Aihe: Dream Theatteristä
1 2 3 4 551 52 53 54 55122 123 124 125 126
Pedroz
19.05.2007 15:43:55

Train of thougthin soolo-osuudet -eritoten The Dying soulin loppu- lienee jonkinlaista huumoria? Siis eihän nuo voi olla tosissaan? :-)

Tuo on todellakin aivan karmea. Train of Thoughtilla on monta potentiaalisen loistavaa biisiä, erityisesti This Dying Soul ja Stream of Consciousness, jotka melkein poikkeuksetta kuitenkin lässäytetään jossain vaiheessa liialla sooloilulla.
Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Tunttone
19.05.2007 16:22:11
Tuo on todellakin aivan karmea. Train of Thoughtilla on monta potentiaalisen loistavaa biisiä, erityisesti This Dying Soul ja Stream of Consciousness, jotka melkein poikkeuksetta kuitenkin lässäytetään jossain vaiheessa liialla sooloilulla.

"kröhöm" As I Am:n soolo.
Randomizer
19.05.2007 16:40:02

On muuten uudellakin levyllä vähän vastaavanlaista suorittamisen tarvetta välillä havaittavissa. Veikkaan että ne satunnaiset DT-kuuntelijat jotka tykkäsivät vaikka Octavariumista eivät tykkää tästä uudesta juuri nuiden tilusoolojen takia, joita Octavariumilla oli kuitenkin aika vähän. Itseä ei niinkään tuo hirveä tiluttelu häiritse. Pistää vain välillä hymyilyttämään. :)
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
Musta Arkipyhä
20.05.2007 14:45:02 (muokattu 20.05.2007 14:45:46)
On muuten uudellakin levyllä vähän vastaavanlaista suorittamisen tarvetta välillä havaittavissa. Veikkaan että ne satunnaiset DT-kuuntelijat jotka tykkäsivät vaikka Octavariumista eivät tykkää tästä uudesta juuri nuiden tilusoolojen takia, joita Octavariumilla oli kuitenkin aika vähän. Itseä ei niinkään tuo hirveä tiluttelu häiritse. Pistää vain välillä hymyilyttämään. :)

Niin tosiaan en ole itse aivan varma etteikö tuo ToT:n tiluttelu olisi jonkinsortin huumoria :-) Eikös kavereista löydy muutama Zappa-fani? Ei se (tiluttelu) sinällään häiritse ,mutta suorastaan hyppää esille biiseistä.
"Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen)
_Chrome_
20.05.2007 14:54:04

Hmm... mitähän ne omat suosikkini mahtavat ollakaan...

Images and Words -albumilta löytyy ainakin monta hyvää kuten Metropolis-part 1, Under A Glass Moon sekä Learning To Live. Albumi Scenes of A Memory on kokonaisuudessaan aivan loistava. FII:ltä löytyy groovaava Lines In The Sand ja uusimmalta tietysti veret seisauttava nimikappale Octavarium. Paljon muutakin erinomaista ja hyvää materiaalia löytyy.

Dream Theaterin suomalainen keskusteluyhteisö:
http://octavarium.suddenlaunch3.com/
Randomizer
20.05.2007 15:08:59
Hmm... mitähän ne omat suosikkini mahtavat ollakaan...

Images and Words -albumilta löytyy ainakin monta hyvää kuten Metropolis-part 1, Under A Glass Moon sekä Learning To Live. Albumi Scenes of A Memory on kokonaisuudessaan aivan loistava. FII:ltä löytyy groovaava Lines In The Sand ja uusimmalta tietysti veret seisauttava nimikappale Octavarium. Paljon muutakin erinomaista ja hyvää materiaalia löytyy.

Dream Theaterin suomalainen keskusteluyhteisö:
http://octavarium.suddenlaunch3.com/

Octavarium totta tosiaan on veret seisauttavat progemammutti. Biisi jossa kaikki asiat loksahtavat kohdalleen ja se loppuhuipennus voisi vaikkapa olla koko Dream Theaterin uran loppukliimaksi, niin massiivisissa tunnelmissa liikutaan viimeisen soolon aikana. Itse en jostain syystä pidä I&W lähellekkään DT:n parhaimpina tuotoksina, ehkä jopa sinne alempaan kastiin tämän heittäisin. Liiallinen taitojen näyttäminen nousee melkeenpä pääosaan ja soundit ovat liian kasarit minun makuuni. Uudempi DT-tuotanto uppoaa minulle paremmin.
Pedroz
20.05.2007 17:44:05

Itse en jostain syystä pidä I&W lähellekkään DT:n parhaimpina tuotoksina, ehkä jopa sinne alempaan kastiin tämän heittäisin. Liiallinen taitojen näyttäminen nousee melkeenpä pääosaan ja soundit ovat liian kasarit minun makuuni. Uudempi DT-tuotanto uppoaa minulle paremmin.

Heh, niin ne mielipiteet eroaa. Minusta I&W on lähestulkoon täysin vapaa kaikesta turhasta briljeerauksesta, ja vasta Rudessin mukaantulon jälkeen se on alkanut tosissaan vaivaamaan. Octavariumilla sitä tosin oli kiitettävän vähän.
Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Tunttone
20.05.2007 19:02:43
Pakko kyllä meikäläisenkin yhtyä tähän Octavariumin(kappale)hehkuttamiseen.
Kertakaikkiaan upea kappale. Jotenkin se huilukohta saa aina ihoni kananlihalle:)

Niin ja tottakai aivan loistava Petruccin soolo.
BobHope
20.05.2007 20:14:28

Pakko kyllä meikäläisenkin yhtyä tähän Octavariumin(kappale)hehkuttamiseen.
Kertakaikkiaan upea kappale. Jotenkin se huilukohta saa aina ihoni kananlihalle:)

Niin ja tottakai aivan loistava Petruccin soolo.

Juuri näin. Tyylikäs ja eheä biisi ja kaikenlisäksi vielä muutenkin hyvä :)
Musta Arkipyhä
20.05.2007 20:59:54 (muokattu 20.05.2007 21:00:59)
Juuri näin. Tyylikäs ja eheä biisi ja kaikenlisäksi vielä muutenkin hyvä :)

Just tuo huilukohta on loistava.Ko.teemahan taitaa toistua vielä biisin loppupuolellakin? Alun Pink Floyd -fiilistely myös kohdallaan.Itse asiassa Octavarium on varsin pätevä levy.Itse diggaan enemmän kuin Awakesta joka ei mulle ole oikein auennut.Ainoastaan balladi Answer lies within on hieman turhanpäiväinen.
"Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen)
gorgonoidi
21.05.2007 00:00:57

Olenko minä ainoa kenen mielestä The Answer Lies Within on loistava ballaadi? Tykkään siitä vain jostain syystä. Ei yhtään imelä mielestäni.
Ja tosiaan, onhan se Octavarium aika loistokas. Yksi DT:n parhainpia.
Kärpäsruoska
21.05.2007 00:19:24 (muokattu 21.05.2007 00:21:55)
Olenko minä ainoa kenen mielestä The Answer Lies Within on loistava ballaadi? Tykkään siitä vain jostain syystä. Ei yhtään imelä mielestäni.

Octavarium on minustakin hieno levy, erityisesti muuhun A Change of Seasonsin jälkeiseen materiaaliin verrattuna, mutta The Answer Lies Withinin sanoitus limboaa miltei minkä tahansa riman ali. "Life is short / So learn from your mistakes / And stand behind / The choices that you make"

Edit: olen hitaalla päällä. Biisistähän tuossa Octavariumissa lieni kyse, ja se onkin jo ehdottoman mainio.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
Proge
21.05.2007 01:05:42
Ja tosiaan, onhan se Octavarium aika loistokas. Yksi DT:n parhainpia.

On hyvä balladi todellakin kyllä. Eikä ole imelä sanoituskaan biisissä kuten tuossa edellä sanotaan, juuri sopivan yksinkertainen ja tosiasia kaiken lisäksi sanomaltaan.
Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat.
Proge
21.05.2007 01:11:46
Heh, niin ne mielipiteet eroaa. Minusta I&W on lähestulkoon täysin vapaa kaikesta turhasta briljeerauksesta, ja vasta Rudessin mukaantulon jälkeen se on alkanut tosissaan vaivaamaan. Octavariumilla sitä tosin oli kiitettävän vähän.

Jep. Images & Wordsilla progeilut ja kaikki kikkailut tulevat sydämestä. Vaikka sillä on erilaisia tunnetiloja, tahdin- ja temmonvaihdoksia, ne sopivat biiseihin loistavasti ja kuljettavat niitä eteenpäin järkevästi. Itse olen käsittänyt levyn niin, että kaverit ovat soittaneet levylle mitä heillä on sydemellään ollut, ja kaikki mitä sinne on päätynyt, on tehty näin luonnollisesti. Yksi parhaimpia levyjä mitä on tehty.

Myöhemmille levyille on tosiaan päätynyt paljonkin itsetarkoituksetonta progeilua, joka on tehty sinne vain progeilun vuoksi, ehkä että ihmiset vain ällistyisivät ja koska "vaikeasti" soittaminen on hauskaa kun sen osaa?
Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat.
Musta Arkipyhä
21.05.2007 09:56:31
Perskules.Huomaan diggailevani molemmista:ToT:stä ja Octavariumista.As I am -biisin riffi on varsin messevää kamaa - se kun biisi heti alun jälkeen pyörähtää kulkemaan nopeammalla temmolla.The Dying soulin Blackened-kohta on jälleen hauska yksityiskohta :-) Portnoy on kyllä pätevä.Mies vetää lähes koko ajan kuin viimeistä päivää ja värittää hiljaisempia hetkiä hi-hat ja peltityöllä varsin messevästi.Petrucci ei ole maailman omaperäisin kitaristi ,mutta virtuoosihan mies on - ei käy kieltäminen.

Toimii.
Rakoni
21.05.2007 10:17:19
Petrucci ei ole maailman omaperäisin kitaristi ,mutta virtuoosihan mies on - ei käy kieltäminen.

Kyllä sen huomaa viimeistään siinä vaiheessa, kun itse yrittää soittaa perässä, että kaveri on uskomaton. Enkä tarkoita pelkästään nopeutta.
Lottohevi on paskimmillaankin parasta
Randomizer
21.05.2007 11:23:51
Kyllä sen huomaa viimeistään siinä vaiheessa, kun itse yrittää soittaa perässä, että kaveri on uskomaton. Enkä tarkoita pelkästään nopeutta.

Kyllähän Petrucci on taatusti yksi täydellisimmistä kitaristeista noin teknisesti. Kaiken tyyliset soolot mieheltä kyllä onnistuvat. Itse pidän eniten niistä ei niin tiluista, enemmän melodisista pätkistä tyyliin Octavarium loppusoolo. Muitakin todella tyylikkäitä pätkiä löytyy, mm. uusimmalta levyltä. Kyllähän ne ultranopeat tilutkin menevät, varsinkin The Glass Prisonin se helvetin nopea tilukohta loppupuolen sooloissa järisyttää. Mutta mielummin kuuntelee hillityn tyylitajuisen melodisen soolopätkän, kun 3minuutin shreddaus-, sweeppi-, arpeggiorunkkauksen.
AZa
21.05.2007 12:47:14
Jos nyt vielä Petruccin kitarointia vähän kommentoisin, niin mielestäni Suspended Animation -soololevyllä on erittäin hyviä riffejä ja sooloja. Niistä huomaa hyvin, että tyylitietoakin löytyy vaikka kaikenmoista kikkailuakin on erittäin paljon huomattavissa. Pysyy kuitenkin hyvin kasassa levy :)

Ja mun mielestä hienoimmat DT soolot löytyy vähän vanhemmilta levyiltä. Esim Trial of Tears ja A Change of Season.

Uusi levy taitaa olla perushyvää DT:tä, mutta tuskin mitään kovin jyrisyttävää. Images and Words - Falling Into Infinity aika oli parasta, nykyään on vähän liikaa kikkailua mun makuun :/
Another Still Day Beneath the Sun...
rakula
21.05.2007 15:04:03 (muokattu 21.05.2007 15:04:58)
Petrucci kylläkin uskomaton veitikka mutta joissain kipaleissa tilut menee kyllä kieltämättä överiksi. Itse en esimerkiksi hirveämmin välitä Totin sooloista tai glass prisonin alkuarpeggiotiluista.

Edit. Mainittakoon vielä, että siinä tokyo keikassa joka on julkaistu myöhemmin myös dvd:nä on uskomattomia sooloja petruccilta, hyvä groove!
"No kyllähän se zorrokin pukeutuu mustaan" -Elo
shovi
21.05.2007 21:13:54
Jos nyt vielä Petruccin kitarointia vähän kommentoisin, niin mielestäni Suspended Animation -soololevyllä on erittäin hyviä riffejä ja sooloja. Niistä huomaa hyvin, että tyylitietoakin löytyy vaikka kaikenmoista kikkailuakin on erittäin paljon huomattavissa. Pysyy kuitenkin hyvin kasassa levy :)

Mun mielestä tuo levy ei mitenkään riffeillään ja "hei-mä-osaan-soittaa" -sooloillaan jää muistiin, vaan edemmän niillä uskomattomilla melodioilla. Lynkataanko mut jos väitän, että tiettyä Slashmaisuutta löytyy hitaammista sooloista melodioiden osalta?
Tee sitä, mitä muut eivät tee. -Sam Vannin menestymisen ohje Rafael Wardille
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)