Aihe: Scott Henderson
1 2
Meisseli
19.06.2005 17:52:02

Näinpä. Jotain hienoja bisejä häneltä kuitenkin löytyy.
Röllissä on sitä jotain alkukantaista.. -Skebaristi www.strangefruitband.net www.must.fi
Epämuusikko
19.06.2005 19:31:25
Näinpä. Jotain hienoja bisejä häneltä kuitenkin löytyy.

Manhattan on kiva.
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
Sammo
21.06.2005 10:25:52
(Mistä tuli muuten mieleen: onko kukaan kuullut Eric Johnsonin "Paperback writer"-versiointia, Hirvee...!)

Uudella levyllä (jota en ole vielä kuullut) on versio Dylanin My Back Pagesta (video on EJ:n kotisvulla) ja eikä sekään hirveästi säväytä ... mutta silti mä oon sitä mieltä että äijän pitäis julkaista coverlivelevy (ja pyytää vaikkapa Malford Milligan laulamaan). EJ:n Cream/Clapton/Hendrix/Wes Montgomery-versioinnit toimii parhaimmillaan todella hyvin, ainakin mulle ...
Epämuusikko
21.06.2005 13:33:55 (muokattu 21.06.2005 13:34:12)
Steve Morsen tribuuttilevy eri artisteille oli aika hyvä. Eikä liity tähän juuri mitenkään.

Johnsonissa ärsyttää ne tietyt bluesasteikkokahlausmaneerit sillä vuorenhuippu-soundilla. Onhan Hendersonillakin ne tietyt etnoblues-kikat siellä täällä, mutta niitä kuuntelee mielellään.
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
drlecter
11.09.2006 20:53:12

Tykkään kovasti Dog Party Levystä ja varsinkin hole diggin' -biisistä. Makoista soitantaa!
Apricot
11.09.2006 21:20:23
Tsekatkaapas Michael Landaun materiaalia... ...Henderson nimittäin kohtalaisen häikäilemättä matkii herraa, joka on - uskaltaisin väittää - elossa olevista kavereista Se Kovin.

Meinaatko, että Henderson matkii Landauta? Hmm...

Hendersonin soitossa kuuluu kyllä huomattavan voimakkaasti esim. Wayne Shorterin levyiltä saadut vaikutteet.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
Epämuusikko
11.09.2006 23:52:08 (muokattu 11.09.2006 23:53:02)
Hendersonin soitossa kuuluu kyllä huomattavan voimakkaasti esim. Wayne Shorterin levyiltä saadut vaikutteet.
Mitä noita Landaun soololevyjä jaksoin kuunnella (en tykännyt yhtään!), niin jonkin sortin yhteys siinä on olemassa.

mutta entäs tämä? vai hämäävätkö rumpalinkorvani...

http://www.youtube.com/watch?v=6f3XJ3vHkPo
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
Sammo
12.09.2006 11:46:04

Ehkä oikea sana on 'lainaa', mikä pätee sekä (subjektiivisesti) soittoon (tosin kumpikin on pöllinyt paljon Jeff Beckiltä ...) että (objektiivisesti) miesten ajoittain melko yhtenäiseen kamapolitiikkaan: John Suhrin palvelukset/kitarat, Bob Bradshawn switcherit, CAA:n/Suhrin vahvistimet, ensin Tube Screamer/Voodoo-1-combo ja sitten Ibanezin SD-9, Arionin Chorus, Dumblen modaamat vahvistimet. Mutta kaikki tämä pelkästään posiitiivisessa mielessä ja miehet on ilmeisesti hyviä ystäviä mistä todisteena että Henderonin uusin taisi olla Landaun äänittäämä ja miksaama.

Landaulta on tulossa uus livelevy ja sen MySpace-sivuilla oli maistiaisena Worried Life Blues, melko robbenfordmasena tulkintana (en pysty linkkiä töistä etsimään)

Ja Epämuusikolle kysymys, että kuinka kukaan voi olla tykkäämättä Tales From The Bulgesta? Paras. Levy. Koskaan.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
Fuzzy Boner
12.09.2006 11:58:05

Samoissa piireissähän ne pyörii siellä LA.ssa..Just juttelin yhen sikäläisen kanssa joka kerto et ne jammailee kavereiden kanssa pohjalta viinapalkalla joka maanantai siellä jossain pikkuklubissa. Landau, Ford, Lawson, Novak, Earl, Kinsey, Henderson..etc..ketä sattuu olemaan mestoilla..

Hendersonhan on ihan törkeän musikaallinen soittaja parhaimmillaan. Nerokasta soittoa.. Välillä aika juurevia bluesahtavia linjoja sinne ulkonasoiton sekaan. Ehkä kasarilla mun mielestä se oli makeimmillaan...
Midge T
Socialite
13.09.2006 11:11:53
Ehdottomasti diggaan Hendersonin soittoa! Ja onhan se permiskin aika hieno...
Well To The Bone ja Tore Down House on ne miun lempparit soololevyt.

Tribal techilläkin on hienoja hetkiä ja vielä hienompia sooloja mutta en oikein jaksa sitä sen enempää kuunnella.
Vain rock huuhtoo pois hölynpölyn.
dfloreno
15.09.2006 11:04:40

Henderson itse ei kyllä ikinä ole kieltänyt noita Landau vaikutteita, päinvastoin. Joskus on tullut nähtyä tuota jammailua mistä Fuzzy kertoi aiemmin tuolla Losin Universal Cityssä, aika usvaa!

Niin, toikin on totta. Sillä muuten on jännä staili treenaa noita.. Sillä on kymmeniä likkejä yhellä a4:lla (blokattu ties keneltä,Breckeristä Beckiin,aina tonne Shorteriin) mitkä on koodattu sillä sen väri-systeemillä ja sitten niitä jauhetaan ja kokeillaan. Jos ymmärtäis, vois olla aika kätsä ;).
God made me funky
Epämuusikko
15.09.2006 22:02:46
Ja Epämuusikolle kysymys, että kuinka kukaan voi olla tykkäämättä Tales From The Bulgesta? Paras. Levy. Koskaan.

Ei ehkä paras levy koskaan mulle, mutta nyt kun kehotit, niin kuuntelin tarkemmalla korvalla. Eka biisi oli suorastaan "haunting", ja muutama seuraavakin, mutta ei kantanut koko levy.

Kuuntelen illemmalla vielä. eiköhän se siitä parane. Nimim. opin männäviikolla tykkäämään The Shaggsista :)
Fuzzy Boner
16.09.2006 00:12:16 (muokattu 16.09.2006 00:12:49)
Nimim. opin männäviikolla tykkäämään.... :)

Tsemppiä! Hyvä Epis! Jeah! Hymy korviin! Jeah! Com'ooon! Jeah!
Midge T
Epämuusikko
16.09.2006 00:37:55
Tsemppiä! Hyvä Epis! Jeah! Hymy korviin! Jeah! Com'ooon! Jeah!

Et vissiinkään ole kuunnellut the Shaggsia.
Fuzzy Boner
16.09.2006 00:40:59
Et vissiinkään ole kuunnellut the Shaggsia.

Mä oon kuunnellu Rick Jamesia koko pari päivää! Por-yes ja Por-No!
Midge T
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)