Aihe: King Crimson
1 2 3 4 516 17 18 19 2027 28 29 30 31
A.O.K.
25.09.2013 19:57:41

Liippa: Jos Suomeen tulisivat, voisiko biisilistalla olla:

Starless
http://www.youtube.com/watch?v=f0dAuT7LDQI

ja Islands?
http://www.youtube.com/watch?v=pLU9g1CTrPo

Starless olisi kyllä kova. On ehkä mun kaikkien aikojen lempibiisien top 5:ssa. Tosin setlist.fm:n mukaan eivät ole soittaneet sitä vuoden 74 jälkeen. Kumma sinänsä, Rediä ovat kuitenkin soittaneet paljon. Tosin, se ei Belewin laulamana olisikaan ollut niin riipaiseva kuin Wettonin.
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
jazzmies
25.09.2013 20:06:04
A.O.K.: Starless olisi kyllä kova.

Erinomainen kappale muuten, mutta se käsittämätön, tekotaiteellinen instrumentaaliosa on kerrassaan hämmentävä. Voiko huonompaa yhteensopivuutta osien välillä enää olla?
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
2541
25.09.2013 20:18:35

jazzmies: Erinomainen kappale muuten, mutta se käsittämätön, tekotaiteellinen instrumentaaliosa on kerrassaan hämmentävä. Voiko huonompaa yhteensopivuutta osien välillä enää olla?

Nyt oot kyllä väärässä, instrumentaaliosa pitkine kasvatuksineen ja varsinkin lopun fonisoolot ovat kappaleen suola.
Vessajono
25.09.2013 21:10:38
jazzmies: Erinomainen kappale muuten, mutta se käsittämätön, tekotaiteellinen instrumentaaliosa on kerrassaan hämmentävä. Voiko huonompaa yhteensopivuutta osien välillä enää olla?

No eipä ole ainoa kerta kun King Crimson on kerrassaan hämmentävä. Ja sehän on juurikin bändin paras puoli. Voi vain kuvitella minkälaisia reaktioita joku Larks' Tongues in Aspic on herättänyt ilmestyessään.
Lähdetkö kanssani BORNOBAARIIN?
jazzmies
25.09.2013 21:20:20
Vessajono: No eipä ole ainoa kerta kun King Crimson on kerrassaan hämmentävä. Ja sehän on juurikin bändin paras puoli. Voi vain kuvitella minkälaisia reaktioita joku Larks' Tongues in Aspic on herättänyt ilmestyessään.

Tai debyytti. Ei sellaista musiikkia ollut olemassakaan sen ilmestyessään, no ehkä The Piper at...

Mutta kylläpä tuo Red levyllä Red on yllättävine väliosineen hämmästyttävän hyvin läjässä. Samakaltainen konsepti on myös Starlessilla. Mutta se hetki, kun palataan Starlessissa soolo-osuuden jälkeen intron teemaan. Ahh...
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
A.O.K.
25.09.2013 21:50:39

jazzmies: Tai debyytti. Ei sellaista musiikkia ollut olemassakaan sen ilmestyessään, no ehkä The Piper at...

Mutta kylläpä tuo Red levyllä Red on yllättävine väliosineen hämmästyttävän hyvin läjässä. Samakaltainen konsepti on myös Starlessilla. Mutta se hetki, kun palataan Starlessissa soolo-osuuden jälkeen intron teemaan. Ahh...

Juuri tuo hetki on siinä biisissä kyllä parasta, hämmentävien jamien jälkeen taas palataan siihen kauniiseen teemaan. Red on kyllä niin loistava levy, se freejamittelu kyllä tulee melkein aina skipattua. Olisivat vaan jättäneet sen pois levyltä.
reino
25.09.2013 22:24:05
Mä olen kyllä sitä mieltä, että Starless on kokonaisuudessaankin erinomainen mutta se loppu kruunaa koko paketin. Varsinkin siinä kun Wetton basso jyrää siinä taustalla.

Joo ja uusia edesottamuksia innolla odottaen!

Reino
ding-dong
zenri
25.09.2013 22:28:05

On kyllä niin kova kokoonpano paperilla, että ihan pelottaa.
koera
01.10.2013 21:57:06
Tuo Jakko ei vaan henk.koht. vakuuta minua tippaakaan. Korjatkaa ihmeessä jos (ja toivottavasti kun) olen väärässä, mutta mulla on sellanen käsitys, että se on vaan sellanen onneton AOR-vetistelijä. Jotenkin kiinnostus koko hommaan ihan nollissa, kun Belew ei ole mukana.
The Rikza
01.10.2013 22:26:39
Pidempään on pitänyt kunnolla tutustua bändiin. Debyyttiä muistan kuunnelleni mutta se ei sillon oikeen kolahtanut. Nyt lainasin kirjastosta Larks' Tongues in Aspicin ja Redin. Kokeillaan näillä uudestaan.
F.K.A. Mallaslahti
A.O.K.
02.10.2013 00:03:52 (muokattu 02.10.2013 00:05:07)

koera: Tuo Jakko ei vaan henk.koht. vakuuta minua tippaakaan. Korjatkaa ihmeessä jos (ja toivottavasti kun) olen väärässä, mutta mulla on sellanen käsitys, että se on vaan sellanen onneton AOR-vetistelijä. Jotenkin kiinnostus koko hommaan ihan nollissa, kun Belew ei ole mukana.

Ite kans kuuntelin tän uutisen myötä sen Fripp, Jakszyk, Collins-levyn pariin kertaan, ja muistin miksi se jäi ilmestyttyään hyllyyn parin kuuntelun jälkeen. Juurikin munatonta AOR-vetistelyä mun mielestä, eihän se tietenkään Crimsonia ole kun ei nimensäkään puolesta ole. Mutta siitä puuttuu täysin se rock mitä Crimsonilla on aina kuitenkin ollut, eikä muutenkaan menoa koko hommassa.
2541
02.10.2013 10:51:12

A.O.K.: Ite kans kuuntelin tän uutisen myötä sen Fripp, Jakszyk, Collins-levyn pariin kertaan, ja muistin miksi se jäi ilmestyttyään hyllyyn parin kuuntelun jälkeen. Juurikin munatonta AOR-vetistelyä mun mielestä, eihän se tietenkään Crimsonia ole kun ei nimensäkään puolesta ole. Mutta siitä puuttuu täysin se rock mitä Crimsonilla on aina kuitenkin ollut, eikä muutenkaan menoa koko hommassa.

Omien muistikuvien mukaan se oli enempi David Sylvian -osastoa ja en nyt sitä ihan AOR:räksi haukkuisi. Älkää siis vielä menkö asioiden edelle, Collins on mm. soittanut vaikka mitä musaa matkan varrella ja "Islands" -ajan livelevyjä kun kuutelee niin mieheltä ns. lähtee, luultavasti lähtee vieläkin.
2541
02.10.2013 10:51:58

A.O.K.
02.10.2013 12:00:08

2541: Omien muistikuvien mukaan se oli enempi David Sylvian -osastoa ja en nyt sitä ihan AOR:räksi haukkuisi. Älkää siis vielä menkö asioiden edelle, Collins on mm. soittanut vaikka mitä musaa matkan varrella ja "Islands" -ajan livelevyjä kun kuutelee niin mieheltä ns. lähtee, luultavasti lähtee vieläkin.

No joo, ei se nyt ihan AOR:ää ole :) Ehkä liian kärkkäästi tuohon laitoin. Mutta ei toiminut mulle juuri lainkaan kun odotin enemmän King Crimson-meininkiä.
HaloOfFlies
03.10.2013 13:10:17

Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
The Rikza
14.10.2013 19:35:05
Luulin tietäväni mitä on proge. Sitten kuuntelin Larks' Tongues in Aspicin...
F.K.A. Mallaslahti
Vessajono
16.10.2013 20:30:23
The Rikza: Luulin tietäväni mitä on proge. Sitten kuuntelin Larks' Tongues in Aspicin...

Meillä on koulussa meneillään progeworkshop ja ensimmäisessä julkisessa esiintymisessämme vedettiin ekana biisinä Larks' Tongues pt. 2. Meillä on yks joidenkin mielestä toisinaan jopa liiankin terävästi palautetta antava maikka, joka on sen verran sanavalmis, että sitä ei saa hiljaiseksi juuri mikään tilanne. Palautetilaisuudessa se sitten tyytyi vaan toteamaan, että "tuli kuunneltua vähän niinku haavi auki".
"Vaihtovirta: Mitä tapahtuu kun moderaattori lukitsee toisen portaalin ja toisesta portaalista on tulossa Metallica-ketju 300km tuntivauhtia ja portaalien välissä sijaitsee Kuopio?"
2541
19.10.2013 12:12:02

Onks kukaan vielä saanut "The Road To Red" -boxia? Miulle lupailivat maanantaiksi, saa nähdä.

Järkevyydenpuuskassa laitoin myyntiin ton ja "Lark's" -boxin myötä ylimääräiseksi jääneet Collector's Club -levyt, eli jos joku tarvii niin:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=807748
Tohtori Flang
20.10.2013 18:02:28
2541: Onks kukaan vielä saanut "The Road To Red" -boxia? Miulle lupailivat maanantaiksi, saa nähdä.

Täältä löytyy, mutta en ole vielä ehtinyt perehtyä kunnolla. Uusi stereomiksaus kuulostaa hienolta, mutta ei välttämättä paremmalta kuin alkuperäinen. Asbury Parkin uusin miksaus on mielestäni ehdottomasti paras (tähän päivään mennessä) tehty. Toronton, Penn Staten ja Pittsburghin keikat on mukava kuulla kokonaisuudessaan, mutta on selvä, että Fripp ja Singleton tekivät pitkälti oikeat valinnat valitessaan versioita The Great Deceiver-boksille.

Huippujulkaisu, joka tapauksessa.

Joko kotiteatterjärjestelmässäni tai bluray-keikkalevyllä on jotain ongelmaa: vahvistin näyttää musiikin olevan 2.0, kuten pitääkin, mutta musiikki kuuluu kaikista kaiuttimista ja vieläpä hyvin kummallisen kaikuisana. Sama kuulokkeilla. Mitään "leffaefekti"-asetuksia ei ole päällä, eikä tällaista ongelmaa ole aikaisemmin tullut vastaan millään blureay-audio, tai -videolevyllä.
"Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy
JC
20.10.2013 19:02:23
All About Jazz -sivustolta löytyy artikkeli tuosta laatikosta:
http://www.allaboutjazz.com/php/article.php?id=45631#.UmP97lMzJfA
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)