Aihe: Dream Theatteristä
1 2 3 4 584 85 86 87 88122 123 124 125 126
gorgonoidi
09.12.2007 16:56:31

Jälleen kerran saan kysyä, että miksi moisia kommentteja tarvitaan?
Voisitko edes asettaa kysymyksesi muotoon "minusta ideat ovat olleet"?
Ei nyt aleta taas jauhamaan tästä, mutta siksi toivoisinkin, että jättäisit tuollaiset kommentit pois.
Olen osin kyllä samaa mieltä. :)
Davos
09.12.2007 16:58:24
Ei nyt aleta taas jauhamaan tästä, mutta siksi toivoisinkin, että jättäisit tuollaiset kommentit pois.

No kai sen kommentin voi esittää noinkin, kun se on totta eikä mikään mielipidekysymys: jokainen jolla on korvat, voi kuulla sen ettei bändi ole reiluun kymmeneen vuoteen tehnyt muuta kuin toistellut muutamalla ekalla levyllä julkaistuja maneerejaan. Nykyään tämä kaikki peitetään sitten sillä massiivisella tilutusvallilla by JR&JP. Siteeratakseni Homer Simpsonia: Boring!
gorgonoidi
09.12.2007 16:59:15

No kai sen kommentin voi esittää noinkin, kun se on totta eikä mikään mielipidekysymys: jokainen jolla on korvat, voi kuulla sen ettei bändi ole reiluun kymmeneen vuoteen tehnyt muuta kuin toistellut muutamalla ekalla levyllä julkaistuja maneerejaan. Nykyään tämä kaikki peitetään sitten sillä massiivisella tilutusvallilla by JR&JP. Siteeratakseni Homer Simpsonia: Boring!

No voi jestas...
ANtTIKRISTUS
09.12.2007 17:03:00

Ainakin meikäläisellä on ollut sellainen käsitys, että DT on saanut nimenomaan eniten kritiikkiä osakseen koska on nimenomaan MUUTTUNUT viimeisen vuosikymmenen aikana eikä se ole miellyttänyt kaikkia. Eipä siinä, muutoshan on aina suotavaa, kukapa nyt jaksaisi vuosikymmenestä toiseen kuunnella samaa settiä? Tosin se, että miellyttääkö muutos itteä on ihan oma juttunsa.
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat.
atimoc
09.12.2007 17:49:04

Ainakin meikäläisellä on ollut sellainen käsitys, että DT on saanut nimenomaan eniten kritiikkiä osakseen koska on nimenomaan MUUTTUNUT viimeisen vuosikymmenen aikana eikä se ole miellyttänyt kaikkia. Eipä siinä, muutoshan on aina suotavaa, kukapa nyt jaksaisi vuosikymmenestä toiseen kuunnella samaa settiä? Tosin se, että miellyttääkö muutos itteä on ihan oma juttunsa.

Näin mäkin olen asian nähnyt, uuden levyn jälkeen nousee aina poru, kun ei tullutkaan sitä uutta Images and Wordsia. Eikö ideat lopu juuri silloin, kun pitää tyytyä vanhan toistoon? Jos uudesta, erilaisesta kamasta ei tykkää, niin mikäs siinä, mutta ei Systematic Chaos ja Octavarium -levyjen voi mun mielestä sanoa olevan missään mielessä I&W:n ja Awaken toistoa.

Bändi on ollut kasassa 20 vuotta, ja ensimmäinen kokoelmalevy ilmestyy vasta nyt. Aika mielenkiintoista, jos tosta voi löytää asiayhteyden ideoiden loppumiseen. Vielä ollaan kuulkaas kaukana esim. Scorpionsin meiningistä: vuoden 2000 jälkeen neljä albumia ja yhdeksän kokoelmaa :)
carnation
09.12.2007 20:19:15 (muokattu 09.12.2007 20:21:04)

Ööö... miksi sinä tartut aina näihin negatiivisiin kommentteihin (vaikka ovat asiallisesti esitettyjä) ja alat saivarrella asiasta? Kai täällä on tarkoitus keskustella aiheesta ja ottaa huomioon kaikenlaisia mielipiteitä. Ei sen pitäisi vaikuttaa mihinkään lukeeko siinä "minun mielestäni" vai ei. Ei tuollaisesta nyt kannata hermostua.

Bändi on ollut kasassa 20 vuotta, ja ensimmäinen kokoelmalevy ilmestyy vasta nyt. Aika mielenkiintoista, jos tosta voi löytää asiayhteyden ideoiden loppumiseen. Vielä ollaan kuulkaas kaukana esim. Scorpionsin meiningistä: vuoden 2000 jälkeen neljä albumia ja yhdeksän kokoelmaa :)

No, laske montako livelevyä Dream Theaterilta on vuosien aikana tullut. Tarvitaanko siihen jatkoksi oikeasti vielä kokoelmaa? Siis siitähän nyt ei ole kyse, että levy olisi muka pakko ostaa, mutta tällainen julkaisupolitiikka alkaa olla vähän mitä sattuu.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
tommijk
09.12.2007 20:41:00 (muokattu 09.12.2007 20:41:50)
No, laske montako livelevyä Dream Theaterilta on vuosien aikana tullut. Tarvitaanko siihen jatkoksi oikeasti vielä kokoelmaa? Siis siitähän nyt ei ole kyse, että levy olisi muka pakko ostaa, mutta tällainen julkaisupolitiikka alkaa olla vähän mitä sattuu.

No onhan se nyt ihan eri asia onko kyseessä live levy vai kokoelma levy. Ja täälläkin näkyy usein kyselijöitä mistä levystä kannattaa bändin tuotantoon tutustuminen. Levyt on kumminkin sen verta erityylisiä että nyt ne tyylit saadaan samaan pakettiin, joka antaa kattavan kuvan bändin tuotannosta.

Musta toi julkaisupolitiikka on vaan fanien palvelemista. Live levytkin koottu niin ettei samoja biisejä montaa löydy. Ja eihän niitä tosiaan pakko oo ostaa.. itse en osta.
gorgonoidi
09.12.2007 20:59:07 (muokattu 09.12.2007 21:04:58)

Ei sen pitäisi vaikuttaa mihinkään lukeeko siinä "minun mielestäni" vai ei. Ei tuollaisesta nyt kannata hermostua.

En minä hermostunut. Positiivisiin kommentteihin sitä sitten pitäisi takertua? En minä negatiivisiin yleensä takerru, älä yleistä sitä. Minä en vain ymmärrä tuommoisia kommentteja. Keskustellaan toki, senhän minäkin aloitin shovin kommentista. Vaikka olenkin melkein samaa mieltä shovin kanssa, niin silti en tule tänne sanomaan kuinka tylsää paskaa DT on OIKEASTI (ei helvetti, huoh) suoltanut koko uransa tai vaikkapa levyllisen verran.
Toisekseen, miksi sinä takerrut siihen mitä minä sanon? Eiköhän tämä ole taas tässä. :)

Edit: Tämä on huvittavaa. Minä nimenomaan haluan, että ihmiset esittävät mielipiteitään.

se on totta eikä mikään mielipidekysymys

Tämmöisten kommenttien täytyy olla vitsejä... Ei nyt jakseta aina vitsailla. Nämä kaikki ovat mielipidekysymyksiä.
Jätän tämän nyt heti tähän, vaikka kiusaus jatkaa olisikin varmasti suuri. Tämä on kyllä ihan hauskaa.
Davos
09.12.2007 22:02:17
Tämmöisten kommenttien täytyy olla vitsejä... Ei nyt jakseta aina vitsailla. Nämä kaikki ovat mielipidekysymyksiä.
Jätän tämän nyt heti tähän, vaikka kiusaus jatkaa olisikin varmasti suuri. Tämä on kyllä ihan hauskaa.

No totta kai se oli vitsi, ja ihan provoksi tarkoitettu :) Ei voi olla tökkimättä ampiaispesään kun tietää miten herkkiä fanaattiset DT-fanipojat osaa olla, vaikkei niitä nyt täällä ole nähtykään toisin kuin jollain toisilla foorumeilla :)
dipshit
09.12.2007 22:53:12 (muokattu 09.12.2007 22:54:43)

Etkös sinäkin ole oiken kunnon DT-faniksi tunnustautunut, vai muistanko nickisi väärin tuolta Octaforum-palstalta? xD
Huvittavia kommentteja nämä sinäänsä.
Mutta mikäs siinä jos olet mielipiteitäsi näinkin radikaalisti vaihtanut. Muistelisin vain että hehkutit DTtä maasta taivaisiin joku ~puoli vuotta sitten? :D

Mutta joo saattahaan olla että tuo ylläoleva viestisi oli sitä niin kutsuttua sarkasmia, tosin ei niin hyvää sellaista. Pakko tosin sanoa että viimeisimmän levyn jälkeen putosi mielenkiinto bändiin aika roimasti. En kuitenkaan siltikään lähde kiistämään sitä että esim. I&W, Awake ja SFaM ovat kaikki todella mestarillisia levyjä.

No totta kai se oli vitsi, ja ihan provoksi tarkoitettu :) Ei voi olla tökkimättä ampiaispesään kun tietää miten herkkiä fanaattiset DT-fanipojat osaa olla, vaikkei niitä nyt täällä ole nähtykään toisin kuin jollain toisilla foorumeilla :)

hmmm... jos mulla menee nyt käyttäjät sekaisin niin olen pahoillani, mutta muuten tämä kuulostaa suhteellisen huvittavalta :) Ei mulla muuta.
Nämä DT-threadit on kyllä aina piristävän räjähdysherkkiä.
tommijk
09.12.2007 23:12:32

Harvoja ketjuja joihin eksyy enemmän bändin vihamiehiä kuin faneja. Luultavasti heti tulis lukkoa ja bannia jos menisin haukkumaan johonkin toiseen ketjuun haukkumaan jotain paskaksi. Tässä ketjussa tuollainen on silti joten kuten "sallittu". Kummallista..

On olemassa bändejä joiden haukkuminen on pyhäinhäväistys, ja toisaalta bändejä joita "pitää" haukkua.
Davos
09.12.2007 23:19:08 (muokattu 09.12.2007 23:24:37)
Etkös sinäkin ole oiken kunnon DT-faniksi tunnustautunut, vai muistanko nickisi väärin tuolta Octaforum-palstalta? xD
Huvittavia kommentteja nämä sinäänsä.
Mutta mikäs siinä jos olet mielipiteitäsi näinkin radikaalisti vaihtanut. Muistelisin vain että hehkutit DTtä maasta taivaisiin joku ~puoli vuotta sitten? :D

Mutta joo saattahaan olla että tuo ylläoleva viestisi oli sitä niin kutsuttua sarkasmia, tosin ei niin hyvää sellaista. Pakko tosin sanoa että viimeisimmän levyn jälkeen putosi mielenkiinto bändiin aika roimasti. En kuitenkaan siltikään lähde kiistämään sitä että esim. I&W, Awake ja SFaM ovat kaikki todella mestarillisia levyjä.

hmmm... jos mulla menee nyt käyttäjät sekaisin niin olen pahoillani, mutta muuten tämä kuulostaa suhteellisen huvittavalta :) Ei mulla muuta.

Kyllähän mä Dream Theaterista pidin paljonkin yläastevuosina. Nyt ehkä puolentoistavuoden aikana on tapahtunut sellanen taantuma, että DT on pudonnut soittolistoilta aika raa'asti. Iän karttuessa on avautunut mulle se, että musiikki voi olla paljon enemmänkin kuin pitkiä biisejä ja teknisesti vaativia sooloja. Tällä en tarkoita sitä että olisi väärin tai epäkypsää pitää siitä, minä vaan olen kasvanut siitä ulos. Toisaalta parin vuoden aktiivinen kyllästäminen moisella on varmasti aiheuttanut pientä kyllästymisreaktiotakin. Alamäen laukaisi tuo 2005 Helsingin keikka, joka oli tosiaan suuren luokan pettymys kun oli odotuksetkin vähintään pilvissä.

Suurta ärsytystä aiheuttaa myös tuo bändin julkaisupolitiikka josta täällä onkin jos keskusteltu hieman. Rahahan tuossa haisee, ei siitä mihinkään pääse, mutta toistaiseksi pointsit ainakin siitä livelevyjen päällekkäisten kappaleiden vähyydestä. Kokoelma kuulostaa lähinnä todella hölmöltä vaikka jätkät pitkän uran on tehneetkin.

Nyt oon ehkä vähän tekopyhästi siirtynyt siihen leiriin joka on aina kitisemässä niille DT-diggareille jostain. Eihän se fiksua ole, mutta junnuhan mä olen vieläkin! ;)

Itsekin pidin SFaMia suunnattoman kovana albumina, mutta jotenkin mulla on tuon 2005-keikan sekä uuden levyn myötä mennyt maku koko orkesterista siinä määrin, etten oikein pysty pyöräyttämään edes sitä levyä läpi ilman että liiallinen tilutus vaivaa, vaikka se ei tuolla nimenomaisella levyllä ole edes millään mahdottoman korkealla tasolla verrattuna teatterin muihin levyihin.

Kyllä se musta itsestänikin kuulostaa todella huvittavalta minkälaisia hylkimisreaktioita minussa nykyään aiheuttaa entinen suosikkibändinä, ja sekin, minkälaisia hylkimisreaktioita mussa aiheuttaa räppi mitä on ala-asteella kuunneltua. Kai se menee niin, että kaikilla on jonkinnäköisiä kausia milloin mikäkin kuulostaa hyvältä. Minun teatterikauteni vaan ajoi nyt ainakin väliaikaisesti ohi. Eihän sitä tiedä vaikka joskus joutuisin palaamaan tähän triidiin syömään sanani. :)

PS: Sori että oon tosi huono provoilemaan, pitäis pysyä poissa niistä hommista ja jättää se osaavammille!

E: Ja niin, sen takiahan mä aikanaan tuolta Octaforumilta sitten poistuinkin kun lopahti multa kaikki mielenkiinto ja nautinto heidän musiikkinsa kuuntelusta. Tuli ehkä vähän lapsellistakin vääntöä vielä tuosta uudesta levystä ko. foorumilaisten kanssa, mutta mukavia jamppoja ne silti oli mitä Pain of Salvationin keikkajonossa törmäiltiin. :)
ANtTIKRISTUS
09.12.2007 23:21:40
Harvoja ketjuja joihin eksyy enemmän bändin vihamiehiä kuin faneja. Luultavasti heti tulis lukkoa ja bannia jos menisin haukkumaan johonkin toiseen ketjuun haukkumaan jotain paskaksi. Tässä ketjussa tuollainen on silti joten kuten "sallittu". Kummallista..

On olemassa bändejä joiden haukkuminen on pyhäinhäväistys, ja toisaalta bändejä joita "pitää" haukkua.

Jep, ja DTn ollessa kyseessä tuntuu, että sitä "rangaistaan" sellaisista asioista, jotka toisen bändin kohdalla (etenkin jos se on joku oma ug suosikki) ohitetaan olankohautuksella tai ei huomata ollenkaan.

Milloin Petruccilta puuttuu fiilistä, milloin Portnoyn soitosta "ryhtiä" ja Rudess on lapsellinen pelleilijä. Myungista oli varmaan vähiten negatiivista palautetta, mutta ei tarvinut kauan mnetin bassopalstaa selata, jossa sekin leimattiin mielikuvituksettomaksi, tyylitajuttomaksi pilittelijäksi...

No juuh, vois melkein jauhaa lisää tästä asiasta muttei jaksa... on ennenkin tullut tähän ketjuun avauduttua ja nämä samat jutut täälläkin pyörii jatkuvasti. :D
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat.
atimoc
09.12.2007 23:28:40

Totta, vaikea uskoa, että esim. Kingston Wall -ketjussa vastaavaa olisi kateltu 1700 viestin verran. DT on siitä outo bändi, että jokainen, joka siitä ei diggaa, tuntuu haluavan välttämättä sanoa mielipiteensä toistuvasti ääneen. No, onneksi näitä bändejä on harvassa, olisi hiton puuduttavaa lukea näitä foorumeita, jos joka ketju olisi vastaavaa tyhjänpäiväistä trollausta ja vääntöä jokaisen levyjulkaisu-uutisen aikoihin.
gorgonoidi
09.12.2007 23:38:19 (muokattu 09.12.2007 23:39:14)

Meinaatko että minä olen DT-fanipoika? :) Ihmiset... mikäs teitä nyt vaivaa? Tämä on kyllä hauskaa, ei siinä mitään.

PS: Sori että oon tosi huono provoilemaan, pitäis pysyä poissa niistä hommista ja jättää se osaavammille!

Onko moinen edes tarpeen?
Davos
10.12.2007 20:41:11
Meinaatko että minä olen DT-fanipoika? :) Ihmiset... mikäs teitä nyt vaivaa? Tämä on kyllä hauskaa, ei siinä mitään.

Onko moinen edes tarpeen?

En meinaa, sehän kävi ilmi siitä seuraavasta kirjoittamastani lauseesta.

Ja kyllähän provoilu on äärimmäisen hauskaa silloin kun joku sen osaa tehdä hienosti, ja joku vielä tarttuu syöttiin! :) Turha sitäkään on silti niin pitkälle vetää että kukaan suuttuu. Piis änd laav.
jigsore
11.12.2007 21:33:41

Onko muuten kukaan vielä hankkinut Liquid Trio Experimentin levyä? Kaupassa näkyi olevan, mutta enpä raaskinut vielä ostaa.
Asses In Your Mouth
Davos
11.12.2007 23:14:04
Onko muuten kukaan vielä hankkinut Liquid Trio Experimentin levyä? Kaupassa näkyi olevan, mutta enpä raaskinut vielä ostaa.

Mulla on tuo. Sanotaanko niin että meininki on tosi erikoista. Niin erikoista etten selvinnyt ikinä kakkosraitaa pidemmälle. Kokonaan improttu levy tuntuu olevan ainakin minulle vähän liikaa.
ydinaukio
12.12.2007 02:22:28
Kuulin radiosta jonkun ihan älyttömän n. 10-minuuttisen biisin DT:n uudelta levyltä. Pojilta oli menny muljutus pahemmin överiksi kuin koskaan, mahtavaa. Onkohan koko uus levy sellasta? Siinä biisissä vaihteli osat n. 5 sekunnin välein ja muutenkaan siinä ei ollut yhtään mitään järkeä.
zombywoof
12.12.2007 02:57:10
Siinä biisissä vaihteli osat n. 5 sekunnin välein ja muutenkaan siinä ei ollut yhtään mitään järkeä.

Hahah, en tiiä meneekö osittain väsymyksen piikkiin, mutta repesin täysin tuolle kommentille :) Ota plussa.
"Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)