Lord of the strings 17.12.2005 12:04:39 | |
---|
Atom Heart Mother = Täyttä kultaa. Ei kyllä auennut ennen kymmenettä kuuntelukertaa kunnolla. Nimibiisi etenkin on melko, öh, vaikea. Muut biisit ovatkin paljon paljon yksinkertaisempia ja levyn päättävää Alan's Psychedelic Breakfestia rakastaa tai vihaa. Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa. |
Jööhannes 18.12.2005 17:39:07 | |
---|
Olen kuullut Pink Floydilta vain pari biisiä, Learning To Flyn, ja High Hopesin. Näistä olen tykännyt hemmetisti, joten olenpa päättänyt tutustua tähän ryhmään enemmänkin. Tosin olen kuullut, että juuri nämä em. biisit ovat levyjensä parhaita biisejä. Mitä levyä suosittelisitte ensimmäiseksi Pink Floyd -levykseni? 70-luvun levyt on kai musiikillisesti kehutuimpia, mutta itse en ole niitä kuullut. The Division Bell on ihan kehuttu levy (ja sillä on mahtibiisi High Hopes), ja varmasti hyvä äänenlaadultaan, mutta ei ilmeisesti tämän ketjun perusteella yllä vanhempien levyjen tasolle. Myös tämä livelevy Pulse voisi olla aika mielenkiintoinen hankinta. Siinä kun on myös niitä vanhoja biisejä ja luultavasti paremmalla äänenlaadulla kuin alkuperäisäänitteillä. Yleensä en ole kylläkään mistään livelevyistä pahemmin perustanut, mutta kaipa tämmöinen musiikki toimii paremmin livenä kuin mikään rässijynkytys. :) Eikö päivä luista? Tuntuuko kaikki menevän pieleen? Ei hätää, sillä meillä on ratkaisu. Painat vain tuota pientä nuotin kuvaa ylläolevan kirjoituksen ylänurkasta, ja saat päätähuimaavaa masennuslääkettä joka lopettaa kaikki vaivasi! |
-septimisti- 18.12.2005 17:56:52 (muokattu 18.12.2005 18:05:38) | |
---|
Olen kuullut Pink Floydilta vain pari biisiä, Learning To Flyn, ja High Hopesin. Näistä olen tykännyt hemmetisti, joten olenpa päättänyt tutustua tähän ryhmään enemmänkin. Tosin olen kuullut, että juuri nämä em. biisit ovat levyjensä parhaita biisejä. Mitä levyä suosittelisitte ensimmäiseksi Pink Floyd -levykseni? 70-luvun levyt on kai musiikillisesti kehutuimpia, mutta itse en ole niitä kuullut. The Division Bell on ihan kehuttu levy (ja sillä on mahtibiisi High Hopes), ja varmasti hyvä äänenlaadultaan, mutta ei ilmeisesti tämän ketjun perusteella yllä vanhempien levyjen tasolle. Myös tämä livelevy Pulse voisi olla aika mielenkiintoinen hankinta. Siinä kun on myös niitä vanhoja biisejä ja luultavasti paremmalla äänenlaadulla kuin alkuperäisäänitteillä. Yleensä en ole kylläkään mistään livelevyistä pahemmin perustanut, mutta kaipa tämmöinen musiikki toimii paremmin livenä kuin mikään rässijynkytys. :) No pink floydin kohdalla ei ole kyllä noiden vanhojenkaan studiolättyjen osalta mitään valittamista soundien suhteen. Dark Side Of The Moon (1973) on saavuttanut varmaan ikuisen statuksen helvetin kalliiden hi-fi vehkeiden kylkiäisenä tulevana levynä, eikä se kyllä ihan sattumaa ole. Itseasiassa 60-luvun jälkeisistä levyistä Momentary Lapse Of Reason, jolta siis tuo learning to fly löytyy on ehkä tunkkaisin ja epäonnistunein soundeiltaan. Tietty vähän makukysymys, sillä 80 luvulla tuota pidettiin hyvänä soundina. En usko että tulet pettymään jos hankit minkä tahansa 70-luvun kovista levyistä eli DSOTM:n, Wish you were heren, Animalsin tai The Wallin. Tietty tuo PULSE toimii hyvin ihan tutustumistarkoituksena. Echoes-kokoelmakin tietty on olemassa. Jos sulla on kotiteatterikamat, niin tuo PULSE dvd on ihan pakkohankinta kun ilmestyy. Tippuu ihan varmasti purkka suusta, jos ei ole hajuakaan ennestään millainen tuo show on. EDIT: pitääpä tarttua tuohon nahkiksen viestiin. Pulsella ja The Division Bellillä on kuitenkin se yhdistävä tekijä, ettei Roger Waters ole mukana kummallakaan. Ja vaikka Pulsella vanhoja helmiä soitetaankin (kuten Dark Side of the Moon kokonaisuudessaan), niin aika vahvasti paino on kuitenkin myöhemmällä tuotannolla: The Division Bellistäkin kuullaan suuri osa. Mun mielestä nuo Division Bellin biisit (5kpl) pääsevät kunnolla oikeuksiinsa vasta Pulsella. Tietty ne vievät paikan monilta muilta biiseiltä, mutta kyllä meikä tykkää. what do you want from me on ihan timanttinen veto sekä high hopes tottakai. Muutkin ovat hyviä. Keep talkingin talkbox-soolo on ihan mieletön. |
lxi 18.12.2005 17:57:10 | |
---|
Olen kuullut Pink Floydilta vain pari biisiä, Learning To Flyn, ja High Hopesin. Näistä olen tykännyt hemmetisti, joten olenpa päättänyt tutustua tähän ryhmään enemmänkin. Tosin olen kuullut, että juuri nämä em. biisit ovat levyjensä parhaita biisejä. Keskinkertaisten levyjen helmiä, kyllä. The Division Bell on ihan kehuttu levy (ja sillä on mahtibiisi High Hopes), ja varmasti hyvä äänenlaadultaan, mutta ei ilmeisesti tämän ketjun perusteella yllä vanhempien levyjen tasolle. Myös tämä livelevy Pulse voisi olla aika mielenkiintoinen hankinta. Pulsella ja The Division Bellillä on kuitenkin se yhdistävä tekijä, ettei Roger Waters ole mukana kummallakaan. Ja vaikka Pulsella vanhoja helmiä soitetaankin (kuten Dark Side of the Moon kokonaisuudessaan), niin aika vahvasti paino on kuitenkin myöhemmällä tuotannolla: The Division Bellistäkin kuullaan suuri osa. Pulse oli sattumoisin ensimmäinen Floyd-levy, jota itse kuuntelin. Kyllähän se toimi ja vakuutti, mutta jälkeenpäin ei ole tullut suurta hinkua palata sen pariin. Muutamasta vanhasta biisistä löytyy kyllä erinomaiset luennat (Astronomy Domine, Run Like Hell, Hey You). Luulen kuitenkin, että Dark Side of the Moon olisi jossain määrin turvallinen aloituslevy. Biisimateriaali ehdottoman kovaa luokkaa ja kokonaisuus kohdallaan. Wish You Were Here ja Animals ovat myös erittäin suositeltavia levyjä. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
Jarkko G. 19.12.2005 10:41:55 (muokattu 19.12.2005 11:21:40) | |
---|
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left
You'll find my favourite axe.." |
Dr. Muff 19.12.2005 11:55:10 | |
---|
I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower |
Jarkko G. 19.12.2005 12:15:08 | |
---|
Jos vaan näyttävät Pulsea ilmestymisen kunniaksi jossain isolle yleisölle? Yksi mahdollisuus tuokin, siksi en sanokkaan mitään :) "Run to the bedroom, in the suitcase on the left
Mr. Mustard 19.12.2005 14:08:37 | |
---|
Voisiko joku kertoa tuosta Pulse-DVD:stä tarkemmin? Onko se jo julkaistu? Mitä kaikkea se pitää sisällään? Hinta? "Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..."
- Lemmy Kilmister |
-septimisti- 19.12.2005 14:47:20 | |
---|
Kylläpä meinas tulla omenamehut näytölle kun luin tuon digitidayn uutisen. Kiitos linkistä. Oli pakko laittaa mailia brain.damagellekin tuon johdosta. |
lxi 19.12.2005 14:50:33 | |
---|
Voisiko joku kertoa tuosta Pulse-DVD:stä tarkemmin? Ilmestyy Chinese Democracyn B-puolena muusikoiden.netin 3.2-version julkistamisen yhteydessä. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
dcln 19.12.2005 14:57:18 (muokattu 19.12.2005 15:07:04) | |
---|
|
Jarkko G. 19.12.2005 14:58:56 | |
---|
Voisiko joku kertoa tuosta Pulse-DVD:stä tarkemmin? Onko se jo julkaistu? Mitä kaikkea se pitää sisällään? Hinta? Tossa on pressitiedote joka annettiin lokakuussa: http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=575925&postcount=1 Ekstrat on kai muuttuneet jonkun verran, ainakin yhdessä vaiheessa annettiin myöhästymisen syyksi että saadaan varmasti Hall of fame esitys mukaan, sittemmin sanottu että jätettiin pois tms. Eli mitään ei ole vielä ilmestynyt ja tällä siirtelytahdilla ei ilmestykkään. "Run to the bedroom, in the suitcase on the left
lxi 19.12.2005 14:59:02 | |
---|
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
Jarkko G. 19.12.2005 15:00:02 | |
---|
Velli 21.12.2005 18:20:35 | |
---|
Annan yhden äänen Pulse:lle. Soundit aivan järkyttävän hyvät. Myös soitto toimii käsittämättömän hyvin tällä levyllä. Biisit ovat toinen toistaan parempia ja niin vanha kuin uusikin tuotanto on hyvin edustettuna. Tästä ei livelevy enää paljoa parane. Tämä on loistava levy henkilölle joka haluaa tutustua Pink Floydiin. |
Jarkko G. 21.12.2005 22:06:36 | |
---|
rivo setä 22.12.2005 10:37:19 | |
---|
|
Jarkko G. 22.12.2005 12:08:13 (muokattu 22.12.2005 13:15:28) | |
---|
Mustikkamuffinssi 25.12.2005 22:34:13 | |
---|
Don't forget, kids... The faster you download, the bigger your penis is. |
Dr. Muff 26.12.2005 21:47:23 | |
---|
Olin jo hetken innoissani, mutta masennuin taas, kun Gilmour lähti soolokiertueelle, ei saavu edes Eurooppaan, ja vielä kaupan päälle käski unohtaa haaveet Pinkf Floydin yhteisestä kiertueesta/levystä. Jeh. Oliskos se nyt ollut aaton hesari missä oli juttua tähän liittyen. Vapaasti lainaten siinä Gilmour sanoi että toivottavasti hänen kiertueensa antaa nyt selkeän viestin ettei muuta kiertuetta ole suunnitelmissa. I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower |