.2004 10:38:42
vitun idiootti.

luitko ollenkaan mitä ihmiset tänne on kirjoittanu? se keikka oli kuulemma ihan helvetin hyvä...

Hengittele paperipussiin vähän aikaa ja lue vaikka ketjun aloitus missä sanottiin vain "Hyvin soittivat ". Kyllä mielestäni artisti tulee esiintymään yleisölle ja maksava katsoja toimii artistin palkanmaksajana, jolla on täysi oikeus kritisoida ostamaansa kokemusta.
Toisinaan on törmännyt näihin artisteihin jotka ovat pihalla, toiset viinasta osa jostain muusta ja kyllä v****aa että on maksanut täysihintaisen lipun jonkun idiootin keikalle kuka ei selvästikään kunnioita yleisöään vaan haluaa selvästi olla jossain muualla, Mielestäni saisivat vaihtaa alaa.

Pahimmat esimerkit ovat varmaankin San Fransicosta 60-l loppupuolelta missä bändit soittivat puolentunnin mitäänsanomattomia sooloja kamoissa koska heistä se kuulosti älyttömän hyvältä mutta ja ehkä myös yleisöstä mikä oli myös täysin pihalla, selvinpäin niitä ei kuuntele kukaan täysijärkinen.
Minulle on sama mitä sieniä kukin syö kotonaan mutta jos tulee yleisön eteen puolikuntoisena putoaa Matti Nykäs kategoriaan.
I don't like it but I guess things happen that way.
Huevos
02.07.2004 15:08:56

Hengittele paperipussiin vähän aikaa ja lue vaikka ketjun aloitus missä sanottiin vain "Hyvin soittivat ". Kyllä mielestäni artisti tulee esiintymään yleisölle ja maksava katsoja toimii artistin palkanmaksajana, jolla on täysi oikeus kritisoida ostamaansa kokemusta.
Toisinaan on törmännyt näihin artisteihin jotka ovat pihalla, toiset viinasta osa jostain muusta ja kyllä v****aa että on maksanut täysihintaisen lipun jonkun idiootin keikalle kuka ei selvästikään kunnioita yleisöään vaan haluaa selvästi olla jossain muualla, Mielestäni saisivat vaihtaa alaa.

musiikkiahan te menette sinne KUUNTELEMAAN, eikö? mitä väliä sillä sitten on jos se jätkä on vaikka kurkku perseessä? jätkä ei nyt OLLENKAAN tajua mitä minä tässä selitän. siis, selvästikään et HALUA tajuta.

Pahimmat esimerkit ovat varmaankin San Fransicosta 60-l loppupuolelta missä bändit soittivat puolentunnin mitäänsanomattomia sooloja kamoissa koska heistä se kuulosti älyttömän hyvältä mutta ja ehkä myös yleisöstä mikä oli myös täysin pihalla, selvinpäin niitä ei kuuntele kukaan täysijärkinen.
Minulle on sama mitä sieniä kukin syö kotonaan mutta jos tulee yleisön eteen puolikuntoisena putoaa Matti Nykäs kategoriaan.

LOL LOL LOL. tämä on ihan kuin kirjoittais paistinlastalle. JUURIHAN KAIKKI totesi, että keikka oli helvetin hyvä ja soitto sujui.

olet ehkä yksi typerimmistä ihmisistä ikinä.
Mage
02.07.2004 15:44:51
musiikkiahan te menette sinne KUUNTELEMAAN, eikö? mitä väliä sillä sitten on jos se jätkä on vaikka kurkku perseessä? jätkä ei nyt OLLENKAAN tajua mitä minä tässä selitän. siis, selvästikään et HALUA tajuta.

Jos musiikkia haluaa VAIN KUUNNELLA sen voi tehdä yhtä hyvin levyltä. Keikkakokemus on huomattavasti monipuolisempi ja korviinvälittyvät aistiärsykkeet ovat vain osa tuota kokonaisuutta. En minä osaa tätä selvemmin sanoa mutta jos haluat, voin yrittää piirtää kuvan asiasta jos se auttaisi ymmärtämään :-) Tai vaihtoehtoisesti voit mennä katsomaan kuuden promillen humalassa olevaa kuolaavaa Topi Sorsakoskea (joka silti laulaa hyvin) jollekin keikalle, ymmärtänet yskän.

LOL LOL LOL. tämä on ihan kuin kirjoittais paistinlastalle. JUURIHAN KAIKKI totesi, että keikka oli helvetin hyvä ja soitto sujui.
Meikäläinen viittasi vain tuohon poppiksen aloitukseen missä totesi VAIN SOITON sujuneen.

olet ehkä yksi typerimmistä ihmisistä ikinä.

Omituista että jonkun sanoneena tuon voi ottaa kohteliaisuutena. Kiitos ja kumarrus. Sen verran huvituin että taidan antaa plussan tuosta kirjoituksestasi.
I don't like it but I guess things happen that way.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)