JMP71 14.08.2004 19:41:10 | |
---|
Niin että onko jo uusin Hidria levyhyllyssä ihmisillä. Muuan päivä sitten hankin ja kovasti olen kuunnellu. Ja tykänny. Toimiihyvin kun pistää luurit päähän ja antaa mennä. Ja siis ihan ilman päihteitä. Eli mitä tykkäätte? Ne jotka tuntee Hidrian vanhempaa tuotantoa ni vois vähä kertoilla niistä kun itellä ei ole kuulohavaintoa. Hanki parempaa luettavaa. |
sir.henry 14.08.2004 20:37:48 | |
---|
Yhtyeen eka lätty ei säväyttänyt vielä yhtä hyvin kuin symbiosis. Livenä vielä parempi -> Tavastialle ensi torstaina. |
Henga 14.08.2004 20:40:49 | |
---|
Tykkäilen. varsinkin kun alkaa keikat olla semmoisia audiovisuaalisia. Monet ihmeiset haukkuu ozric-ripoffiksi mutta spacerockia se on hyvästä päästä. Varmaan tullaan näkemään loistavaa huttua tulevaisuudessakin.. |
ercciman 15.08.2004 14:24:53 (muokattu 15.08.2004 14:25:40) | |
---|
Tykkään . Livenä tosiaan vielä parempaa! xoxoxoxo |
JMP71 15.08.2004 16:45:22 | |
---|
Jep. Provinssissa ensimmäistä kertaa näin/kuulin koko orkesteria ja tykkäsin. Pitänee hankkia muutkin levyt kuin tuo Balansia. Eksyisivätpä joskus keikalle tänne pohojanmaalle asti. Hanki parempaa luettavaa. |
Psc. im Schach 16.08.2004 09:21:30 | |
---|
Provinssin keikkaa en harmikseni nähnyt, vaikka paikalla olinkin, mutta viime vuoden JyRockin esiintyminen oli ainakin minulle suuri pettymys. Johtunee varmaan Ilokiven paskasta akustiikasta ja näytti orkesterilla olevan muitakin ongelmia. Ainakin rumpali onnistui katkomaan kapuloita ennennäkemöttämällä tehokkuudella. |
Henga 16.08.2004 16:36:03 (muokattu 16.08.2004 16:39:29) | |
---|
Kävin ostamassa Balansian. Kuutoiskappale on aika edukseen...eihän tässä tosiaan tarvita edes apuja kun lähtee jo matkalle &D edit:tosiaan, tavastialle ensi torstaina.. |
Diablero 16.08.2004 17:43:15 | |
---|
Monet ihmeiset haukkuu ozric-ripoffiksi mutta spacerockia se on hyvästä päästä. Varmaan tullaan näkemään loistavaa huttua tulevaisuudessakin.. Tuo on aika ikävä juttu, jostain syystä monet pitää ozriceja jonain space-rockin isänä ja sen takia sitten kaikki mikä vähänkin kuulostaa samalta on muka ozricin matkimista. Jos nyt joku bändi on spacerockin isä niin se olkoon sitten Hawkwind. Hidria on kyllä pirun kova livebändi. Taidanpa mennä ja kaivaa symbiosisin hyllystä... Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä |
ercciman 20.08.2004 07:53:34 | |
---|
Jees... Loistavan keikan vetäsivät jälleen! Badu & The White Niggs oli myös piristävää kamaa xoxoxoxo |
sir.henry 20.08.2004 13:41:53 | |
---|
Juuh, yhtye osasi taas yllättää positiivisesti! Soundi oli tavastialla hyvä ja meneviä biisejä tuli kelpo liuta. |
Steve McBeach 02.09.2004 19:37:13 | |
---|
Andy McCoyhan soittaa yhdessä biisissä tuolla uudella Hidria Spacefolk albumilla. Onko tuo uusin levy hyvä keino tutustua yhtyeeseen, jos ei ole aikasempaa tuotantoa kuullut? Vai suosittelisitteko jotain muuta ko. yhtyeen levyä asiaan perehtymättömälle? I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock. |
samulijp 03.09.2004 10:12:16 | |
---|
Oon nähnyt livenä ja kuullut levyltä. Siis tylsäähän toi on loppujenlopuksi. Ne vois hommata jonkun keulakuvan niin kyllä se siitä. Ei noita risupartoja sporttisandaaleissa jaksa kauheen kauan kattellakkaan, että se siitä visuaaleista. En sitten tiedä mitä kemikaaleja olette nauttineet. Synapaavo nojailee vain jotain pädi saundeja, ja kitaristit vetää niitä samoja itämaisia skaaloja. Rumpali on hiton hyvä, sille pisteet. Pitääkin hommaa ilmeisesti aika hyvin nipussa. Siis tylsistyn viidenminuutin jälkeen ja keksin jotain muuta. Kuten bändi totesi puolityhjällä tavastiallakin "Saatiin sekin biisi loppumaan vihdoinkin". .::COB - Children Of Baron::.
My name is Baron, Samuli Baron! |
Tupuna 03.09.2004 10:26:21 | |
---|
Hidria Spacefolk on ihan mielenkiintoinen tuttavuus, tosin Suomesta löytyy parempikin samankaltainen yhtye, nimittäin Circle. Olen nähnyt ehkä 5-6 Hidrian keikkaa, ja mielestäni "keulakuvattomuus" ei ole ongelma. Jos pääpaino on aivan muussa kuin bändin riehumisessa, niin siinä vaiheessa keulakuva tai laulaja tms. käy tarpeettomaksi. Transsimusiikkina toimiva musiikki kaipaa vaan musiikin. Yleisö hoitaa fiiliksellään loput. Tunnen Hidrian pojat jotenkuten, ja ovat kaiketi kiusaantuneita tuosta jatkuvasta Ozric-vertailusta. Koska kyseessä on kuitenkin aika marginaalinen rockin alalaji ("space rock", tai mitä muuta tahansa...), niin onhan sitä helppo verrata johonkuhun, kun ei muuten musiikkia osata kuvailla. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
PS: Älkää ihmetelkö jos en kirjoittele kesän aikana. Olen muualla, säännöllisen netin ulottumattomissa. Syksyllä taasen! 8) |
AoA 06.09.2004 10:53:55 | |
---|
Itse tykkään erittäin paljon kuunnella. Livestä olen vain kuullut palautetta tyyliin, päätöntä jamia ja biisit ei oikein etene mihinkään. Mutta huhut ovat huhuja, itsellä pitäisi kuulla. http://www.stiff-flavor.tk/ |
Tupuna 07.09.2004 09:45:22 | |
---|
Itse tykkään erittäin paljon kuunnella. Livestä olen vain kuullut palautetta tyyliin, päätöntä jamia ja biisit ei oikein etene mihinkään. Mutta huhut ovat huhuja, itsellä pitäisi kuulla. Ömmm... onko Hidrian biisien tapana edetä mihinkään levylläkään? Jotenkin järjetön kommentti... niin, ja koska musiikki on ns. transsimaista, niin minkä takia yhtäkkiä pitäisi heittää joku mieletön bebop-soolo siihen väliin? Ehkä se etenemättömyys tai hitaasti eteneminen onkin se juttu... ja etenemistä Hidrian tai Circlen tai Ozricin musassa tapahtuu esim. soundimatossa, ei välttämättä melodiassa tai rytmissä niin nopeasti. Kauheen vaikee selittää :) Kyllä sä ymmärrät. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
AoA 07.09.2004 12:19:33 (muokattu 07.09.2004 12:21:35) | |
---|
Ömmm... onko Hidrian biisien tapana edetä mihinkään levylläkään? Meinasin vaan sitä että voi alkaa riipimään jos katsot 20min kun tyypit jauhaa samaa kiertoa ilman että homma etenee. Mutta joo, on ehkä turhaa laittaa tänne muiden mielipiteitä mutta kerroinpa vaan minkälaisia mielipiteitä olen kuullut jotka ovat olleet keikoilla. itse pidän bändistä erittäin paljon, ja livenä en ole nähnyt joten siitä ei ole mitään sanottavaa. ääh selitän sekavaa mutta mitäs tuosta. Kauheen vaikee selittää :) Kyllä sä ymmärrät. Ai niin. kyllä ymmärrän mitä tarkoitat. http://www.stiff-flavor.tk/ |
shagriml 08.09.2004 13:54:35 | |
---|
hidria on noita bändejä jotka olen missannut.... mitäs luulette, tykkääkö tällainen hawkwind/rush diggari heistä ? onkos heidän mitään levyjään saatavina lp'inä vai joudunko odottelemaan siihen asti jos/kun joskus innostun cd-soittimenkin ostamaan ? |
bastardo 08.09.2004 15:18:40 | |
---|
Hidrian kotisivuilta saa muuten sen yhden EP: ladattua. Pitää käydä Klubilla tsekkaamassa livenä. "I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands" |
BaariMikko 08.09.2004 15:24:24 | |
---|
Hidria Spacefolk on ihan mielenkiintoinen tuttavuus, tosin Suomesta löytyy parempikin samankaltainen yhtye, nimittäin Circle. Kokemukset Circlestä rajoittuvat Pori-lättyyn, sen perusteella miellän bändin ehkä kuitenkin vähän erilaiseksi. Vähän perinteisempää bändisoundia löytyy heiltä. Mutta siis, korrrrostan että tämä vain yhden levyn perusteella sanottuna. |
Aukikco 15.10.2004 15:00:51 | |
---|
Hidria soittaa tänään Umo Jazz Housessa, Pursimiehenkatu 6. Liput 10e. Suosittelen suuresti, tuo Umo on parinkymmenen Hidriakeikan perusteella ollut soundiltaan ja muutenkin tunnelmaltaan kevyesti paras keikkapaikka. Bändi on todellakin omimmillaan livenä, joten jos olet missannut, niin älä missaa tällä kertaa. Jos et ole missannut, älä missaa nytkään :) Tämä kuulostanee maksetulta mainokselta mutta Hidria on vaan livekokemuksena niin tykki että mieluusti suosittelen sitä kaikille. CHIN-GA! |