ukko idänmies 16.05.2008 16:59:27 | |
---|
Aloitan ketjun Juanesista, koska en sitä haulla löytänyt. Mitä pidätte miehestä? Itse tykkään kovasti ja toissakesäinen Helsingin keikka oli parhaita keikkoja joissa olen käynyt moniin vuosiin. Kaveri laulaa livenä hyvin ja soittaa hyvin myös kitaraa. Tutustuin Juanesiin musiikkiin vaimoni kautta ja mitä enemmän kuuntelen, sitä enemmän pidän. Lattareilla toimii muuten tuo rytmiosasto aivan sairaan hyvin, eikä tuolla Helsingin keikallakaan tämmöinen vanha rock-poliisi pystynyt pitämään aina jalkapohjiaan lattiassa. Kaveria on mielestäni turhaan dissattu listapoppilaulajaksi, koska hänhän soitti ennen sooluraansa "oikeassa" bändissä ja radiosoittobiisitkään eivät ole huonoja, vaikkakin varmasti levy-yhtiön valintoja. (Hyvä esimerkki on toinen sinkkujulkaisu Euroopassa Mi Sangre-levyn ilmestymisen jälkeen: "A dios le pido" on Juanesin edelliseltä levyltä, mutta ilmeisesti "riittävän "saman kaltainen La Camisa Negran kanssa). Sanoituksista en paljoa ymmärrä, mutta kotona on kerrottu, että raskaista asioista lauletaan. Rakkaudesta, yhteiskunnan epäoikeudenmukaisuudesta, köyhyydestä, Jumalasta jne. Mitä mieltä olette? Olisi mukava kuulla mielipiteitä ja ajatuksia. |
dipshit 16.05.2008 18:19:21 | |
---|
Es Por Ti on mahtavan kesäinen ja leppoinen biisi. Kuuluu näihin ns. vakio rantabiiseihin. Toimii vielä parhaiten kesäiltana, kun aurinko on laskemassa ja on lämmintä ja heittelee vaikka jotain frisbeetä rannalla. Muita biisejä en olekaan kuullut :D |
ukko idänmies 14.11.2008 19:51:30 | |
---|
|
Planetist 14.11.2008 20:46:51 (muokattu 14.11.2008 20:55:04) | |
---|
E: ei mitään :--D |
ukko idänmies 15.11.2008 11:11:48 | |
---|
Mites tän sais siirrettyä tonne pop/rock-ketjuun? |
Hynkel 15.11.2008 12:11:46 | |
---|
Mites tän sais siirrettyä tonne pop/rock-ketjuun? Ei mitenkään. Voithan itse perustaa sinne uuden ketjun ja toivoa, että joku olisi kiinnostunut. Taitaa vain olla niin, ettei Juanes nauti täällä kovin suurta arvostusta, eikä kannata teeskennellä yllättynyttä. Nauti toki ihmeessä Juanesin musiikista, on sitä huonompaakin tavaraa liikkeellä. Mielikuvituksettomuus, sieluttomuus (huomaa vahvan subjektiivinen ote, ilman sarkasmia), yllätyksettömyys, huonot kappaleet ja ahdistava kipu rinnassa estävät minua kuuntelemasta lempiartististasi. Ei se silti tarkoita että Juanesissa olisi mitään vikaa. Olen varma että asiasta kiinnostuneet kyllä löytävät ketjun tältäkin puolelta, kunhan ensin löytävät itsensä. I'll get my coat. "One has tried, one has failed, one can do no more." -Bertram Wilberforce Wooster |
ukko idänmies 15.11.2008 12:23:35 | |
---|
Näinhän se on. En ajatellutkaan, että tämä kovin suurta suosiota saavuttaisi. |
Aksu89 17.11.2008 14:46:45 | |
---|
Perkeleen paatuneet hevarit, kyllä Juanes on mies paikallaan! Täytynee myöntää, että lyriikat on aika perus "rakastan sinua ikuisesti, aikun koskee kamalasti"-linjaa, mutta tiukkoja biisejä ainakin meikäläisen mielestä löytyy, tosin aika imeliähän nekin on. Poppismenoa. Kyllä sitä mielellään kuuntelee välillä vähän tuota lattarirenkutustakin. Tässä vielä hyvä biisi, hyvillä sanoillakin vielä: http://www.youtube.com/watch?v=CdmZxXpD4DE |
ukko idänmies 17.11.2008 19:05:07 | |
---|
Ja harvoin oon käyny niin rentofiiliksisillä keikoilla kuin mitä Juanesin kaksi Suomen keikkaa ovat olleet. Ja yleisössä on hauska seurata naisia, iästä riippumatta, jotka tapittavat lavalle suu auki puolitoista tuntia. Bändi vetelee ammattitaitoisesti, pieni yllätyksettömyys esiintymisestä ehkä puuttuu, mutta se ei kyllä pelkästään Juanesin synti. Niin, ja soundit on ollu molemmilla keikoilla muy bueno. |