Notefix 07.07.2005 23:31:50 | |
---|
Jotenkin sekä Lukatherin että Landaun soolojutut ei niin kovaa kolise mulle. Komeita sooloja kyllä studiossa vetävät. Noita hommiahan esim. Landau sanoi haastattelussa nykyään inhoavansa... Landaun mielipiteistä ja persoonasta, kuten sanoin, voi olla montaa mieltä :) Mutta parhaina aikoina jäbä veti mahtavasti. Ongelma tulee siinä, kun noi haluaa olla true rokkareita, jossa ne ei ole parhaimmillaan. Sitä juttua pitää hakea muualta. Noissa kaikissa on se ongelma, että ne ei ole biisintekilöinä hääppösiä, soittajina kyllä. Thompson onkin sitten ässä luomaan kitaramattoja. Jep, nimenomaan...mä en tiedä miten se tekee jotkut noista soundeista, mutta ihan mielettömän hyvän kuuloista. Mutta se laskuttaakin varsin hyvin :) __Mä lisään listaan vielä David Williamsin ja Carlos Riosin, Minnehän Williams on kadonnut....se oli mahtava komppaaja ja hyvin tunnistettava tyyli....pitääkin kysellä. hankkia Joni Mitchelin Refugee of The Road (vuodelta 85?), joka on vasta julkaistu DVDnä. Hieno bändi (Russell Ferrante, Vinnie ja Larry Klein) vetää Jonia melko rockaavalla otteella. Joo, Joni on parhautta, mahtavaa stuffia! Jazzrock osasto hyvin hallussa ja koko bändi toimii tossa! Eros Ramatzotti-levyillä on melkenpä parasta Landauta, samoin Jamie Waltersin (Beverly Hills-stara) levyillä. Sopivasti kasaria ja henkkaa sekaisin... Mun mielestä mm. Wilson Phillipsin ja Vonda Shappardin ekalla levyllä Landau veti myös hyvin...ja tietysti kaikilla Fosterin tuottamilla levyillä, jotka jo muutenkin olivat varsin perfektionistisia. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Anonymous-jazz 08.07.2005 01:06:14 | |
---|
Mä vasta eilen hogasin että tää TOTO:n toinen laulaja Joseph Williams on sen leffasäveltäjä John Williamsin poika. Let the music speak |
Meisseli 08.07.2005 02:10:02 | |
---|
Onkos tää tätä Toto-Steely Dan-osastoa? Päivän biisi: Beatles: Long and winding road
www.strangefruitband.net
www.must.fi |
Sammo 10.07.2005 21:04:54 | |
---|
Thompson onkin sitten ässä luomaan kitaramattoja. Jep, nimenomaan...mä en tiedä miten se tekee jotkut noista soundeista, mutta ihan mielettömän hyvän kuuloista. Mutta se laskuttaakin varsin hyvin :) Meikällä on sitten vissiin Thompsonin kokoinen reikä sivistyksessä!! Mieluusti ottaisin suosituksia vastaan (MT:tä löytyi omasta levyhyllystä soololevyn lisäksi systeriltä lainassa oleva Michael Boltonin cover/"soul"-levy ja minen pystynyt sitä kuuntelemaan alkuunkaan :) . Mun mielestä mm. Wilson Phillipsin ja Vonda Shappardin ekalla levyllä Landau veti myös hyvin... Landau sai noilla levyillä aika paljon tilaa (enkä tarkoita pelkkää soittamista :) ... Vondan ekalla levyllä varsinkin ne James Newton Howardin tuottamat biisit on todella hienoja (parhaimpia Porcaro-shuffleja se neljäs biisi) !! Landau on vissiin tehnyt enemmänkin noita JNH:n proggiksia, ekaksi tulee mieleen The Sheffield Drum/Track Record ja Randy Newmanin Land Of Dreams. Taitaapa olla ne kitarajutut ER:n tunnarissakin Landaun soittamia? Eli James Newton Howard suosituksia otetaan myös vastaan... |
forrester 10.07.2005 21:22:07 | |
---|
Thompson vetää kaikki sähkökitarat Shania Twainin Up!-levyn (punaisella) rokkiversiolla. Boltonin cover-levy on ok, jos tykkää... Samaa rouheata (....!) linjaa on italialaisen Gigi D'Alession Qanti Amori. Celine Dionin versiointi Power Of Lovesta. Babyfacen, David Fosterin tuotannot... ...siis per naama? -Yhteensä. |
Epämuusikko 11.07.2005 14:13:57 (muokattu 11.07.2005 14:14:15) | |
---|
...ttu että te ootte sekasin. Tämä alkaa olla jo hätähuuto. Virallisesti ur-poÄrLä #009 |
Notefix 11.07.2005 14:18:38 (muokattu 11.07.2005 14:24:25) | |
---|
...ttu että te ootte sekasin. Tämä alkaa olla jo hätähuuto. Just puhuttiin tossa erään mnettiläisen kanssa jazz yms-poliiseista :) Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Notefix 11.07.2005 14:24:11 (muokattu 11.07.2005 14:25:03) | |
---|
Meikällä on sitten vissiin Thompsonin kokoinen reikä sivistyksessä!! No, allmusikista kun kattoo niin aika iso osa viimeaikaisista hittilevyistä sisältää MT:n soittoa. Se osaa soittaa biisiin, niin että istuu ja kuulostaa tuoreelta. Toi on mun mielestä tärkeää, koska en sooloista yms. niin hirveesti aina välitä...toki joskus. Vondan ekalla levyllä varsinkin ne James Newton Howardin tuottamat biisit on todella hienoja (parhaimpia Porcaro-shuffleja se neljäs biisi) Toi on kova...vitun kova. Groove toimii mielettömän hyvin ja Landau on tolla levyllä vielä loistokunnossa. Eli James Newton Howard suosituksia otetaan myös vastaan... Eiköhän toi ole siirtynyt melkein kokonaan elokuvan puolelle, muiden tavoin. Aika vähän enää varsinaisessa levybisneksessä vaikuttaa. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Sammo 11.07.2005 15:39:12 | |
---|
...ttu että te ootte sekasin. Tämä alkaa olla jo hätähuuto. Jeps, mä oon kuullu tuota samaa vähintään siitä asti ku uskalsin sanoa ala-asteella että pinaattikeittto on *oikeasti* hyvää. Ja uskallan väittää että jos oisin lopettanut silloin pinaattikeitto-poliisien painostuksesta sen syömisen, mun elämä ois nyt ainakin jonkin verran köyhempää. Joten, varasin kirjastosta kaksi levyä joilla Michael Thompson soittaa (toisella lisäksi Chick Corea) ja niiden lisäksi löytyi vielä MT:n opetusvideo vuodelta 1993. Ja lähipäivinä kun mä haen ne kirjastosta, haen samalla lähikaupasta pinaattikeittoa, kananmunia ja maitoa, linnotaudun videoiden eteen ja nautin häpeilemättä niistä kaikista. Tyttöystävä saattaa sille taas hyväntahtoisesti naurahdella, mutta sekään ei haittaa yhtään .... |
Fuzzy Boner 11.07.2005 18:01:38 (muokattu 11.07.2005 23:36:33) | |
---|
...ttu että te ootte sekasin. Tämä alkaa olla jo hätähuuto. Aijai, epis epis. Jätkästä on tulossa Polizei. Kannattaa lopettaa ennenkun aloittaakaan... :) (Tai sit sä vaan hohottelet eikä me vanhat spedet tajuta ollenkaan, hoho) TE |
Notefix 12.07.2005 15:27:27 (muokattu 12.07.2005 15:37:02) | |
---|
Aijai, epis epis. Jätkästä on tulossa Polizei. Kannattaa lopettaa ennenkun aloittaakaan... :) Jep, polizeit nurkan taakse...se on vaarallinen tie. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
forrester 12.07.2005 18:41:48 | |
---|
Täytyy myöntää, että autiolle saarelle lähtisi mukaan joitain aivan muita levyjä kuin Gigi D'Alession tai Celinen. Oli niillä Thompson eli ei... ...siis per naama? -Yhteensä. |
Epämuusikko 12.07.2005 22:21:15 | |
---|
Aijai, epis epis. Jätkästä on tulossa Polizei. Kannattaa lopettaa ennenkun aloittaakaan... :) (Tai sit sä vaan hohottelet eikä me vanhat spedet tajuta ollenkaan, hoho) Tä? Kuka tässä on poliisi? Tyypit jauhaa studiokitaristeista kuin käräjillä. Hävettää vain tunnustaa että olen ihan pihalla studiokitaristiskeneistä. Virallisesti ur-poÄrLä #009 |
Fuzzy Boner 13.07.2005 00:03:38 | |
---|
Tä? Kuka tässä on poliisi? Tyypit jauhaa studiokitaristeista kuin käräjillä. Hävettää vain tunnustaa että olen ihan pihalla studiokitaristiskeneistä. En mäkään. En kyl oo jauhanukaan nuist :) TE |
Notefix 13.07.2005 09:20:55 (muokattu 13.07.2005 16:40:41) | |
---|
Tä? Kuka tässä on poliisi? Tyypit jauhaa studiokitaristeista kuin käräjillä. Hoho! Niin? Mistäs sitten pitäis jauhaa? Pitäiskö kysyä aina lupa? Mua kiinnostaa oikeasti miten hittilevyillä saadaan se soundi aikaiseksi, oli instrumentti mikä hyvänsä. Varsinkin se kuinka instrumentaatio tukee laulua ja biisiä, joka on näillä hepuilla huipussaan ehkä enemmän kuin kenelläkään muilla. Sanottakoon että tuo on osoittautunut aika vaikeaksi jutuksi eikä moneltakaan taitu tyydyttävällä tavalla, vaikka muuten skaalat ja virtuositeetti ovat kohdallaan. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Epämuusikko 13.07.2005 13:54:52 | |
---|
Tekisi mieli suositella muutamalle kaverille näitä nimiä. Pitänee kerätä. Virallisesti ur-poÄrLä #009 |