Aihe: pianomusiikkia?
1 2
Vilppu
17.11.2003 22:52:40
Mehldau art of trio vol. joku on tullut kuunneltua, en itse oikein välitä semmoisesta konservatiivi Jazzista, pitäisi ehkä tutustua lähemmin.

Vaikka se formaatti on perinteinen pianotrio, niin en kyllä sanoisi Art of trio levytyksiä konservatiiviseksi. Ellei sitten pidä koko formaattia lähtökohtaisesti konservatiivisena. Itse tykkään esim. Mehldaun rytmiikasta, mikä noilla levyillä pääsee kyllä hyvin esille.
Ole jazzkitaristi - osta PM100.
Ananias
19.11.2003 16:55:27
Jotkut tykkää Chick Coreasta.

...Kuten esimerkiksi minä. Ja myös Herbie Hancock on hyvin varteenotettava vaihtoehto, ja niin on Dave Brubeck myöskin.
Urban Survival
folkkari
20.11.2003 17:24:11

Kertokaas lisää tollasia romanttinen-illallinen-kynttilän-valossa-ja-vähän-viiniä-siinä-ohessa -musaa lisää... =)

Mä kuuntelen hyvinkin taajaan Keith Jarrettin "The Melody At Night, With You"-levyä.
Että on hienoa soittoa. Sielussa asti tuntuu.
Ihmisen suurin heikkous on luovuttaminen.- T.Edison
MrShaft
21.11.2003 00:40:53 (muokattu 21.11.2003 00:52:24)
Ah ja voi, muutama unohtui!

- sliipattu mutta kovalla soundilla soittanut ( jopa Charlie Parkerin ihailema) vanhemman polven pianisti
Lennie Tristano
- Tämän päivän NYC:ssä kuuma nimi Jason Moran joka kannattaa tsekata.
(Ostin vähän aikaa sitten Digeliuksesta kaikki siellä olleet äijän levyt, joten tilatkaa ennen kuin vaivaatte jalkojanne Viiskulmaan). On siis jonkunsortin Hardcore-Mehldau.
- Jos tykkää lattarivaikutteista niin suurta mainetta on Valloissa niittänyt Danilo Perez, jonka latino-jazz
ei ole liian ilmeistä vaan kyllä taiteellisestikin ihan vaivan arvoista.
- Aina paikallaan on muistuttaa David Kikoskista, jonka omat levyt kyllä eivät ole aina taiteellisesti
kestävimpiä, mutta muuten hieno pianisti.
- Marcus Roberts jos etsit vanhan koulun soolopianismia

Kynttilänvalo tunnelmiin

- Bill Evans : Village Vanguard sessions, joka nykyään bisneksen ja muun vilpin aikoina
myydään kahtena eri levynä: A Waltz for Debby ja Sunday at the Village Vanguard
- Alan Pasqua, ja coolin West Coast jazzin tunnelmat

Edit:

- unohtui kynttilätunnelmista vallan kokonaan Brad Mehldau: Places, ehkä toistaiseksi kokonaisuutena hienoin B.M:n levy, jossa tyyntä soolopianoa ja hänen vakkari trioa.

Edit 2:

Tätä tää on! Nimiä tulee mieleen sitä mukaa kun asiaa ajattelee.
Jos kynttiläillalliset, eurojazzit ja Jarrettit kiinnostaa niin ehdottomasti svedupelle
nimeltä Lars Jansson aloita vaikka levystä "A Window towards Being".

MrS
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)