Vessajono 02.03.2014 02:12:41 | |
---|
Gritsen: Onko kellään mitään hajua, mikä skevensseri ja miten soitettuna on käytössä biiseissä Empty Spaces, Another Brick In The Wall pt. 3 ja Goodbye Cruel World? Millä saisi yhtä uhkaavan tulokset kotikonstein tietokoneella? Joku detunetettu piippaava syna ja tremolo-efekti? En nyt äkkiseltään muista soundeja sen tarkemmin, enkä jaksa ruveta kuuntelemaankaan mutta Prophet-5 oli ainakin The Wallin aikaan Wrightilla kovassa käytössä. "Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then." |
velipesonen 06.03.2014 08:32:27 | |
---|
PeeFluid tarkistettu F-talossa. Aika huono, jos olisin sitä lajia joka kävelee konserteista kesken pois niin olisin tehnyt sen minuutin kohdalla kun In the Flesh?in introsta oli jäänyt puuttumaan puolikas tahti. Kaikki oli aika P:stä paitsi että rumpali oli opetellut Animalsin ja The Wallin biisit hyvin ja pianisti soitti ihan kivasti. "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |
HaloOfFlies 12.03.2014 21:05:32 (muokattu 12.03.2014 21:07:22) | |
---|
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
Sambelo 14.04.2014 00:23:39 | |
---|
HaloOfFlies: Brit Floyd-tribuuttishow nähdään jälleen lokakuussa Suomessa: 6.10. Tampere-talo 7.10. Turku, Logomo 8.10. Helsinki, Hartwall Areena Heti kun ylimääräistä kukkarossa, niin lähteepi kyllä liput tilaukseen! - |
Mahti 17.05.2014 13:33:04 | |
---|
Ajoin viikolla kolarin kuunnellessani Final Cutia. Noh, tulipahan yksi muisto bändistä lisää ja ihan hyvä levy se silti vieläkin on. Morkkis on vieläkin tosin. Jokainen paistaa omat makkaransa |
Vessajono 17.05.2014 17:32:28 | |
---|
Mahti: Ajoin viikolla kolarin kuunnellessani Final Cutia. Noh, tulipahan yksi muisto bändistä lisää ja ihan hyvä levy se silti vieläkin on. Morkkis on vieläkin tosin. "Like the moment when the brakes lock And you slide towards the big truck" Funkånaut: enemmän NYT LÄHTEE SAATANAA! |
Techno-Allah 18.05.2014 01:07:38 | |
---|
Mahti: Ajoin viikolla kolarin kuunnellessani Final Cutia. Noh, tulipahan yksi muisto bändistä lisää ja ihan hyvä levy se silti vieläkin on. Morkkis on vieläkin tosin. Mulla on Final cutista se hyvä muisto, että kuuntelin sitä armeija-aikana pitkien iltavapaiden jälkikänneissä korvalappustereoilla nukkuen itseni uneen. Aamusta aamulenkille. "... Congratulations. You have just discovered the secret message. Please send your answer to Old Pink, care of the Funny Farm..." - Pink Floyd |
Hokkuspokkus 21.05.2014 19:53:41 | |
---|
Omaan korvaan tuo Final Cut kuullostaa todella pitkäveteiseltä. Jotenkin semmonen The Wall josta on karsittu pois kaikki hyvä. Not Now John on kyllä hyvä biisi. A Momentary Lapse of Reasonilta ja Division Belliltäkin löytyy oikeastaan vain ihan muutamat hyvät biisit, mutta niissä huonot biisitkin toimii sentään paremmin kuin Final Cutilla. Toisaalta ei myöskään Dark Side of the Moonia edeltäneet levyt juurikaan iske. Saucerfulia diggailen kovasti tosin ja debyytti on ihan jees. Mutta joku Atom Heart Mother; hohhoijaa kuinka mitäänsanomatonta menoa. Meddlenkin pelastaa ainoastaan Echoes. |
EvilDead 21.05.2014 20:15:12 | |
---|
Hokkuspokkus: Omaan korvaan tuo Final Cut kuullostaa todella pitkäveteiseltä. Jotenkin semmonen The Wall josta on karsittu pois kaikki hyvä. Not Now John on kyllä hyvä biisi. Olen täysin samaa mieltä. Jotenkin Watersin "kitinä" on saanut turhan paljon tilaa tuossa ja käy todella puuduttavaksi. Harmi, koska tuo levy olisi voinut olla todellakin hyvä. |
Mahti 23.05.2014 18:34:02 | |
---|
No eipä se Final Cut minunkaan suosikkilevyihin bändin tuotannossa kuulu, vaikka siitäkin pidän. Ehkäpä se kertoo levyjen yleisestä tasosta mun mielestä. Vähän tosiaan semmonen köyhän miehen The Wall. Barrettin aikasista tykkään erityisen paljon. Jokainen paistaa omat makkaransa |
Mahti 23.05.2014 23:39:11 | |
---|
velipesonen: Olen vuosien varrella pannut merkille että Mnetissä meitä Piper at the Gates of Dawnin vankkumattomia kannttajia (jotka myös mainitsevat sen ääneen) näyttäisi olevan neljä eli minä, jazzmies, Kailis ja hansakemanelius. Olemme kaikki rumpaleita ja jos Uncyclopedian tietoihin on luottamista yhteenlaskettu älykkyysosamäärämme on 4x10=40, jonka on arveltu olevan heikkolahjaisen gorillan äo. Mutta minä taas pitäisin Piperin kannattamista merkkinä paremmasta älykkyydestä jolloin sekä rumpalivitsit että Uncyclopedia joutavat romukoppaan. Kerrotaan me vaan niitä basistivitsejä. Tosin ainakin Mnetissä kaikkein kehittyneintä abstraktia ajattelua osoittavat postaukset esiintyvät yleensä basistien palstalla joten he kai ovat niitä kaikkein viisaimpia. Siis syyttävän sormi kääntyy kitaristien suuntaan: TE olettekin se heikoin astia! Öljytyillä sormilla tuhat nuottia sekunnissa kampeavien liimatukkien ihannointi ei taida olla kovin viisasta joten julistan tässä, täten ja nyt kampanjan ja kilpailun kitaristivitseistä. Lemmy Kilmister sanoo kirjassaan että ihmisessä pitää olla jotain vikaa jos hän ryhtyy kitaristiksi. Jazzin ja klassisen puolella vierailleena olisin samaa mieltä ja lisäisin pianistit samaan joukkoon, vikaa tosiaan näyttäisi olevan. Pianistivitsit siis myös kelpaavat kilpailuun. Palkinto on vielä päättämättä mutta se voisi olla Piper at the Gates of Dawn. No nyt on pakko puuttua :) On se Piper mun mielestä kumminkin se kaikkein paras lätty. Mä oon kitaristi. Tää lainaushan on pari vuotta vanha eli kiinnostaakohan enää. Heh. Jokainen paistaa omat makkaransa |
On Every Street 27.05.2014 21:15:46 | |
---|
Mahti: No nyt on pakko puuttua :) On se Piper mun mielestä kumminkin se kaikkein paras lätty. Mä oon kitaristi. Tää lainaushan on pari vuotta vanha eli kiinnostaakohan enää. Heh. Kyllä minunkin mielestäni Piper at the Gates of Dawn on Pink Floydin paras levy. Mutta ai niin, minäkinhän olen rumpali... "And I continue, to burn the midnight lamp, alone." |
velipesonen 28.05.2014 09:26:25 | |
---|
Mahti: No nyt on pakko puuttua :) On se Piper mun mielestä kumminkin se kaikkein paras lätty. Mä oon kitaristi. Tää lainaushan on pari vuotta vanha eli kiinnostaakohan enää. Heh. Sydin kitarajutuissa on loputtomasti diggaamista. Yksi bändikaverini sanoi kuuntelevansa paljon mieluummin Syd Barrettin kuin Jimi Hendrixin kitaransoittoa ja minusta tuntuu että ymmärrän miksi eli Syd ei kitaransoittajanakaan ollut ainakaan häiritsevässä määrin maassa kiinni. "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |
StJerky 29.05.2014 11:30:43 | |
---|
velipesonen: Olen vuosien varrella pannut merkille että Mnetissä meitä Piper at the Gates of Dawnin vankkumattomia kannttajia (jotka myös mainitsevat sen ääneen) näyttäisi olevan neljä eli minä, jazzmies, Kailis ja hansakemanelius. Olemme kaikki rumpaleita ja jos Uncyclopedian tietoihin on luottamista yhteenlaskettu älykkyysosamäärämme on 4x10=40, jonka on arveltu olevan heikkolahjaisen gorillan äo. Mutta minä taas pitäisin Piperin kannattamista merkkinä paremmasta älykkyydestä jolloin sekä rumpalivitsit että Uncyclopedia joutavat romukoppaan. Kerrotaan me vaan niitä basistivitsejä. Tosin ainakin Mnetissä kaikkein kehittyneintä abstraktia ajattelua osoittavat postaukset esiintyvät yleensä basistien palstalla joten he kai ovat niitä kaikkein viisaimpia. Siis syyttävän sormi kääntyy kitaristien suuntaan: TE olettekin se heikoin astia! Öljytyillä sormilla tuhat nuottia sekunnissa kampeavien liimatukkien ihannointi ei taida olla kovin viisasta joten julistan tässä, täten ja nyt kampanjan ja kilpailun kitaristivitseistä. Lemmy Kilmister sanoo kirjassaan että ihmisessä pitää olla jotain vikaa jos hän ryhtyy kitaristiksi. Jazzin ja klassisen puolella vierailleena olisin samaa mieltä ja lisäisin pianistit samaan joukkoon, vikaa tosiaan näyttäisi olevan. Pianistivitsit siis myös kelpaavat kilpailuun. Palkinto on vielä päättämättä mutta se voisi olla Piper at the Gates of Dawn. Mihinkähän laulajat sijoittuu tässä älykkyysjanalla? |
Regalis Apertura 29.05.2014 11:49:27 | |
---|
Menee off-topikiksi mutta miten olisi mielipide muuttunut jos Lemmy olisikin ryhtynyt kitaristiksi tai vaikkapa rumpaliksi;)... Sitten varmaan basistit olisi saaneet kuulla kunniansa? |
velipesonen 29.05.2014 19:40:23 | |
---|
Regalis Apertura: Menee off-topikiksi mutta miten olisi mielipide muuttunut jos Lemmy olisikin ryhtynyt kitaristiksi tai vaikkapa rumpaliksi;)... Sitten varmaan basistit olisi saaneet kuulla kunniansa? Voiko Lemmy olla väärässä. "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |
Funkånaut 29.05.2014 19:50:15 | |
---|
Regalis Apertura: Menee off-topikiksi mutta miten olisi mielipide muuttunut jos Lemmy olisikin ryhtynyt kitaristiksi tai vaikkapa rumpaliksi;)... Sitten varmaan basistit olisi saaneet kuulla kunniansa? Lemmyhän aloitti keikkahommat nimenomaan kitaran varressa, ja onhan Motörheadinkin joissakin ralleissa Lemmyn kitarointia. :) Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin |
Regalis Apertura 03.06.2014 19:31:31 | |
---|
Hmm missäs Moottoripään biiseissä Lemmy soitti kitaraa? Jätän off-topikin tähän;)... |
Funkånaut 03.06.2014 19:51:27 | |
---|
Regalis Apertura: Hmm missäs Moottoripään biiseissä Lemmy soitti kitaraa? Jätän off-topikin tähän;)... Esmes kitarasoolon biisissä Limb for Limb. https://www.youtube.com/watch?v=L_VEdra0wUE Lisäks joitakin raitojen korjauksia ymmärtääkseni vetänyt kitaralla. Mutta joo, eihän tää suoranaisesti enää Pink Floydiä koske. Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin |
ummukka 04.06.2014 00:51:35 | |
---|
mielipiteenne nick masonista mielestäni äijällä oli käsittämättömän hyvä timing. virppa ihan pikkusen taakse. siis Ihan pikkusen.. |