Aihe: Wigwammia nevarille
1 2
AP
09.12.2005 12:59:10 (muokattu 09.12.2005 13:13:47)
Itse ehdottaisin ensimmäiseksi levyksi Tombstone Valentinea, joka on suurelle yleisölle ehkä jäänyt valitettavasti hieman (nuo neljä viimeistä sanaa kuulostavat hölmöltä peräkkäin) Nightclubin ja Beingin varjoon.

Hm. Mun eka W-levy oli Lucky golden stripes and starpose, ja mielestäni se on edelleen varsin "helppoa" Wigwamia kuunnella. Joku Fairyport vaatii taas melkoisesti kuuntelukertoja, että siitä alkaa saada kiinni. Tosin Losing Holdin intro kun jää päähän soimaan, niin pysyy kanssa. Ehkä pitkässä juoksussa Fairyportista saa enemmän kyllä irti kuin LGSAS:sta.

EDIT. Mitäs helvettiä tämä kone nyt temppuilee, pistin pitkän sepustuksen ja siitä ei tullut kuin yllä oleva. Perkele.

No tiivistetään se ranskalasiiin viiruihin:
- Paras albumi: Nuclear Nightclub
- Paras kokoonpano: Fairyportin aikainen, mm. Pekka Pohjola
Tosin mielenkiintoista kyllä, tuotannossa ei ole tapahtunut ainakaan mitään romahdusta siinäkään kohdassa, kun Gustavson on lähtenyt muihin toimiin ja kitara-basso-osastolle tulivat Rechardt ja Groundstroem.

Mielestäni Pohjolan osuus on merkittävämpi säveltäjänä kuin soittajana Wigwamissa.

Sitä paitsi Ronnie Österberg on ainoa oikea Wigwam-rumpali. Kepa Kettunen on ammattimies, mutta "taika puuttuu", ei voi mitään.

EDIT 2: Ja onhan tuolla Nuclearilla täkyinä mm:
- Freddie are you ready
- Kite
- Do or die

Kaikki suht tunnettuja, helmiä biisejä. Helppo aloittelijalle siinäkin mielessä.
K100 #7 Ärlä #011
jog-bar-og
09.12.2005 16:20:14
Mulle ainoa elämää suurremmin kolahtanut Wigwam on Being. Joten, jos muut eivät iske kannattaa tuota kokeilla silti. On ne muutkin ihan kivoja levyjä, mutta minusta Being on ihan eri tasolla.
"It's not over till the tremulant sings"
lethereberock
10.12.2005 19:41:04
Ite omistan sen light agesin, ja kyl sekin mulle hyvin maistuu, pitäs ehkä tutustua enemän muuhunkin tuotantoon.
"No pilluhan se on aina mielessä mutta soitetaan nyt ensin!" "tekeminen on teennäistä, näkeminen on näennäistä mutta oleminen, se on olennaista"
mos6581
10.12.2005 20:02:53
Being on mielestäni kevyesti ylitse muiden Wigwam-lättyjen.
Tupuna
10.12.2005 20:29:35 (muokattu 10.12.2005 20:31:28)
Mä olen tätä alkupään Wigwamin fanittajakuntaa. Nuclear Nightclub vielä menettelee, mutta sen jälkeistä tuotantoa en juurikaan ole jaksanut kuunnella. Fairyport ja Being ovat minulle Wigu-levyistä tärkeimmät, kuten nähtävästi aika monelle muullekin täällä.

Jos minä siis saisin päättää, ostaisit Wigwam-levyt Hard'n'Hornysta Nuclear Nightclubiin, ja sitten hankkisit vielä muutaman Pekka Pohjolan soololevyn (kuten Keesojen Lehto, Harakka Bialoipokku). Mun mielestä Pohjolan sävellykset ovat gurkoja ja parasta muutenkin alkuaikojen Wiguissa.

Nykyinen Wigwam ei mulle muuten iske.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
AP
10.12.2005 22:31:21
hankkisit vielä muutaman Pekka Pohjolan soololevyn

Pihkasilmä kaarnakorva. Suositellaan.

IMHO se ei ole ollut Wigwam sitten 70-luvun loppumisen. Sorry vaan.
K100 #7 Ärlä #011
Planetist
10.12.2005 23:00:58

Tämä ei ole mielipideasia.
Sarjiksia ja animaatioita
koskaan ei oo väärin tykätä hyvästä musiikista ja olla outo. - Mia
Pääset mun semiharmaalla listalla sijalle numero kolme ja puoli. - ICE
Dunga
11.12.2005 04:06:24

Mitenkä livenä nykyään, olet varmaan nähnyt, pidätkö? Itse pidin kovasti kun paapat veivasivat wanhoja ja hieman uusiakin kipaleita, joskin osana siinä oli se tietty VIDDUWIGUTONPARAS- efekti.
On JÄTTIKYRPÄ!!! IMIK #4 Romantikkoitkijät #24
Tupuna
11.12.2005 13:37:04 (muokattu 11.12.2005 13:39:52)

Sorry vaan? Minä kävin kyllä vähän aikaa sitten katsomassa Wigwam-nimistä yhtyettä, joten on olemassa myös nykyinen Wigwam. Joten äläs siinä anteeks pyytele.

E: Mitenkä livenä nykyään, olet varmaan nähnyt, pidätkö? Itse pidin kovasti kun paapat veivasivat wanhoja ja hieman uusiakin kipaleita, joskin osana siinä oli se tietty VIDDUWIGUTONPARAS- efekti.

Joo. Nähty on. Onhan Pembroke ihan söpö vaari, mutta tosiaan ne soitti vain Pembroken vanhoja biisejä (kuten Lost without a trace), jotain Nuclear Nightclubilta ja muuten mulle aika tylsää matskua. Kyllä mä nyt tuota kuuntelen mieluummin kuin Kikkaa (R.I.P), mutta kun omat suosikkilevyt ja biisitkin on tuota alkupään Gustavson-Pohjola-osastoa, niin kyllähän niitä tulee helposti ikävä.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
AP
11.12.2005 19:51:42
Minä kävin kyllä vähän aikaa sitten katsomassa Wigwam-nimistä yhtyettä, joten on olemassa myös nykyinen Wigwam.

Niin, edelleen voi olla Wigwam-niminen yhtye, mutta ei siitä "aitoa asiaa" saa tekemälläkään. Hiukan sama efekti kuin nykyisen Dingon kanssa, alkuperäiseen ilmiöön ei parane sotkea. Tosin Wigwam reunion ei tunnu yhtään niin paljon "keksitääs jotain, fyrkat loppuu"-mielellä tehdyltä kuin esim. juuri tuo Dingon uusi tuleminen.

Sääli tietty, näiden uusioversioiden keikoilla käy joku nuoruuttaan etsivä merkonomijoukko joraamassa ja luulee että "tää on nyt sitä oikeaa".
K100 #7 Ärlä #011
Folcce
12.12.2005 11:50:48
Mutta ehkä näitäkin kovempana pidän Jim Pembroken Hot Thumbs O'Riley - Wicked Ivory - levyä. Vaikea levy, johon kannattaa paneutua.

Kevyesti kovin Pembroken "sooloista", eikö siellä kuitenkin salanimien takana soittele melko tuttuja jäbiä?

Hankala nimetä yksittäistä levyä jolla kannattaisi bändiin lähteä tutustumaan. Fresh Garbage -tupla on melko kattava ja siinä lähtee Losing Hold vähän vitun kovaa!
Music's my life, Moxey.
2541
12.12.2005 12:22:11

Kevyesti kovin Pembroken "sooloista", eikö siellä kuitenkin salanimien takana soittele melko tuttuja jäbiä?

Eipä siellä ole salanimen takana kuin itse Jim. Muut ovat Gustavson, Pohjola, Hulden ja Groundstroem.
Folcce
12.12.2005 12:33:11
Eipä siellä ole salanimen takana kuin itse Jim. Muut ovat Gustavson, Pohjola, Hulden ja Groundstroem.

Ai, niinpäinkö se olikin? Ei muistanu enää perkele.
Music's my life, Moxey.
el_hefe
13.12.2005 19:32:02
Hm. Mun eka W-levy oli Lucky golden stripes and starpose, ja mielestäni se on edelleen varsin "helppoa" Wigwamia kuunnella. Joku Fairyport vaatii taas melkoisesti kuuntelukertoja, että siitä alkaa saada kiinni.

Mulle iski ainakin Firyport heti ensimmäisellä kerralla. Se Losing Hold on kyllä hyvä biisi. Hot Mice on myös mukavan medieval.
Kaa!
Ernesti
16.12.2005 12:36:05
Muhun on aina kolahtanu Dark Album. Ehkä jopa eniten sitä olen niistä 70-luvun levyistä kuunnellu. Ja nimenomaan Österberg on ainut oikea wigu-rumpali. Kepa on todella kova ukko, mutta se matemaattinen kaavamaisuus soitossa ilman yllätyksiä rupeaa jo viiden keikan jälkeen tympimään..aina samat jutut.. Noponen Kepan tilalle niin johan paranis kun Ronnieta ei enää takaisin valitettavasti saada. Kova luu Noponenkin on!
Traditional grip!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)