Aihe: Richard Bona Tavastialla
1 2
Anonymous-jazz
05.11.2006 23:32:10 (muokattu 05.11.2006 23:38:22)

Tiistaina 7.11
Richard Bona (USA) 35 e

HUOM!
Ovet klo 20 - soitto alkaa klo 21:30!!
PLEASE NOTE!
Doors open at 8 p.m. - showtime at 9:30 p.m.!!

Aiotteko mennä ?

Liput on aika suolaisen hintaiset..
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
M.i.k.key
05.11.2006 23:37:44
Olisit vielä lisännyt että konsertti on tiistaina 7.11

Saattaisin mennä mutta muualla keikoilla. Olen Bonan nähnyt Methenyn bändissä Ruotsissa ja onhan se aika huikea jäbä! Tuon hintaisiahan noi yleensä on...
möllisty
Anonymous-jazz
05.11.2006 23:38:34 (muokattu 05.11.2006 23:38:41)

Päivitetty on...
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
Antero--
06.11.2006 09:59:21
Näin livenä Montevideossa. Aivan järkyttävän kova esiintyjä, en ole tainnut kovempaa liveä nähdä.

Antero
"shut up and play yer guitar!"
Fuzzy Boner
06.11.2006 10:37:19

Saattaisin mennä mutta muualla keikoilla. Olen Bonan nähnyt Methenyn bändissä Ruotsissa ja onhan se aika huikea jäbä! Tuon hintaisiahan noi yleensä on...

Mä harkitsen. Se on tosi kova.
Möllisty
Epämuusikko
06.11.2006 10:55:36
Oho. Tuonne voisi mennä. Hieno muusikko, vaikka hänen funktionsa Metheny Groupissa jäi mulle hieman epäselväksi.
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
J_Mikkonen
06.11.2006 10:59:18
Oho. Tuonne voisi mennä. Hieno muusikko, vaikka hänen funktionsa Metheny Groupissa jäi mulle hieman epäselväksi.

"Jokapaikanhöylä" vois olla ihan hyvä nimitys. Tai sitten "soittelen tässä vähän kitaraa, kohta vois pistellä bassolla menemään, ja sitten vähän lauleskella".

Kova heppu kyllä.
Kauniisti soi blues.
Keny
06.11.2006 11:27:02
Lippujen hinta on aika kova tai sit oon vanha.Bona on kyllä hyvä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
M.i.k.key
06.11.2006 22:29:36

Se soitti koko keikan perkkoja ja lauloi köörejä kunnes keikan loppupuolella tuli frontille vetämään ihan puun takaa bassosoolon!
möllisty
Morse Code
06.11.2006 22:45:39
Näin livenä Montevideossa. Aivan järkyttävän kova esiintyjä, en ole tainnut kovempaa liveä nähdä.

Kertaalleen olen ollut todistamassa, kun Bona hoiti nelikielisen M. Sternin triossa. Varsin vaikuttava kaveri. BTW, syyskuun Bass Player -lehdessä oli miehestä kansijuttu.
Kraut und Rüben haben mich vertrieben
Uli Con Carne
06.11.2006 22:59:45

Pakkohan se on nähdä. Harmi vaan, että ite oon keikalla (onneksi Helsingissä) klo 21 alkaen, pikaset kaheksan biisiä ja taksi Tavastialle. Toivottavasti ei missaa koko showta.
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
Dirk
07.11.2006 21:17:45
Bona on kyllä tiukka kaveri ja olisi kiva nähdä livenä. Sen soolohommista Tukholman jazzfestarikeikkatallenteen olen nähnyt ja muutama levy löytyy... mutta 35e on silti paljon.

Kamerunista tulee kyllä näitä basisteja; viime kesänä näin Etienne Mbappé nimisen basistin ilmaiskeikalla ja ei senkään tarvinnut tekniikkaansa hävetä...
MrShaft
08.11.2006 00:49:59
Mä tykkään Bonan vahvasta rytmisestä linjasta ja todella musikaalisesta otteesta, mukaan lukien hienon ymmärryksen soundille. Se mistä en pidä, on että se soittaa sointuvaihdoksia todella tiukasti joustamatta vähääkään kenenkään suuntaan. Tästä syystä täytyy solistien joustaa hyvin paljon. Silti, elämäni parhaimpia yhteissoittokokemuksia...

Eihän Bona ole suoranaisesti jazzari vaan lähinnä lahjakas New York-muusikko: soittaa ja laulaa mitä vain antaumuksella ja aina kympillä miettimättä sen enempää.

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
Keny
08.11.2006 08:18:27
Ei ollu 35 egee eilisestä liikaa.Hyvä keikka.
Uli Con Carne
08.11.2006 10:35:44

Ite menin sinne tuhannen väsyneenä oman vedon jälkeen ja ei oikein ollu pääkoppa oikeassa asennossa (puhumattakaan, että missasin ekan reilu puoli tuntia). Meikää se ei oikein puhutellut. Ensinnäkin kisko ihan suunnattomasti ne yleisön urpot huutelijat, ja muutama humaltunut tollo jotka koko keikan ajan kyseli kovaan ääneen että "no osaaksshe shoittaa, hä, hä, hä", ja toiseksi tuli olo, että tarviiko ne kaikki ulukomaan lickit olla koko ajan tiskissä. Vähän yleisurheilun puolelle meni. Eniten pidin sedän laulusta.

Mietin, että mieluiten kuuntelisin Bonan musiikkia ihan akustisesti unplugged-hengessä.

Ja kaikki tämä pohjustettakoon sillä, että esimerkiksi "Reverence" on minusta uskomattoman hieno levy, ja sillä että saatoin olla vain väärällä tuulella tuommoseen eilen.
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
Antero--
08.11.2006 19:22:37 (muokattu 08.11.2006 19:23:43)
Ja kaikki tämä pohjustettakoon sillä, että esimerkiksi "Reverence" on minusta uskomattoman hieno levy, ja sillä että saatoin olla vain väärällä tuulella tuommoseen eilen.

Itse taas petyin hiukan Bonan levytyksiin, mies oli ollut livenä niin jumalattoman kova. Levyiltä puuttuu letkeän itseironinen pelleily/kukkoilu, jota sai livenä juuri oikean annoksen. Myös sitä huikeaa musiikkityylien sekoittelua ja improvisoinnin vimmaa ei levyiltä oikein löydy. Myös Bonan kommunikointi yleisönsä kanssa oli huikeaa.
Millaisella kokoonpanolla Bona esiintyi Tavastialla? Arvostettu teatteri etelä-amerikkalaisella yleisöllä on kuitenkin "hiukan" eri ympäristö kuin Tavastia. :) Saattoi olla ettei ehkä ollut Bonan paikka esiintyä.

EDIT: Onhan ne Bonan levyt aika mainioita, mutta jotenkin hiukan steriileitä minusta. Innolla odotan live-julkaisua.
"shut up and play yer guitar!"
Keny
09.11.2006 08:16:38
Samaa mieltä siitä että levyt on aika ujoja ja africa poppia osittain kun taas livenä toimii erittäin hyvin.Oli oikeen yllättyny tohon tavan vetoon.Omistan tietty kaikki sen levyt mutta livelevy ois tosiaan kova tai DVD.

Hyvä basisti kolleega joka on nähny useemman Bonan keikan jenkeissä ja muualla niin sano että toi tavan keikka oli kyllä yks kovimpia.Ukko kuulemma kehittyny:)
chromazone
09.11.2006 12:16:00
Itse tykkäsin kovasti. Soiton ja laulun lisäksi soundikin oli jotenkin ihan käsittämättömän hyvä, varmaan paras livemiksaus mitä olen kuullut. Bändillä oli hienoa dynamiikan hallintaa. Jos joku jätti vähän kylmäksi niin ehkä trumpetisti ja kitaristi solisteina, odotin ehkä vähän erilaista hommaa... Ja akustiset kitarat olis mun mielestä kuulunut tohon bändiin, vrt. Reverence. Mutta kokonaisuutena aivan mahtava keikka!
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
drumm
09.11.2006 13:48:30
Urheilu menee teillä sitten musiikin edelle, vai?
Karlsson
09.11.2006 15:06:50
Urheilu menee teillä sitten musiikin edelle, vai?

Bonan musiikista ei oo näppylöitä tullut ja olen urheilulle tosi allerginen.
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)