Aihe: Genesis
1 2 3 4 57 8 9 10 1131 32 33 34 35
2541
08.12.2008 13:27:48

SEBTP:in After The Ordealista Banks on sanonut, ettei hänellä ollut osaa eikä arpaa biisin tekemiseen. Hän on myös maininnut sen Genesis-biisiksi, josta vähiten pitää (!).

Veikkaisin, että kyseessä on Hackettin biisi. Banks sanoi myös Record Collectorin haastattelussa, ettei pidä biisistä "Alone Tonight".
Meni jotenkin näin:

Banks: "It's Mike's song so it's a terrible thing to say"
Rutherford: "But he says it anyay"

:)
MK73
08.12.2008 20:29:43 (muokattu 08.12.2008 20:46:44)
Ai että, mulla on kova Genesis-buumi nyt meneillään...Trick of the Tail ja Duke ovat ok nekin, mutta...

Äsken soittimessa pyöri "And then there were three"-albumi, (joka on niitä penskana viimeksi kuultuja levyjä) ja sieltähän kajahti sellainen hittikimara, että olin paskoa housuuni. Eipä ole mikään musa piitkiin aikoihin vaikuttanut peräsuolentoimintaan yhtä tymäkästi :-) Mahtava levy, jumalattoman hienoja biisejä ja Collinsin soitto & sounditkin ehkä parasta ikinä! Miten olin saattanut unohtaa tämän...? Ja miksei sitä täälläkään oltu juurikaan hehkutettu? No nyt on. Kyllä musiikkiharrastuksen kohottavimpia hetkiä on, kun löytää jonkun hyvän levyn n. 20 vuoden tauon jälkeen uudelleen.

Myönnetään sekin, ettei Gabrielin ja Hackett:in lähtemiset ainakaan tässä luomisvoimaa vieneet mennessään.

Huomenna lisää!
Rhodes
08.12.2008 20:39:31 (muokattu 08.12.2008 20:40:38)
Banks: "It's Mike's song so it's a terrible thing to say"
Rutherford: "But he says it anyay"

Banks osaa varmaan tarvittaessa olla (näkökannasta riippuen) hyvinkin hankala tyyppi.
Hacketthan hiiltyi aikanaan, kun ei saanut enemmän biisejään mahtumaan Wind And Wutheringille, koska Banks teki selväksi, että hänen omat biisinsä ovat etusijalla.
Mika Torvinen
09.12.2008 04:25:26
Ai että, mulla on kova Genesis-buumi nyt meneillään...Trick of the Tail ja Duke ovat ok nekin, mutta...

Äsken soittimessa pyöri "And then there were three"-albumi, (joka on niitä penskana viimeksi kuultuja levyjä) ja sieltähän kajahti sellainen hittikimara, että olin paskoa housuuni. Eipä ole mikään musa piitkiin aikoihin vaikuttanut peräsuolentoimintaan yhtä tymäkästi :-) Mahtava levy, jumalattoman hienoja biisejä ja Collinsin soitto & sounditkin ehkä parasta ikinä! Miten olin saattanut unohtaa tämän...? Ja miksei sitä täälläkään oltu juurikaan hehkutettu? No nyt on. Kyllä musiikkiharrastuksen kohottavimpia hetkiä on, kun löytää jonkun hyvän levyn n. 20 vuoden tauon jälkeen uudelleen.

Myönnetään sekin, ettei Gabrielin ja Hackett:in lähtemiset ainakaan tässä luomisvoimaa vieneet mennessään.

Huomenna lisää!

And Then There Were Three on ollut aina oma lempparini. Deep In The Motherlode, ylivoimaisesti Rutherfordin paras Genesikselle säveltämä biisi!
Jeh.
2541
09.12.2008 07:30:12

Rutherfordin eka soolo "Smallcreeps' Day" (1980) on erittäin mainio lätty. Laulussa Noel McCalla, rummuissa Simon Phillips ja koskettimissa Anthony Phillips.
MK73
09.12.2008 11:16:18
Kuunteluvuorossa "Wind and wuthering" ja "Genesis", jotka tuntuivat "And then there were three"-hurmion jälkeen aika vaisuilta esityksiltä, vaikka tuttuja hetkiä niissäkin vastaan tuli. Varsinkin Genesis-levyllä joutui paikoin ällöttävimpien kasarikonerumpujen kohdalla skippailemaan. Tosin "Mama" on komea laulu.
Mika Torvinen
09.12.2008 14:47:35
Kuunteluvuorossa "Wind and wuthering" ja "Genesis", jotka tuntuivat "And then there were three"-hurmion jälkeen aika vaisuilta esityksiltä, vaikka tuttuja hetkiä niissäkin vastaan tuli. Varsinkin Genesis-levyllä joutui paikoin ällöttävimpien kasarikonerumpujen kohdalla skippailemaan. Tosin "Mama" on komea laulu.

Toivottavasti et kuitenkaan Second Home By The Seata sentään skipannut? :)
Jeh.
Mika Torvinen
09.12.2008 14:48:45
Rutherfordin eka soolo "Smallcreeps' Day" (1980) on erittäin mainio lätty. Laulussa Noel McCalla, rummuissa Simon Phillips ja koskettimissa Anthony Phillips.

Kyseinen levy löytyy ja onhan se hemmetin hyvä! Between the Tick and the Tock on mahtava!
Jeh.
sesese
09.12.2008 15:10:58
Anthony Phillipsin soolot ovat myös nauttitavia ja ehkä lähimpänä alkuaikojen Genesistä.
Mamat ja Collisin laulamat humpat ovat kaukana ns. progesta eli kunnon musiikista.
kamariorkesteri tulee taas
2541
09.12.2008 16:05:53

Mamat ja Collisin laulamat humpat ovat kaukana ns. progesta eli kunnon musiikista.

Heh. "Mama" on komea biisi.
molder
10.12.2008 21:45:09 (muokattu 10.12.2008 21:46:43)
Kyllä esim. Collinsin laulamat "Turn it on again" ja "Abacab" on hyvää proge-humppaa :)
Tosi hyvällä, tuhdilla tatsilla läiskii Pili kyllä menemään:

http://www.youtube.com/watch?v=Rbb71r66Yuc

Mamat ja Collisin laulamat humpat ovat kaukana ns. progesta eli kunnon musiikista.Heh. "Mama" on komea biisi.
"The SOUND of VOLUME"
2541
10.12.2008 22:35:41

Kyllä esim. Collinsin laulamat "Turn it on again" ja "Abacab" on hyvää proge-humppaa :)
Tosi hyvällä, tuhdilla tatsilla läiskii Pili kyllä menemään:

http://www.youtube.com/watch?v=Rbb71r66Yuc

Noi on aina kolahtaneet, varsinkin "Turn It On Again" on hieno biisi. Ja tuo "Abacabin" sinkkuversio toimii miusta paremmin, se albumiversion loppujamittelu on aika tylsää, varsinkaan kun Rutherford nyt ei niin kummoinen sooloilija ole. 12-kielisen ja basson varressa oikein mainio, mutta ei soolokitaristina.
Mika Torvinen
11.12.2008 15:10:43
Noi on aina kolahtaneet, varsinkin "Turn It On Again" on hieno biisi. Ja tuo "Abacabin" sinkkuversio toimii miusta paremmin, se albumiversion loppujamittelu on aika tylsää, varsinkaan kun Rutherford nyt ei niin kummoinen sooloilija ole. 12-kielisen ja basson varressa oikein mainio, mutta ei soolokitaristina.

Itse taas kyllä pidän Miken sooloista, varsinkin Second Home By The Sea sekä No Son Of Mine kappaleissa. Ei mitään teknisesti ihmeellisiä, mutta erittäin tunteella vedettyjä.
Jeh.
MK73
12.12.2008 18:54:08
Mun mielestä tuolta And then there were three-lp:ltä kannattaa huomioida erityisesti raidat 4-6. Toki muutkin, mutta jos nuo ovat jonkun mielestä mitäänsanomattomia kappaleita, niin ihmettelenpä suuresti. :-) Mahtava levy!
2541
12.12.2008 20:24:18

Mun mielestä tuolta And then there were three-lp:ltä kannattaa huomioida erityisesti raidat 4-6. Toki muutkin, mutta jos nuo ovat jonkun mielestä mitäänsanomattomia kappaleita, niin ihmettelenpä suuresti. :-) Mahtava levy!

5 ja 6 kyllä, mutta toi "Snowbound" on vähän sellainen kesympi toisinto biisistä "Ripples". Muutenkin mielestäni "Duke" toimii kokonaisuutena huomattavasti edeltäjäänsä paremmin, niin popin kuin progenkin osalta.

Mites "Spot The Pigeon" EP? "Match Of The Day" on hieman nolo biisi bändin itsensäkin mielestä, mutta "Pigeons" ja etenkin "Inside & Out" toimivat komeasti.
Mika Torvinen
12.12.2008 21:12:34
5 ja 6 kyllä, mutta toi "Snowbound" on vähän sellainen kesympi toisinto biisistä "Ripples". Muutenkin mielestäni "Duke" toimii kokonaisuutena huomattavasti edeltäjäänsä paremmin, niin popin kuin progenkin osalta.

Mites "Spot The Pigeon" EP? "Match Of The Day" on hieman nolo biisi bändin itsensäkin mielestä, mutta "Pigeons" ja etenkin "Inside & Out" toimivat komeasti.

Mun mielestä koko EP toimii komeasti, parhaiten ehkä juurikin tuo Match Of The Day.
Jeh.
brand x
13.12.2008 20:51:54
Taidan olla kummajainen, kun pidän kaikista Genesis levyistä. Tai eka ei sentään ole hyvä. Mutta mieluisimmat on Thrick of the tail. And then there were three. Duke
Ja Genesis Archhive 1967-75 jossa on: Lamb lies down on broadway livenä, todella hyvä
sesese
14.12.2008 08:50:47
Ehkä sinun nimimerkkisi paljastaa jotakin...
kamariorkesteri tulee taas
-Cale
16.12.2008 21:51:51
Itselläni meni vähän tuo Collins/Genesis innostus ohi yhtä nopeasti kuin tulikin. Invisible Touch -levyllä ei ollut nimibiisin lisäksi oikeastaan muuta kuin täytettä omaan makuuni. Collinsiin yritin tutustua Best Of -kokoelmalla, ja siinäkin aiemmin hyviltä tuntuneet kappaleet olivat lähinnä kohtalaisia, suurin osa aivan tyhjänpäiväistä ja sielutonta musaa. Ehkä vielä pitäisi yrittää Face Valuella, josta innostus lähtikin kun katsoin rockin klassikkolevyt -ohjelman missä kyseistä levyä käsiteltiin.
Lasitten
16.12.2008 22:06:45

Itse tykkäilen oikeestaan melkein enemmän Collinssin ajan Genesiksestä. Juuri ne murroksen progehumpat (trick of a tail ja Duke) toimivat erityisen hyvin. Myöskin popimmilaan genesis on minusta hyvinkin toimivaa kesämusaa.
Jos komodo ampuu pihevin 300km/h kohti 2kg siikaa niin jääkö hammetti ilmaan tiluttamaan wahilla?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)