Aihe: Guapo - Mainiota progea Briteistä!
1
author
24.03.2007 13:09:03 (muokattu 24.03.2007 13:55:00)
Five Suns albumin kannesta:

For fans of: Magma, Boredoms, This Heat, King Crimson and Terry Riley.

"..sipping from the same dark chalice that intoxicated Lark's Tongues era King Crimson.." -The Wire

"..like all hellhounds of Magmam Eskaton and Ruins were after them.. on a par with Magma's Kohntarkhosz or Univers Zero's Ceux du Dehors." -Sound Projector

Löytyykö muita Guapon ystäviä? Kävivät vuosi takaperin Zergan ja Bad Vugumin järjestämällä keikallakin Suomessa.

http://www.guapo.co.uk/
http://www.last.fm/music/Guapo

Edit. Suosittelen kuuntelemaan mielummin Guapon omilla sivuilla olevia näytteitä ja etenkin kyseiseltä Five Suns -albumilta.
"Varoituksiahan ei ole tietysti pakko ottaa, mutta niitä on välillä pakko ottaa, mutta tässä sitä ei ollut pakko ottaa." -Bror Erik Wallenius
Planetist
24.03.2007 13:54:34
Sillä keikalla olin mutta ei iskenyt.
Good times are comin', I hear it everywhere I go
Good times are comin', I hear it everywhere I go.
Good times are comin', but they sure comin' slow.
author
24.03.2007 13:57:03
Sillä keikalla olin mutta ei iskenyt.

Osaatko sanoa soittivatko vanhempaa vai uudempaa tuotantoa?
"Varoituksiahan ei ole tietysti pakko ottaa, mutta niitä on välillä pakko ottaa, mutta tässä sitä ei ollut pakko ottaa." -Bror Erik Wallenius
Planetist
24.03.2007 13:59:56
Osaatko sanoa soittivatko vanhempaa vai uudempaa tuotantoa?

En yhtään, en ole kuunnellut levyiltä lainkaan kyseistä bändiä. Muistaakseni aika paljon jamittelua sisälsi keikka.
Good times are comin', I hear it everywhere I go
Good times are comin', I hear it everywhere I go.
Good times are comin', but they sure comin' slow.
Paperilyhty
24.03.2007 15:51:19
- - Löytyykö muita Guapon ystäviä? Kävivät vuosi takaperin Zergan ja Bad Vugumin järjestämällä keikallakin Suomessa. - -

Keikalla, jonka näin (Jyväskylässä) olin kovinkin innoissani, koska ennakkotiedot oli niin kovat. Musiikkia en tosin ollut kuullut. Hetken aikaa kuuntelin (netistä, häpeällisesti) mitä kuultavaksi sain, mutta nyt kun jokin aika sitten ns. palasin bändiin, ei napannutkaan enää niin. Perusasiat kuitenkin kunnossa siinä, juurikin nuo elementit, joita esim. tuossa albumin kannessa mainitaan. En tiedä, ehkä pitäisi kokeilla taas Ü
Ladies and gentlemen, the evening is over
2541
24.03.2007 18:11:08

Ei kuulostanut ollenkaan pahalta nuo samplet, onhan tossa jonkinverran Magmaa ja RIO -bändejäkin. Cuneiform -merkkikin on monasti laadun tae.
dictatorsh*t
24.03.2007 18:47:43
Onhan tuo aika toimivaa, pitänee ainakin se Five Suns ostaa jossain vaiheessa.
santarmi
08.04.2007 15:57:24
Eikös tämä Guapo ole jotain Univer Zero-tyylistä ja rio-vaikutteista ahdistusprogea? Itse tykkään Univers Zeron hieman melodisemmasta tuotannosta, en niinkään paljon jostain Heresie-synkistelystä. Onkos Guapolla jotain hieman valoisampaakin materiaalia? Kaikki mitä itse olen kuullut bändiltä on ollut aika ahdistunutta paahtamista.
Nekrofilia miellyttää, se hengen vie, mutta rakkaus on kypsää. -Tommi Liimatta-
sn
08.04.2007 16:37:52 (muokattu 08.04.2007 16:45:39)
Five Suns on aika mahtava, sen ostinkin tässä vastikään. Uusimmasta en järin innostunut, mutta Great Sage, Equal of Heaven -levy olisi kiva löytää jostain järkihintaan. Saanen kysyä, mitä tarkoittaa tämä RIO?
E: Ei hätää, löysinkin jo ^
santarmi
10.04.2007 01:39:43
http://en.wikipedia.org/wiki/Rock_in_Opposition

Jos on muita kiinnostuneita, niin tossa nyt on ihan ok kuvaus, mistä rio:ssa on kyse.
Nekrofilia miellyttää, se hengen vie, mutta rakkaus on kypsää. -Tommi Liimatta-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)