Aihe: Jukka Tolonen-soolotuotanto
1 2 3 4
Capman
17.02.2006 13:04:27
Jossain kuulin taustamusana tota Montreaux Boogieta ja se kuullosti kyllä todella hyvältä. Pitäis kyllä jostain metsästää se käsiin.
MadMatt
17.02.2006 15:14:53 (muokattu 17.02.2006 15:38:49)

Mites onko jengi kuunnellu muita levyjä Toloselta ku ne viis ekaa levyy? Omasta mielestä ainakin Monterux Boogie ja High Flyin' on hyviä.

Mulla tais olla Montreaux Boogie joskus vinyylinä.Muistaakseni ihan hyvää kamaa.sen vois kyllä uudestaan hommata.Last mohican ja big time löytyy uudemmista,mutta mikäs levy tää: Bill's Boogie Band - Live and Lively at Cafe Metropol oikein on kun se kummittelee tuolla Discographiassa? Vaikuttaa jo pelkästään nimensäkin puolesta varsin kiinnostavalta.
Kiksaus
17.02.2006 21:47:43

Mulla tais olla Montreaux Boogie joskus vinyylinä.Muistaakseni ihan hyvää kamaa.sen vois kyllä uudestaan hommata.Last mohican ja big time löytyy uudemmista,mutta mikäs levy tää: Bill's Boogie Band - Live and Lively at Cafe Metropol oikein on kun se kummittelee tuolla Discographiassa? Vaikuttaa jo pelkästään nimensäkin puolesta varsin kiinnostavalta.

Anyone? Mua alko kans kiinnostamaan. Kirjastos ois älppärinä, mut nyt juuri ei oo levari toiminnassa. Tai tämä: Oreo Moon Walk - Don't Scream(-81)?
The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix
Kiksaus
17.02.2006 21:49:59

Sais julkasta noi Tolosen levyt cd:n muodossa, että pääsee levariton jamppakin kuuntelemaan näitä.
The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix
Progist
18.02.2006 15:47:27

Itsellä on Mountain Stream, Hysterica ja On the rocky road: a retrospective. Jälkimmäinen näyttää kyllä aika hyvin, ettei Tolonen ole huonoa musiikkia koskaan tehnyt. Sitten tietysti TP:n levyt, mutte nehän ei olekaan soolotuotantoa.
Etsin yhä Tampereen alueelta muusikoita
Kiksaus
18.02.2006 19:42:16

Jälkimmäinen näyttää kyllä aika hyvin, ettei Tolonen ole huonoa musiikkia koskaan tehnyt.

Hmmm... Mulle ei kyl ainakaan Radio Romance levy iske yhtään. Ja muutenkin Tolonen vois pitää sen suunsa kiinni ja keskittyy kitaran soittamiseen. Tai sit In a This Year Time, hirveetä reggae meininkii, kuulostaa liian iloselta (kukka)musiikilta.
scottie
19.02.2006 19:16:11
Tai sit In a This Year Time, hirveetä reggae meininkii, kuulostaa liian iloselta (kukka)musiikilta.

Mitäs vikaa "kukka"musiikissa on, siihen kategoriaan kuitenkin voisi lukea vaikka miehen koko tuotannon. Tokihan suomipojan tekemä reggae saattaa olla vähän stereotyyppistä..
Myöhemmistä Mountain Stream on hieno levy, pelkästään pianoa ja akustista. JTB, Paramaribo ym. eivät minuun niin iske, mielummin sitä kuuntelee vaikka Mahavishnu Orchestraa.
Gas, grass or ass, no one rides for free!
Kiksaus
20.02.2006 12:16:22

Mitäs vikaa "kukka"musiikissa on, siihen kategoriaan kuitenkin voisi lukea vaikka miehen koko tuotannon. Tokihan suomipojan tekemä reggae saattaa olla vähän stereotyyppistä..
Myöhemmistä Mountain Stream on hieno levy, pelkästään pianoa ja akustista. JTB, Paramaribo ym. eivät minuun niin iske, mielummin sitä kuuntelee vaikka Mahavishnu Orchestraa.

Kasari + Reaggae + Tolonen = Ei yhtään hyvä juttu
Kukkaismusiikissa ei ole siis mitn vikaa, mut reaggae ei istu Toloselle.
Raipe
27.02.2006 18:52:08
Jukka Tolonen on ihana.
Jos joku käy vittuileen niin kannattaa sanoa sille:"Dissected Corpse Emulation Wars"
Mrezzye
28.02.2006 21:57:54

Harmi että Tolosen hyvät levyt jäivät niihin muutamaan ensimmäiseen. Miehessä olisi ollut potentiaalia, mutta luovuus ehtyi jostain syystä alkuunsa. Tolonen! on ehdottomasti yksi parhaita instrumentaalilevyjä, joita olen kuullut. Eikä Summer Games ja Hook -levytkään huonoja ole. Passenger to Paramaribo (menikö oikein) on jo minusta selkeästi huonompi albumi.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

Kiksaus
01.03.2006 16:33:54

Harmi että Tolosen hyvät levyt jäivät niihin muutamaan ensimmäiseen. Miehessä olisi ollut potentiaalia, mutta luovuus ehtyi jostain syystä alkuunsa. Tolonen! on ehdottomasti yksi parhaita instrumentaalilevyjä, joita olen kuullut. Eikä Summer Games ja Hook -levytkään huonoja ole. Passenger to Paramaribo (menikö oikein) on jo minusta selkeästi huonompi albumi.

Kuinkas monta Tolosen levyä oot kuullu? Viisi? Tolosel on niin laaja kirjo erilaisia levyjä et aika paha mennä sanomaan, että luovuus ehtyi. Löytyy fuusioo, bluussii, rokkii, akustista, progee, reaggaeta ja jazii. Menee makuasioiden puolelle.
Mrezzye
01.03.2006 19:54:42

Kuinkas monta Tolosen levyä oot kuullu? Viisi? Tolosel on niin laaja kirjo erilaisia levyjä et aika paha mennä sanomaan, että luovuus ehtyi. Löytyy fuusioo, bluussii, rokkii, akustista, progee, reaggaeta ja jazii. Menee makuasioiden puolelle.

Tottapa kyllä. Ei vaan ne bluussit oikein iske. Makuasioita ehkä tietty enemmän...
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

BigPapa
02.03.2006 11:42:55

Tolosen tuotanto vinyyleinä on parasta....
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Kiksaus
02.03.2006 22:18:14

Aika nopeesti toi ruster katos. Jäsenkuvauksesta: " Virheellinen jäsennumero, jäsenkuvausta ei löydy!
Käyttäjätunnus ei ole käytössä tai se on suljettu ylläpidon toimesta! "
MadMatt
02.03.2006 22:46:10

Aika nopeesti toi ruster katos. Jäsenkuvauksesta: " Virheellinen jäsennumero, jäsenkuvausta ei löydy!
Käyttäjätunnus ei ole käytössä tai se on suljettu ylläpidon toimesta! "

Se heilui jonkun aikaa noissa muissa ketjuissa. En tiedä mikä oli homman nimi.
-Zappa-
04.03.2006 00:03:31
Mulla on cd:nä Tolonen/Summergames, Montreux Boogie ja Tolonen plays Coltrane. Kaikki hyviä levyjä omalla tavallaan, mutta kyllä toi Montreux Boogie varmaan oma suosikki on.
Mrezzye
05.03.2006 22:12:19

Mulla on cd:nä Tolonen/Summergames, Montreux Boogie ja Tolonen plays Coltrane. Kaikki hyviä levyjä omalla tavallaan, mutta kyllä toi Montreux Boogie varmaan oma suosikki on.

Tuo Coltrane -levy pitäisi tarkastaa. Kehuja olen kuullut.

studiopro
06.03.2006 15:59:59
Soitin Jukan kanssa aikoinani jossain pienessä proggiksessa. Ainakin silloin tuntui hienosti pää ja kädet toimivan yhdessä.
Jamppa2
07.03.2006 13:06:57
Kertokaapas mulle te jotka olette tutustuneet
Montreaux Boogie - Live levyyn.
Ketä levyllä esimerkiksi soittaa ja mitä biisejä.
Absalom
07.03.2006 14:27:30
Kertokaapas mulle te jotka olette tutustuneet
Montreaux Boogie - Live levyyn.
Ketä levyllä esimerkiksi soittaa ja mitä biisejä.

Montreux Boogiella musisoivat Tolosen lisäksi:

Coste Apetrea, sähkö- ja akustinen kitara, soolot mm. "Lama"ssa, "Carnival"issa ja "This one's for William"issa.

Ilkka Hanski: basso

Bill Carson: rummut, kongit, perkussiot ym.

Christer Eklund: sopraano-, altto- ja tenorisaksofoni

Biiseistä Carnival on Tolosen käsialaa, Montreux Boogie ja Can I have a slice Carsonin, This one's for William Hanskin, Lama Aptrean ja Hänryckning Eklundin (+Gösta Nilssonin).

Lisätietoa: http://www.yle.fi/levysto/firs2/nimike.php?Id=Montreux+boogie
Paskimmillaankin proge on parasta...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)