Aihe: Mitä on proge?!
1 2 3 4
Jucciz
17.07.2003 13:25:09
Proge on adjektiivi vitun älykääpiöt!

Proge on substantiivi ja viittaa progressiiviseen rockiin. Progressiivinen on puolestaan adjektiivi. Joka toista haukkuu on ite.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Aimo
18.07.2003 10:25:19
Kukaan ei ole vielä maininnut Jethro Tullia?
Pieru on perseestä ja homous on miesten juttu
Aerodactev
18.07.2003 12:46:26
Olisikohan tästä selvityksestä apua:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=C374
90% tietämyksestäni on MUTUa ja loput 8% on kopioitu kaiken tiedon kirjasta.
Tsekkaa myös Kissapuhelin
poppamies
18.07.2003 18:14:24

Progressive = edistyvää, eli ei "ajastansa edellä" tai mitään siihen viittaavaakaan vaan että biisien kierrot ovat vähän kuin olemattomia, että periaatteessa sama idea jatkuu koko biisin ...

Aj jaa, että olemattomia kiertoja ja kovaa menoa.
Tämä oli progressiivinen näkemys vanhasta asiasta.
"G-strings are for strippers"
Oan
19.07.2003 19:58:46
Hyvänä esimerkkinä Arcturus - Ad Astra, For to End Yet Again (ihana synatilu lopussa!!!! NJAM :) ja monni muu niiden biisi, vaikka kovasti bläkiksi väitetäänkin.

Black metallia? No ei sitten millään...ja tuo yhtye, jos mikä, käy metalliprogesta. Ei puhettakaan tilutuksesta, mutta helvetin mielenkiintoisia/outoja biisejä kyllä tekevät!
Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia. http://www.stevedigiorgio.com
Calle
22.07.2003 22:18:38
Minusta oikeaa PROGEA on Frank Zappa esim. The Grand Wazoo. Siinä on yhdistelty loistavasti fuusiota, Big Bändiä ja Frankin suunnatonta kekseliäisyyttä. Vaikka vieroisuisitkin Zappaa tai fuusiota niin on sinun silti kuunneltava tämä levy. Loistavaa kamaa! Ainakin edistyksellistä.

Toinen hyvä proge rock pumppu, tosin liikaan tilutteluun sortuva on Liquid Tension Experiment. Pidän tästä huomattavasti enemmän kuin Dt:stä.
J.Ahonen
03.08.2003 22:39:02
Proge on musiikki, missä vahva tunnelma, ja mikä ei ole kaavamaista. Joku kyseli Jethro Tullia? Minulla kaikki Tullin levyt 1968-1979, ne on thick as a brick(paitsi benefit).
leather rebel
15.08.2003 20:46:44
Hyvänä esimerkkinä Arcturus - Ad Astra, For to End Yet Again (ihana synatilu lopussa!!!! NJAM :) ja monni muu niiden biisi, vaikka kovasti bläkiksi väitetäänkin.

Olihan Arcturus joskus alkuaikoinaan aika bläkkipohjaista menoa. Ei kyllä ihan mitään perusbläkkiä. Oisko se ollu sitten progebläkkiä? Nyky-Arcturus on oma lukunsa.
leather rebel
15.08.2003 20:47:54
Minusta oikeaa PROGEA on Frank Zappa esim. The Grand Wazoo. Siinä on yhdistelty loistavasti fuusiota, Big Bändiä ja Frankin suunnatonta kekseliäisyyttä. Vaikka vieroisuisitkin Zappaa tai fuusiota niin on sinun silti kuunneltava tämä levy. Loistavaa kamaa! Ainakin edistyksellistä.

Zappa on kova sana. Tinseltown Rebellion on tällä hetkellä oma suosikkilevy.
maelstorm
17.08.2003 13:13:34
LP-Levy = Regressive

CD-Levy = Progressive

eli: Kaikki cd-levyiltä kuunneltu musiikki on progressiivista eli niinsanottua progea.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
Definhel
19.08.2003 17:39:59
hohoo, meinasin laittaa tänne uuden tälläsen ihan muuten vaan... mutta niin en tehnyt...
I've been here and I've been there I've been in between...
Poseurpete
20.08.2003 22:00:48

Muttamikäpä se erottaa ambientin ja progen?

Kenpä tietäis sen.
lxi
20.08.2003 22:35:00
Muttamikäpä se erottaa ambientin ja progen?

Kenpä tietäis sen.

Eivät kai ne toisiaan pois sulje?
Mainostilaa vuokrattavana
Teijo K.
20.08.2003 22:50:06

Progee ei voi niinku selittää sanoilla koska mikään ihmisen keksimä kieli ei omaa terminologiaa sille mikä on niin syvän metafyysinen kokenus. Proge pitää siis aistia silleen kokonaisvaltasesti et saa ne musiikin vibraatiot, eli fibat ymmärretyiksi. Tärkeintä on kuunnella silleen et se musiikki aukeaa kuuntelijalle.

;-)
"You have to give some skin to get some tone.": Will Lee
snailfishb
21.08.2003 13:12:38
Vituu proge on paskaa rytmikikkailua jossa on tök tök meininkiä tai jotain soittotaidon korostelua konservatorio pelleilyä (nykypäivänä). Tässä just pulma aikojen muuttuessa käsitteet muuttuu (king crimsonin eka levy ei mitään kauheeta nykypäivä progee) sanottiinha kingston walliakin joskus progeks mutta ei oo kyllä nyky kriteerien mukaan oo progee.
Definhel
23.08.2003 14:50:39
Vituu proge on paskaa rytmikikkailua jossa on tök tök meininkiä tai jotain soittotaidon korostelua konservatorio pelleilyä (nykypäivänä). Tässä just pulma aikojen muuttuessa käsitteet muuttuu (king crimsonin eka levy ei mitään kauheeta nykypäivä progee) sanottiinha kingston walliakin joskus progeks mutta ei oo kyllä nyky kriteerien mukaan oo progee.

Tässä ei kyllä tosiaankaan pilkkuja nussita.
They can't resist A gypsy's kiss All that's needed to drive them insane
Poseurpete
23.08.2003 17:33:28

Heh heh. Täällä on kyllä aina semmonen systeemi, että jos haluaa esittää oikeen musiikki tietoista ihmistä niin täytyy aina heittää jotain tyyliin:

"En henkilökohtaisesti miellä Pink Floydiä progressiiviseksi rockiksi."

Jos Kingston Wall ei ole progea niin ei sitten varmaan King Grimsonkaan.
kippe-gerbiili
25.08.2003 09:56:55 (muokattu 25.08.2003 09:57:08)
Pitäisköhän muusikoiden nettiin pistää oma palsta jossa voi keskustella oudoista sanoista??? Kuten proge... Ja jokainen vois lähetellä omia tulkintojaan ja mielipiteitään.

Jos mä annankin uuden sanan arvuuteltavaks.

"Metalax"

(tuli jostain oudosta mielijohteesta...?) :)
Kukaan ei ole täydellinen samalla tavalla kuin minä...
Teijo K.
25.08.2003 10:08:48

Pitäisköhän muusikoiden nettiin pistää oma palsta jossa voi keskustella oudoista sanoista??? Kuten proge... Ja jokainen vois lähetellä omia tulkintojaan ja mielipiteitään.

Jos mä annankin uuden sanan arvuuteltavaks.

"Metalax"

(tuli jostain oudosta mielijohteesta...?) :)

Metalax? Liekö jokin ulostuslääke?

Kuulin tuossa uuden määritelmän progellekin: Se on lopusta pitkää musiikkia.
Kirjailija-Minä olen kirjailija. Lukija-Ja minun mielestäni sinä olet p---a. (Kirjailija seisoo hetken aikaa järkyttyneenä tästä uudesta ajatuksesta ja kaatuu kuolleena maahan. Hänet kannetaan ulos) (Daniil Harms)
stratocaster
26.08.2003 13:30:45
Kuunnelkaa Rushia... Se on loistavaa proge rockia.
To do is to be, To be is to do... Do be do be do.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)