robw 16.03.2006 12:51:57 (muokattu 16.03.2006 12:52:44) | |
---|
Pari päivää sitten aloin ensimmäistä kertaa kuunnella kyseisen bändin kolmoslevyä -jota on sanottu parhaaksi, hämärimmäksi ja progeimmaksi KW:n levyksi- verbaaliselta näkökulmalta. Keskittyessäni sanoihin, en voinut olla ihmettelemättä Alt-Land-Is-biisin tarinaa. Tietääkö joku, mistä biisissä kerrottu tarina on syntynyt? Onko se vain P.Wallin korvien välissä hieman kyseenalaisessa mielentilassa kehittynyttä juttua? Onko se tosissaan kirjotettua historiaa ihmiskunnasta? Kiitos teille, jotka osaatte kysymyksiin vastata. |
Aerodactev 16.03.2006 12:56:47 | |
---|
Liekkö jotain tekemistä Ior Bockin sukusaagojen kanssa. Eli siis hömpänpömppää, mutta mielenkiintoista sellaista.
Long = progressive = good
Kp: P F |
aksiom 16.03.2006 18:15:10 (muokattu 16.03.2006 18:16:56) | |
---|
http://www.timolehtinen.com/writings/books/9525137007/ Tuolta löydät etsimäsi. Hömppäpömppää tahi ei, kiinnostavaa todellakin. Mutta myönnettävä on että Bock on muuttanut käsitykseni suomen kielestä täysin. Bockin saagan todenperäisyyttä en viitsi spekuloida. Suomen kieli on kuitenkin joka tapauksessa mitä on ja siitä löytää aikamoisia juttuja eikä tarvitse edes Iorin mielikuvitusta. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
Herra-X 16.03.2006 18:16:02 (muokattu 16.03.2006 18:19:21) | |
---|
Liekkö jotain tekemistä Ior Bockin sukusaagojen kanssa. Eli siis hömpänpömppää, mutta mielenkiintoista sellaista. On paljonkin. Käsittääkseni kappale kertoo koko Ior Bockin saagan. Googlella löytyy kyseisestä hörhöstä lisää. E: Jaahas. Aksim ehti näemmä kirjoittaa viestinsä sillä välin, kun minä tapailin omaani. "Ai Beethoven?"
kalamies#39 >-)))> |
Aerodactev 16.03.2006 18:22:25 (muokattu 16.03.2006 20:31:04) | |
---|
edit: Tässä oli todella asiaton kommentti. Anteeksi.
Long = progressive = good
Kp: P F |
J.Ahonen 16.03.2006 21:40:44 (muokattu 16.03.2006 21:40:59) | |
---|
Eikös Pete ollut sen yhden hörhön opetuslapsi? (ei tule nimi mieleen), saivat jopa rahoituksia joltain firmalta kaivuu operaatioon. Tarkoituksena oli löytää Lemminkäisen temppeli, arvatkaa löytyikö? Sitä ne sienet teettää,. |
jjylli 16.03.2006 21:48:37 | |
---|
ei ne löytäny ku se lopetettiin se projekti kesken. eikä se petri siellä mitään kaivamassa ollu. sinne vaan kaikki kaivamaan gumbostrandiin. sienet on hyviä, varsinkin suppilovahverot. mutta mitä ihmettä niillä on tämän asian kanssa tekemistä? opetuslapsi? isäs oli ku.. |
J.Ahonen 16.03.2006 21:50:01 | |
---|
Niin ne jutut vääristyy matkan varrella. "opetuslapsi" piti laittaa. |
jjylli 16.03.2006 21:51:07 | |
---|
Niin ne jutut vääristyy matkan varrella. "opetuslapsi" piti laittaa. no hei ei tää oo vakavaa. ollaan kavereita. jookos |
J.Ahonen 16.03.2006 21:51:42 | |
---|
....no j---ooo---oooo..... |
Todenpuhuja 16.03.2006 23:54:48 (muokattu 16.03.2006 23:55:32) | |
---|
Jees, no tuosta Ior Bockin kirjasta löytyy kyllä varsin mielenkiintoistakin tarinaa, ja opetuksia tästä maailmamme synnystä. Tuli joskus itsekin hommattua tuon kolmoslevyn saattelemana, ja jos kiinnostusta löytyy, niin suosittelen. Fiktiota tai vahvasti väritettyä faktaa, kukin tulkitkoon miten haluaa, mutta selitykset tuosta kielemme pohjatumisesta ovat ainakin minusta melko hyvinkin perusteltuja. Jos ei Walli opetuslapsi sentään ollut, niin aika syvälle ilmeisesti noihin teorioihin hurahtanut... Mutta luultavasti eräskin nimeltämainitsematon henkilö tietää tästä enemmän kuin vaikkapa minä. :) edit. Se pyramidi logossa minua vaan vieläkin mietityttää, että mistähän mahtaa olla syntynyt. Ei kirjastaakaan mitään siihen viittaavaa löytynyt. |
aksiom 17.03.2006 00:09:57 (muokattu 17.03.2006 00:12:55) | |
---|
Jos ei Walli opetuslapsi sentään ollut, niin aika syvälle ilmeisesti noihin teorioihin hurahtanut... Mutta luultavasti eräskin nimeltämainitsematon henkilö tietää tästä enemmän kuin vaikkapa minä. :) Peten itsensä suusta aiheesta: -Tri-Logyllahan esiintyy paljon kalevalaisia tarinoita. Me kuulemme koko ajan tarinoita. On his-tory ja on her-story. Kun niihin alkaa uskoa, voi lukea miten joku lahko on taas tehnyt joukkoitsemurhan. Ja kuinka ihmisiä johdetaan ajatuksilla toisiaan vastaan. Se on sanan voimaa. In the mirrorland the word is the game and the game is the word. Terve kyseenalaistaminen on se juttu, mihin kaikkien pitäisi pyrkiä, vaikka sitä kaikin tavoin pyritään seitsemänvuotiaasta asti estämään. - Suomalaista mytologiaa on mahdoton muuttaa uskonnoksi, koska sen perusidea on se, että siihen ei pidä uskoa. Kaikki on vain tarinaa. Sen muuttaminen uskonnoksi toimisi täysin itseään vastaan. Onhan se tosin aikaisemminkin onnistuttu tekemään. Uudella levyllämme on pätkä koko jutusta, hyvin tiivistelty runko. Se selvittää joitain myyttejä ja kääntää järjestelmää vähän ympäri. Levyllä on myös kuvattu äänijärjestelmää, joka on avain suomenkielen saloihin. Kuten mitä kielemme pitää sisällään ja miksi sanoilla on niin monta merkitystä. Koko haastattelu täällä: http://www.kotiposti.net/akiko/mirrorlandv2/soundi1194.html edit: Tässä oli todella asiaton kommentti. Anteeksi. Sietääkin pyytää. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
oprahk 17.03.2006 10:38:50 | |
---|
Olo on kuin orvokilla 8-) |
Kimmo72 17.03.2006 12:24:54 | |
---|
...kaivamaan gumbostrandiin. Oon käyny.. Tosin en kaivamassa.. Mielenkiintonen paikka. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Haipuma 17.03.2006 13:52:13 | |
---|
The truth lies within Kesälintu. |
kede 18.03.2006 19:52:39 | |
---|
Mulla kans. Ihan kipeetä settiä vetää kyllä :o |
Kimmo72 19.03.2006 21:17:26 | |
---|
Mulla kans. Ihan kipeetä settiä vetää kyllä :o Mulla on kuus. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
piude 19.03.2006 21:18:48 | |
---|
jos laitan III:n soimaan nukkumaan käydessä, niin yleensä nukahdan juuri tuon alt-land-is:n aikana. mahtavuutta. |
gösplstorm 19.03.2006 22:16:27 | |
---|
Mulla on kuus. Mul onki seittemän. "olen pahoillani en voi siirtyä enää taaemmaksi kohden bussin takaosaa koska reseptiiviset elimeni observoivat käytävällä Blookkuksen!!" www.TheZippyWackos.com |
hörhö 19.03.2006 22:40:07 | |
---|
Eikös Pete ollut sen yhden hörhön opetuslapsi? (ei tule nimi mieleen), saivat jopa rahoituksia joltain firmalta kaivuu operaatioon. Tarkoituksena oli löytää Lemminkäisen temppeli, arvatkaa löytyikö? Sitä ne sienet teettää,. Itseasiassa niillä ei ollu varaa jatkaa sitä kovinkaan pitkään, mutta joissain tähystyksissä mestasta löytyi aika mielenkiintoista matskua ja ainakin jotkut löydöt vastasivat Bockin kuvailuja. "Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900) |