Pullonhenki 24.02.2007 23:19:47 | |
---|
Kertokaapas joku, mitä zappan laajahkosta tuotannosta kannattaa siirtää levyhyllyn puolelle? Hyvänen aika! En aavistanutkaan, että sillan alla asui filosofi.. -Muumipappa |
gorgonoidi 24.02.2007 23:43:14 | |
---|
Täälläkin halutaan tietää joten viisaammat, valistakaahan! |
Tunttone 24.02.2007 23:51:33 | |
---|
Täälläkin halutaan tietää joten viisaammat, valistakaahan! |
KTR 24.02.2007 23:54:59 | |
---|
Itse ehdotan: One Size Fits All ja Roxy & Elsewhere on parhautta 70-luvulta ja muutenkin. Apostrophe, Overnite-sensation ja The Grand Wazoo kandee kans hankkia. Zappaa parhaimmillaan mun mielestä. |
tommijk 24.02.2007 23:58:33 | |
---|
En ole itsekään herran tuotantoon tarpeeksi tutustunut mutta sanoisin että ainakin levyt Apostrophe, Overnite Sensation, The Grand Wazoo, Sheik Yerbouti ja Hot Rats voisi olla sopivia aloituslevyjä. "Phfft! Facts. You can use them to prove anything." - Homer Simpson |
Antero-- 25.02.2007 00:12:16 (muokattu 25.02.2007 00:12:44) | |
---|
Itse aloitin Hot Rats - levyllä. En pettynyt. Koko levy täyttä timangia. En ole Zappaan muutamaa levyä enempää tutustunut, mutta Kuumilla Rotilla aloittamalla tuskin voi mennä kovin paljoa metsään. Zappalta kannattaa myös tutustua Konsertti-DVD:eihin, esim Does Humor Belong in Music? Hulvatonta lava-showta soiton yhtään kärsimättä. Antero "Einmal ist Keinmal" |
Flow 25.02.2007 00:25:58 | |
---|
Itse aloitin The man from Utopia levyllä ja suosittelisin sitä mullekin aloittelijoille. On se nimittäin niin hieno levy. Tai oikeastaan siinä on maailman paras biisi eli Dangerous kitchen, joten siinä jo syy ostaa se... When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.
-Thomas Jefferson |
Planetist 25.02.2007 00:54:26 | |
---|
Zappallakin on tosiaan niin monta puolta. Hot Rats on täyttä jatsia siinä missä sitä aiemmat ovat psykedelialla varustettua rokkia, hot ratsin jälkeisistä levyistä sitä vaihtelua vasta löytyykin. Omat suosikkini ovat Hot Rats ja We're only in it for the money. "Who says nothing is impossible? Some people do it every day!"
Alfred E. Neuman |
Capman 25.02.2007 01:58:43 | |
---|
Zappan tuotantoon tutustuminen voi ottaa hieman aikaa. Siihen TULEE varautua. Itse aloitin tutustumisen kokoelman kautta. Siitäkään en tykännyt kuin ihan parista biisistä alkuun (nykyään putoaa lähes kaikki Zappan tuotanto). Hot Rats on aivan huippulevy, mutta aloittelijalle siinä voi olla vähän pitkästyttävän tuntuisia jameja. Overnight Sensation / Apostrophe / One Size Fits All / Roxy & Elsewhere / Zoot Allures / Sheik Yerbouti voisivat olla sellaisia albumikokonaisuuksia, joita vois Zappaan tutustuvalle suositella alkuun. |
MK73 25.02.2007 09:22:07 | |
---|
Zappan tuotantoon tutustuminen voi ottaa hieman aikaa. Siihen TULEE varautua. Esittelevä diskografia "Zappa äänitteillä" on mainio opus levyjen kuuntelun rinnalla. Kirja on suomenkielinen, seikkaperäinen opas Zappan sekavaan levystöön. Löytyypi ainakin isoimmista kirjastoista. |
Sergei Fallinen 25.02.2007 10:45:18 | |
---|
Minä en tuosta Hot Ratsista niin kauheasti piittaa (hieno levy, ei siinä mitään), mutta ehkä jollekin jats-tjsp-fanille se voisi olla hyvä aloituslevy. Sheik Yerboutia suosittelen itse, sillä se toimi minulle loistavasti. |
Jamppa2 25.02.2007 11:19:35 | |
---|
No jos ihan muutama levy niin, vaikkapa aluksi Hot Rats, The Grand Wazoo ja One Size Fits All. Nämä kaikki ovat sitä kultaisen 70-luvun jatsrock-levyjä. Se 60-luvun psykedelia ja muu Zappatuotanto on siten asia erikseen, mutta näistä mä lähtisin liikkeelle, jos jazz ja rock kolahtaa edes jotenkin. Kaikki ovat oleellisia levytyksiä ja toooodella Zappamaisia. Ensin vessa sitten pissa.com |
Wahi 25.02.2007 11:27:02 | |
---|
Itse aloitin Hot Ratsilla, yksi parhaimpia levyjä ikinä!! YouTubesta löytyy joitain videoita, kannattaa varmaan niitä kattoa niin voi löytyä sen ajan materiaalia mistä tykkäät. Mahtavuutta, täydellistä: http://www.youtube.com/watch?v=g3gqee7dhcU"no ku osaa tiluttaa ni osaa muutki asiat" TheLemon |
Bad 25.02.2007 12:46:04 | |
---|
Itse muistan elävästi ne kaksi Zappan konserttia, joissa olin läsnä. Ensimmäinen teki suurimman vaikutuksen ja yllättäen yhdellä levyllä on puolituntinen sen materiaalia äänitettynä (You can't do that on stage anymore, Vol. 2). Mukana mm. legendaarinen Satumaa (siis se Unto Monosen tango), jonka nuotit joku valopää antoi bändille just ennen keikkaa. Parempaa tulkintaa (ainakaan Prima Vista) tuosta kappaleesta ei liene vielä levytetty. Heh. Kanada. Oma suosikkini on Zappa in New York, joka on Brecker Brothersien ja basisti Patrick O'Hearn'in tykitystä alusta loppuun. Toki Zappalla on monia vakavasti otettavia studiolevyjäkin, mutta on muistettava, että bändi pääsi useammin kunnon vauhtiin lavalla. Ja sitten on tämä levyjen sekamelska joka johtuu lukuisista eri levy-yhtiöistä, joille Z levytti. Loppuajathan hänellä oli oma levy-yhtiö, Zappa Records. Sitä ennen oli Rykodisc, joka tunki Z levyjä markkinoille vimmatusti vielä kun pystyi. Zappa piti itseään säveltäjänä ja tuon allekirjoitan. Hän mainitsi usein haastatteluissa esikuvakseen Edgar Varesen. NO, ainakin ensimmäiset Mothers of Invention levyt olivat mahdollisimman kaukana Varesesta, sellaista twang-kitarapoppia stemmalaululla maustettuna. |
2541 25.02.2007 13:05:06 | |
---|
Loppuajathan hänellä oli oma levy-yhtiö, Zappa Records. Sitä ennen oli Rykodisc, joka tunki Z levyjä markkinoille vimmatusti vielä kun pystyi. Ryko oli ja on edelleenkin Zappan levyjen jakelija. |
apua-mies 25.02.2007 15:49:18 | |
---|
|