Jabbe 23.10.2003 22:39:18 | |
---|
Muusikko tienaa leipänsä ensisijaisesti musiikilla. Muutoin käyttäkäämme etuliitettä "harrastelija-". Siinä tapauksessa tällä sivustolla on väärä nimi. Hähähä. |
baron 28.10.2003 23:55:13 | |
---|
Mitäs vikaa Autumn leavesissä on?? Les feuilles mortes! Mikä anglismin ylivalta täällä vallitsee? Joko "Kuolleet lehdet" tai originaalinimi. |
HCW 02.11.2003 13:46:35 | |
---|
Ja ei sitä jatsia missään koulussa opi. Itestä nämäkin asiat on kiinni. |
Bassballs 03.11.2003 12:14:48 | |
---|
Ja ei sitä jatsia missään koulussa opi. Itestä nämäkin asiat on kiinni. Itsestä se lähtee. Toiletpaper here is like (The) Talkkari.. Rough, tough and takes no shit from any asshole. |
lxi 03.11.2003 12:20:51 | |
---|
Les feuilles mortes! Mikä anglismin ylivalta täällä vallitsee? Joko "Kuolleet lehdet" tai originaalinimi. Nääh, kaikki sen Autumn Leavesina real bookeista ja levytyksiltä kuitenkin tuntevat. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
Jabbe 03.11.2003 15:38:35 | |
---|
Ja ei sitä jatsia missään koulussa opi. Itestä nämäkin asiat on kiinni. No koulussa sitä on vähän helpompi opiskella. Mutta ei se silti tosiaan ole mikään liukuhihna jolta valmistuu hyviä jazzmuusikoita. Korkeintaan opistojatsareita. Ja nehän on perseestä, eikös? ;) |
gandar 05.11.2003 12:50:45 (muokattu 05.11.2003 12:53:57) | |
---|
Mutta tienaako jazz-muusikkona? Kyllä minä ainakin olen niin materialisti, että ajattelisin myös työllisyysmahdollisuuksia ennen uran valitsemista, Suomessa kun ei nykyään mielestäni kovinkaan monta ihmistä ole, jotka pelkällä jazzin soitolla elättävät itsensä ja perheensä. Toki tämä on vain oma käsitykseni, voin olla väärässäkin. Ja vielä kommentti tuohon Autumn Leavesiin (,vaikka off-topiccia olisikin). Juuri Real bookien ja levytyksien takia minäkin ajattelen sen juuri englantilaisella nimellä. Vaikka olen ranskaa lukenut, ei Les Feuilles Mortes anna suoraan "kappaleen mielikuvaa" tms. kuten vastaava englanniksi. "The saxophone is not just something to blow into; it's something to sing through." -Paul Brodie |
baron 05.11.2003 14:32:09 | |
---|
minäkin ajattelen sen juuri englantilaisella nimellä. Vaikka olen ranskaa lukenut, ei Les Feuilles Mortes anna suoraan "kappaleen mielikuvaa" tms. kuten vastaava englanniksi. Joo, joo: "Polka of Sacklake" |
Bassballs 05.11.2003 14:35:20 | |
---|
No koulussa sitä on vähän helpompi opiskella. Mutta ei se silti tosiaan ole mikään liukuhihna jolta valmistuu hyviä jazzmuusikoita. Korkeintaan opistojatsareita. Ja nehän on perseestä, eikös? ;) Opetus on hyvin tärkeetä, ainakin minun kohdalla. Kyllähän tässä yrittää opetella itse kaikkea mahdollista, mutta hyvä opettaja olisi kertomassa mitä kannatta seuraavaksi tehdä ja mikä meni vituiksi. Tämähän oli tietenkin itsestäänselvyys, mutta piti sanoa. Kyllähän muusikon pitää pystyä vetämään jazzia sujuvasti. Musiikkilaji sekin on muiden joukossa. Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
gandar 05.11.2003 16:42:24 | |
---|
Joo, joo: "Polka of Sacklake" Halotaanpa sitten hiuksia. Kuinka monessa nuottikirjassa, levytyksessä tai ihan vaikkapa tilattavassa soittoäänessä olet kuullut englanninkielisen version Säkkijärven polkasta? Huima arvaus; et yhdessäkään. Entä kuinka monta kertaa Les Feuilles Mortesin sijaan vastaavissa paikoissa on lukenut Autumn Leaves? Varsin monta kertaa, arvaan ma. "The saxophone is not just something to blow into; it's something to sing through." -Paul Brodie |
baron 05.11.2003 19:04:10 | |
---|
Halotaanpa sitten hiuksia. Kuinka monessa nuottikirjassa, levytyksessä tai ihan vaikkapa tilattavassa soittoäänessä olet kuullut englanninkielisen version Säkkijärven polkasta? Huima arvaus; et yhdessäkään. Entä kuinka monta kertaa Les Feuilles Mortesin sijaan vastaavissa paikoissa on lukenut Autumn Leaves? Varsin monta kertaa, arvaan ma. Tää on pikkusen off-topicia ja jos mä/me oikeasti haluttaisiin tästä keskustella, niin varmaan pitäisi alkaa uusi thread tuolla off-music palstalla mutta 1. USA:sta on tullut ja tulee paljon hyvää musaa. Ne ei tarvitse extrabonuksia. 2. Joskus voisi muistaa, että muualtakin on tullut ja tulee. Ei tää mun mielestä niin tärkeä asia ole, että kannattaisi enempää keskustella (ainakaan tässä threadissä) |