Aihe: Löytyykö suomesta Jazz-kitaroita?
1 2
klunssila
25.04.2005 15:44:21
Vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.

Täältä kannattaa kysyä ja tsekata:
http://www.henneken-archtops.com/

Tosin en itse ole päässyt soittamaan, mutta hemmetin hienon näköisiä soittimia. Ja referenssit ovat kohdallaan. Itse suosin ainakin kotimaista käsityötä kitaroissa (Nevalainen, Rautia).

Miksi lähteä merta edemmäs kalaan???
Missä muussa ammatissa voi olla kännissä töissä? Omassa kuvassa taitelija Lumivaara ansaitulla tauolla!
risto
11.05.2005 01:09:30

Mites ne Ruotisn puolen putiikit, Tukholmassa olisi helppo käydä kääntymässä. Siellä näyttäis olevan enemmän myynnissä laatutavaraa kun ihmiset ymmärtävät laadun päälle näköjään paremmin kuin me suomalaiset.
Lepoa ja rauhaa
Setä Groove
11.05.2005 01:43:56 (muokattu 11.05.2005 01:44:28)
Paras ja liiankin(?) yksinkertainen neuvo: käy kattelemassa. Itse löysin boxini käyttämällä -tietämättäni, tosin - käsitettä "mäihä". Eli kävin tsekkaileen hollannista boxia, ei löytyny, sit tulin takas suomeen ja ensimmäinen boxi Tampereella oli unelma. Eikä todellakaan ollu hinnasta kiinni ;) ...siis "liianki" halvalla irtos unelmieni soundit ja tatsi.
Winner-of-Entertainer-of-the-REAR-award!!!
Sammo
02.09.2005 14:52:49
Huom! Olet kirjoittamassa yli 114 päivää vanhaan ketjuun!
Tiedetään, tiedetään ...

Ihan uteliaisuuttani olin kysymässä että löytyikö kitaraa? Ketjun aloittajan omakuvasta voi päätellä että ilmeisesti löytyi (GB 200)?? Itellä on se vanhempi malli (GB-5) ja kävin Levytukussa muutaman kerran keväällä kattelemassa josko olisi päässyt vertailemaan, mutta uusi koti oli jo ilmeisesti löytynyt.

Josta päästäänkin asiaan eli kieliin; tähän mennessä kokeilemalla paras setti on ollut alkuperäisen puutallan kanssa Thomastikin Be-Bopit (hiomattomat) joiden soundista tykkään erityisesti ilman vahvistinta soittaessa. Sähkön kanssa taas joutuu niillä kääntämään tonea pienemälle josta en täysin pidä. Flatwoundeilla (DR:t) ja puutallalla akustinen sointi oli minun makuun liian kuollut, vaikka tuohan se on klassinen kombinaatio. Noissa Ibanezin kalliimmissa Artcoreissa ja myös Pat Metheny-malleissa näytti olevan kaikissa hiotut kielet mutta metallinen talla ja ilman vahvistinta soittaessa ääni oli melko miellyttävä. Joistain kuvista voisi päätellä että tämä kombinaatio oli myös Wes Montgomeryn suosima. Ennen tallan vaihtoa olisi vielä kokeiltavana halfwoundit, eli onko kenelläkään kokemuksia niistä ja niiden saatavuudesta? Tai mikä muu on osoittaunut toimivaksi ratkaisuksi?
Simplex
02.09.2005 22:39:28

Tiedetään, tiedetään ...

Ihan uteliaisuuttani olin kysymässä että löytyikö kitaraa? Ketjun aloittajan omakuvasta voi päätellä että ilmeisesti löytyi (GB 200)?? Itellä on se vanhempi malli (GB-5) ja kävin Levytukussa muutaman kerran keväällä kattelemassa josko olisi päässyt vertailemaan, mutta uusi koti oli jo ilmeisesti löytynyt.

Josta päästäänkin asiaan eli kieliin; tähän mennessä kokeilemalla paras setti on ollut alkuperäisen puutallan kanssa Thomastikin Be-Bopit (hiomattomat) joiden soundista tykkään erityisesti ilman vahvistinta soittaessa. Sähkön kanssa taas joutuu niillä kääntämään tonea pienemälle josta en täysin pidä. Flatwoundeilla (DR:t) ja puutallalla akustinen sointi oli minun makuun liian kuollut, vaikka tuohan se on klassinen kombinaatio. Noissa Ibanezin kalliimmissa Artcoreissa ja myös Pat Metheny-malleissa näytti olevan kaikissa hiotut kielet mutta metallinen talla ja ilman vahvistinta soittaessa ääni oli melko miellyttävä. Joistain kuvista voisi päätellä että tämä kombinaatio oli myös Wes Montgomeryn suosima. Ennen tallan vaihtoa olisi vielä kokeiltavana halfwoundit, eli onko kenelläkään kokemuksia niistä ja niiden saatavuudesta? Tai mikä muu on osoittaunut toimivaksi ratkaisuksi?

Joo, GB-200 tuli sitten hankituksi, eikä kaduta tippaakaan. Kitara on vielä "sisään ajossa" joten en osaa sanoa mikä olisi paras setti. Mä vedän hiotulla 12:lla ja ainakin se soundaa hyvältä kaapin kautta, aika vähän tulee akkarina soitettua, iltaisin himassa ja silleen.
Netistä löytämieni kuvien perusteella ei gb-5:n ja 200:n välillä ole juurikaan ulkoisia eroja. 200:ssa on puiset vola ja tone potikat ja tallassa jotain muoto eroja, muuten näyttää aika samoilta. Milloin ostit kitarasi ja mistä? Mitä pulitit?
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun!
Sammo
03.09.2005 21:12:29
Netistä löytämieni kuvien perusteella ei gb-5:n ja 200:n välillä ole juurikaan ulkoisia eroja. 200:ssa on puiset vola ja tone potikat ja tallassa jotain muoto eroja, muuten näyttää aika samoilta. Milloin ostit kitarasi ja mistä? Mitä pulitit?

Onnea uudelle kitaralle! Lisäerona noissa on vielä tuo soololovi, joka on 200:ssa syvempi (ja hienomman näköinen mun mielestä). Ja jos en väärin muista niin GB-200:n on puoli tuumaa paksumpi (en löytänyt kummankaan speksejä tähän hätään). Uudemmissa GB-5:ssa oli lakan sijaan polyuretaania. Omani ostin torilta viime talvena, omasta mielestä kohtuuhintaan (1600), vaikka budjetti meni reilusti yli. Ja on sekin vielä sisäänajossa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)