Aihe: Genesis
1 2 3 4 513 14 15 16 1731 32 33 34 35
Wild String Of Voodoo Strat
06.10.2010 07:33:46

antnis: Pyh, olen harvinaisen avarakatseinen ja monipuolinen musiikkimaultani.

...tuplabasariölinä ei ole progea, koska proge on aikuisten musiikkia ja metalli lasten.

Huomaatko ristiriidan?
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas
2541
06.10.2010 09:24:08

nro5: Niin onkin, mutta mun mielestä myös And then there were three ja Duke (paria siirappista kasarislovaria lukuunottamatta) ovat todella kovia levyjä ja niissä on todella paljon hyvää (lue: progea) jäljellä. :-)

"Ababac" kuuluu suositeltavien listalle myös, progeilijoille levyltä löytyy mm. "Dodo/Lurker" ja samoista sessioista singlen B-puolella julkaistu äsken mainitun biisin arvoituksen ratkaisu, eli hyvinkin syksyisen alakuloinen instrumentaali "Submarine".

Muita hienoja single- ja EP- biisejä ovat mm. "You Might Recall", "Inside & Out", "Pigeons", "Do The Neurotic" ja "Day The Light Went Out".
bedlam
06.10.2010 09:37:07

antnis: Pyh, olen harvinaisen avarakatseinen ja monipuolinen musiikkimaultani. Mutta ei ole minun vikani, että tuplabasariölinä ei ole progea

Paitsi että millään mainitsemistani levyistä ei esiinny tuplabasariörinää tai mitään sinne päinkään viittaavaa.

kotti: Peter ja Phil laulavat yhtä aikaa hieman liioitellen melkein puolet Lampaasta ja vaikka hemmojen äänet olivat aika samanlaiset tuolloin niin kyllä nuo silti tarkasti kuunnellen erottaa selvästi.

Kiitos tästä. Ajattelin että kuulenko omiani, kun minusta Phil kyllä erottuu monestikin Peterin taustalta tuolla levyllä. Ja jos yksi tyyppi tuplaisi lauluraidan, niin eivät ne läheskään noin selkeästi erottuisi toisistaan.

Vaimoke tuli eilen autoon Carpet Crawlersin soidessa ja kysyi, että onko tämä Phil Collinsia. Eikä siis tiennyt, että soittimessa pyörii Genesis. Just edellisen "Counting Out Time" -viisun kohdalla olin varma, että Phil tosiaan laulaa jatkuvasti taustalla, mutta tuosta en ole varma. Eli vissiinkin tyypeillä sitten melko samantyyliset äänet on :D
antnis
06.10.2010 12:59:03
bedlam: Paitsi että millään mainitsemistani levyistä ei esiinny tuplabasariörinää tai mitään sinne päinkään viittaavaa.

Aika monella "proge"-levyllä kuitenkin on. Viittasin lähinnä yleisemmin progen käsitteen inflaatioon, jota myös omat kommenttisi kuvastavat.

Mutta takaisin aiheeseen, "hiukkasen" olin kateellinen kaverille, kun se kertoi nähneensä Genesiksen Santa Monica Auditoriumissa vuonna -73. Oli kuulemma siistiä nähdä Gabriel livenä kukkapuvussa.
bedlam
06.10.2010 13:13:43 (muokattu 06.10.2010 13:14:14)

antnis: Viittasin lähinnä yleisemmin progen käsitteen inflaatioon, jota myös omat kommenttisi kuvastavat.

Anteeksi, selvennätkö vielä että mitä on "progen käsitteen inflaatio" ja missä kommentissani olen tällaista ilmentänyt?
Epämuusikko
07.10.2010 16:18:03
Ostin kirjan "Chapter & Verse". Se on hyvä, oon kohta kahdesti jo lukenu.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
McHelminen
21.11.2010 00:05:14
Kyllä dukella täytyy olla parhaat genesiksen rumpusondit. Esim.Behind The Lines tai Duke's Travel's. Loistavaa soittoa Phililtä!
nro5
21.11.2010 09:38:02
McHelminen: Kyllä dukella täytyy olla parhaat genesiksen rumpusondit. Esim.Behind The Lines tai Duke's Travel's. Loistavaa soittoa Phililtä!

Phil on rumpalina päästetty Dukella oikein kunnolla irti. Kotiasiat ovat tainneet olla kaverilla siinä pisteessä, että johonkin sitä oloa on pitänyt purkaa. Soundeista sen verran, että mielestäni Genesiksen uudet remasteroinnit ovat melko onnistuneita.
McHelminen
21.11.2010 10:39:30
Phil on rumpalina päästetty Dukella oikein kunnolla irti. Kotiasiat ovat tainneet olla kaverilla siinä pisteessä, että johonkin sitä oloa on pitänyt purkaa. Soundeista sen verran, että mielestäni Genesiksen uudet remasteroinnit ovat melko onnistuneita.

Näillä uusilla remastereissa tuntuu minulle ainakin että rummut on miksattu muiden soittimien päälle, ei siinä mielessä että olisi huono asia, itse pidän siitä että kuulee Philin soiton.
Epämuusikko
21.11.2010 15:25:54
Onneksi ostin vanhat remasterit ennen vuosituhannen vaihdosta. vois uudet poistaa vittuilun vuoksi ja vertailla.
Lebowski
25.11.2010 12:54:11
Eilen tuli pyöräyteltyä eka kertaa The Lamb Lies Down on Broadway vinyyliltä. Cd versiokin hyllystä tietty löytyy, mutta kyllä tämä näin menee entistäkin makoisammin.

Mullekkin tuo Lamb toiminut aina paremmin kuin edeltäjä Selling England...vaikka yleisesti arvostus taitaa olla hieman toisin päin. Onhan se totta että kakkoslevyllä hieman hämyisemmissä tunnelmissa ollaan ja leyvllä kun on mittaa se reipas puoltoista tuntia, niin kärsivällisyyttähän se kaipaa. Kyllä tuota vielä saa tovin pyöritellä ennen kuin voi sanoa että kokonaisuus oisi täysin sisäistetty.

Nyt enää Trespass ja Selling England by a Pound puuttuisi alkupään tuotannosta vinnyylinä. Tuo Trespass etenkin kiinnostaisi kun sitä ei cd:näkään hyllystä löydy.
"Is this darkness in you too" -TM
Epämuusikko
16.12.2010 18:52:52 (muokattu 17.12.2010 18:31:11)
en ole koskaan ajatellut tätä ennen.

Follow you you, follow me flirttailee samban kanssa!

itse pidän siitä että EN kuulee Philin soiton.

?
sesese
17.12.2010 10:52:28 (muokattu 20.12.2010 14:24:16)
itse pidän siitä että EN kuulee Philin soitoa enkä "huutelua"...
kamariorkesteri tulee taas
sesese
11.03.2011 08:23:27
The Rikza
11.03.2011 10:15:31
Duken ja We Can't Dancen olisin vinyyleinä saanut 12 eurolla. En ostanut, katunut olen sen jälkeen.
"Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä
mattim
05.06.2011 15:49:31 (muokattu 05.06.2011 15:55:15)

Kemin poikien (Afterglow) versio Genesiksen Anyway biisistä https://www.youtube.com/watch?v=aqy … c&feature=player_embedded#at=19
"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
TaikuriHärvä
05.07.2011 04:42:23 (muokattu 05.07.2011 04:48:08)
Varmaan on oikea paikka tälle kysymykselle... Hetkeen ei ole tullut Genesistä kuunneltua, ja Gustav Holstin Planets-sarjaa kuunnellessani putkahti mieleen tää yks kaiketi Genesiksen biisi, jonka nimeä en vaan onnistu muistamaan. Biisi on vissiin bändin alkupään tuotantoa ja jossain kohtaa kappaletta taidettiin viitata hauskasti yhteen melodiaan tuon Holstin sarjan osasta Jupiter. Britit kai tuntee melodian lähinnä nimellä Thaxted, on vissiin jonkinsortin standardi siellä päin...

http://www.youtube.com/watch?v=Nz0b4STz1lo#t=2m54s Tuossa vielä linkki tuohon Holstin sävellyksen kohtaan.
"ISÄM MAA NEVÖ FOGET. JUTIN TYKKI KURRIN PUNOTUS EI UNOHU TONNIN SETELI JUTTA JALONEN EISSS" -DirtyFingers
2541
05.07.2011 17:31:40

KaleviHärvä: Varmaan on oikea paikka tälle kysymykselle... Hetkeen ei ole tullut Genesistä kuunneltua, ja Gustav Holstin Planets-sarjaa kuunnellessani putkahti mieleen tää yks kaiketi Genesiksen biisi, jonka nimeä en vaan onnistu muistamaan. Biisi on vissiin bändin alkupään tuotantoa ja jossain kohtaa kappaletta taidettiin viitata hauskasti yhteen melodiaan tuon Holstin sarjan osasta Jupiter. Britit kai tuntee melodian lähinnä nimellä Thaxted, on vissiin jonkinsortin standardi siellä päin...

http://www.youtube.com/watch?v=Nz0b4STz1lo#t=2m54s Tuossa vielä linkki tuohon Holstin sävellyksen kohtaan.

Pikaisesti tosta tuli hiukan mieleen "Dancing With The Moonlight Knight".
lxi
07.07.2011 12:39:17
KaleviHärvä: Britit kai tuntee melodian lähinnä nimellä Thaxted, on vissiin jonkinsortin standardi siellä päin...

Hieman offtopic, koska en tiedä tätä Genesis-viitettä, mutta tuo komea melodia tunnetaan tosiaan joko Holstin kotikylän mukaan Thaxtedina, tai vaihtoehtoisesti siitä sovitetun virren alkusanoilla -- I Vow To Thee, My Country.
sesese
12.07.2011 13:22:12
En itse löyttänyt mitään samankaltaisuutta.
Hieno biisi ja parasta että Collins oli suurimman ajan hiljaa tai naputteli riisikepeillä.8)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)