Jucciz 04.08.2003 14:06:43 | |
---|
Todellakin! U-Street kävi myös Äänekoskella Keitelejazzeilla ja kyllä siinä suu auki katseli Viinikaisen sooloilua. Mukavasti tuntui olevan asteikot hallussa ja hyvällä maulla niitä käytettiin. Hieman bluesahtava, "scofieldmainen" tatsi miehellä on ja se jos mikä miellyttää minun korvia. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
arcana 04.08.2003 15:28:18 | |
---|
Todellakin! U-Street kävi myös Äänekoskella Keitelejazzeilla ja kyllä siinä suu auki katseli Viinikaisen sooloilua. Mukavasti tuntui olevan asteikot hallussa ja hyvällä maulla niitä käytettiin. Hieman bluesahtava, "scofieldmainen" tatsi miehellä on ja se jos mikä miellyttää minun korvia. :) Heh:P Minäki ihan silmät pyöreenä katoin kokoajan ja loppupäivän ihan hekumoissa. Se kuulosti niin helvetin hyvältä. mäki haluan. |
Epämuusikko 05.08.2003 21:39:40 | |
---|
Omista livenä kuulemista kitarasooloista on Viinikainen tehnyt kaikki parhaat. Mitä yritän sanoa, on se, että on se ihan Jumalaisen hyvä soittaja. www.stileproject.com |
Jucciz 07.08.2003 11:29:25 (muokattu 07.08.2003 11:30:23) | |
---|
Itse taas Pat Metheny Groupin Tukholman keikkaa lukuunottamatta en ole kuullut koskaan niin hyvää live-kitarointia kuin Tuomo Dahlblom triolla. Olen nähnyt heidät livenä (ainoastaan) kahdesti, kerran Jazz Bar:issa Jyväskylässä ja toisen kerran Äänekosken Keitelejazzeilla viime vuonna. Hienoja sävellyksiä, upeita sooloja ja ällistyttävän tyylikästä soittoa kaikin puolin. Vielä kun homma hoidettiin kotiin ikääntyneellä Gibsonin 335:lla, ei ollut soundipuolessakaan valittamista... :) Viinikainen tulee kyllä ihan siinä lähituntumassa, nuori kaverihan hän vielä on, mutta hänestä kuulemme taatusti vielä. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Nuuskamuikkunen 07.08.2003 15:35:44 | |
---|
Tolonen Jukka "No mikä ettei... :]" |
Jucciz 07.08.2003 19:57:43 | |
---|
Tolonen Jukka Silloin kolmisenkymmentä vuotta sitten.. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
PL 08.08.2003 09:27:33 | |
---|
Täytynee kuitenkin mainita, ristiriitaisuutta herättävä: Peter Lerche |
omarklah 08.08.2003 09:31:23 | |
---|
Soittaako Steve muka jazzia???? Kyl se musta on enemmän rockia. Mut hyvä kitaristi silti, kannattaa kuunnella ehdottomasti.. PLUS: Paco De Lucia, samaa sarjaa DiMeolan kanssa.. Etti De Lucian, McLaughin ja DiMeolan trio levy, uskomatonta kitarointia..=) Soitti ainakin Dixie Dregsin aikoina. On muuten edelleen yksi parhaita fuusio/rock-bändejä :-) Suosittelen ! Seppo Tyni ja Janne Schaffer ovat taineet jäädä vielä mainitsematta. |
Jucciz 08.08.2003 15:04:23 | |
---|
Tulikohan Markku Kanerva jo? Uskomaton kitaristi hänkin. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Jimi Henri 08.08.2003 20:02:16 | |
---|
Todellakin! U-Street kävi myös Äänekoskella Keitelejazzeilla ja kyllä siinä suu auki katseli Viinikaisen sooloilua. Mukavasti tuntui olevan asteikot hallussa ja hyvällä maulla niitä käytettiin. Hieman bluesahtava, "scofieldmainen" tatsi miehellä on ja se jos mikä miellyttää minun korvia. :) On pakko mainita kun toi jucciz on niin antitilu mies ja muutenkin harrastaa "hienoa" musiikkia, että arvaappas kenen artistin biisejä soittamalla Viinikainen on alunperin reenannut tekniikkaansa?? Jep, ynkkanpa hyvinkin ;) |
Jucciz 11.08.2003 10:39:23 | |
---|
Pääasia, että mies ei nykyään kuulosta pätkääkään Yngwieltä. Kyllähän maailmassa on paljon kitaristeja, joiden biisit menevät tehokkaana tekniikkaharjoituksena ilman sen kummempaa musiikillista sisältöä. Fareri, Malmsteen, Satriani, Angelo, Petrucci, Vai... Herneet alkavat olla tällä hetkellä parhaimmillaan. Sieraimet auki. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
velmu 18.08.2003 07:49:21 | |
---|
Ehdottomasti Lee Ritenour... |
Setä Groove 20.08.2003 17:57:22 | |
---|
... antitilu mies ja muutenkin harrastaa "hienoa" musiikkia... Antitilu....öööh.... kaikki mitä oon kuullu miehen soittavan voidaan kiteyttää J.Bn sanomaan: "talkin' loud but saying nothing..." Eli enpä kyllä miestä pidä muutaku teknisesti hyvänä. No, mielipide on mielipide, enkä oo U-streetiä kuullu livenä yli vuoteen. Eli onhan parannustaki voinu tapahtua...onhan? Winner-of-Entertainer-of-the-REAR-award!!! |
serubaabel 23.08.2003 12:01:02 | |
---|
Kukaan ei ole tainnnut mainita vielä Allan Holdsworthia. Hollantilainen Richie Hallebeek on kans aika pyssy. |
Timesby 25.08.2003 20:03:19 | |
---|
hei. tietääkö kukaan sitä kitaristia, joka soitti viime vuonna porin jazzeilla, olikohan se lauantaina, deodadon kokoonpanossa. se meinaan oli tosi kova kitaristi. ruumiinrakenne suht isokokoinen ja se oli vaalea ihoinen ja sillä oli siisti pinkki strato. ja tiedättekö kuka oli samaisen kokoonpanon rumpali. heilu ja mossas kokoajan :) Mahtava on suuruudenhulluuden voima. |
Notefix 25.08.2003 21:12:04 | |
---|
Mun suosikkini on Pat Metheny. Sellainen melodinen, harmoninen ja orkestraalinen tyyli istuu mulle. Nopeus ei sinänsä tee muhun nykyään mitään vaikutusta, vaan se että osaa soittaa "oikeita" nuotteja niin, että alkaa nielettämään. Juuri taustalla soi "one quiet night" ja iskee aivan täysillä. Miehen Helsingin keikka oli yksi parhaista, joita olen koskaan nähnyt. |
stratocaster 26.08.2003 13:27:10 | |
---|
Mike Stern, Frank Gambale, John Scofield, Scot Hendersson(?), Steve Stevens, Pat Metheny.. ne nyt tuli ensimmäisenä mieleen.. Jhon scofield.. Sehän se. To do is to be, To be is to do... Do be do be do. |
Jucciz 26.08.2003 15:16:18 | |
---|
Notefix: Oletko soitellut Methenyn biisejä ja mikäli kyllä, kuinka kauan? Olis kiva kokeilla joskus vaikka kahdella kitaralla niitä. Itse pimahdin ihan täysin Methenyn tuotantoon joskus lukion alussa ja sillä tiellä ollaan.. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
G-mies 26.08.2003 15:26:30 | |
---|
hei. tietääkö kukaan sitä kitaristia, joka soitti viime vuonna porin jazzeilla, olikohan se lauantaina, deodadon kokoonpanossa. se meinaan oli tosi kova kitaristi. Olisikohan ollut Bruce Gatewood..? .. ja tiedättekö kuka oli samaisen kokoonpanon rumpali. heilu ja mossas kokoajan :) Nettilähteen perusteella olisi voinut olla vaikka Kenn Moutenot. Somebody set us up the bomb. |
snailfishb 26.08.2003 19:03:38 | |
---|
David Fuze Fiuczynski |