Neljä Ruuvia 25.02.2007 12:30:43 | |
---|
Näyttäessäni teorian opettajalleni nuotteja Pohjolan biisistä "Hereilläkin uni jatkuu", opettajan mielipide oli: Vaikka P.P. onkin kova jätkä niin se säveltää lapsellista musaa, sellaista lällälläätä... HOHO No onhan se musa jotenkin vähän sellasta Aaronin pianokoulu soundia. Ja vaikka usein väitetään (Ei Pohjola itse!) niin ei se mitään jazzia ole. |
BaariMikko 26.02.2007 22:44:16 | |
---|
No onhan se musa jotenkin vähän sellasta Aaronin pianokoulu soundia. Ja vaikka usein väitetään (Ei Pohjola itse!) niin ei se mitään jazzia ole. Mitä se sitten muuten on? En oo sopivaa termiä keksinyt vielä. Niin ja, Viewsillä on kyllä melko jazzillisia sävyjä ilmassa. |
bedlam 27.02.2007 09:51:33 | |
---|
Jos Pekan tuotanto levykaupassa pitäisi jollekin osastolle tyylin mukaan heittää, niin kyllä progehyllyyn sen nakkaisin. Mutta mausteita sopassa on toki niin jazzista ja klassisesta kuin vaikka raskaasta rokistakin. Kyllähän joku Sampoliini esimerkiksi melkoisen jatsahtavaa matskua on. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
MarkoA 28.02.2007 09:40:02 | |
---|
Jos Pekan tuotanto levykaupassa pitäisi jollekin osastolle tyylin mukaan heittää, niin kyllä progehyllyyn sen nakkaisin. Mutta mausteita sopassa on toki niin jazzista ja klassisesta kuin vaikka raskaasta rokistakin. Kyllähän joku Sampoliini esimerkiksi melkoisen jatsahtavaa matskua on. Joo, jos näin asiaa ajattelee, että mihin hyllyyn niin kylläpä ne Pekan levyt sinne Proge-hyllyyn laittaisin minäkin. Levyistä vielä, että omia suosikkeja taitaa olle Visitation ja Kätkävaaran Lohikäärme. Joista jälkimmäinen on mulle se ykkös levy. Aivan mahtavaa soittoa ja kappaleet. Progea sieltä parhaimmasta päästä. Uudemmista en ole edes kuullut muita kuin Heavy-jazz liven, muuten tuotannosta on siis tuttuja vain ->80 vuoteen saakka ilmestyneet. Mitäs sanotte, jos haluasi tuohon kasari-juttuun tutustua niin mistä alkais? Jos siis mistään? May Your Will Be Done Dear Lord |
Johannes_t 28.02.2007 14:58:37 | |
---|
Urban Tangosta voi huoletta aloittaa kasirituotantoon tutustumisen, loistava levy! |
Jamppa2 01.03.2007 12:28:35 | |
---|
Kasari-Pekkaan kannattaa tutustua ehdottomasti, jos Pekan aiemmat tuotokset iskee. Tuntuu siltä, että 80-luvun Pekka kehittyi säveltäjänä, ja soundiin tuli lisää sähköä. Urban Tango on myös itselleni se levy ja siitä kannattaa jatkaa. Ensin vessa sitten pissa.com |
Epämuusikko 02.03.2007 19:40:24 | |
---|
Kyllähän joku Sampoliini esimerkiksi melkoisen jatsahtavaa matskua on. No ei tasan ole. Mutta mahtava biisi, mahtava levy, hienon uran tehnyt säveltäjä ja instrumentalisti. Genreillä ei ´sinänsä ole väliä, mutta Sampoliinista ei (kappaleena) suoranaisesti jazz tule mieleen. Korostan kuitenkin, että kyseisen biisin kuuleminen innoitti minua hommaamaan Kätkis-levyn ja perään lisää tyypin levyjä. It's sounds good!
Bustard #1 |
bedlam 03.03.2007 10:37:26 | |
---|
No ei tasan ole. Minusta se on tasan just sellasta meininkiä haitsukomppeineen, joka suurelle yleisölle tulee mieleen sanasta jazz. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Epämuusikko 04.03.2007 20:00:22 | |
---|
Minusta se on tasan just sellasta meininkiä haitsukomppeineen, joka suurelle yleisölle tulee mieleen sanasta jazz. no, onhan siinä tietynlaista "walking"-hommaa, ja periaatteessa "nopea samba" päällänsä lähes kautta linjan. "Orgaaninen, leppoisa fuusiojamittelu" tulee itselle lähinnä mieleen. Mutta hieno biisi, sitä en kiistä. It's sounds good!
Bustard #1 |
MarkoA 04.03.2007 22:41:00 | |
---|
no, onhan siinä tietynlaista "walking"-hommaa, ja periaatteessa "nopea samba" päällänsä lähes kautta linjan. "Orgaaninen, leppoisa fuusiojamittelu" tulee itselle lähinnä mieleen. Mutta hieno biisi, sitä en kiistä. Olen teidän edelläkirjoittaneiden kanssa samoilla, eri linjoilla ;) Ja biisi on kyllä yksi hienoimmista Pohjolan tekosista! May Your Will Be Done Dear Lord |
Jamppa2 05.03.2007 19:13:44 | |
---|
Hmm, kaikki näyttävät pitävän tuosta Sampoliinista, mutta minä en. Se ei oikein sovi siihen levyyn, kun se muu materiaali on kuitenkin sellaista perinteisempää Pohjolaa. Onhan tuo Kätkävaaran Lohikäärme enemmän sellainen "bändilevy", mutta tuo Sampoliini on vähän liikaa selllainen kämpällä tehty jamibiisi, jos verrataan sen levyn muihin biiseihin. Levyn nimikkokipale on asia erikseen ja Pekka olisi voinut tehdä sellasia enemmänkin. Rita muistuttaa ehkä vähän sen tyyppistä materiaalia. Nojoo kyllähän se Sampoliini toimi ihan hyvin siinä livellä, joka tuli Teemalta silloin joskus. Ensin vessa sitten pissa.com |
BaariMikko 21.03.2007 22:00:47 | |
---|
|
bedlam 21.03.2007 22:37:31 | |
---|
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Wahi 21.03.2007 22:46:12 | |
---|
Rölölöö! |
egaga 02.04.2007 10:51:07 (muokattu 02.04.2007 10:57:57) | |
---|
Vinkki: tilasin juuri CDONista Kätkävaaran lohikäärmeen ja Visitationin 5.95 euron kappalehintaan. edit: Näyttäs tosin löytyvän lähes samalla hinnalla muualtakin. Tosi hifisti puhkoo silmänsä. |
Groovelover 10.06.2007 14:16:06 | |
---|
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
Wahi 10.06.2007 14:47:32 | |
---|
|
MK73 18.06.2007 15:06:37 | |
---|
Pekalla ei taida enää isommin soitto/esiintymishaluja olla. En jaksa uskoa, että lavalla häntä nähdään. Toisin oli joskus nuorempana, vaikka melko "huono" esiintyjä Pohjola on aina ollut. Mutta sitäkin parempi soittaja/sovittaja ja säveltäjä. Parhaillaan mulla soi Pihkasilmä Kaarnakorva, ja lähellä etten anna sille kaikkien aikojen kotimaisen proge-albumin titteliä! Aineksia olisi, vai? |
jigsore 18.06.2007 17:11:18 | |
---|
Ensimmäinen aamu, Espan lava, 1980 ja Pohjola-Björninen-Tyni-Tyni-Aaltonen: http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s … ;g=4&ag=26&t=397&a=3438 Vähänkö oli mahtavaa. Haluaa nähdä lisää. Miten se Pekka oli tuossa niin synkän oloinen :D Levyjen hankinnassa olen edennyt Urban Tangoon asti, joka oli aika piristävän erilaista edellisiin verrattuna. Seuraavaksi voisi poikeata linjasta ja ostaa Heavy Jazzin, jos vielä löytyy tuolta paikallisesta antikvariaatista. |
gorgonoidi 18.06.2007 17:35:46 | |
---|
No nyt on pakko asentaa tuo Wndows Media Player 11 kun kerta mielii niin päästä katteleen. |