2541 23.09.2004 01:04:56 | |
---|
John Martynin "Small Hours" on uskomattoman kaunis biisi. Löytyy levyltä "One World" (1977). |
Jalmis 23.09.2004 13:36:26 | |
---|
Bob Marley - Redemption song Tätä on kyllä kompattava. Mainio kipale! Se oli elämäni omituisin joulu. |
M.i.k.key 23.09.2004 13:39:30 | |
---|
Mä taas tätä rekeitä tarjoan kun en muusta tiedä, ja tällä kertaa aivan ilmeistä kappaletta: Bob Marley - Redemption song Joka kerta menee kylmät väreet selässä kun tän kuulee. Kyllä, mua on koskettanut Stevie Wonderin versio biisistä tosin vielä enemmän. My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
DimensionZ 24.09.2004 22:49:44 | |
---|
Varsinainen slovari tämä ei ole, mutta jotain sinnepäin. 'Surullista' musiikkia..? Dave Wecklin (eli Jay Oliverin) Tribute. Kaunis jazzkipale. ''He jumped right out of a building!!'' |
ercciman 18.12.2004 22:51:07 (muokattu 23.12.2004 15:19:06) | |
---|
-_-_- xoxoxoxo |
BaariMikko 19.12.2004 01:25:24 | |
---|
Kyllä, mua on koskettanut Stevie Wonderin versio biisistä tosin vielä enemmän. Mun mielestäni toimivimman coverin tästä on tehnyt Joe Strummer & The Mescaleros. Stevien versio jää mun mielestäni vähän onton tuntuiseksi. "En itse laula lainkaan vaikka osaisin, jos viitsisin" -Jukka Hauru |
Ostinaatio 19.12.2004 03:19:32 (muokattu 19.12.2004 03:22:08) | |
---|
Mun mielestäni toimivimman coverin tästä on tehnyt Joe Strummer & The Mescaleros. Stevien versio jää mun mielestäni vähän onton tuntuiseksi. Minä kyllä tipahdin kun kuulin tuon koverin ensimmäistä kertaa. Strummerin äänen tunnistin ja sit lähti jotain ihme sooloa siihen niin alko huvittamaan. Yhtä vaikeaa valita yhtä "parasta" kappaletta, kuin kauneintakin joten heitänpä vaan: MJQ:n Django Edit: No ei tuota kyllä voi slowariksi kutsua, kun alkaa miettimään. Mut on se intro kuitenkin hidas. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
poppamies 19.12.2004 07:43:48 | |
---|
..Bob Marley - Redemption song... Ja "Could You Be Loved" "G-strings are for strippers" |
baron 19.12.2004 09:11:25 | |
---|
Jobimin kaunis bossatunnelmointi "Dindi". Vaikka sitä kuka tahansa esittäisi, tuppaa tulemaan hyväksi. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
sax machine 19.12.2004 11:01:10 | |
---|
Quincy Jones- Midnight sun will never set (Phil Woodsin esittämänä) John Coltrane- Naima Ihan tippa tulee linssiin. "Hot can be cool and cool can be hot and each can be both but hot or cool, man, jazz is jazz."
-Louis Armstrong- |
Wiitala 19.12.2004 17:10:22 | |
---|
Kylmiä väreitä olkaa hyvä: "Gåte - Sjåaren" (...ja kuten arvata saattaa niin kansanmusiikin puolelle menee...) Elämälläkin on viimeinen käyttöpäivä. |
Teijo K. 19.12.2004 18:02:40 | |
---|
Vähän tyhmää kopsailla, mutta kiinnostaa parhaimmat slowarit varsinkin tuolta jazzin puolelta. En muista kuka sen lauloi, mutta biisi oli nature boy. Naislaulaja sen vetäisi, eikä ole bosis versio. Siinä on minun suosikki. Progessa on Procol Harumilla munsta kauneimmat balladit. A Rhum Tale, oikeastaan melkein koko Grand Hotel -levy. |
Aerodactev 19.12.2004 21:48:30 (muokattu 19.12.2004 21:54:49) | |
---|
Starlessin sanominen ois ihan vanha juttu. Sanonkin näin nurkan takaa Genesiksen kappaleen Seven stones. Kontrasti säkeistön ja kertosäkeen (siis ihan siitä "aaa.." -kohdasta alkaen) on mahtava. Lisäksi kertosäkeen, tai b-osan, tunnelma harmonioineen on erittäin melankolisen kaunis ja saa tällaisen kunnon suomen miehenkin itkemään joka kerta, kun biisin kuulee. Pahiten tulee ratkettua biisin lopussa, kun tulee se kertosäkeen melodia mellotronilla soitettuna. Laskettaisiinko Firth of fifth slovariksi? No, sekin painii säveltaidon mestaruudessaan, kaikkien brittipoppoon jäsenten (korjatkaa, jos väärin) yhteisenä gourmet-keitoksena, jossa ei ole luovuutta säästelty, ihan omissa sfääreissään. Kyllä, sekin saa kyyneleen silmäkulmaan, tosin tällöin on tapanani moittia huoneen pölyistä ilmaa, mikäli en ole yksin tapahtumapaikalla. Sitten vielä näin boonuksena Camelin happoihämynen Mystic queen, jota kelpaa kuunnella.
Long = progressive = good
Haloo?? Faijja? Kuka? Ai Haiduk! |
TiMiTheShiT 20.12.2004 21:33:48 | |
---|
Ja "Could You Be Loved" slowari? no joo B.B.V.D. - Maddest kind of love se on "ihan kiva"... he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"V*ttuun sotiminen tämä äijä lähtee paskalle"| |
BaariMikko 20.12.2004 22:01:49 | |
---|
Sitten vielä näin boonuksena Camelin happoihämynen Mystic queen, jota kelpaa kuunnella. Camelin tuotannosta Rain Dancesiin asti varmaan noin puolta kaikista biiseistä voisi ehdottaa tähän. Ja vetäistään nyt tästä vaikka aasinsilta Opethin Windowpaneen. Ja mitäs vielä tulee mieleen... no, en tiedä meneekö Stevie Wonder suorasti mihinkään näihin kategorioihin, mutta "They Won't Go When I Go" on maininnan arvoinen silti. Jobimilta "Once I Loved", riippuu sitten vähän arrista onko slovari vai ei. Pink Floydilta "Us and Them". Suomi-osasto: Wigujen "Lost Without a Trace", Pressan "I Love You Teddy Bear" ja Kuusumun profeetan "Ei aurinko milloinkaan laske". "En itse laula lainkaan vaikka osaisin, jos viitsisin" -Jukka Hauru |
Aerodactev 20.12.2004 22:38:29 | |
---|
Camelin tuotannosta Rain Dancesiin asti varmaan noin puolta kaikista biiseistä voisi ehdottaa tähän. Ois päässy Echoes listaan, jos olisi täyttänyt slovarin kriteerit.
Long = progressive = good
Haloo?? Faijja? Kuka? Ai Haiduk! |
Cutter 21.12.2004 00:28:18 | |
---|
Ääk, näitä on paljon, mutta sanotaan että Angelique Kidjo- Les enfants Perdus Ei se, mitä sanotaan, vaan miten sanotaan. |
Penasol 23.12.2004 14:38:43 | |
---|
Eikä kukaan ole maininnut Renaissancea! Olisi ollut syytä. Eli Renaissancen I think of you. Muistinkohan oikein tuon biisin nimen. Ja onhan niitä samalla bändillä muitakin, kuten Black Flame tai vaikka Ashes are burning, kaikki äärimmäisen kauniita biisejä kauniin naislaulajan kauniilla äänellä kauniisti laulamia. Lopputulos ei ole järin ruma. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
ercciman 23.12.2004 15:03:04 (muokattu 23.12.2004 15:36:06) | |
---|
-_-_- xoxoxoxo |
MK2112 27.12.2004 14:51:54 | |
---|
Bravado ja Losing It Rushilta "Without music, life would be a mistake." - Nietzsche |