tumbi 09.05.2006 23:42:41 | |
---|
Mistä saisi hankittua tjemben hyvällä hinta/laatu suhteella? Ei siis mitään prisman liukuhihna lelua vaan soitin saisi olla melko laadukas (mahd. käsintehty). Minkä suuruisissa hinnoissa liikutaan? At least I know that I don't know anything. |
tanjuli 10.05.2006 09:27:59 | |
---|
djembeä kannattaa metsästää vaikkas festareilta, esim. kaustisilta tai faces-festivaaleilta. jossain oli joku mainos että tyyppi tekee käsin djembejä mutten valitettavasti muista missä ja kuka. [i hear voices but at least they're on tune] |
McNulty 10.05.2006 10:58:05 (muokattu 10.05.2006 10:59:37) | |
---|
Lahdessa on yksi tansanialainen kaveri (Johnson) joka tekee Djembejä käsityönä. Hinnat on mielestäni kohdallaan kun isonkin djemben saa johonkin 120-150e, joka on siis puolet halvempi kuin LP:n djembe tms. Hitto kun en muista kaverin sukunimeä, oli kuitenkin viime kesänä HML:n torilla Reilun Kaupan markkinat ja siellä tuo kaveri esitteli Djembejään. Mahongista rungot ja lehmännahasta kalvot kiristyksineen. Noniin, löysinpäs kaverin mainoslappusen: Johnson Mluge 040-537 8035 tai mluge@hotmail.com Johnson puhuu kyllä suomeakin mutta englannilla voi jatkaa jos tuntuu paremmalta (tai swahililla... asante!) :) Kyseessä on erittäin mukava kaveri ja olen pariin kertaan jutellut hänen kanssaan enemmänkin (todettiin että meillä on yhteisiä tuttuja Tampereelta, kenialaisia ja tansanialaisia)... onpa hän yhden Djemben minullekin tehnyt. Oiskohan ollut n. 30-35cm halkaisijaltaan ja taisi jonkun 110e maksaa. Vastaavaa katselin LP:ltä ja se maksoi muistaakseni yli 300e. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
etnopoju 10.05.2006 14:57:35 | |
---|
|
Karlsson 10.05.2006 14:59:51 | |
---|
Lahdessa on yksi tansanialainen kaveri (Johnson) Johnson taisi järjestää rumpujenteko- ja soittokurssejakin, jos oikein muistan. Käytti ainakin ennen itse parkitsemiaan nahkoja kalvoina rummuissaan. "I had to. I was drunk." -Vivian |
McNulty 10.05.2006 15:38:54 | |
---|
Johnson taisi järjestää rumpujenteko- ja soittokurssejakin, jos oikein muistan. Kyllä vaan... esiintyivät viime kesänä tuossa torilla soittoryhmänsä kanssa. Käytti ainakin ennen itse parkitsemiaan nahkoja kalvoina rummuissaan. Jep, ainakin minun djembessäni on myös tuo hänen valmistama kalvo. Kuulemma (ei siis 100% varmaa) mutta parkitsee edelleen nahat itse kalvoiksi. Voin suositella Johnsonia lämpimästi kyllä jos Djemben halajaa. Kannattaa unohtaa nuo thomannit heti alkuunsa :) Käsityö on käsityötä ja kun vielä kotimaasta saa edukkaasti niin bye bye sakulandia :) Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" |
Barret 10.05.2006 15:44:32 | |
---|
Heh, olin paikalla kun kitaristikaveri osti yöllä Helsingin kadulla yheltä Ghanalaiselta Djemben! Kaveri tuli tarjoamaan... :/ |
Joonas 12.05.2006 20:07:46 | |
---|
Multa saisit vasta viritetyn Ghanassa käsin tehdyn djemben hintaan 150e. Sijainti Tampere. Soundi on melko "kireä" ja kylmä, sellanen soolodjembemäinen. Itse kun soitan isossa porukassa, kaipaisin lämpimämpää ja sellasta "flap" soundia enemmän kun nykystä "di" soundia, siksi myynnissä. Ostettu n. vuosi sitten Hellas pianosta hintaan 200e tai 220e en oo ihan varma. Joonas. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |