Aihe: Omnia: uuskelttiläistä pakanafolkkia!
1
Taiu
03.05.2005 13:17:00
Minä tahtoisin suositella äärimmäisen lämpimästi tätä hollantilaista, Omnia-nimistä muusikkoryhmää: www.omnia-neocelt.com.

He tekevät pääosin itse musiikkinsa, jossa käytetään soittimina mm. kelttiläistä harppua, slideridoota, erilaisia huiluja ja pillejä, rumpuja, bouzoukia, sarvia, munniharppua.. Ja meininki on ihanan primitiivinen. :) Tunnelmaa löytyy loistavalla Crone of War -levyllä ihan laidasta laitaan, tunnelmoivista harppu- ja huilukappaleista villeihin rumpu- ja pillispektaakkeleihin sekä toisaalta perinteisiin irkkulauluihin.

Niin ja Omnialla on myös Suomen innoittama kappale: Auta luonto. :D Kotisivuilla on ladattavia musiikkipätkiä (mp3) kaikilta levyiltä.
rumpujänö
30.07.2008 09:43:40 (muokattu 30.07.2008 09:54:39)
Omnian vuonna 2007 julkaistu albumi "Alive" on mielestäni vieläkin parempi kuin tuo "Crone of War" joka on vielä pikkasen "raakile". "Alive" sävättää monipuolisella soundimaailmallaan ja löytyyhän levyltä yks "tanssibiisikin", tässä tapauksesa positiivisessa mielessä. Itse en kauheasti pidä Omnian 2005 albumista joka on enemmän juuri tuota tanssibiittiä, mutta sekin varmasti miellyttää niitä jotka ovat kallellaan tuon tyyliseen musaan, sillä laadukas sekin on omalla sarallaan.
Kiitoksia vaan "Taiu" sivistyksestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)