Mule 27.05.2005 17:02:51 | |
---|
No, perskeles. Nostetaan maailman paras musa ylemmäs. Huippu.
Kuinka moni oli Suomen keikalla? Hä? Koska tällainen? Pastilli? (+leikit)
Bella Italia #6 |
Clef 27.05.2005 19:28:21 | |
---|
Se on muuten Walter Becker yllättävän hyvä kitaristi. Todella tyylikästä (joskin aikalailla yhteen juttuun perustuvaa) fillailua, ja sooloilua myös. Huomasin tuota dvd:tä katsellessa. Tekisivät vaan niitä konsertteja prkl kun en minäkään silloin Helsingin Areenalla käydessänsä älynnyt sinne mennä. Olis ihan mainio juttu esim. Pori Jazziin vaikka. |
MK73 27.05.2005 19:35:57 (muokattu 27.05.2005 19:45:08) | |
---|
Steely Danin Suomen debyytti oli 30.8.2000. Kyllä Steely Dan ja Toto kulkevat (ainakin minulla) käsikädessä. Kummatkin ovat sellaisia Jumaltason orkestereita, joista en heikkoja piirteitä suostu löytämään. Maailman vaikeinta pop-musiikkia soitettavaksi, mutta helppoa kuunneltavaksi. Suoranaista hunajaa korville. Silti kappaleista huomaa vielä kymmenien kuuntelukertojen jälkeenkin uusia juttuja. Steely Danin levyistä suosikkejani ovat nämä legendaariset: Prezel Logic, Katy Lied, Royal Scam, Aja ja Gaucho. Ehkä mä Katy Liedin nostaisin korkeimmalle... Kaikenkaikkiaan huima sarja; kuulostavat edelleen tuoreilta ja paremmilta kuin mikään nykytuotos. Varsinaisen kulta-ajan jälkeinen tuotanto on sekin loistavaa, vain yllätysmomentti puuttuu. Tai sanoisiko että nuo älykköpopin tiukkapipot yllättävät muuttumattomuudellaan. Suosittelen opiksi ja ojennukseksi. |
omarklah 31.05.2005 20:47:19 | |
---|
Steely Danin levyistä suosikkejani ovat nämä legendaariset: Prezel Logic, Katy Lied, Royal Scam, Aja ja Gaucho. Ehkä mä Katy Liedin nostaisin korkeimmalle... Kaikenkaikkiaan huima sarja; kuulostavat edelleen tuoreilta ja paremmilta kuin mikään nykytuotos. Jostain syystä pidän eniten Can't buy a thrill:stä. Ehkä siksi, että se tuli ostettua jo ilmestymisvuotenaan ja kolahti kovaa, eikä ole ihan niin "siistiä" kuin uudempi SD. Kakkosena mulla tulee Aja. Mutta loistava bändi ! Edelleenkin. Tää sit sanois tälleen... |
toivajar16 31.05.2005 20:52:41 | |
---|
Hieno bändi. Itse basistina nauttina erityiseisesti hienoista komppiryhmistä esim. Bernard Purdie ja Chuck Rainey tai Steve Gadd ja Anthony Jackson. Fagenin Nightfly on myös pelottavan kova levy. Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) to Frank Zappa -- "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response -- "So, with your wooden leg, I guess that makes you a table." |
upulea 04.12.2006 19:42:10 (muokattu 04.12.2006 19:43:31) | |
---|
Maailman paras yhtye. Aika fakta. :) Mua melkein häiritsee se, että B & F on sellainen tiimi, ettei ikinä tiedä milloin ne on tai ei ole puheväleissä ja tuleeko uutta levyä vai kuoleeko ne jo pian. Tutustuin ensimmäisenä Two Against Nature -levyyn ja se oli menoa... vanha ja uudempi tuotanto on ihan eri maailmasta (ovela radiorokki vs. perfektionistinen popjazz). Donald Fageniltahan tuli soololevy viime talvena. Se osaa tehdä hyvää musaa keskenäänkin (ihmekös kun on juutalainen... :D). Beckerin yritykset ovat jääneet vähän heikoiksi. mut ne on niin mukavan omalaatuisia tyyppejä http://www.steelydan.com/schiller1.htmlAny world that I'm welcome to
Is better than the one I come from |
Sammo 04.12.2006 20:32:49 | |
---|
Beckerin yritykset ovat jääneet vähän heikoiksi. Höh! Beckerin oma levy on mun toiseksi suosikein SD-soolo (silti aika paljon Nightflyn jälkeen). Sääli myös mun mielestä että ekalla renunion kiertueella Becker lauloi Jack Of Speedin sekä Fall Of '92 - nimisen piisin ja molemmat oisi parantanut 2 Against Naturea kokonaisuutena. Mun mielestä siis. "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
upulea 05.12.2006 19:04:37 | |
---|
Slang of Ages on sentään päässyt levylle Beckerin versiona. Viimeksi mainittuja kappaleita en ole edes kuullut Beckerin laulamina (eli nyt hakuun), joten en sano mitään. :> Mutta toi soololevy ei kyllä juurikaan vetoa muhun, Fagen vetäsee sen matalaksi vaikka Kamakiriadilla. Yhdessä ne yltää parhaaseen. Fagen on yksikseen vähän siirappinen ja Becker kankea. Any world that I'm welcome to
Is better than the one I come from |
J.Hollström 05.12.2006 21:31:47 | |
---|
"Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin...
Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. Mutta korkeampisoundi tietty..Tää tuuttiin tulee kun kulet kaikki kielet läpi ala eestä hoohon..." -k.sln |
Capman 05.12.2006 22:04:14 | |
---|
|
MK73 06.12.2006 09:26:01 | |
---|
Ihan kiitettävästi taipuu Steely Danit kyllä teiltä! Bravo! Totta turiset. Laulajan äänikin istui SD -tyyliin hyvin. |
J.Hollström 06.12.2006 13:09:28 | |
---|
Totta turiset. Laulajan äänikin istui SD -tyyliin hyvin. Kiitos kannustuksesta. Nimimerkki itse laulaa ja soittaa kitaraa. "Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin...
Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. Mutta korkeampisoundi tietty..Tää tuuttiin tulee kun kulet kaikki kielet läpi ala eestä hoohon..." -k.sln |
Epämuusikko 06.12.2006 16:07:01 | |
---|
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 |
Boogierooster 12.12.2006 00:05:17 | |
---|
Haluaako joku kertoa miksi Aja on mielestäni mahtava levy upeilla biiseillä ja loistavalla groovella mutta The Nightfly aivan turhine biiseineen oksettava? Pastilli? |
Lippa 12.12.2006 09:14:36 | |
---|
Haluaako joku kertoa miksi Aja on mielestäni mahtava levy upeilla biiseillä ja loistavalla groovella mutta The Nightfly aivan turhine biiseineen oksettava? Ihan näin jyrkästi en itse asiaa ilmaise, mutta kyllä Aja'a kuuntelen paaaljon mieluummin. Tosin alkupään tuotanto maistuu mulle molempia paremmin, ADHD kun olen :) http://www.mightyshade.com |
Sammo 12.12.2006 10:08:38 | |
---|
Haluaako joku kertoa miksi Aja on mielestäni mahtava levy upeilla biiseillä ja loistavalla groovella mutta The Nightfly aivan turhine biiseineen oksettava? Teikä tykkää sitten varmaan enemmän Beckerin pessimismistä kuin Fagenin optimismista ja lapsenuskosta ("There'll be spandex jackets one for everyone")!! :) Tai sitten vika on WENDELissä? (grooven osalta) "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
Notefix 12.12.2006 11:50:27 | |
---|
Haluaako joku kertoa miksi Aja on mielestäni mahtava levy upeilla biiseillä ja loistavalla groovella mutta The Nightfly aivan turhine biiseineen oksettava? Jaa, turha kai sitä on muilta kysyä, jos olet sitä mieltä. Mä diggaan kummastakin. "Layers of layers of shit!" |
Boogierooster 12.12.2006 17:24:22 | |
---|
Sitä vaan ihmettelen että millä perusteella sitä pidetään _niin_ hyvänä! Ugh :) Mutta Aja kyllä jyrää. Ja Pretzel Logic. Pastilli? |
MK73 12.12.2006 17:55:18 | |
---|
Vahva Steely Dan -kuume vaihteeksi päällä. Tässä on nyt jo pari-kolme iltaa mennyt kuunnellessa pelkkää Steely Dania, eikä tunnu hellittävän :-) Tämmöinen vanha kommentti hyppäsi silmille: Mun mielestä paras Steely Dan albumi on ehrottomasti Alive in America. Se on vuosien 93-94 livealbumi ja sisältää aivan loistavaa materiaalia. Parasta Steely Dania! Taisin tuolla aiemmin sanoa, etten heikkoja kohtia SD:n tuotannosta löydä, mutta kyseinen live-levy tekee mielestäni notkahduksen. Tai lähinnä rumpali Dennis Chambersin mauton fillailu sen pilaa. Muutenkin nuo vanhat Dan-biisit on aikoinaan viilattu studiossa sellaiseen kondikseen, että jokainen livenä (tarkoituksella) erilailla soitettu nuotti tai filli kuulostaa soraääneltä. Yleensähän se on juuri elävän soiton suola (ja toivottavaa) että vedetään fiiliksellä, mutta jostain syystä Steely Danin kohdalla vähäinenkään irrottelu ei (minusta) toimi. Onko se tosiaan niin "vakavaa" musiikkia? Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? |
Lippa 12.12.2006 18:12:07 | |
---|
Taisin tuolla aiemmin sanoa, etten heikkoja kohtia SD:n tuotannosta löydä, mutta kyseinen live-levy tekee mielestäni notkahduksen. Tai lähinnä rumpali Dennis Chambersin mauton fillailu sen pilaa. Muutenkin nuo vanhat Dan-biisit on aikoinaan viilattu studiossa sellaiseen kondikseen, että jokainen livenä (tarkoituksella) erilailla soitettu nuotti tai filli kuulostaa soraääneltä. Yleensähän se on juuri elävän soiton suola (ja toivottavaa) että vedetään fiiliksellä, mutta jostain syystä Steely Danin kohdalla vähäinenkään irrottelu ei (minusta) toimi. Onko se tosiaan niin "vakavaa" musiikkia? Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Jaa, mun mielestä se live toimii oikein mainiosti. Mä en edes yleensä hirveästi välitä live-tallenteista mutta tämä svengaa mun korvaan ihan vastaansanomattomasti. Väittävät tällaisisa makuasioiksi... Toiset haukkuu Beckerin lauluakin tällä lätyllä, mutta eipä töki sekään. |