Aihe: Tasavallan presidentin uusi kiertue
1 2
stigcarpelan
18.01.2006 20:22:12
Hämmästyin kovasti että suomen vanhat proge-legendat on tulossa tännekkin päin.
Tietääkö joku ketä kaikkia siinä nykyään soittaa, kun lukee vain "lähes alkuperäisessä kokoonpanossa"? Ja onko vanhoilta ukoilta tulossa jotain uutta matskuakin?
Milkop
18.01.2006 20:24:24 (muokattu 18.01.2006 20:31:01)

Onhan tästä jotain puhetta ollut:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=5&t=113122&co=30

Edit: Tollaista löyty Jukkatolonen.comista:
11.02. Hamina, Bar Tompuri, (Tasavallan Presidentti)
08.02. Helsinki, Tavastia klubi, (Tasavallan Presidentti)
04.02. Tampere, Telakka, (Tasavallan Presidentti)
03.02. Kuopio, Henry’s Pub, ( Tasavallan Presidentti)
02.02. Imatra, Karelia Sali, (Tasavallan Presidentti)
27.01. Nummela Ned Kelly’s, (Tasavallan Presidentti)
13.01. Koli, Koli Jazz, Sokos Hotelli (Cool Train)

Edit2: Eiköhän se ole samat jepet kuin ennenkin soittamassa. Luulisin näin.
M.Paisley
18.01.2006 21:30:05

Kokoonpano pitäisi olla seuraava:

Juhani Aaltonen, saxophones, flute
Vesa Aaltonen, drums
Häkä Virtanen, bass
Frank Robson, vocal, keyboards
Jukka Tolonen, guitar

Basisti ainoa kysymysmerkki, Måsse ei taida olla enää soittokunnossa.
Eric Bloom:iksi on haukuttu, Jeff Lynne:ksi onneksi ei vielä
Leikari
19.01.2006 12:17:56 (muokattu 19.01.2006 12:18:14)
Hämmästyin kovasti että suomen vanhat proge-legendat on tulossa tännekkin päin.
Tietääkö joku ketä kaikkia siinä nykyään soittaa, kun lukee vain "lähes alkuperäisessä kokoonpanossa"? Ja onko vanhoilta ukoilta tulossa jotain uutta matskuakin?

kuuntelin tässä joku päivä sitten kirjastosta lainaamiani Love-Proge 1&2:sta

olisi parempi vaan unohtaa ja jättää legendoiksi niille, ketkä haluavat asian siten muistaa - - oikein puistattattava ne ajat...
Soitetaan jamia!
Teijo K.
19.01.2006 13:08:30

kuuntelin tässä joku päivä sitten kirjastosta lainaamiani Love-Proge 1&2:sta

olisi parempi vaan unohtaa ja jättää legendoiksi niille, ketkä haluavat asian siten muistaa - - oikein puistattattava ne ajat...

Voisitko sinä kun olet tuollainen kaikentietävä ja ylin auktoriteetti tehdä sellaisen lyhyen listan niistä bändeistä joista saa tykätä. Ettei sitten meidän huonolla musiikkimaulla varustettujen tarvitse kulkea pimeydessä huonoa musiikkiamme kunnellen. Kerro oi suuri guru ja tietäjä, valaise polkumme.
Munsta.
Leikari
19.01.2006 16:45:57 (muokattu 19.01.2006 16:54:03)
Voisitko sinä kun olet tuollainen kaikentietävä ja ylin auktoriteetti tehdä sellaisen lyhyen listan niistä bändeistä joista saa tykätä.

se vaihtelee

- -ei siitä ryppyotsaisuuden ja tärkeilyn ajasta (lähinnä 70-luku) pajoa kestävää jäänyt
- sen verran vedän takaisin, että 60-luvulla vielä "keksittiin" rockmusiikkia - 70-luvun proge oli kotomaassamme jo brezhneviläisen jämähtänyttä - onneksi tuli punk ja tappoi
- tulihan niitä 70-luvulla lukiolaispoikana jotain kavereiden luona kuunneltua vaan ei koskaan sytyttänyt - jälkeenpäin on huomannut miten innotonta ja hakusessa ollutta sen ajan musiikko on ollut. Tärkeintä oli kait todistaa, että rock-musiikkikin on taidetta - - ja silloin rock-musiikki alkoi menna v....lleen. - - no, olihan sitä maailmallakin kaikenmaailman jeessejä..
Soitetaan jamia!
Ristihuuli
19.01.2006 17:13:49 (muokattu 19.01.2006 17:19:46)
onneksi tuli punk ja tappoi

Punk tappoi hevonpaskaa. Musateollisuus ja mm. disco ehtivät ensin.
Samoin ne tuhannet paskat satumaailma-bachmozart-sinforock-kloonibändit joita ilmesty rytinällä muodin mukana; avantgardemmat bändit kun jatkoivat omia polkujaan vielä pitkään.

http://homepage.ntlworld.com/the.brainiac/stuff/prog.htm
Teijo K.
19.01.2006 17:36:18

se vaihtelee

- -ei siitä ryppyotsaisuuden ja tärkeilyn ajasta (lähinnä 70-luku) pajoa kestävää jäänyt
- sen verran vedän takaisin, että 60-luvulla vielä "keksittiin" rockmusiikkia - 70-luvun proge oli kotomaassamme jo brezhneviläisen jämähtänyttä - onneksi tuli punk ja tappoi
- tulihan niitä 70-luvulla lukiolaispoikana jotain kavereiden luona kuunneltua vaan ei koskaan sytyttänyt - jälkeenpäin on huomannut miten innotonta ja hakusessa ollutta sen ajan musiikko on ollut. Tärkeintä oli kait todistaa, että rock-musiikkikin on taidetta - - ja silloin rock-musiikki alkoi menna v....lleen. - - no, olihan sitä maailmallakin kaikenmaailman jeessejä..

Oikein mainio että jatkatte sitä ryppyotsaisuuden ja tärkeilyn perinnettä täällä noilla kaikkitietävillä ja toisia aina niin herkeämättä tuomitsevilla kommenteillasi. Sitä listaa jäin kyllä vielä kaipaamaan. Oletan kuitenkin että punk on saanut armon teidän kaikkitietäväisessä viisaudessanne. Vielä toivoisin hieman täsmennystä minkä aikakauden punk on hyväksyttävää vai koskeeko se kaikkea punkkia?

Kyllä uskon että kun jatkatte vielä tuota niin ihanan ilkikurisen tuomitsevaa linjaa, niin me kaikki ennenpitkää ymmärrämme hylätä nuo huonot artistit ja bändit ja siirrymme kuuntelemaan hyvää musiikkia. Eli sitä mitä te suuressa viisaudessanne suvaitsette kuunnella. Mitä se nyt sitten onkaan.
Munsta.
MK73
20.01.2006 16:44:06
Suuresti ihmetyttää nuo Leikarin kommentit? Siis todellakin. Sille ei vaan voi mitään, että kaikki minulle tärkeä ja kestävä rytmimusiikki on kotoisin juuri 70-luvulta. Se oli ehkä ryppyotsaisuuden ja hinkkaamisen aikaa, joka myös tuotti tulosta. Kyllä ne jutut sitten upealta kuulostavatkin. Uskomattoman hieno vuosikymmen!

En ala enempiä väittelemään, makunsa kullakin. Ja hatunnosto Pressalle.
Ernesti
25.01.2006 09:29:36
Basisti ainoa kysymysmerkki, Måsse ei taida olla enää soittokunnossa.

Joo, ei taida enää olla. Eipä siitä oo mitään kuulunu eikä näkyny. Häkähän siinä
vääntää sen tilalla. Måsse ois kyllä verraton jos vertaa tohon Virtaseen. Se soittaa niin bumtsi-bum-meiningillä. Ei sikaile niin kuin Måsse:)
Traditional grip!!
Teijo K.
25.01.2006 09:35:18

Joo, ei taida enää olla. Eipä siitä oo mitään kuulunu eikä näkyny. Häkähän siinä
vääntää sen tilalla. Måsse ois kyllä verraton jos vertaa tohon Virtaseen. Se soittaa niin bumtsi-bum-meiningillä. Ei sikaile niin kuin Måsse:)

Wigwamin kanssa olen Måssen nähnyt taannoin soittavan, ja minusta hän soitti kyllä hienon vähäeleisesti. Ei yhtään turhaa ääntä, tukien muita. Tosin ei nyt mitenkään korostetun minimalististakaan ollut. Juuri sopivaa.
Munsta.
J.Ahonen
25.01.2006 10:45:43
Leikarille ei tainut elämä maistua 70-luvulla? Taitaapi tulla ikäviä flashbackkeja noiden aikojen bändeistä.

Täytyy kyllä sanoa, että itselläkään ei ole enään pariin vuoteen kolissut suomalaiset taide bändit. Pari vuotta sitten jaksoin kyllä Tasavaltaa ja Wigwamia, en tiedä osittain voisin, ainakin Suomalaisten tuon ajan bändejen kohdalla olla samaa mieltä Leikarin kanssa. Jotenkin yritetään olla liian "brittejä". Ja välistä (Ainakin) wigwam sortuu typeriin kohtiin kappaleissa. Kun ideat loppuu Gustavson vetää jazz soolon, missä ei päätä eikä häntää ...jne...Tasavalta sortui vähemmän tämmöisiin ratkaisuihin. Eipä sillä, kyllä suurin osa 70-luvun britti bändeistäkään ei jaksa enään kolista esim. YES, ELP, Gentle giant...jne....Sääli sinänsä.
Ernesti
25.01.2006 11:03:34
Wigwamin kanssa olen Måssen nähnyt taannoin soittavan, ja minusta hän soitti kyllä hienon vähäeleisesti. Ei yhtään turhaa ääntä, tukien muita. Tosin ei nyt mitenkään korostetun minimalististakaan ollut. Juuri sopivaa.
Kyllä se on kovan luokan ammattilainen. Mutta huomattavasti köyhempi pressa on kuunnella Häkällä varustettuna. Kun vertaan Still Struggling For Freedom-levyä niihin kahteen Häkä-keikkaan mitä oon nähny.
Traditional grip!!
Aivokalvo
25.01.2006 12:34:20
ei siitä ryppyotsaisuuden ja tärkeilyn ajasta (lähinnä 70-luku) pajoa kestävää jäänyt

No jaa, kyllä minä pidän just Yesiä ja vaikka Jethro Tullia varsinkin kestävinä bändeinä. Ja vilkaisepa bändien nykyisiä DVD:itä, yleisössä lähinnä 20-vuotiasta porukkaa; kaikki ei voi olla pelkkää nostalgiaa. Ja olen itse erittäin hyvä esimerkki siitä kuinka nuo 70-luvulla tehdyt, hiotut, tunnelmalliset ja upeat levyt säväyttävät myös meitä aivan nuoria musiikinharrastajia. Miltei kaikki 70-lukulaiset bändit ovat saaneet myös uuden kuuntelijasukupolven. Itse tunnen todella monta lukioikäistä
Pink Floyd-, Wigwam-, Yes- ja-niin-edelleen diggaria.
"Lähellä reunaa, varrella virran"
Aivokalvo
25.01.2006 12:34:20
ei siitä ryppyotsaisuuden ja tärkeilyn ajasta (lähinnä 70-luku) pajoa kestävää jäänyt

No jaa, kyllä minä pidän just Yesiä ja vaikka Jethro Tullia varsinkin kestävinä bändeinä. Ja vilkaisepa bändien nykyisiä DVD:itä, yleisössä lähinnä 20-vuotiasta porukkaa; kaikki ei voi olla pelkkää nostalgiaa. Ja olen itse erittäin hyvä esimerkki siitä kuinka nuo 70-luvulla tehdyt, hiotut, tunnelmalliset ja upeat levyt säväyttävät myös meitä aivan nuoria musiikinharrastajia. Miltei kaikki 70-lukulaiset bändit ovat saaneet myös uuden kuuntelijasukupolven. Itse tunnen todella monta lukioikäistä
"Lähellä reunaa, varrella virran"
Teijo K.
25.01.2006 17:29:50

Älä nyt kehtaa tuosta leikarista hermostua. Se on vain niin kehittynyt yksilö, että tietää musiikista ja elämästä kaiken ja pystyy sitten latelemaan totuuksia.
Munsta.
Tietysti Pauligin
29.01.2006 16:43:56
02.02. Imatra, Karelia Sali, (Tasavallan Presidentti)

Perkule, tänään huomasin tuosta mainoksen lehdessä. Liput 15 e, harmi vaan että nyt ei oikein irtoaisi tuotakaan summaa. Vääh.
Tyrkytän itseäni sinne roudariksi. Hörrh.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Tietysti Pauligin
29.01.2006 16:43:56 (muokattu 29.01.2006 16:44:27)
Perkeleen tuplat.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
stigcarpelan
30.01.2006 11:04:05
03.02. Kuopio, Henry’s Pub, ( Tasavallan Presidentti)

8 € tänne tuli hommattua liput, ei ollu paha.
Fuzzy Boner
30.01.2006 11:12:33
En sano muuta, ku: "Helvetin hyviä mustikoita tuolla ylhäällä, tosi makeita!"
Saapuileva Midge T
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)