Pari hyvää Metheny-levyä on mainitsematta ja näyttävät puuttuvan sinunkin listalta. Livetupla Travels on must ja Joni Mitchellin Shadows and Light (w/Jaco Pastorius, Michael Brecker, Lyle Mays, Don Alias) vielä mustimpi. Jälkimmäisestä on myös dvd, mutta taitaa löytyä toistaiseksi vain R1-versiona. Ohhoh, lista ei ole ajan tasalla, sillä tuo Mitchellin levy kyllä löytyy. Travelsin hinta on ollut toistaiseksi niin ikävä, ettei ole hennonut ostaa, mutta ehkäpä siihenkin vielä on sijoitettava tässä jossain vaiheessa. Kirjastosta olen kyllä levyn lainannut. Ovatko Jazz Door -julkaisut, Blue Asphalt ja Unity Village, todellakin bootleggeja? Ainakin Blue Asphaltia olen nähnyt myytävän Amazon.comissa, mikä tuntuisi oudolta, jos kyseessä olisi laiton äänite. Minulla on noiden kahden lisäksi kolmaskin Jazz Door -levy, PMG in Concert vuodelta 1992. Itse asiassa minäkin olen nähnyt Blue Asphalt:ia ja Unity Villagea ihan "virallisissa paikoissa" myynnissä, joten ehkäpä ne eivät aivan bootlegejä olekaan. Tuo "In Concert" taitaa löytyä multa jostain mp3-formaatissa, kuten myös muutamia muita bootlegejä, mutta olisi kiva hommata vielä muutama puuttuva ihan virallisina äänitteinä. DVD:istä löytyy Imaginary Day ja "DeJohnette, Hancock, Holland & Metheny - Live in Concert". Upeita molemmat. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Joni Mitchellin Shadows and Light (w/Jaco Pastorius, Michael Brecker, Lyle Mays, Don Alias) vielä mustimpi. Joo, hieno levy...Joni on mulle muutenkin tärkeä artisti ja kun taustabändi vielä on tuollainen. Methenyn levyistä mulle kolahti varmaan eniten First Circle ja Still life...niin ja Travels, kun se oli eka jonka hankin. Jostain syystä diggaan myös kovasti American Garagesta ja...ääh, hyviä ne on kaikki :) |
Villa: Heh, ostin vuosia sitten itselleni Ibanezin Pat Metheny-kitaran, koska tiesin, että alan heti kuulostaa Methenyltä. Kumman mallin ostit? Hyviä kitaroitahan nuo ovat. Harmittaa vähän, kun tuossa hintaluokassa ei juuri muita ole, kuin Ibanezin PM ja GB mallit. Halvempia löytyy Epit, yms. ja sitten toisessa päässä mennään jo soitinrakentajien juttusille, ellei sitten uuteen Gibsoniin halua sijoittaa... Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
-Viivi- |
Kumman mallin ostit? Hyviä kitaroitahan nuo ovat. Harmittaa vähän, kun tuossa hintaluokassa ei juuri muita ole, kuin Ibanezin PM ja GB mallit. Halvempia löytyy Epit, yms. ja sitten toisessa päässä mennään jo soitinrakentajien juttusille, ellei sitten uuteen Gibsoniin halua sijoittaa... Sen PM100-mallin. On kyllä hyvä kitara ja pelkkä ulkonäkö tuo oman fiiliksen soittamiseen. Viime aikoina on tosin jazzin soittaminen jäänyt aika vähiin, joten pitäisiköhän myydä pois... La tristesse durera toujours. (V. van Gogh) |
Sen PM100-mallin. On kyllä hyvä kitara ja pelkkä ulkonäkö tuo oman fiiliksen soittamiseen. Täytyy taas allekirjoittaa tuo. Itsellänikin on tuo PM100 elintasokitarana puhtaasti jazzin soittamiseen, ja tehdasvalmisteisten joukosta ei kyllä helposti parempaa löydä. Ainoa miinus on, että lähtee kiertämään suht' helposti, mutta senkin kanssa kyllä tulee toimeen. Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
-Viivi- |