Soma city ward 01.10.2008 20:00:41 | |
---|
Pistin saman pakkikselle, joten pasteen tännekin. En oo vielä kerinny kokonaan kattoa, ku piti salilla käydä välissä, mutta täytyy valitettavasti sanoa, että ei tää Scoren/Budokanin/ live scenesin /5 years in a lifetimen tasolle yllä millään. Tosin ne ovat on mun mielestä aivan helvetin kovia julkaisuja, joten on tottunut laatuun DT:n tapauksessa. Suurin vaikuttava juttuhan on se, että tää on kuvattu eri keikoilla eikä vain yhellä, joten kuvausbudjetti ei oo ollu yhtä iso kuin yhden keikan kuvaukseen panostettaessa eikä myöskään soundit oo ihan niin timanttiset kuin on tottunu odottamaan. Niin ja sitten se LaBrie, joka oli Scorella aivan julmetussa vireessä. Vibra karkaa todella pahasti paikoitellen. En ymmärrä miks se on välillä tommosta pumppausta. En oo koskaan ollu pettynyt DT:n julkaisuihin, mutta nyt löyty vähän sanomista. No settilistahan on hemmetinmoista tykitystä, soitto skulaa as always, bonusmatskut kiva lisä ja hinta varsin alhainen 2dvdn ja 3cd:n paketista joten kyllä tääkin plussan puolelle jää. Tuppaan kohdistamaan aika kovat odotukset suosikkiorkesterin julkaisuihin ,joten ehkä se tästä, kun kattoo vähän lisää. Toi LaBrien suoritushan se eniten korville pomppaa tässä, vaikka oon kyllä yleensä diggaillu sen laulusta ihan livenäkin. Gun down a school or blow up a car.
The media circus will make you a star
-Steven Wilson |
Astral Dog 02.10.2008 00:12:04 | |
---|
Mitä ihme ruikutusta? Pitääkö kaikki olla aina niin kliinistä? Tämä uusi pakettihan on helvetin kova. Hyvä settilista, energiset vedot ja kaverien tekniikka yllättäen kohdallaan. Myös LaBrie on edelleen jatkanut tekniikkansa petrausta ja vetää monet jutut jopa entistä laadukkaammin, mutta tietysti ikä alkaa jo painaa, joten kaikkein korkeimmat nuotit alkavat olla jo työn takana. DVD:n vedot ovat kuitenkin varmaan koottu sitäkin silmällä pitäen, joten aika lailla kaikissa biiseissä äijä vetää ihan helvetin hyvin (Lines In The Sand on täydellinen). Ainoa ehkä hiukan väsynyt veto lienee Blind Faith, oikeastaan koko bändin puolesta. Kyllä tämä Live Scenes From NY:n ainakin päihittää. Siinähän myös LaBrie veti aivan päin persettä. Ja entäpä ne Rudessin silloiset muovisoundit... iih |
tommijk 02.10.2008 00:20:47 | |
---|
onko se dokkari mistään kotoisin? tuo osasto kiinnostaa itseä melkein live vetoja enemmän. |
Soma city ward 02.10.2008 10:34:43 | |
---|
Mitä ihme ruikutusta? Pitääkö kaikki olla aina niin kliinistä? Tämä uusi pakettihan on helvetin kova. Hyvä settilista, energiset vedot ja kaverien tekniikka yllättäen kohdallaan. Myös LaBrie on edelleen jatkanut tekniikkansa petrausta ja vetää monet jutut jopa entistä laadukkaammin, mutta tietysti ikä alkaa jo painaa, joten kaikkein korkeimmat nuotit alkavat olla jo työn takana. DVD:n vedot ovat kuitenkin varmaan koottu sitäkin silmällä pitäen, joten aika lailla kaikissa biiseissä äijä vetää ihan helvetin hyvin (Lines In The Sand on täydellinen). Ainoa ehkä hiukan väsynyt veto lienee Blind Faith, oikeastaan koko bändin puolesta. Kyllä tämä Live Scenes From NY:n ainakin päihittää. Siinähän myös LaBrie veti aivan päin persettä. Ja entäpä ne Rudessin silloiset muovisoundit... iih Joo. Katoin kaikki kappaleet lävitte ja ensiarvio muuttui kyllä lopuksi. Olihan niitä hyviä vetoja LaBrien osaltakin. Ei se laulu muuten vaivannu, mutta jotenkin se vibran ylivääntäminen ottaa välillä vaan liikaa korvaan esim. just siinä Blind Faithissa. Se ohjaus ja soundit oli hyvää esim. in the presence of enemiesin aikana. Lopuksi tosiaan mietin sitä vibraakin siltä kannalta, että plussaa siitä, ettei sitä oo korjailtu jälkiäänityksillä studiossa, koska mitäs livee se sitten ois. Oli kyllä hupaisa, ku siinä yhessä klipissä Petrucci imitoi youtube-imitaatiota itsestään. Niin ja muutenkin plussaa Petruccin miehistyneestä ulkomuodosta. Ei kaikkien kitaristien tartte olla aivan kynäniskoja. Live scenesiltä katsoin ihan hiljattain ACOS:in ja muut "bonusbiisit" .Niissä on mun mielestä koko pumppu LaBrietä myöten kovassa vedossa. Gun down a school or blow up a car.
The media circus will make you a star
-Steven Wilson |
juuso a 02.10.2008 10:48:35 | |
---|
Mun mielestä Petrucci näyttää ihan naurettavalle tollaisena muskelimiehenä. Mutta joo.. Onhan siinä tuohon LaBriehin kontrastia. Juokaa ja polttakaa enemmän |
arppah8 02.10.2008 12:37:45 (muokattu 02.10.2008 12:38:52) | |
---|
Live scenesiltä katsoin ihan hiljattain ACOS:in ja muut "bonusbiisit" .Niissä on mun mielestä koko pumppu LaBrietä myöten kovassa vedossa. On. Ne bonusbiisit pieksevät mun makuun muutenkin varsinaisen ohjelman 100-0. Huippusettiä. Mutta mä en koskaan olekaan pitänyt tosta Scenes-levystä hirveästi. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Flow 02.10.2008 13:27:59 | |
---|
Mun mielestä Petrucci näyttää ihan naurettavalle tollaisena muskelimiehenä. Mutta joo.. Onhan siinä tuohon LaBriehin kontrastia. Väliä on ja? Kunhan mauttomat tilusoolot onnistuu niin väliäkö sillä miltä näyttää. When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.
-Thomas Jefferson |
ANtTIKRISTUS 02.10.2008 13:30:38 | |
---|
Väliä on ja? Kunhan mauttomat tilusoolot onnistuu niin väliäkö sillä miltä näyttää. Kun John Petrucci on kyseessä, niin sillä on väliä. Kyllä kaikkia muitakin muusikoita (etenkin raskaammassa musassa) näpäytellään yhtälailla kasvaneesta lihasmassasta, selaile vaikka palstan muita keskusteluja. Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta. |
Randomizer 02.10.2008 13:35:08 (muokattu 02.10.2008 14:07:18) | |
---|
Mun mielestä Petrucci näyttää ihan naurettavalle tollaisena muskelimiehenä. Mutta joo.. Onhan siinä tuohon LaBriehin kontrastia. Joo Petruccin robottimaisen tarkka soitto yhdistettynä nykyiseen lihasmassaan tekee miehestä melko synteettisen oloisen. Täydellinen tappokone. Edit: LaBrie joutas todellakin vittuun tuosta bändistä jo. Todella hirveän kuulonen tolla Chaos In Motionilla. Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää... |
juuso a 02.10.2008 15:47:19 | |
---|
Kun John Petrucci on kyseessä, niin sillä on väliä. Kyllä kaikkia muitakin muusikoita (etenkin raskaammassa musassa) näpäytellään yhtälailla kasvaneesta lihasmassasta, selaile vaikka palstan muita keskusteluja. Jep. Tärkeintähän on näyttää Arskalta pumpattuine ylävartaloineen. Mitenkähän on alavartalon laita? Juokaa ja polttakaa enemmän |
Flow 02.10.2008 18:48:22 (muokattu 02.10.2008 18:48:58) | |
---|
Täydellinen tappokone. Voisiko sanoa jopa terminaattoriksi:) Tai soolonaattori, paitsi laulaahan hän joitain termejä... edit. on varmaan koko mnet historiani typerin kirjoitus... When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.
-Thomas Jefferson |
Ginga 02.10.2008 20:31:08 | |
---|
Heihei osako kukaan sanoa mitä kannattaa kuunnella jos tykkää erityisesti Images and Wordista? Kun se on jotenkin niin nerokas, ja saunditkin mun kohdalle osuu :). En vaa oo lämmenny oikein noille uudemmille alpumeille : (. |
estribillion 02.10.2008 21:08:14 | |
---|
No Awake nyt ainakin. Ja A Change of Seasons. |
Ginga 02.10.2008 21:14:44 | |
---|
No Awake nyt ainakin. Ja A Change of Seasons. Molemmat on hyllys. Awake menee vielä ihan (vaikka onkin hevimpi), mut ACoS jotenkin eiei... oonko vaan mä joku luonnonoikku? |
juuso a 02.10.2008 21:17:14 | |
---|
Heihei osako kukaan sanoa mitä kannattaa kuunnella jos tykkää erityisesti Images and Wordista? Kun se on jotenkin niin nerokas, ja saunditkin mun kohdalle osuu :). En vaa oo lämmenny oikein noille uudemmille alpumeille : (. Awake ja Scenes From a Memory ehdottomasti. Juokaa ja polttakaa enemmän |
Van Hannes 02.10.2008 23:07:01 | |
---|
Heihei osako kukaan sanoa mitä kannattaa kuunnella jos tykkää erityisesti Images and Wordista? Kun se on jotenkin niin nerokas, ja saunditkin mun kohdalle osuu :). En vaa oo lämmenny oikein noille uudemmille alpumeille : (. Ei oikein ole samantapaista albumia. Saundit on muuttunut aika paljon. Ehkä se scenes. "There Can Be Only One Hannes" |
Ginga 03.10.2008 20:09:53 | |
---|
Ei oikein ole samantapaista albumia. Saundit on muuttunut aika paljon. Ehkä se scenes. No voih :/, pitää Scenessii kokeilla... Onko muilla artistella samantapasta matskua edes? |
Von Härskiburg 03.10.2008 21:31:41 (muokattu 03.10.2008 21:32:33) | |
---|
No voih :/, pitää Scenessii kokeilla... Onko muilla artistella samantapasta matskua edes? Shadow Gallery herättää ainakin allekirjoittaneessa suht vahvoja DT-viboja. Tsekkaa vaikka tuolta noi pari pätkää alkajaisiksi: http://www.progarchives.com/artist.asp?id=314 Soundipolitiikka tosin vähän erisorttista, kuin Images & Wordsilla. |
atimoc 03.10.2008 22:06:37 | |
---|
No voih :/, pitää Scenessii kokeilla... Onko muilla artistella samantapasta matskua edes? Circus Maximus - The 1st Chapter sekä Isolate Shadow Gallery - Room V Sieges Even - Paramount Samanlaisuudesta on varmaan niin monta mielipidettä kuin on kuuntelijaakin, mutta noita kannattaisi mun mielestä kokeilla. CM:n levyt on tyylillisesti varmaan lähimpänä DT:tä. Villeinä kortteina voisi ehkä heittää vielä Venturian ja Pagan's Mindin, ensimmäisessä on naislaulaja, jälkimmäisessä puolestaan on aika paljon power-vaikutteita mukana. "These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!" |
Ginga 04.10.2008 01:48:52 | |
---|
Juu kiitos ehdotuksista :) tsekkaan noi. |