Aihe: Dream Theatteristä
1 2 3 4 579 80 81 82 83122 123 124 125 126
shovi
30.09.2007 14:02:58 (muokattu 30.09.2007 14:03:09)
Eli siis hyvä musa ja huumori ovat toisensa poissulkevia vaihtoehtoja?

Ei, mutta hyvä musa ja itsestään pellen tekeminen ovat. Tyyli on kanssa tässä avainsana.
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
Kasperi Tervonen
30.09.2007 16:52:35
Ei, mutta hyvä musa ja itsestään pellen tekeminen ovat. Tyyli on kanssa tässä avainsana.

Anteeksi jo etukäteen että jatkan sittenkin vielä tätä paskanjauhamista, mutta jos Rudess ja Petrucci heittää sinne tänne parit päättömät tilut ja keikalle on pistetty ihan huumorimielessä pari muurahaista, niin pilaako se sitten täysin sun keikkakokemuksen? Jos sä Dream Theaterin keikalle meet, niin eikö se jumalauta ole ilmiselvää että siellä tulee sitä tilusirkustakin? Sitten tullaan tänne ilmoittamaan dt-faneille, että "olipa jätkät pellejä" ja ihmetellään kun tulee ikäviä ja kärjistettyjä vastauksia. (kuvittele tähän joku mahdollisimman lapsellinen ja tyhmä kirosanoja sisältävä solvaus)
"Voisin helvetti video no pitäiskö se video laittaa you tubeen vai jotain..." -Ushimir
dipshit
30.09.2007 16:58:29
Anteeksi jo etukäteen että jatkan sittenkin vielä tätä paskanjauhamista, mutta jos Rudess ja Petrucci heittää sinne tänne parit päättömät tilut ja keikalle on pistetty ihan huumorimielessä pari muurahaista, niin pilaako se sitten täysin sun keikkakokemuksen? Jos sä Dream Theaterin keikalle meet, niin eikö se jumalauta ole ilmiselvää että siellä tulee sitä tilusirkustakin? Sitten tullaan tänne ilmoittamaan dt-faneille, että "olipa jätkät pellejä" ja ihmetellään kun tulee ikäviä ja kärjistettyjä vastauksia. (kuvittele tähän joku mahdollisimman lapsellinen ja tyhmä kirosanoja sisältävä solvaus)

Jepjep, näin juuri. Eiköhän sitä pääosin jokainen tiedä mitä odottaa, kun on DT keikalle menossa. Ainut yllätys taisikin olla juuri muutama (helvetin ruma) paperimassamuurahainen, joka sitten taisi olla aika järkyttävä kokemus eräille.. huoh
rakula
30.09.2007 18:23:27
Ehkä tässä on se pointti. Jos mä haluan huumoria ja viihdettä, mä menen vaikkapa The Darknessin keikalle (no sinne nyt enää ei mennä, mutta you got the point...?) ja nautin siitä rock'n'roll sirkuksesta minkä ne tekee. Jos mä haluan kuunnella hyvää musaa, mä menen Dream Theaterin keikalle nauttimaan siitä taidokkaasta ja hienosta musiikista, enkä mistään vitun pelleilystä. Ei mua kiinnosta kuinka hauskaa niillä on ollu levyn nauhoituksissa. Komediat on erikseen, musiikki erikseen.

No mikset mene kattomaan Dt:tä sillä asenteella että menet nauttimaan hienosta musiikista ja huumorista yhtäaikaa, sehän vasta olisikin vaikeaa!
Ei voi lähtee jos on tullu
Linnunlaulupuu
30.09.2007 18:37:54
No mikset mene kattomaan Dt:tä sillä asenteella että menet nauttimaan hienosta musiikista ja huumorista yhtäaikaa, sehän vasta olisikin vaikeaa!

Hyvin sanottu, varsinkin viimeisen pilkun jälkeiset neljä sanaa.
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
shovi
30.09.2007 18:43:48 (muokattu 30.09.2007 18:50:55)

Erityisen vaikeaa se on silloin, kun huumori on uskomattoman paskaa. Hienoa jos muut nautti, mutta mulla meni kaikkinensa reissuun pari hunttia ja helvetisti aikaa ja vaivaa enkä saanut mielestäni edes pääsylipun hinnalle vastinetta. Kympin kun olisin lipusta maksanut ja vaikka istunut koko keikan, olisin ollut ihan tyytyväinen. Mikä siinä on niin helvetin vaikea ymmärtää, että mä en digannut settilistasta, ylimääräisistä tilutteluista, showpuolesta, Labrien laulusta enkä lavasteista ja mua kaduttaa että hassasin aikaa ja rahaa tuollaiseen. Hienoa jos muut sai rahalleen vastinetta, mä en kokenut saavani, eikä se muutu miksikään siitä että joku progehomo sanoo bändin soittaneen pilke silmäkulmassa.

Eniten mua vituttaa se, että DT on musaa, joka on kliseisesti auttanut mut vähän vaikeempien fiilisten yli. Oon istunut lukemattomia kertoja vain kuuntelemassa DT:n levyjä ja ne on auttanu mua kasaamaan omia ajatuksia ja pääsemään yli monista vaikeista asioista. Tältä pohjalta mua vituttaa se, että joku tekee siitä musasta pilaa ja eniten vituttaa se, että bändi itse tekee siitä musasta vitsin. Mä en oo ikinä kuunnellu DT:tä miettien miten hyvin joku osaa soittaa, vaan miettien kuinka hyvää musaa se on. Sanoja olen lukenut huolellisesti ja samaistunut niiihin. Siellä on ollut ihan oikeaa asiaa eikä mitään Dark Mastereita ja tilusirkuksia (TOTin muutamat kohdat poikkeuksena). Octavarium oli vielä oikeata musiikkia eikä Kummelia audiona, niinkuin tämä uusi levy ja uudet keikat näyttää olevan.
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
Air Born
30.09.2007 18:52:56
Tuli muuten jotenkin Spastic Ink mieleen siitä animaatiopätkästä. Spastikkihan se vasta on huumorimusan aatelia. Niillähän on justiin samantapaisia, esim The Cereal Mouse:
http://www.youtube.com/watch?v=RztR4E12dGU
Randomizer
30.09.2007 18:58:48
Erityisen vaikeaa se on silloin, kun huumori on uskomattoman paskaa. Hienoa jos muut nautti, mutta mulla meni kaikkinensa reissuun pari hunttia ja helvetisti aikaa ja vaivaa enkä saanut mielestäni edes pääsylipun hinnalle vastinetta. Kympin kun olisin lipusta maksanut ja vaikka istunut koko keikan, olisin ollut ihan tyytyväinen. Mikä siinä on niin helvetin vaikea ymmärtää, että mä en digannut settilistasta, ylimääräisistä tilutteluista, showpuolesta, Labrien laulusta enkä lavasteista ja mua kaduttaa että hassasin aikaa ja rahaa tuollaiseen. Hienoa jos muut sai rahalleen vastinetta, mä en kokenut saavani, eikä se muutu miksikään siitä että joku progehomo sanoo bändin soittaneen pilke silmäkulmassa.

Eniten mua vituttaa se, että DT on musaa, joka on kliseisesti auttanut mut vähän vaikeempien fiilisten yli. Oon istunut lukemattomia kertoja vain kuuntelemassa DT:n levyjä ja ne on auttanu mua kasaamaan omia ajatuksia ja pääsemään yli monista vaikeista asioista. Tältä pohjalta mua vituttaa se, että joku tekee siitä musasta pilaa ja eniten vituttaa se, että bändi itse tekee siitä musasta vitsin. Mä en oo ikinä kuunnellu DT:tä miettien miten hyvin joku osaa soittaa, vaan miettien kuinka hyvää musaa se on. Sanoja olen lukenut huolellisesti ja samaistunut niiihin. Siellä on ollut ihan oikeaa asiaa eikä mitään Dark Mastereita ja tilusirkuksia (TOTin muutamat kohdat poikkeuksena). Octavarium oli vielä oikeata musiikkia eikä Kummelia audiona, niinkuin tämä uusi levy ja uudet keikat näyttää olevan.

Taijat ottaa vähän turhan vakavasti. Ei se ookku musaa, ei sitä tarvi niin vakavasti ottaa.
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
Air Born
30.09.2007 18:59:26

Okei, ymmärrän. Itselleni DT ei ole koskaan ollut mikään kauhean merkittävä, joten keikalle lähdinkin ihan viihdyttävyyspohjalta. Ei omasta mielestänikään hienoa olisi, jos esim. Porcupine Treen tuleva keikka olisi jotain järjetöntä pelleilysirkusta.

On hyvä ottaa huomioon, että eri ihmisillä on erilainen suhde jonkun bändin musiikkiin.
ANtTIKRISTUS
30.09.2007 19:20:35
Jollain on nyt ylimääräistä hiekkaa vaginassa. Miksi lähteä minkään bändin keikalle, jos tietää jo etukäteen mitä kamaa se soittaa ja oma maku ei natsaa sen kanssa? Eikä voi olla vaikea arvata, että DT nyt sattuu soittamaan uusia biisejä (levykin vasta tullut) ja sitä soittosirkusta, joka on jo käytännössä sääntö. Oma valinta, omat rahat jne, mitäs läksit? Turha itkeä kun paskat on jo housussa.
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat.
Sutela
30.09.2007 20:13:42 (muokattu 30.09.2007 20:15:00)
Jollain on nyt ylimääräistä hiekkaa vaginassa. Miksi lähteä minkään bändin keikalle, jos tietää jo etukäteen mitä kamaa se soittaa ja oma maku ei natsaa sen kanssa? Eikä voi olla vaikea arvata, että DT nyt sattuu soittamaan uusia biisejä (levykin vasta tullut) ja sitä soittosirkusta, joka on jo käytännössä sääntö. Oma valinta, omat rahat jne, mitäs läksit? Turha itkeä kun paskat on jo housussa.

Samaa mieltä olen tästä. Vois ottaa vähän rennommin...
shovi
30.09.2007 20:33:42 (muokattu 30.09.2007 20:35:12)
Samaa mieltä olen tästä. Vois ottaa vähän rennommin...

Ota sä vaan, mulle musa ei oo vitsi. Hauskaa saa pitää ja musa onkin parhaimmillaan viihteen ja taiteen yhdistelmä (käytin tästä viihteestä aiemmin The Darknessia esimerkkinä), mutta bändi ei voi olla vitsi. Sutelan kanssa ollaan paljon muissakin keskusteluissa mietitty tätä tilutusta yms. ja hän on tehnyt aika selväksi että mikä tahansa nopeasti soitettu on hyvää. Mun mielestä hyvä musiikki nopeasti tai hitaasti soitettuna on hyvää, mutta vaikkapa niistä Rudessin lukuisista solospoteista en musiikkia löytänyt. E: Sulla tuntuu olevan muutenkin vähän erilainen huumorintaju kuin mulla, mitä tuosta källiketjusta ymmärsin. Sun mielestä vessojen sotkeminen ja tilutus on hauskaa, mun mielestä ei. Sotke sä vaan vessoja ja kuuntele Fareria kun se on niin vitun veikeetä musaa.

Ai miksi menin kun "tiesin", että tätä on tulossa? Eipä ole levyillä tuollaista tuubaa. Ei ollut viime keikalla tuollaista tuubaa. Ne veti niin hävyttömän huonosti verrattuna viime käyntiin, että mulla on ihan täysi oikeus olla pettynyt.
Sutela
30.09.2007 21:10:07 (muokattu 30.09.2007 21:29:36)
Ota sä vaan, mulle musa ei oo vitsi. Hauskaa saa pitää ja musa onkin parhaimmillaan viihteen ja taiteen yhdistelmä (käytin tästä viihteestä aiemmin The Darknessia esimerkkinä), mutta bändi ei voi olla vitsi.

No mun mielestä musiikkiin pitää kuulua myös sitä rentoutta ja hauskanpitoo, toki muunlaisestakin pidän. Mutta sehän on ihan ihmisestä kiinni mistä pitää.

Sutelan kanssa ollaan paljon muissakin keskusteluissa mietitty tätä tilutusta yms. ja hän on tehnyt aika selväksi että mikä tahansa nopeasti soitettu on hyvää.

Näytä mulle lainaus tekstistä jossa sanon näin.

Mun mielestä hyvä musiikki nopeasti tai hitaasti soitettuna on hyvää

Samoilla linjoilla olen.

kuuntele Fareria kun se on niin vitun veikeetä musaa.

Pidän Farerista, mutta myös Beatlesistä. Ei ne ole mitenkään toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja, katsos kun kaikki eivät ole ahdasmielisiä musiikin suhteen.

Ja mitä näitten m.net kirjoitusten perusteella olen todennut, niin sulle tuntuu vaan olla niin vaikeeta ymmärtää että ihmisiä ja mielipiteitä on erilaisia ja että joku voi todella tykätä tilutuksesta ja että se on ihan samanlailla musiikkia kuin se hitaampikin musiikki, ei nopeus määritä sitä mikä on musiikkia mikä ei. En vain jaksa väitellä ihmisen kanssa, joka ei näytä kuuntelevan yhtään mitään mitä vastapuoli sanoo ja luule kokoajan ikään kuin omistavansa vastapuolea paremman ja korkea-arvoisemman mielipiteen. En tiedä miksi tämänkään viestin kirjoitin. :D

Ja muutenkin aika lapsellista vääntööhän tää on molemmilta osapuolilta :D
gorgonoidi
30.09.2007 21:19:19 (muokattu 30.09.2007 21:19:36)

Ota sä vaan, mulle musa ei oo vitsi. Hauskaa saa pitää ja musa onkin parhaimmillaan viihteen ja taiteen yhdistelmä (käytin tästä viihteestä aiemmin The Darknessia esimerkkinä), mutta bändi ei voi olla vitsi. Sutelan kanssa ollaan paljon muissakin keskusteluissa mietitty tätä tilutusta yms. ja hän on tehnyt aika selväksi että mikä tahansa nopeasti soitettu on hyvää. Mun mielestä hyvä musiikki nopeasti tai hitaasti soitettuna on hyvää, mutta vaikkapa niistä Rudessin lukuisista solospoteista en musiikkia löytänyt. E: Sulla tuntuu olevan muutenkin vähän erilainen huumorintaju kuin mulla, mitä tuosta källiketjusta ymmärsin. Sun mielestä vessojen sotkeminen ja tilutus on hauskaa, mun mielestä ei. Sotke sä vaan vessoja ja kuuntele Fareria kun se on niin vitun veikeetä musaa.

Ai miksi menin kun "tiesin", että tätä on tulossa? Eipä ole levyillä tuollaista tuubaa. Ei ollut viime keikalla tuollaista tuubaa. Ne veti niin hävyttömän huonosti verrattuna viime käyntiin, että mulla on ihan täysi oikeus olla pettynyt.

Voi helvetti.... Kyllä tämä on mulle ainakin jo aika selvä juttu, eli eiköhän riitä jo.
Air Born
30.09.2007 21:26:37
...että mulla on ihan täysi oikeus olla pettynyt.

Oikein. Mielestäni kenellä tahansa on oikeus olla pettynyt mihin tahansa keikkaan. Miksi minua pitäisi haitata, jos joku on pettynyt keikkaan, johon itse olin tyytyväinen? Ja onko keikan hyvyys joku absoluuttinen totuus, josta kannattaa kinastella? Eri asia on kertoa, mikä itseä keikassa miellytti, ja mikä ei.

Annetaan toisten olla tyytyväisiä tai pettyneitä keikkaan. Emme me siihen itse pysty vaikuttamaan, miten joku toinen on asian kokenut. Ja miksi edes pitäisi?
shovi
30.09.2007 21:27:47 (muokattu 30.09.2007 21:36:03)
Pidän Farerista, mutta myös Beatlesistä. Ei ne ole mitenkään toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja, katsos kun kaikki eivät ole ahdasmielisiä musiikin suhteen.

Jos toi ahdasmielisyys oli jotain vittuilua, tsekkaa mun levylistaa, siellä on kyllä Overkillit ja Lovin' Spoonfulit ihan sulassa sovussa keskenään.

Ja mitä näitten m.net kirjoitusten perusteella olen todennut, niin sulle tuntuu vaan olla niin vaikeeta ymmärtää että ihmisiä ja mielipiteitä on erilaisia. En vain jaksa väitellä ihmisen kanssa, joka ei näytä kuuntelevan yhtään mitään mitä vastapuoli sanoo ja luule kokoajan ikään kuin omistavansa vastapuolea paremman ja korkea-arvoisemman mielipiteen. En tiedä miksi tämänkään viestin kirjoitin. :D

Jos mä kirjoitan, että en mielestäni saanut rahoilleni vastinetta ja mulle sanotaan että mitäs läksit, niin kai mä saan kirjottaa oman mielipiteeni? Mun mielipiteet on ihan samanlaisia kuin kenen muunkaan tahansa, mutta ilmaisen ne voimakkaasti ja toisinaan kärjistetystikin. Miksi muniinpuhaltelijat on aina vittuuntuneita kun joku viitsii puhua asioista suoraan? Mä olen kuitenkin aina perustellut mielipiteeni, joka tekee mielipiteestä aina paremman ja korkea-arvoisemman kuin perustelmattomasta "hiekkaa vaginassa" vittuilusta ja sen perään kirjoitetusta "mielipiteestä". Se on aina helppo virtuaalitodellisuudessa aukoa päätä, mutta tulkaa joskus naamatusten inisemään. Olen aina luvannut tarjota kahvit tai bisset ja vieläpä jotain snäksiä, jos joku tänne asti vaivautuu kertomaan mulle, miten voi olla mahdollista että mä olenkin nähnyt keikan mikä on superhyvä ja silti ajattelen että se on ihan paska.

Voi helvetti.... Kyllä tämä on mulle ainakin jo aika selvä juttu, eli eiköhän riitä jo.

Pahoittelen teille muille, että tuli jauhettua tätä vielä, yllä olevasta tekstistä selviää miksi.

Oikein. Mielestäni kenellä tahansa on oikeus olla pettynyt mihin tahansa keikkaan. Miksi minua pitäisi haitata, jos joku on pettynyt keikkaan, johon itse olin tyytyväinen? Ja onko keikan hyvyys joku absoluuttinen totuus, josta kannattaa kinastella? Eri asia on kertoa, mikä itseä keikassa miellytti, ja mikä ei.

Ei sua pidäkään haitata. Mun mielestä on loistavaa, että sä diggasit keikasta. Täällä kuitenkin näyttää pyörivän jengiä, joiden mielestä mun olisi pitänyt tietää etukäteen, että menenkin sirkukseen enkä keikalle. Mä olen moneen kertaan kertonut, mikä miellytti ja mikä ei, siltikin mä olen nyt ihan perseestä kun hyssyttele ja hissuttele.

Sitä mä vaan ihmettelen, että aina kun saadaan jostain asiasta oikea keskustelu aikaiseksi, tulee joku paikalle kertomaan että "painoin varoitusta että saadaan siivottua". En tiedä millaisessa ympäristössä muut m.netin käyttäjät elävät, mutta ei mun mielestä irl eikä nettikeskustelun kuulu olla mitään "olipa muuten hyvä keikka" -joo niin oli tosi kova -tasoa. Eri mieltä saa olla ja mielipiteitään pitäisi saada tuoda vahvasti esiin. Uskokaa nyt, se on ihan normaalia.
Sutela
30.09.2007 21:33:49
Mikä levy muuten ois sellanen, joka kannattais ostaa ensimmäiseksi Dream Theaterilta? En ole kuullut, kuin yksittäisiä biisejä, mutta mikä olisi paras kokonaisuus joka kannattaisi hommata ensimmäisenä DT levynä?
Hipelius
30.09.2007 21:34:54
Mikä levy muuten ois sellanen, joka kannattais ostaa ensimmäiseksi Dream Theaterilta? En ole kuullut, kuin yksittäisiä biisejä, mutta mikä olisi paras kokonaisuus joka kannattaisi hommata ensimmäisenä DT levynä?

Awake ja/tai Images & Words.
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
shovi
30.09.2007 21:38:25

Siis hetkonen? Sä olet kuullut vain muutaman biisin DT:ltä, mutta silti on pokkaa tulla vinkumaan? Huhhuh.

Asiaan vastaten, Hipeliuksen linjoilla, Images&Words ja Awake, kuitenkin ensimmäinen jossei fyffet riitä kumpaankin. Awake on jonkun verran raskaampi levy kuin IW, mutta IW on legendaarisempi, se on Dream Theaterin klassikko.
gorgonoidi
30.09.2007 21:40:13

Awake ehdottomasti, mielestäni kaikkien aikojen kovimpia progemetal levyjä. Tunnelmallinen kaikin puolin, ei mitään turhaa tiluttelua vaan nättejä ja upeita biisejä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)