Aihe: Dream Theatteristä
1 2 3 4 567 68 69 70 71122 123 124 125 126
Ali
23.07.2007 18:40:18 (muokattu 23.07.2007 18:44:27)

Ali kieltämättä muistaa ottaa aika usein täällä puheeksi, kuinka hirveä bändi on kyseessä :)

Ööö juurihan hehkutin, että mulla on Pokémon-kortti JP:n nimmareilla (myös 6DoIT:n kannessa), ja että suosikkibiisini orkesterilta on Eve, jota osa m.netin HC-tr00-DT-faneista ei edes ole kuullut.

Olen diggaillut bändistä aikoinaan aivan helvetisti, mutta jossain vaiheessa (onneksi) sain pääni takapuolestani ulos ja ymmärsin, kuinka paljon parempaa musiikkia on oikeasti olemassa. Ja kyllä minäkin suu vaahdoten puolustelin näitä "DT on pelkkää tiluliluliitä"-väitöksiä vastaan jokunen vuosi sitten, joten kyllä minä ymmärrän teitä.

DT:lla on tärkeä paikka sydämessäni, sillä se avarsi musiikkimakuani suunnattomasti, mutta kyllä bändin nykytuotokset ovat sen verran luokatonta, että enää en paljoa toivon kipinää pidä yllä bändin suhteen.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
tommijk
23.07.2007 18:43:38 (muokattu 23.07.2007 18:45:21)
Minusta tuo Wikipedian selitys progesta on lähinnä että mikä on ko. genressä yleistä. Se on minusta typerää, koska progressiivisen kuitenkin tarkoittaa edistyksellistä.

Tuota edistyksellisyys yhteyttä minä en ole ikinä ymmärtänyt. Sama kuin sanoisi että 2000-luvun Genesikseltä/Yessiltä kuulostava bändi ei ole progea koska siinä ei ole mitään uutta tai edistyksellistä, ja se kaikki on jo tehty 70-luvun bändien toimesta. Mitä se sitten on jos ei progea? Progeksi minä ainakin sen miellän. Ja samalla logiikalla esim. rock'n'roll oli progea syntyessään 40-,50-luvuilla, koska se oli uutta ja edistyksellistä.
Beware of the fish people, they are the true enemy. - Frank Zappa
gorgonoidi
23.07.2007 18:51:51

Olen diggaillut bändistä aikoinaan aivan helvetisti, mutta jossain vaiheessa (onneksi) sain pääni takapuolestani ulos ja ymmärsin, kuinka paljon parempaa musiikkia on oikeasti olemassa.

Älkää pliis tehkö tätä! Mä alan voimaan pahoin, pliis, ei julkisilla foorumeilla.
Yyyyyhh..
Kampela77
23.07.2007 19:09:01
Olen diggaillut bändistä aikoinaan aivan helvetisti, mutta jossain vaiheessa (onneksi) sain pääni takapuolestani ulos ja ymmärsin, kuinka paljon parempaa musiikkia on oikeasti olemassa. Ja kyllä minäkin suu vaahdoten puolustelin näitä "DT on pelkkää tiluliluliitä"-väitöksiä vastaan jokunen vuosi sitten, joten kyllä minä ymmärrän teitä.

Ei kai tässä mistään iän myötä tapahtuvasta kypsymisestä ole kyse. Tai ehkä mä olen vain DT:n poikien kanssa musiikillisesti yhtä jälkeenjäänyt, mutta onneksi se ei estä kuuntelemasta noita parempia bändejä, joita sinunkin jäsenkuvauksessa löytyy iso lista.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
carnation
23.07.2007 19:56:38 (muokattu 23.07.2007 19:59:53)
Tuota edistyksellisyys yhteyttä minä en ole ikinä ymmärtänyt. Sama kuin sanoisi että 2000-luvun Genesikseltä/Yessiltä kuulostava bändi ei ole progea koska siinä ei ole mitään uutta tai edistyksellistä, ja se kaikki on jo tehty 70-luvun bändien toimesta. Mitä se sitten on jos ei progea? Progeksi minä ainakin sen miellän. Ja samalla logiikalla esim. rock'n'roll oli progea syntyessään 40-,50-luvuilla, koska se oli uutta ja edistyksellistä.

Muakin häiritsee tuo, että aina kun aiheeksi otetaan proge, joku tarttuu siihen sanaan ja alkaa kääntää ja vääntää, kuinka se meinaa edistyksellistä ja että kuinka kaiken progen pitäisi itsetarkoituksellisesti olla jotenkin niin saakelin outoa, erikoista ja uutta luovaa. Se on musiikkityyli, perkele. Sama asia, että death metalliin kuuluu murinavokaalit, blastbeatit ja äärimmäisen raskaat kitarariffit, niin progeen kuuluu ominaispiirteinä ne erikoisemmat tahtilajit, perus pop-kaavasta poikkeavat kappalerakenteet, tietynlaiset soundit, pitkät kappaleet jne.

Totta hemmetissä esim. The Flower Kings on progea, vaikka kyseessä on hyvin pitkälti pelkkä pastissi (hyvä sellainen) niistä 70-luvun bändeistä.
gorgonoidi
24.07.2007 00:09:04

jigsore
24.07.2007 00:24:24

http://www.youtube.com/watch?v=w_CRbbHzT0Q

että sellasta....

Hoho. Joskus kiihkeimpinä DT-aikoina kitaristikaverin kanssa suunniteltiin suurinpiirtein samanpituista medleytä. Taitaa vieläkin olla jossain tallessa meän huikea pläni.. Sisälsi ainakin Ytse Jamin, I&M:lta melkein kaikki, Erotomanian, ACOSin kokonaan, Overture 1928, Homen outron ja The Dance Of Eternityn. Kyllähän noista kaikki reenattiin mutta yhteen pötköön ei koko settiä kertaakaan soitettu. Ja eri asia sitten miltä se on kuulostanut :D Tuskin kauas kuulusta FearMC:stä jääty.
Ebb: 01 02 03
Torniojaws
24.07.2007 07:59:13 (muokattu 24.07.2007 08:06:25)

Muakin häiritsee tuo, että aina kun aiheeksi otetaan proge, joku tarttuu siihen sanaan ja alkaa kääntää ja vääntää, kuinka se meinaa edistyksellistä ja että kuinka kaiken progen pitäisi itsetarkoituksellisesti olla jotenkin niin saakelin outoa, erikoista ja uutta luovaa. Se on musiikkityyli, perkele.

Itse miellän kaksi eri termiä:

Prog/Proge
- sitä 70-luvun jammailua (King Crimson, Yes, Høst, sun muut)

Progressive/Progressiivinen
- modernia kikkailumusiikkia (Dream Theater, Devin Townsend, Ayreon, Evergrey, jne.)
- nimen voi liittää lähes mihin tahansa genreen: Progressive rock, Progressive metal, Progressive jazz (tosin Fusion taitaa olla yleisempi termi), jne.

Nimi johdettu samasta, mutta kaksi eri merkitystä kirjoitusasusta riippuen. Vähän samaa kuin henkilöstä riippuen termi Heavy metal voi tarkoittaa Steppenwolfia, Motörheadiä tai Sentencediä, jotka keskenään ovat melko erilaista musiikkia.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Ali
24.07.2007 13:00:18

Itse miellän kaksi eri termiä: ...

Samoin. Esim. The Flower Kings on progea, mutta en sitä nyt kauhean progressiiviseksi kutsuisi enää kuitenkaan - tosin ehkä, jos bändi olisi ollut kehissä 30-40 vuotta sitten! :)
Levylista
Ali
24.07.2007 13:06:29 (muokattu 24.07.2007 13:06:51)

Ei kai tässä mistään iän myötä tapahtuvasta kypsymisestä ole kyse. Tai ehkä mä olen vain DT:n poikien kanssa musiikillisesti yhtä jälkeenjäänyt, mutta onneksi se ei estä kuuntelemasta noita parempia bändejä, joita sinunkin jäsenkuvauksessa löytyy iso lista.

En suinkaan väitä DT-faneja jälkeenjääneiksi; osa faneista on kuitenkin niin ahdasmielisen "avarakatseisia", että joskus tekee pahaa. Bändi kuitenkin oli mielestäni loistava 90-luvulla ja vuosituhannen taitteessa - ja LTEkin on pääosin loistavaa kamaa - mutta tällä vuosituhannella bändin inspiraatio näyttää täysin kadonneen joitain pienoisia valonpilkahduksia lukuunottamatta.
Levylista
Borlag
26.07.2007 18:02:03

Dream Theater kirja on nyt sitten valmis ja ennakkotilaukset alkaneet. Kyseessä on siis lähes 400 sivuinen järkäle pelkkää tekstiä, mukana uusia haastatteluja niin bändin nykyisiltä kuin entisiltäkin jäseniltä (ei Kevin Moorea tosin, kieltäytyi kaikesta), kuin myös ihmisiltä jotka olleet mukana muuten vain kuten tuottajilta, levy yhtiön porukoilta, managereilta jne jne. Lisäksi mukana tulee n. 200 sivuinen kirja jossa valokuvia vuosien varrelta, sekä 1 CD jossa ennenjulkaisematonta materiaalia, sekä muuten vain harvinaisempaa tavaraa.

Ennen 1.8 tilanneet saavat myös nimensä kirjan takasivuille kiitoksena.

Ennakkotilaukset: http://www.essentialworks.co.uk/dreamtheater/
Lisätietoa ja pieniä pätkiä kirjasta: http://www.dreamtheaterbook.com/
Kimmo72
26.07.2007 19:32:04
Vähän on liian kallis kirja meikäläisen kukkarolle :S
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Borlag
26.07.2007 19:55:49

Onhan sillä hintaa juu, noin 50€ itse kirjoista sekä CD:stä, plus n. 30e postikuluihin. Mahdollisena extrana vielä tullimaksutkin :p
Torniojaws
26.07.2007 22:36:35 (muokattu 26.07.2007 22:42:57)

Mahdollisena extrana vielä tullimaksutkin :p

Hmm, ei taida tulla:

50 euroa kirja
30 euroa postikulut
80 euroa * 8 % = 6,4 euroa
(50 + 30 + 6,4) * 3,5 % = 3,024 euroa tullia

Tulli + ALV = 9,424 euroa = <10 euroa, eli tullia ei peritä.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Borlag
26.07.2007 23:12:41

Tuo CD lisänä taitaa kuitenkin merkitä sitä korkeampaa verotusluokkaa...

Niin ja jos ei tuo kirja innosta niin seuraavana Ytsejam Records pakettina tulossa seuraavaa:

Made In Japan (2006/01/15 keikalta)
Falling Into Infinity Demos (sisältää "ylijäämä" materiaalit jotka oli myös Cleaning Out The Closet platalla, sekä Metropolis Pt.2 Demot)
Bucharest 2002 DVD, bonus DVD:llä Mexico 2002 materiaalia, 9 Degrees Of Backstage Tourbulence sekä Romanialainen TV dokkari.
Ja viimeisenä 1993/03/04 audio keikka, jonka alkuperäistä yleisön joukosta nauhotettua bootlegia voi suoraan kiittää A Change Of Seasons EP:n olemassaolosta, eli kyseessä legendaarinen The Dance Of Eternity keikka.

Ylläolevat listattuna kiertuekirjan diskografia puolella, Made In Japan jo myynnissä USA kiertueen keikoilla ilmeisesti. Muut saattaa olla Euroopan kiertueeseen mennessä mukana :)
Chunga
27.07.2007 12:28:28

Jos tässä ketjussa vaikka osuisi ja uppoaisi:

http://lehti.samizdat.info/2007/07/26/2053/
ei voi mennä pieleen!
Borlag
27.07.2007 12:31:31 (muokattu 27.07.2007 12:32:50)

heh vai että Portnoy moottoria Peartin tekemänä...
Von Härskiburg
27.07.2007 15:16:05

Heh, tästä linkityksestä on kyllä pakko plussa nasauttaa. Varsinkin tuo jonkun jättämä kommentti Ulrich-epätahtimoottoreista tipautti.
What is the price of nothing? Tervetuloa Schima-taajuudelle.
Maukka The Wicked
31.07.2007 16:53:18
Dream Theater kirja on nyt sitten valmis ja ennakkotilaukset alkaneet. Kyseessä on siis lähes 400 sivuinen järkäle pelkkää tekstiä, mukana uusia haastatteluja niin bändin nykyisiltä kuin entisiltäkin jäseniltä (ei Kevin Moorea tosin, kieltäytyi kaikesta), kuin myös ihmisiltä jotka olleet mukana muuten vain kuten tuottajilta, levy yhtiön porukoilta, managereilta jne jne. Lisäksi mukana tulee n. 200 sivuinen kirja jossa valokuvia vuosien varrelta, sekä 1 CD jossa ennenjulkaisematonta materiaalia, sekä muuten vain harvinaisempaa tavaraa.

Ennen 1.8 tilanneet saavat myös nimensä kirjan takasivuille kiitoksena.

Ennakkotilaukset: http://www.essentialworks.co.uk/dreamtheater/
Lisätietoa ja pieniä pätkiä kirjasta: http://www.dreamtheaterbook.com/

Mites tuleeko tosta kirjasta jonkinnäköinen karvalakki versio mikä tulee sitten kirjakauppoihin asti vai onko kirja vaan "tosifanien" yksinoikeus...
Borlag
31.07.2007 17:35:32

Omien tietojen mukaan karvalakkimalli tulee myöhemmin jossa tuota CD:tä ei ole, siitä että tuleeko kauppoihin saakka ei ole tietoa. Epäilenpä ettei tule, kun on kuitenkin kyseessä kirja joka julkaistaan ilman kustantamoiden apua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)