balzary 27.08.2007 11:50:58 | |
---|
The Frames on aivan loistava. Ei folkkia vaan ihan rokkia. Joskus kersana muistan paikan päällä kuunnelleeni silloin suosiossa ollutta The Stunning yhtyettä. Pitääpä kaivaa kasetti esille varastolaatikoista. |
Aivokalvo 27.08.2007 11:58:50 | |
---|
Ja muuten, mitenkäs noi Irkkufestarit ( http://www.finnish-irish.fi/index.html) kai olette lähdössä kattomaan? Noi sivut on mulle vähän epäselvät, joten jos tiedätte tarkkoja esiintymisaikoja/paikkoja tässä pääkaupunkiseudun + keravan lähellä niin ilmoitelkaa vaikka tänne. Suomalaiset irkkubändit erityisesti! "Lähellä reunaa, varrella virran" |
M.Paisley 27.08.2007 12:42:47 | |
---|
The Frames on aivan loistava. Ei folkkia vaan ihan rokkia. Totta, ihmettelen kovasti miksei tämä Irlannin toiseksi suosituin yhtye ole breikannut muualla. Circusfolkilta debyyttipitkäsoitto lokakuun lopussa. |
Teroeinari 27.08.2007 16:57:16 | |
---|
Ja muuten, mitenkäs noi Irkkufestarit (http://www.finnish-irish.fi/index.html) kai olette lähdössä kattomaan? Noi sivut on mulle vähän epäselvät, joten jos tiedätte tarkkoja esiintymisaikoja/paikkoja tässä pääkaupunkiseudun + keravan lähellä niin ilmoitelkaa vaikka tänne. Suomalaiset irkkubändit erityisesti! Tarkkaa tietoa tulee tuonne Finnish-Irish Society ry:n nettisivuille sitä mukaan kuin sitä saa, mutta tämän verran olisi tietoa: 5.10. Tavastia Caoimhín Ó Raghallaigh (viulu; tiedetään soittavan myös hardangerviulua), Séamus Begley (2-rivinen haitari), Eoin Begley (2-rivinen haitari) ja Neil Begley (concertina) Support: Kilta Samat irlantilaiset seuraavana päivänä Vantaan Martinus-salissa. Festivaalien tarkka ohjelma valmistunee viikon sisällä, ja on luettavissa seuran nettisivuilta sekä syyskuun puolivälissä ilmestyvästä Shamrock-lehden erikoisnumerosta. Tämän taas voi käydä poimimassa O'Malley'sista. Vaikka sunnuntaijamien yhteydessä. ;) |
M.Paisley 29.08.2007 08:56:14 | |
---|
Circusfolkilta debyyttipitkäsoitto lokakuun lopussa. |
leprechaun 12.12.2007 03:40:31 | |
---|
AIVOKALVO: Voi voi, jos olisin tiennyt että keskustelu menee Poguesin ylistämiseksi, en olisi aloittanut koko ketjua. Onko monikin ollut katsastamassa niitä Suomen Irkkumusafestivaaleja? Poguesia on katsottava oikeaa taustaa vasten. Kundit tekevät nykyistä kansanmusaa joka varmaan säilyy pidempään kuin moni muu. Shane McGowanin sävellykset ja sanoitukset ovat kyllä mestarin käsialaa samoin kun yhtyeen esitykset kokonaisuutena. Harmi että kävi niin kun kävi. Oltaisiin saatu vielä paljon lisää hyvää musaa jos lopputulos olisi ollut onnellisempi. Dublinin linnan esiintymisessä Dublinin täyttäessä 1000 vuotta Dublinersit olivat todella hyviä. Esiintyjänä Paddy Reilly on myös enemmän kuin ok. Christy Mooren lavakarisma on käsittämättömän voimakas. |
M.Paisley 12.12.2007 07:46:40 | |
---|
Jos Framesin seuraajaa lähtisi hakemaan, niin itse veikkaisin The Blizzards bändiä. Kova noste päällä ja valtava yleisöpohja ainakin Dublinin alueella. Myi mm. Ambassadorin parina iltana loppuun. Circusfolk Making Faces ulkona 13.11, käy kuuntelemassa www.myspace.com/circusfolkband |
Aivokalvo 12.12.2007 12:09:40 | |
---|
Tietääkö kukaan muuten mistä saisi Dublinersien DVD:itä? Livebändinähän ne on omaa luokkaansa. Etenkin se melko tuore keikka (siis varmaan 2000-luvulta) mistä Youtubessa on melkein kaikki biisit olis kiva saada. "Lähellä reunaa, varrella virran" |
Wiitala 12.12.2007 12:22:29 | |
---|
Tietääkö kukaan muuten mistä saisi Dublinersien DVD:itä? Livebändinähän ne on omaa luokkaansa. Etenkin se melko tuore keikka (siis varmaan 2000-luvulta) mistä Youtubessa on melkein kaikki biisit olis kiva saada. No vaikka Cdon.comista. Löytyi useampikin. Tuorein näytti maksavan 10.95€, joten sinne vain... "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
mihi 13.12.2007 01:03:41 | |
---|
mikä se ois semmosta kunnon pelimannimeininkiä, semmosta mikä Titanicissa soi siinä tanssikohdassa. voisin laittaa omat tanssit pystyyn. |
velioj 13.12.2007 11:11:14 | |
---|
Christy on tosiaan Irlannin J.Karjalainen, oman tiensä kulkija, joka ei paljoa kompromissejä tee. Muistaakseni Mary Coughlan tulee jostain Galwayn takamailta, jossa on kyllä aika vänkä murre. Coughlan on kyllä tehnyt muutamia huimia levytyksiä. Ymmärtääkseni hän ei ole kotimaassaan (tietyissä piireissä) kovin kovassa huudossa kantaaottavien sanoitusten ja rankanpuoleisen menneisyytensä vuoksi, tosin kuin esim. Mary Black. Onko muuten mitään tietoa olisiko Black keikkaillut jossain vaiheessa suomessa. Coughlan ymmärtääkseni on käynyt useamminkin...? |
Loijaa 13.12.2007 15:38:46 | |
---|
Muistaakseni Mary Coughlan tulee jostain Galwayn takamailta, jossa on kyllä aika vänkä murre. Olen tavannut yhden galwaylaisen jätkän Suomessa viime kesänä, sen puheesta sai paremmin selvää kännissä kuin selvinpäin. Offtopic. Heavy Metal Thunder |
leprechaun 14.12.2007 01:34:13 | |
---|
LOIJAA: Olen tavannut yhden galwaylaisen jätkän Suomessa viime kesänä, sen puheesta sai paremmin selvää kännissä kuin selvinpäin. Offtopic. Jutellessasi joskus vaikkapa Derrystä kotoisin olevan kanssa huomaat kuinka selvästiymmärrettävää Galwayn kundin puhe oli. Myös syntyperäisten Dublin Jackinsien puhe on mielenkiintoista. Ymmärtääkseen noita tarvitsee vain lisätä Guinnessin määrää. Murphykin käy. |
Loijaa 14.12.2007 01:41:02 | |
---|
Jutellessasi joskus vaikkapa Derrystä kotoisin olevan kanssa huomaat kuinka selvästiymmärrettävää Galwayn kundin puhe oli. Myös syntyperäisten Dublin Jackinsien puhe on mielenkiintoista. Ymmärtääkseen noita tarvitsee vain lisätä Guinnessin määrää. Murphykin käy. ..sitähän minäkin. Hail Guinness! Mitään esperantoa tarvita, kun paljon helpomminkin on luotavissa universaali kieli. Heavy Metal Thunder |
M.Paisley 14.12.2007 07:44:13 | |
---|
Jutellessasi joskus vaikkapa Derrystä kotoisin olevan kanssa huomaat kuinka selvästiymmärrettävää Galwayn kundin puhe oli. Myös syntyperäisten Dublin Jackinsien puhe on mielenkiintoista. Ymmärtääkseen noita tarvitsee vain lisätä Guinnessin määrää. Murphykin käy. Itse olen ainakin kuullut vaikeimmat murteet lounais-Irlannissa. Tietysti tuokin riippuu ihan ihmisen iästä. Joskus tuli kuultua Ahakista (Christy Moore viettää muuten usein lomiaan tuolla) nimisessä pikkukylässä n.80v sedän puhetta, aluksi ei tiennyt puhuuko hän iiriä vai englantia;) Circusfolk Making Faces ulkona 13.11, käy kuuntelemassa www.myspace.com/circusfolkband |
balzary 23.12.2007 16:04:24 | |
---|
The Framesiin liittyen: Onko joku nahnyt leffan nimelta Once? Siinahan on Framesin soundtrack ja paaosassa Glen Hansard tyttoystavineen. Vissiin aika kehuttu leffa. Tanaan illalla menen katsomaan sen, odotukset on kovat. |
spiraali 01.01.2008 12:40:37 | |
---|
The Framesiin liittyen: Onko joku nahnyt leffan nimelta Once? Siinahan on Framesin soundtrack ja paaosassa Glen Hansard tyttoystavineen. Vissiin aika kehuttu leffa. Tanaan illalla menen katsomaan sen, odotukset on kovat. Joo oon nähny Oncen jo kolmesti ja se on kyllä ihan hemmetin hyvä leffa. Kaunista musiikkia ja muutenki hienoa. Glen on kyllä loistoheppu ja Marketakin osaa laulaa:) Mitä pidit leffasta itse? |
balzary 09.01.2008 23:12:09 (muokattu 10.01.2008 14:34:09) | |
---|
Mitä pidit leffasta itse? Tosi hyvä leffa, loistavaa musaa ja oikeen lämminhenkinen meininki. Sanotaanko näin, että jos joku leffa on mun makuun hyvällä tavalla romanttinen komedia (hyi), niin tämä. Ei mennyt liian pliisuksi missään vaiheessa. Teatterissa äänenlaatu vaan oli ihan kuraa, joku kumma middlepiikki soundissa koko ajan. Hansard on ollut useasti keikalla vaimoni kotikaupungin filmifestareilla Tsekeissä. Itse en ole noina vuosina ollut paikan päällä, mutta veljeni mukaan todella kovan luokan keikkoja olleet. Toivottavasti keikkailevat siellä vastakin niin pääsisi näkemään livenä. |
balzary 22.01.2008 21:11:50 | |
---|
|
Lerxst77 24.01.2008 23:56:47 | |
---|
"Rush Hartwall areena 29.10 paikka 2 rivi 1 red sector B" |