Chemo 10.11.2004 08:01:59 | |
---|
Soittimet ovat kulttuurin tuotosta eika mielestäni siinä ole miellyttävyydestä kysymys, vaan statukseseta yms. sekudaarisista arvostuksen välineistä. Ai jaa. Mä olen ikäni kuunnellut omilla ehdoillani sellaista musaa, joka mua miellyttää. Olen käsityksessä että useimmat ihmiset tekisivät näin, ja että tällä olisi vaikutusta siihen millaista musiikkia tehdään, ja millaisia soittimia siihen tarvitaan. Toki löytyy niitäkin, joille se arvostus on tärkeämpää, ja joiden motiivina on yrittää vaikuttaa itseään fiksummilta, mutta sehän on heidän identiteettikriisinsä se. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Kosmonautti 10.11.2004 09:13:49 | |
---|
Eli luulenpa että jazztyypit ovat pahimpia poliiseja Voi pitää paikkansa. Omasta mielestäni yleinen ilmapiiri tässä asiassa on kuitenkin viime vuosina parantunut. Monet jazzarit soittavat/osaavat soittaa nykyään ihan oikeesti muitakin rytmimusiikin ilmenemismuotoja kun vain beboppia. Se näkyy usein myös elämänkatsomuksen ja suvaitsevaisuuden laajenemisena muita kohtaan. Poikkeuksiakin tulee edelleen vastaan... |
MC JayD 10.11.2004 15:54:33 | |
---|
Itse pidän kevyen musiikin ajatusmaailmasta, tulkita piisi omalla, persoonallisella tavalla. Taidemusiikissa pyritään taas huomioimaan lähinnä säveltäjän ajatukset. Taidemusiikin soittajan tuli olla tekninentaituri, muille riittää joltakin kuulostaminen. Semmosta se sitte tahtoo olla, sano. |
gaad 10.11.2004 21:22:45 | |
---|
Jazz on paskaa. LLL |
Fuzzy Boner 10.11.2004 21:35:23 | |
---|
Jazz on paskaa. ..sanoo kaveri jonka avataressa lukee "keyboard virtuoso" (aivan mahtavaa! lisää tätä! :)) |
Snowblind 10.11.2004 21:39:00 | |
---|
Jazz on paskaa. Röms. Groove lähtee sormista ja tarttuu kiinni otelautaan josta se pitää aina kieltenvaihdon yhteydessä putsata. |
baron 10.11.2004 22:50:05 | |
---|
Jazz on paskaa. Siksi varmaan viihdytkin tällä palstalla? Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Penasol 11.11.2004 10:21:49 | |
---|
Siksi varmaan viihdytkin tällä palstalla?
Tällä palstalla käsitellään myös fuusiota, etnoa, progea, latinata ja reggaeta. Minäkään en hirveästi jazzista pidä, tietysti poikkeuksia lukuunottamatta, mutta se taas ei estä minua pitämästä noista muista tyylilajeista joita täällä käsitellään. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
Anonymous-jazz 11.11.2004 17:50:41 (muokattu 11.11.2004 17:59:25) | |
---|
Jazz on paskaa. Joo ja oot niin helvetin kova jätkä kun sanot sen oikein täällä. No mutta on kuitenkin siellä klassisen musiikin parissa paljon kovempi kilpailu. Saatte pianistit juosta kilpaa toisenne perässä ja itsepäisimmät suorittajat korjaavat kunnian ja maineen. Loput teistä jäävät vain pianonsoiton opettajiksi jonnekin konservatoriolle ja lopun elämäänne surkuttelette sitä kuinka teistä ei tullutkaan sitä uutta mestarikurssin opettajaa/maailmantähteä. Klassisissa soittajissakin on muutamia sellaisia superlahjakkuuksia jotka soittavat samalla jazz musiikkia. Tarkoitan niitä jotka hallitsevat jazz-improvisaation kuin vanhatekijä. Näille superlahjakkaille soittajille ollaan siellä teidän jossain kuppikunnissa todella katkeroituneita ja kateellisia, kun akateeminen opetus ei pysty sellaisia taitoja opettamaan. Eivät nämä jazzia ja klassista yhdistelmää soittavat välttämättä menesty kansainvälisissä kilpailuissa. Mutta pidemmällä aikavälillä heidän on paljon helpompi menestyä muualla kuin valtion budjetista elätetyn klassisen musiikin piirissä. Teemujazz |
sub zero 11.11.2004 18:07:19 (muokattu 11.11.2004 18:08:17) | |
---|
Klassisissa soittajissakin on muutamia sellaisia superlahjakkuuksia jotka soittavat samalla jazz musiikkia. Tarkoitan niitä jotka hallitsevat jazz-improvisaation kuin vanhatekijä. Niin ikään Jarrett, Hancock, Corea ja I.Rantala pitävät kaikki klasarista ja ovat levyttäneet sitä. Mozart ja Beethovenhan oli kovia poikia improvisoimaan. Ehkä niistä oiskin tullut jazzareita. "Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras |
MC JayD 11.11.2004 21:09:01 | |
---|
Niin ikään Jarrett, Hancock, Corea ja I.Rantala pitävät kaikki klasarista ja ovat levyttäneet sitä. Mozart ja Beethovenhan oli kovia poikia improvisoimaan. Ehkä niistä oiskin tullut jazzareita. Todennäköisesti, jos ne olis muistanu hengitellä hiukan kauemmin. Semmosta se sitte tahtoo olla, sano. |
U.Honey 12.11.2004 06:10:51 | |
---|
Jazz on paskaa. Ihmisillä on luontainen tarve varjella omaa egoa. Esimerkiksi minä en ymmärrä modenista kuvataiteesta yhtään mitään. Mutta jos myöntäisin että kyseessä on oma rajoittuneisuuteni, egoni saisi kolauksen. Siksi sanonkin: Moderni kuvataide on paskaa! My name is Baron, U.Honey Baron. |
MC JayD 12.11.2004 10:58:01 | |
---|
Moderni kuvataide on paskaa! Kirjaimellisesti. Sitä näkee Kiasmassa. Käykää kattomassa. Tai itse asiassahan se on vähän väärin... Ei taide ole paskaa vaan paska on taidetta. Semmosta se sitte tahtoo olla, sano. |
Anonymous-jazz 12.11.2004 18:18:35 | |
---|
Kirjaimellisesti. Sitä näkee Kiasmassa. Käykää kattomassa. Tai itse asiassahan se on vähän väärin... Ei taide ole paskaa vaan paska on taidetta. Tähän vielä se että kiasmataiteesta maksetaan valtion veronmaksajien kassasta 5.000-30.000 € taidepalkintoja näille muutamille valituille taiteilijoille. Teemujazz |
Anonymous-jazz 12.11.2004 18:18:54 (muokattu 12.11.2004 18:20:16) | |
---|
Käytännöllisesti veronmaksajien rahoilla tekevät helsingin herrat mitä lystää. Teemujazz |
musamies 12.11.2004 22:20:33 | |
---|
Ennen vanhaan vielä klassisen musiikin opiskelijat ja harrastajat katsoivat muita jazz/muita populaarimusiikin muusikoita nenänvarttaan pitkin. Oman harrastuksen suhteen raja-aidat tulee lähinnä siitä mihin musiikkityyleihin on perehtynyt. Perehtymiseen vaikuttaa kiinnostus. Kiinnostukseni kohteet ovat kasvaneet harrastuksen edetessä. Omasta mielestäni turhimmat musiikinpiirteet tulevat esiin vahvasti kaupallisen musiikin saralla, jossa merkkaa suurinpiirtein enempi ulkonäkö juin musiikillinen osaaminen. En tiedä onko yhteiskunnan syytä tukea musiikkia muuten kuin tarjoamalla harjoitustiloja. Oopperataloa tuetaan edelleen liikaa. Se on kuin hengityskoneessa pidetty kulttuuripylväs jonka olisi parempi antaa väljetä mutta sitä pakolla vaan tuetaan koska se on kulttuuritaidetta johon kajoaminen on jo tabu. Aiheellinen pointti. Jos se on tabu vähän kuin rokkareiden desibelitkin... Eikös paras tsysteemi olisi, että jokainen repii apurahat omasta lompsastaan? |
gaad 12.11.2004 23:30:17 | |
---|
Ihmisillä on luontainen tarve varjella omaa egoa. Esimerkiksi minä en ymmärrä modenista kuvataiteesta yhtään mitään. Mutta jos myöntäisin että kyseessä on oma rajoittuneisuuteni, egoni saisi kolauksen. Siksi sanonkin: Moderni kuvataide on paskaa! Juuri näin! LLL |
Chunga 17.11.2004 23:25:47 | |
---|
Oikea Taide on Vakavaa Puuhaa! "Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have...
...Volume"
-Nigel Tufnel, Spinal Tap |
Teijo K. 18.11.2004 01:53:54 | |
---|
Ihmisillä on luontainen tarve varjella omaa egoa. Esimerkiksi minä en ymmärrä modenista kuvataiteesta yhtään mitään. Mutta jos myöntäisin että kyseessä on oma rajoittuneisuuteni, egoni saisi kolauksen. Siksi sanonkin: Moderni kuvataide on paskaa! Eipäs. Kakki on paskaa! Näin se menee. Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.
Operaatio Live : Jyväskylä |
Karlsson 18.11.2004 08:26:05 | |
---|
Eipäs. Kakki on paskaa! Näin se menee. Veit sanat suustani. Diiba daaba! |