Aihe: Deli Selim - Turkin mustalainen klarinetisti
1
Iso-Jaakko
17.03.2006 16:21:56

Turkissa asunut serbialainen tuttavani tutustutti minut Turkin mustalaiseen klarinetistiin ja laulajaan Deli Selimiin. Tiesi kertoa Delimin käyttäneen monenlaisia huumauspäihteitä ja olleen eläessään monia hampaita vailla. Googlella en juuri mitään tietoa löytänyt.

Musiikki on kyllä tosi hyvää. Onko Deli Selim tuttu kenellekään täällä?
Ronskisti ranttaliks vaan!
torvela
17.03.2006 17:25:36
Hieman olen tutustunut. Mahtava soundi ja hieno rytmiikka ja todellakin fiilistä löytyy. Hän käsittääkseni soittaa nimenomaan metalliklarinettia. Voin suositella. Ja äänitettä löytynee Digeliuksesta. Hauska että otit asian puheeksi.
Klezberg
18.03.2006 14:06:04

Hieman olen tutustunut. Mahtava soundi ja hieno rytmiikka ja todellakin fiilistä löytyy. Hän käsittääkseni soittaa nimenomaan metalliklarinettia. Voin suositella. Ja äänitettä löytynee Digeliuksesta. Hauska että otit asian puheeksi.

Täytyypä laittaa nimi muistiin kun menen seuraavaksi Digeliukseen. Mustafa Kandiralia on tullut jonkun verran kuunneltua, vaikkei tietenkään ole mustalainen. Itse aloitin klarinetin soiton pari viikkoa sitten ja olen kuullut että Turkissa soitetaan metallista G-vireistä klarinettia. Olisi kiinnostava sellaistakin kokeilla.
Der bester fidler fun ale poikers iz Yankl der tsimbler.
V1lleK
18.03.2006 16:04:36
Luulisi että metallisella klarinetilla olisi erityisiä etuja puusta valmistettuihin verrattuna, mutta niinpä vain ne ovat jääneet historian hämärään. Olisi mielenkiintoista kuulla sellaista soitettavan.

Löytyi seuraavanlainen sivusto aiheesta

http://images.google.fi/imgres?imgu … num%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DN
Syntymän ja kuoleman välillä on vain sattumia ja valintoja.
Klezberg
21.03.2006 22:59:51

Löytyipä tällainen sivu http://www.greek-turkish-clarinet.com/
Der bester fidler fun ale poikers iz Yankl der tsimbler.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)