Aihe: Camel
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1026 27 28 29 30
velioj
07.09.2006 21:15:36

Unevensong on kyllä mahtava biisi. Sitä vaan kuuntelee uudelleen ja uudelleen.
Rain Dances:in pelastaja.

Itse löysin tämän Rain Dances-levy vasta aivan viime aikoina, tai siis onhan se hyllyssä ollut mutta turhan vähän kuuntelulla. Tarttee todeta että kyllä se parhaaksi levyksi kiilaa, ei mahda mitään. Nimenomaan sen tasaisuuden vuoksi. Niin ja tuo Unevensong...sitä todella jaksaa kuunnella...ja..ne kitarasondit...
Camel-rintamalla tasaista diggailua. Pitää tässä syksyn hämärissä kaivella DVD:t taas esiin ja fiilistellä niistä lisää.
Mr T
07.09.2006 21:28:27
The Single Factorin jälkeen ei uutta.

Mitenkäs tuo Single Factor uppoaa? Aikanaan jätin sen väliin kun hommailin Camelin levyjä, koska kuulin siitä sen verran huonoa ja se jäi hankintalistan häntäpäähän. Coming Of Age-DVD:llä on mainio versio Sasquatch biisistä ja se kyllä viehättää. Ehkä olisi kannattanut hommata Single Factor silloin joskus kun sitä vielä näki kaupoissa.
'I hate your music and you hair is too long But I'll sign you up because I'd hate to be wrong'
2541
07.09.2006 21:30:46

"Sasquatch" on levyn parasta antia, muuten aika vaisua menoa.
Pedroz
07.09.2006 22:56:41

Pohjimmiltaan The Single Factor on aika keskinkertaista poppia ja joitain suht hyviä biisejä siellä täällä. Jos levyn kannessa lukisi jotain muuta kuin Camel, niin tuskin jaksaisin juuri kuunnella. Fanipoikuus saa ihmeitä aikaan, sillä itse asiassa tykkään tästäkin levystä.
*Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta
Thomas Bleu
07.09.2006 23:36:14
ja..ne kitarasondit...

Kyllä, ja etenkin biisin päättämä kitarasoolo. Vaikken kitarasooloista juurikaan perusta, niin tuo on kyllä loistava.
Pedroz
22.09.2006 01:06:59

Tilasin nyt Cdonista Never Let Gon ja Curriculum Vitaen, sitten alkaa kokoelma näyttämään jo aika hyvältä. Pitäisi vielä jostain löytää Gods of Light, Paris Collection ja helvetin kallis Coming of Age -tuplacd. Ainiin, myös Pressure Points -cd. Kaksi viimeistä on dvd-muodossa, mutta pitäähän ne levytkin olla, keräilypakotteen lisäksi myös lievien biisilistamuutosten takia.
lapio
02.10.2006 16:13:51

Otinpa snow goosen kuunteluun pitkästä aikaa. Jotenkin syksyinen fiilis tässä levyssä.

Oletteko lukeneet sitä kirjaa/novellia johon levyn tarina perustuu? Kaverillani tuo kirja on ja meinasin lainata sen lukaistavaksi, kun sopiva fiilis löytyy. Tuntuu, että se tarvitsee juuri oikean hetken antaakseen mahdollisimman vahvat fiilikset.
petrutsi
05.10.2006 23:36:31 (muokattu 05.10.2006 23:39:51)
Otinpa snow goosen kuunteluun pitkästä aikaa. Jotenkin syksyinen fiilis tässä levyssä.

Oletteko lukeneet sitä kirjaa/novellia johon levyn tarina perustuu? Kaverillani tuo kirja on ja meinasin lainata sen lukaistavaksi, kun sopiva fiilis löytyy. Tuntuu, että se tarvitsee juuri oikean hetken antaakseen mahdollisimman vahvat fiilikset.

Oon lukenu, itseasiassa tuossa mun jäsenkuvauksessa on katkelma kyseisestä novellista. Kyllä siinä kirjassa on ihan älytön se emotionaalinen lataus, antaa vielä paljon lisäpontta tuolle levyllekin. Itse ainakin liikutuin novellista tosi paljon, ja Camel-fanille suosittelen vielä suuresti!
My balls and the end of humanity..how the hell are they related?
gorgonoidi
21.10.2006 21:35:04

Aivan tajuttoman kova bändi. Nyt vasta tajusin tutustua vaikka tiedossa on ollut jo jonkin aikaa. Todella kauniita melodioita, että alkaa oikein itkettää kun kuulee. Lady Fantasy on ainakin yksi kauneimmista koskaan kuulemistani biiseistä. Varmaan sanomattakin selvää että neljä ensimmäistä levyä on pakko ostokset, eiks jeh?
Pedroz
02.11.2006 06:48:12 (muokattu 02.11.2006 06:54:13)

Varmaan sanomattakin selvää että neljä ensimmäistä levyä on pakko ostokset, eiks jeh?

Jeh. Myös neljä viimeisintä levyä kannattaa ottaa haltuun, ja sitten himon iskiessä tietysti myös loput. The Single Factor kuuntelussa pitkästä aikaa, ei tämä ihan paska ole.
Pedroz
07.11.2006 20:34:28

Kokoelma kasvaa taas, tänä aamuna ilmestyi postilaatikkoon The Paris Collection, jota kuuntelin töissä noin yhdeksän tuntia putkeen. Odotuksia paljon parempi lätty Latimerin laulun puutteesta huolimatta. Tosi hienoja versioita esim. Fingertipsistä, Slow Yourself Downista (molemmat versiot) ja Lady Fantasysta.
fidZi
07.11.2006 22:59:16
Mulla on Never Let Go -live ollut lähiaikoina kuuntelussa ja varsinkin ensimmäisen levyn loppu (Unevensong, Echoes mm.) iskevät todella kovaa, samoin kuin 2CD:n alku. Snow Goosea ja Miragea olen myös kuunnellut, ja hyviä nekin, mutta jos ei keskity tarpeeksi niin itse olen sellainen, jota vanha, huonosti nauhoitettu ja miksattu ääni alkaa ärsyttää (kai näitäkin pitäisi vinyyliltä kuulla...). Mutta loistava bändi, pian syynissä I Can See Your House From Here!
Et ce temps, où est-il allé?
2541
07.11.2006 23:09:28

Mulla on Never Let Go -live ollut lähiaikoina kuuntelussa ja varsinkin ensimmäisen levyn loppu (Unevensong, Echoes mm.) iskevät todella kovaa, samoin kuin 2CD:n alku.

"Echoesin" sovitus tulla levyllä on ainakin minusta parempi kuin alkuperäinen. Muita liveversioita tästä kappaleesta ei taida olla virallisesti julkaistu?
Pedroz
16.11.2006 22:48:55

^Ei tietääkseni.

Aijai, nyt tuli Coming of Agen audioversio, ei enää paljon kerättävää :)
santarmi
19.11.2006 02:58:11
Kyllä se on niin, että Camel kuuluu jokaisen progedikkarin yleissivistykseen. Vaikka kyseessä onkin varsin kepeätä "pehmoprogea" soittava pumppu, ovat pändin melodiantaju ja biisinkirjoitustaito aivan uskomattomia.

Mirage on oma suosikkini, sillä levy on hieman särmikkäämpi ja energisempi kuin myöhemmät kiekot, joista vain Snow goose ja Moonmadness yltävät lähelle kyseisen kiekon loisteliaisuutta. Rain Dances on vielä ihan mukiinmenevä, mutta Breathless on jo ikävän valju tapaus. Loppuja levyjä en ole kuullut, eikä kyseinen seikka hirveästi harmita, sillä King Crimsonia lukuunottamatta monet progemammutit kurpsahtivat aika totaalisesti 80-luvulle tultaessa.

Mainio bändi aloitteleville progenörteille.
Nekrofilia miellyttää, se hengen vie, mutta rakkaus on kypsää. -Tommi Liimatta-
Mr T
19.11.2006 12:49:09
Loppuja levyjä en ole kuullut, eikä kyseinen seikka hirveästi harmita, sillä King Crimsonia lukuunottamatta monet progemammutit kurpsahtivat aika totaalisesti 80-luvulle tultaessa.

Ehkä niin, mutta 90-luvulle tultaessa Camel tuli voimalla takaisin. Neljä viimeisintä levyä on aivan mahtavia kaikki.
'I hate your music and you hair is too long But I'll sign you up because I'd hate to be wrong'
Kimmo72
19.11.2006 12:57:41
Ehkä niin, mutta 90-luvulle tultaessa Camel tuli voimalla takaisin. Neljä viimeisintä levyä on aivan mahtavia kaikki.

Varsinki Rajaz.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
gorgonoidi
19.11.2006 12:58:38

Näin olen itsekkin kuullut. Camel lopetti uransa hienosti. Kunhan pääsisi noita levyjä jo ostelemaan.
Pedroz
19.11.2006 13:55:53

Kyllä se 80-luvunkin kama ainakin näin fanipojalle kolahtaa, erityisesti Nude ja Stationary Traveller. The Single Factor toimii myös.
Kiksaus
19.11.2006 18:14:22

Varsinki Rajaz.

Yksi parhaimmista!
" The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again " Jimi Hendrix
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)