Teme007 20.07.2013 22:10:38 | |
---|
On toi kuitenkin niin hieno show, että kai se on pakko käydä tsekkaan. O sancta simplicitas |
HaloOfFlies 06.09.2013 10:57:28 | |
---|
Roger tänään 70 vuotta. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Joonas 06.09.2013 15:35:54 (muokattu 08.09.2013 12:12:27) | |
---|
Jei! HB Roger Waters! Pientä mainostusta: Jos Brit Floyd tuntuu liian kalliilta, niin huokeammalla pääsee katsomaan ja kuuntelemaan kun Pulse - A Tribute to Pink Floyd soittaa Hämeenlinnan Verkatehtaalla tiistaina 1.10. klo 19:00 alkaen. Show ei ole ehkä yhtä iso, mutta bändi on timanttisen kova (ainakin basisti, eli minä :D). Täältä lisää tietoa: http://www.verkatehdas.fi/portal/fi … ear=2013&ocmonth=10&ocday=1 Verkatehtaan show on stilisoitu versio Pakkahuoneella helmikuussa olleesta loppuunmyydystä konsertista. Luvassa DSOTM kokonaan sekä paljon muita biisejä, kesto väliajan kanssa n. 2h 15min. Tällä kertaa mukana ensimmäistä kertaa Mr. Screen Jr ja videoprojisoinnit! Ja istumakatsomo! (Liput kannattaa ostaa ajoissa, koska istumapaikat on numeroidut). Sataa sataa ropisee, pili pili pom! |
Niq 06.09.2013 15:53:04 | |
---|
http://www.speaktome.fi/ Ei näkynyt mitään infoa aiheesta tässä ketjussa, kun selailin pari sivua taaksepäin. Siis tämäkin Pink Floyd -tribuutti, loistava sellainen. Esitykset alkaa 11.9. Jämsänkosken teatteritalolla. |
HaloOfFlies 08.09.2013 11:47:34 (muokattu 08.09.2013 12:51:45) | |
---|
Funkonaut: Tribubändit pyrkivät kopioimaan alkuperäisiä vetoja yks yhteen, mutta coverbändi ottaa vähän enemmän vapauksia biisien soiton suhteen. Itse näen asian näin. Parhaimmillaan tribuuttibändit voivat olla livenä ihan yhtä päräyttävä elämys kuin alkuperäinenkin asia. Ja yleisössähän on aina niitä, jotka eivät sitä aitoa asiaa livenä päässeet näkemään. Heille alkuperäisten biisien kuuleminen livenä tribuuttibändin esittämänä voi olla jopa aitoa asiaa vastaava juttu. Vaikkei se nyt tietenkään ihan täysin sama juttu ole. Esim. The Cavern Beatlesin Oulun keikalla asia oli juuri näin. E: viestiä muokattu järkevämmäksi. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
JCM 08.09.2013 12:10:10 | |
---|
danny: Parhaimmillaan tribuuttibändit voivat olla livenä ihan yhtä päräyttävä elämys kuin alkuperäinenkin asia. Ja yleisössähän on aina niitä, jotka eivät sitä aitoa asiaa livenä päässeet näkemään. Heille biisien kuuleminen livenä alkuperäisessä muodossaan tribuuttibändin esittämänä voi olla jopa aitoa asiaa vastaava juttu. Esim. The Cavern Beatlesin Oulun keikalla asia oli juuri näin. Ootko tulossa keikalle? Ja kai kuvaat keikan? Itse olen menossa. Mugavat odotukset on ton suhteen. |
Stiiq 08.09.2013 12:27:08 | |
---|
danny: Parhaimmillaan tribuuttibändit voivat olla livenä ihan yhtä päräyttävä elämys kuin alkuperäinenkin asia. - - biisien kuuleminen livenä alkuperäisessä muodossaan tribuuttibändin esittämänä voi olla jopa aitoa asiaa vastaava juttu. mitähhh täh 20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET
//
Kuivakka, englantilaistyyppinen huumori ei nyt auta. |
HaloOfFlies 08.09.2013 13:32:17 | |
---|
JCM: Ootko tulossa keikalle? Ja kai kuvaat keikan? Itse olen menossa. Mugavat odotukset on ton suhteen. Olen kyllä tulossa näillä näkymin. Samana päivänä DJ:n hommia jäähallilla ja pitää sinne löytää tuuraaja. On tarkoitus kuviakin ottaa ainakin jonkin verran. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Funkånaut 08.09.2013 14:48:52 | |
---|
"What do you think the next happen now?" - Jari "Sporde" Porttila
Kuuntelen tämmöistä |
Carvel 14.09.2013 21:09:06 | |
---|
Oliko täältä kukaan todistamassa PF tribuuttia tuossa vähän aikaa sitten tampereen venetsialaisilla? |
Joonas 24.09.2013 00:09:47 | |
---|
Carvel: Oliko täältä kukaan todistamassa PF tribuuttia tuossa vähän aikaa sitten tampereen venetsialaisilla? Mä olin tietty lavalta käsin. Palaute on ollut sellaista, että musat olis saanut tulla kovempaa. Selitys: kaupungin keskustassa on desibelirajat. Ratkaisu: PA:ta olis voinut laajentaa useampaan paikkaan, mutta vaiheet yms. huomioiden olis vaatinut aika paljon isomman effortin tapahtuman järjestäjiltä + maksajat (tietyt alueella olevat ravintolat) halusivat musan kuuluvan lähinnä omille myyntipaikoilleen - luonnollisesti. Muuten kuulemma oli hieno ja hyvä veto, ja Pink Floydin musiikki sopi erinomaisesti ilotulitteita sisältäneen valoshown kanssa yhteen. Joku valitteli, että vedettiin "perusvarmat hitit", mutta se lienee ihan perusteltua tilanteessa, jossa joku on meidät sinne tilannut vetämään niitä hittejä ilmaistapahtumaan, jonka kesto oli 30 minuuttia. Toisaalta, olishan sitä voinut vähän irrotella enemmän, ja vetästä vaikka pelkästään Echoesin. Tässä siis mitä mulle on sanottu päin naamaa. Totuushan voi olla jotain ihan muuta ;) Mutta hauskaa oli, ainakin bändillä! Sataa sataa ropisee, pili pili pom! |
HaloOfFlies 24.09.2013 11:43:02 | |
---|
Neljä päivää Brit Floydiin. Odotukset on kovat. Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
dcln 28.09.2013 03:25:04 | |
---|
En ymmärrä. Ketä kiinnostaa mennä katsoa jotain ihme spektaakkelia bändistä missä ei ole edes yhtään alkuperäistä esiintyjää mukana.... Itse en myöskään ole koskaan koko PF:ää livenä nähnyt, mutta tuli käytyä sentään Watersin Helsingin konsertti katsomassa ja se täytyy sanoa, että oli yksi parhaista konserteista koskaan. |
HaloOfFlies 28.09.2013 19:40:45 (muokattu 28.09.2013 20:03:39) | |
---|
dcln: En ymmärrä. Ketä kiinnostaa mennä katsoa jotain ihme spektaakkelia bändistä missä ei ole edes yhtään alkuperäistä esiintyjää mukana.... Halusipa sitä tai ei, mutta pikkuhiljaa ollaan lähestymässä aikaa, jolloin 60- ja 70-lukujen rock-musiikkia soitetaan samalla tapaa uusintaen kuin klassista musiikkia. Miksi livenä soitetun klassisen rock-musiikin pitäisi kuolla alkuperäisten tekijöidensä mukana? Eiväthän klassisen musiikin suurten säveltäjienkään teokset kokeneet samaa kohtaloa näiden kuoltua. Se vain on niin, että livenä soitetun klassisen rock-musiikin soihtu on siirtymässä pikkuhiljaa originaalitekijöiltä tribuuttibändeille. Itse olen nähnyt maailman parhaat Beatles- ja Abba-tribuuttibändit livenä ja kummaltakaan keikalta ei tarvinnut lähteä pettyneenä pois. Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
JCM 30.09.2013 11:30:00 (muokattu 30.09.2013 11:30:20) | |
---|
HaloOfFlies: Neljä päivää Brit Floydiin. Odotukset on kovat. Mistä syystä reissu tällä kertaa peruuntui? Olipahan kyllä mahtava show tää Brit Floyd, ei voi muuta sanoa. Todella hyvä. |
HaloOfFlies 30.09.2013 12:06:06 (muokattu 30.09.2013 13:24:34) | |
---|
JCM: Mistä syystä reissu tällä kertaa peruuntui? Olipahan kyllä mahtava show tää Brit Floyd, ei voi muuta sanoa. Todella hyvä. Torstaina illalla nousi kuume ja olin sitten sairaana seuraavat kolme päivää. Siksi jäi reissu tekemättä. Harmitti kyllä kovasti. Toisaalta oman turvallisuuden kannalta oli ehkä viisastakin olla lähtemättä, kun siellä se ryöstäjäporukka viikonloppuna liikkui, Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
Funkånaut 30.09.2013 12:07:11 | |
---|
HaloOfFlies: Itse olen nähnyt maailman parhaat Beatles- ja Abba-tribuuttibändit livenä ja kummaltakaan keikalta ei tarvinnut lähteä pettyneenä pois. Mutten silti maksaisi molemmista samaa hintaa kuin alkuperäisen näkemisestä. Täällä harrastetaan kellonaikoja ja kuunnellaan Pikku G:tä.
Kuuntelen tämmöistä |
mrk 30.09.2013 15:52:31 | |
---|
HaloOfFlies: Torstaina illalla nousi kuume ja olin sitten sairaana seuraavat kolme päivää. Siksi jäi reissu tekemättä. Harmitti kyllä kovasti. Toisaalta oman turvallisuuden kannalta oli ehkä viisastakin olla lähtemättä, kun siellä se ryöstäjäporukka viikonloppuna liikkui, Juu, kuulemma väijyivät varta vasten Hartwall Areenalta poistuvia Floyd-diggareita. "Short On Long Term Goals" |
Regalis Apertura 30.09.2013 18:46:56 | |
---|
Tuo on kyllä hyvä pointti (siis hinta). Alkuperäisen bändin näkeminen maksakoon mitä maksaa (ihan ymmärrettävää) mutta tribuuttibändistä maksaisin vain "kohtuullisuuden rajoissa" (vain sen verran että eittei ihan pelkällä ruokapalkalla ja bensarahoilla tarttis elää). |
Joonas 01.10.2013 09:16:12 (muokattu 01.10.2013 09:19:21) | |
---|
Istuin Brit Floydin keikalla siellä etuviistossa sivulla, ja ainakin musta tuntu, että soundit ei potkineet ihan kauheesti. Oon tosin tottunut kuuntelemaan nita biisejä vähän eri vinkkelistä. Hieno show, mutta näyttikö muidenkin mielestä soittajat välillä todella tympääntyneiltä? Tummaihoinen taustalaulaja vakuutti, mutta muuten vokaaliosuudet olivat välillä turhankin lakonisen toteavia. Toisaalta ehkä siinä mukailtiin esikuvia, itsehän en ole koskaan alkuperäistä Pink Floydiä livenä nähny. Waters kuitenkin tulkitsi mun mielestä enemmän ainakin The Wall -keikalla pari vuotta sitten. EDIT: Olin silti ihan liekeissä koko keikan. One of These Days oli kenties keikan parasta antia. Samoin diggailin Motherista ja tietty se Comfortably Numbin peilipallohmma vetää aina hiljaseksi. Dogs toimi myös hienosti. Mun näkökulma näihin tributehommiin (itsekin niitä tekevänä) on se, että ne pitäis aina tehdä mahdollisimman hyvin ja Pink Floydin tapauksessa mitä isompi show, sitä parempi. Tämän vuoksi lippujen hinnat nousevat monesti ainakin jonkinlaiseksi - vrt. esim. meidän Pakkahuoneen keikan kulut, jotka olivat tänänkin vuonna lähemmäs 10 000 euroa kaikkine valokalusto- ja tilavuokrineen sekä henkilöstökuluineen (esim. järjestyksenvalvojien liksat). Lisäksi catering, logistiikan kulut yms. Jos meillä olisi varaa, niin mehän vedettäis varmasti isompia keikkoja, mutta budjettien noustessa kymmeniin tuhansiin, pitäis riskiä olla jakamassa joku muu kuin bändin tyypit omilla rahoillaan... Köyhillä muusikoilla kun ei oikein ole varaa ottaa tuhansia euroja takkiin / naama. Mutta on tollaset n. 70 euron liput jo aika synkkää lunastusta. Toisaalta Brit floydin logistiikkakulut + majoituskulut + catering + Hartwall areenan tilavuokra + livenationin osuus + tekniikan kulut jne. maksanevat hieman enemmän kuin tuon 10 000 euroa... Kyllä siitä varmaan ihan kliffat liksat kuitenkin jää, mutta ei siinä rikastumaan pääse kukaan. Sataa sataa ropisee, pili pili pom! |