Aihe: Keskustelua Pink Floydista
1 2 3 4 5119 120 121 122 123174 175 176 177 178
EvilDead
01.03.2013 22:08:02
velipesonen: Mä kuuntelin Dark Side of the Moonin kunniaksi Terveiden Käsien uutuuslevyn Musta hetki. Kuunnelkaa tekin.

Enkä kuuntele.
Oh by the way, which one's Pink?
Vessajono
01.03.2013 22:15:47
velipesonen: Mä kuuntelin Dark Side of the Moonin kunniaksi Terveiden Käsien uutuuslevyn Musta hetki. Kuunnelkaa tekin.

Mä kuuntelen Terveitä Käsiä nykyään enää kerran vuodessa. Ääretön Joulu aina aattoaamuna.
"Jazzi jos mikä on pelkkää vehkeilyä todellisten musiikin ainesten kustannuksella. Muusikerit, jotka ovat antautuneet swing-musiikin pettävälle polulle, eivät ainoastaan petä tempuillaan yleisöä, he pettävät lopulta itsensä."
Aurora Borealis
03.03.2013 00:11:00 (muokattu 03.03.2013 02:08:32)

juu elikkäs
Raskaisiin riffeihin ja hämyisiin melodioihin nojaavaa metallia teille tarjoilee: Unforeseen Consequences. http://maihinnousu.net/a/2512
HaloOfFlies
25.03.2013 14:27:01 (muokattu 25.03.2013 14:31:07)

Lisää The Wall-keikkapäiviä julkistettu:

18.7. Gelredome, Arnhem (kiertueen avauskeikka)
16.9. Manchester Evening News Arena, Manchester

En kyllä edelleenkään usko, että tuo kiertue Suomeen yltää, vaikka uusia keikkapaikkoja tipahteleekin aika ajoin.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Regalis Apertura
06.04.2013 20:32:14
Mahtaakohan Gilmour enää kiertueita tehdä... Jos seuraava soololevy joskus ilmestyy?
HaloOfFlies
19.04.2013 09:27:27

We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
velipesonen
19.04.2013 09:49:07

danny: http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=28621

Floydin levynkannet ovat todella hienoja. Kävin City Wakes -festarilla syksyllä 08 ja siellä oli näkyvässä paikassa myyntinäyttely "Mind Over Matter - The Imagery of Pink Floyd" jossa osa tavarasta oli signeerattuja huolimattomasti tulostettuja laserprinttejä. Ihan kuin jollakulla olisi ollut rahasta pulaa.
"I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News
Fm.Mood
19.04.2013 14:13:02 (muokattu 19.04.2013 14:13:47)
danny: http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=28621

Hienoja kansia teki. Taisi lähes kaikki studiolevyjen kannet suunitella paitsi Piperin The Wallin ja The Final Cutin.
Röntgen-Jeesus
01.05.2013 01:12:41

Taidan olla sitä mieltä että Atom Heart Mother on paras Floydin levy. Nimibiisi on käsittämättömän pelottava. Sairas teos.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
velipesonen
01.05.2013 07:48:25 (muokattu 01.05.2013 07:48:45)

metallikepukka69: Hienoja kansia teki. Taisi lähes kaikki studiolevyjen kannet suunitella paitsi Piperin The Wallin ja The Final Cutin.

Animalsin kannen suunnitteli kukapa muukaan kuin Waters. Olen pohtinut olisiko siinä Ealing-komedia Passport to Pimlicon vaikutusta, siinä leffasa nimittäin sika laskeutuu laskuvarjolla Pimlicon kaupunginosaan Lontoossa ja Pimlicosta näkee Battersean voimalaitoksen joka on justiin siinä Thamesin vastarannalla.
"I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News
Fm.Mood
01.05.2013 14:49:27
velipesonen: Animalsin kannen suunnitteli kukapa muukaan kuin Waters. Olen pohtinut olisiko siinä Ealing-komedia Passport to Pimlicon vaikutusta, siinä leffasa nimittäin sika laskeutuu laskuvarjolla Pimlicon kaupunginosaan Lontoossa ja Pimlicosta näkee Battersean voimalaitoksen joka on justiin siinä Thamesin vastarannalla.

Niin sepä unohtui. Storm Thorgerson kuitenkin taisi jonkinlaisen kannen suunitella siihen mutta Waters ei ollut siihen ilmeisesti tyytyväinen.
Exhausted
01.05.2013 17:12:36

Wikipediasta:
Hipgnosis, designer of the band's previous album covers, offered three ideas, one of which was a small child entering his parents' bedroom to find them having sex: "copulating, like animals!

Oon muistaakseni jossain Guitar World -lehdessä nähnyt tämän luonnoksen, mutta netistä en sitä löydä
Regalis Apertura
09.05.2013 12:07:29
Atom Heart Motherista tuli mieleen että luin jostakin Gilmourin haastiksen missä kyseltiin mielipidettä ko. levystä. Gilmour sanoi että "en pidä levystä näin jälkikäteen ajateltuna" tjsp. Ehkäpä se oli "liian härö" jo PF-mittapuunkin mukaan?
velipesonen
09.05.2013 12:17:51

Ehkä siinä Atomisytämessä on se määrätty jäykkyys.
Vessajono
09.05.2013 13:42:42
Regalis Apertura: Atom Heart Motherista tuli mieleen että luin jostakin Gilmourin haastiksen missä kyseltiin mielipidettä ko. levystä. Gilmour sanoi että "en pidä levystä näin jälkikäteen ajateltuna" tjsp. Ehkäpä se oli "liian härö" jo PF-mittapuunkin mukaan?

Waters on kans jälkeenpäin morkannut albumia. En mä sinänsä ihmettele, nimibiisihän on silkkaa rautaa mut ohan se b-poski vähän epätasainen kokonaisuus. Liiallisesta häröydestä en mensi syyttämään kun puhutaan kuitenkin bändistä joka on tehnyt sellaisen levyn kuin Ummagumma.
"Jazzi jos mikä on pelkkää vehkeilyä todellisten musiikin ainesten kustannuksella. Muusikerit, jotka ovat antautuneet swing-musiikin pettävälle polulle, eivät ainoastaan petä tempuillaan yleisöä, he pettävät lopulta itsensä."
cyberiad2001
10.05.2013 13:17:09

jossain ovat äijät itse sanoneet, että tempo heittää kuulemma nimipiisissä vaivaannuttavasti...Waters ja Mason joutuivat kuulemma vetämään koko taustan yhtenä ottona narulle, toisin kuin Echoesilla joka koottiin paloista.
uusi CD ilmestynyt! Nemesis: Living Statues (retroduction 012) kts. www.nemesisem.net
velipesonen
10.05.2013 14:19:14

Niin sehän oli näin että Watersin ja Masonin oli vaikea soittaa sen sinfoniabändin tai kapellimestarin taimin mukaan eli siihen levylle jäi tästä syystä vähän sellaista köpöä intensiteettihävikkiä.
antnis
10.05.2013 14:57:16
Atomilla ei ole mitään hävikkiä. Mestariteos.
velipesonen
10.05.2013 15:14:09

antnis: Atomilla ei ole mitään hävikkiä. Mestariteos.

No kyllä siinä on. Jos jätetään arvostelematta sovitusta ja arvostellaan vain esitystä niin lopputulos olisi todennäköisesti ollut parempi sekä pelkästään Pink Floydin itsensä että pelkästään orkesterin ja kuoron esittämänä. Nyt mentiin vähän kömpelösti siihen välille. Kun muutama vuosi sitten näin tämän videon

http://www.youtube.com/watch?v=cn5VcxC67tE

niin havahduin että noinkos hyvä biisi se nyt olikin. 80-luvulla olin saanut vaikutelman että monet pitivät Atom Heart Motheria jopa Floydin parhaana levynä, mitä minä en voinut lainkaan ymmärtää ja ajattelin sen johtuvan jonkinlaisesta progesnobismista ja siitä kai se johtuu vieläkin.

Tässon kans hyvä: http://www.youtube.com/watch?v=8ym-iG0IKuY

Masonin temponkäsittely on todella hyvää, on hänkin aliarvostettu rumpali. Jos Atom Heart Mother olisi tehty niin että ensin bändi olisi saanut vetää koko oman osuutensa täsmälleen kuten livenä tekevät ja sitten orkesteri vaivaalloisesti sopeutunut siihen, olisi taiteellinen vaikutelma huomattavasti etevämpi sekä sujuvuuden että soundin paremmuuden takia.
antnis
10.05.2013 16:48:24
velipesonen: No kyllä siinä on. Jos jätetään arvostelematta sovitusta ja arvostellaan vain esitystä niin lopputulos olisi todennäköisesti ollut parempi sekä pelkästään Pink Floydin itsensä että pelkästään orkesterin ja kuoron esittämänä. Nyt mentiin vähän kömpelösti siihen välille. Kun muutama vuosi sitten näin tämän videon

http://www.youtube.com/watch?v=cn5VcxC67tE

niin havahduin että noinkos hyvä biisi se nyt olikin. 80-luvulla olin saanut vaikutelman että monet pitivät Atom Heart Motheria jopa Floydin parhaana levynä, mitä minä en voinut lainkaan ymmärtää ja ajattelin sen johtuvan jonkinlaisesta progesnobismista ja siitä kai se johtuu vieläkin.

Tässon kans hyvä: http://www.youtube.com/watch?v=8ym-iG0IKuY

Masonin temponkäsittely on todella hyvää, on hänkin aliarvostettu rumpali. Jos Atom Heart Mother olisi tehty niin että ensin bändi olisi saanut vetää koko oman osuutensa täsmälleen kuten livenä tekevät ja sitten orkesteri vaivaalloisesti sopeutunut siihen, olisi taiteellinen vaikutelma huomattavasti etevämpi sekä sujuvuuden että soundin paremmuuden takia.

Tykkään kyllä noista Atomin live-versioista kovasti myös. Ne ovat ehkä jotenkin kiinteämpiä, mutta vähän eri tyylisiä ja levytetyn version arvo ei niistä vähene. Ja kyllä, itsekin pidin sitä PF:n parhaimpana levynä pitkään. Nyt en enää ole ihan niin varma, mutta ehdottomasti rakkain levy se minulle noista edelleen on. Taisin kyllä olla proge-ja folk-snobi jo teininä, hmmmmm
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)