Aihe: King Crimson - Red
1 2 3
pimeys
10.12.2003 18:02:38 (muokattu 10.12.2003 18:03:16)

Aika paljon sulla on vissiin niitä livelättyjä. Ne ei minua niin hirveästi kiinnosta.

Livelevyt ovat bändin parasta materiaalia tietyiltä kausilta. Esimerkiksi 90-luvun tuplatrion studioalbumit ovat melko keskinkertaisia, mutta VROOOM VROOOM ja DEJA VROOOM -liveillä biisit potkivat klassikoiden kanssa todella kovaa. Nuo kaksi ovat suositukseni jokaiselle aloittelevalle KC-fanille ensiostoksiksi. Lisäksi mainittakoon tuplatrion hajottua syntynyt ProjeKcts-kokonaisuus, jonka materiaalista suurin osa on livenä nauhoitettua. Kyseinen paketti on mielestäni parasta, mitä bändi on saanut aikaan sitten yhtyeen parhaan levyn, Disciplinen.
Nuages
10.12.2003 18:20:56
Livelevyt ovat bändin parasta materiaalia tietyiltä kausilta.

Joo, mutta kun meikäläinen tykkää hamstrata ensin kaikki studiolevyt ja sitten vasta livelätyt. Voipi sitten vaikka vertailla keskeään. nään.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
inkognito
10.12.2003 22:25:55
tuplatrion studioalbumit

Mitkähän tuplatrion studioalbumiT?
Jabbe
10.12.2003 22:29:08
Kyseinen paketti on mielestäni parasta, mitä bändi on saanut aikaan sitten yhtyeen parhaan levyn, Disciplinen.

Rohkenen olla eri mieltä. ProjecKts ja Discipline näet ovat heikointa mitä on Beatin ja Three Of A Perfect Pairin ohella vastaan sattuneet. Mielipiteitä kai. Diggaan eniten Redistä, PTB:stä ja Thrakista, myös Court on suosikkeja. Noi väliin sijoittuvat levyt ei oikein ole auenneet.
Joo?
2541
11.12.2003 00:05:07

Kyllä minustakin Discipline on Redin ohella yksi bändin parhaista levyistä.

Tuplatrio teki ennen Thrakia Vrooom minicd:n, muita studioalbumeita ei kokoonpanolta ole. Mutta sehän onkin Crimsolta harvinaista, jos yksi kokoonpano tekee useamman kuin yhden lätyn!;)
pimeys
11.12.2003 09:59:36

Rohkenen olla eri mieltä. ProjecKts ja Discipline näet ovat heikointa mitä on Beatin ja Three Of A Perfect Pairin ohella vastaan sattuneet. Mielipiteitä kai. Diggaan eniten Redistä, PTB:stä ja Thrakista, myös Court on suosikkeja. Noi väliin sijoittuvat levyt ei oikein ole auenneet.

Tämä kertoo lähinnä vain meidän musiikkimakujen erilaisuudesta.
pimeys
11.12.2003 10:00:24

Tuplatrio teki ennen Thrakia Vrooom minicd:n, muita studioalbumeita ei kokoonpanolta ole. Mutta sehän onkin Crimsolta harvinaista, jos yksi kokoonpano tekee useamman kuin yhden lätyn!;)

Jep, laskin tuon VROOOMin yhdeksi albumiksi, vaikka minicd on lähempänä totuutta.
madclass
11.12.2003 15:09:00
Yksi Crimsonin live-vetäsy päivässä pitää soittajien ylimielisyyden loitolla :-)
Soita sitä mitä siinä ei ole. -Miles Davis
Leikari
11.12.2003 17:54:14 (muokattu 11.12.2003 17:55:20)
Sain levyn sitten tänään. Täytyy kyllä tunnustaa, että olen koko päivän melkein luukuttanut. Aivan huikea biisi tuo Starless.

Hankin ko. levyn 18-vuotiaana ja pidin siitä kovasti silloin - ja edelleen yli 25vuoden jälkeen. Sattumoisin kuuntelin joku viikko sitten. Ei iske aivan joka päivä mutta sitten kuin korkeajännitys!

Edit: kesällä hankin levykaupasta ostamalla VroomVroomín ja BroomBroomin ;-)
Sahanpurija
12.12.2003 23:11:36
Kertokaapas onko minulla joulun jälkeen aikaa tehdä muuta kuin kuunnella musiikkia kun saan lahjaksi KC:n esikoisen, In the Wake of Poseidonin ja Redin. Toivottavasti levyt ovat sitä mitä olen KC:ltä aiemmin kuullut. Siis samaa hämärää, kaunista, upeaa progeilua.

Ja sitten tulee vielä PoS - One Hour Before..., mutta se ei liity aiheeseen.
Keep your Eyes Wide Open, Moonchild. We're going to Level Five to see One More Red Nightmare. But first you must eat your Cat Food.
Jabbe
14.12.2003 15:07:35
Tämä kertoo lähinnä vain meidän musiikkimakujen erilaisuudesta.

Nimenomaan. Ja voihan se olla, et noikin levyt mulle joskus aukenee paremmin.
Joo?
kudusai
19.12.2003 17:58:39

Kyllähän tuo on parhaita levyjä KC:ltä. Ostin tuossa tuon Eyes Wide Open-DVD:n. Kyllähän tuokin on ihan hyvä vaikka setit koostuvat lähinnä kahden uusimman levyn materiaalista, joista en niin pidä. Siis sisältää keikat vuosilta 2000 ja 2003. Livenä tämä bändi kuulostaa paljon paremmalta kuin studiolevyillä.
paranoid android
07.01.2004 18:07:44
mun mielestä USA:lla oleva starless on parempi kuin redillä. en tiedä miksi.
Mazzola
30.01.2004 22:00:33

Red on kyllä Crimsonin tuotannon aatelia. Siitä olen samaa mieltä. Mutta Discipline oli, jos nyt ei ihan valtava, niin ainakin iso pettymys. Jotenkin se lennokkuus ja ilmavuus puuttuu, minun mielestäni. Ehkä pääpaino oli liikaa kokeilevammassa musisoinnissa, joka ei minulle ainakaan vielä ole auennut. No, parempia aikoja odotellessa.
Oodi ilolle - Beethoven
doolittle
05.02.2004 09:19:17
Nimenomaan. Ja voihan se olla, et noikin levyt mulle joskus aukenee paremmin.

Mutta mutta. Kuka suositteli Rediä silloin joskus angstiaikoina? hoho.
"It´s a mad world, but I´m proud to be a part of it" -Bill Hicks-
Von Härskiburg
05.02.2004 13:58:50

Omistan Three of a Perfect Pairin, In the Courtin ja Redin, ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että Red on selvästi parempi. Aivan uskomattomn hienoja tunnelmia levyllä, varsinkin Starless, aina meinaa nyyhky tulla kun kuulee sen maailman kauneimman melodian. Nyt kuuntelemaan.
"Vähän ois siistii olla lesbo! Sais nussii naisia!" -Rumpalimme
mie666
05.02.2004 14:06:00
on kyllä yksi parhaista juuri tuo RED !!! LOISTAVA LEVY !!!!
Jawne
06.02.2004 17:39:24
öh... Jos haluaa päästä siihen 80-luvun alun Crimsoon (Beat, Discipline, Three of a perfect pair) sisälle, niin kannattaa tutustua sellaiseen livelättyyn kuin Absent Lovers. Joltain -84 Montrealin keikalta tallennettu. Olisko ollu vika keikka sille inkarnaatiolle ennen taukoa.
Täl levyl on ne versiot Frame by framesta ja Three of a perfect pairista jonka takia ne on mun lempicrimsobiisien joukossa. Studioversiot niistä on lähes oksettavia.
Mut tos lives ne on lähes hurmoksellisia.

Cheeri-o.
pimeys
08.02.2004 21:34:26

Red on kyllä Crimsonin tuotannon aatelia. Siitä olen samaa mieltä. Mutta Discipline oli, jos nyt ei ihan valtava, niin ainakin iso pettymys. Jotenkin se lennokkuus ja ilmavuus puuttuu, minun mielestäni. Ehkä pääpaino oli liikaa kokeilevammassa musisoinnissa, joka ei minulle ainakaan vielä ole auennut. No, parempia aikoja odotellessa.

Minusta tuo on juuri päinvastoin. Discipline lähes lentää, kun Red tuntuu niin kovin tunkkaselta levyltä. Mutta tosiaan kuten aiemmin mainitsin, 80-luvun kokoonpanon musiikista pitääkseen on hyvä pitää myös yleisesti tuon aikakauden kokeilevasta popista.

Talk... IT'S ONLY TALK!
elePHANT TALK!
inkognito
08.02.2004 22:40:55 (muokattu 08.02.2004 22:41:33)
Katselin Vrooom Vrooomin sisälehtisestä Discipline Global Mobilen julkaisuja, ja siinä luki, että 80-luvulta olisi ilmestynyt kaksi livejulkaisua kuvan kera. Nämä siis VHS-muodossa. Toinen tallenteista on nimeltään The Noise ja toinen Three of a perfect pair. Kysyisinkin nyt sitä, että lieköhän noita enää saatavilla mistään? Sen verran fanaatikko olen, että nuo olisi ehdoton hankkia.
Josko joku olisi nähnyt ne, niin voisi informoida minua niiden laadusta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)